x




מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: סקירה לשבוע 26.11.23

  1. #1

    סקירה לשבוע 26.11.23

    השבוע החולף היה חיובי ביותר עם ריצה של 100 נקודות מעלה, ושילוב פרמטרים נדיר שהוביל לגיוסי ענק בשלישי- חמישי מצד הציבור.
    זה התחיל בכהונה נוספת לנגיד, בדיוק כפי שניצל המצב בנק ישראל ודרש. אין הצדקה אמיתית לכהונה שניה מלבד לשדר מסר של יציבות אך הזמנים אינם זמני שיגרה והיציבות הושגה. המשקיעים כמובן הריעו למהלך כי כל אפשרות אחרת היתה מייד מובילה לכותרות בדבר הורדת דירוג על רקע חוסר המשילות המקומי.

    כאן גם חייב לציין כי החלטת הריבית מחר היא לכאורה חתומה – אין מקום להורדת ריבית, ומי שטוען אחרת הוא אך ורק בעלי עניין. האינפלציה לא בשליטה, רבע אחוז לא שינה כלום למשקי הבית, ובעיקר טרם יודעים מהן הוצאות המלחמה. הבעיה לתחזית אותה ציינו בסקירה הקודמת היא שעכשיו הנגיד מחויב לסוג של תמורה. נכון זה פוליטי ולא כלכלי אבל אנחנו לא ממהרים לפסול על הסף הורדת רבע אחוז הגם שאין כל הגיון בכך. אם אכן יעשה זאת הנגיד, יש לזכור כי מדובר על מהלך פוליטי ומכוער ברמת התן-קח ובעתיד זה ישליך על התנהלות בנק ישראל.

    הראלי השבועי נמשך בהפסקת אש וכאן כבר הסיפור מורכב יותר. יש המאמינים שהמלחמה הלכה למעשה הסתיימה ויש אלו הסבורים כי היא תימשך בעצימות נמוכה יותר וחזרה לשיגרה. בסופו של יום החמאס השיג את מבוקשו עם 4 ימים (כהתחלה בלבד לדעתנו) של הפסקת אש ומשם גמגום כזה או אחר. נכון, הממשלה הבהירה כי מייד לאחר מכן תשוב המלחמה אבל כשחמאס יפרסם ביום החמישי עוד 10 חטופים שישוחררו תמורת עוד יומיים הפסקת אש, אני רוצה לראות את הקבינט שיעמוד מול המשפחות ויסרב.
    עוד מוקדם לדבר על השלכות לטווח ארוך והמשמעות של אי נצחון במלחמה אבל אנחנו באמת מתקשים להבין כיצד מתכוונים להחזיר את תושבי הצפון לביתם וכיצד הגרעון לא ימשיך לתפוח, ולוא משום רמת הריבית הנוכחית בה החשב צפוי לגייס חוב. בודאי שלא ניתן לדעת האם בסקירה הבאה בראשון נהיה עדין בימי הפסקת אש או שהלחימה כבר התחדשה אבל בשני התרחישים = המשק נפגע והסיום עודנו רחוק מאוד.
    בסופו של דבר השוק כבר מגלם את המשך הפסקת האש בעוד יום או יומיים לערך. ספירה חדשה, נניח של שבוע נוסף, ואנו כבר נקבל דחיפה משמעותית מעלה. באותה נשימה, ככל שנתקרב ליום הרביעי יעלה חשש ואם השוק מגלם את הפסקת האש (ועוד קצת) אזי המשך המלחמה, הגם שאנו מתקשים לראות את אותה העוצמה והיראציה כבר תוביל לירידה במדדים. זה לא נעים למשקיעים להיזכר שבסופו של יום יש כאן מלחמה וגם אם נניח אופטימיות רבה, הרי שהמשכה משמעו שאנו לכל היותר באמצע הדרך ועמוק לתוך ינואר.
    זה נמשך במה שכבר הפך לנורמה – עליה יומית של 1% בניו יורק ללא שום תמחור או הגיון כלכלי. כש 7 הטכנולוגיות הגדולות צפויות לאכזב בשורת הרווח להוציא אנבידיה, מה יש למשקיעים לדחוף מניות אלו. הפער כעת בין 7 הטכנולוגיות הגדולות ובין יתר מדד s&p בתשואה הוא הגדול אי פעם, וזה נזכיר לאחר ראלי של כעשור. לא מובן מאליו כלל התמחור הבועתי, מצד שני גם בסקירה האחרונה ציינו אין אין מה להתווכח עם השוק וניו יורק טרם מיצתה המהלך העולה.

    ולמרות כל זאת, אלו היו בעיקר הקטליזטורים אבל לא עוצמת המהלך. רוצה לומר תחתכו חצי מהעליה וזה מה היה מתקבל מכל האמור אלמלא היה מדובר בשבוע פקיעה. שימו לב כי 90% מתנועות מעלה שבועיות של מעבר ל 4% מתרחשות בשבועות פקיעה, ללמדנו עד כמה הסוחרים מריצים את השוק ולאו דוקא סיבות כלכליות. הסיפור השבוע הוא שכל הכתיבות הקצרות לא גולגלו בגלל אפס נזילות בשוק. זה מטורף פשוט לראות בחמישי בוקר, לאחר פקיעה חודשית, כי בפקיעה שבועית של חמישי הבא יש 0 נזילות מה שעד לא מזמן היה כבר מסחר מלא של מאות רבות לסטרייק ביום. מי שרצה לסגור פוזיציה ולפתוח פשוט לא יכל לעשות כן מאחר וברוב הסטרייקים, כולל סביב הכסף, הוא היה הכותב/קונה הראשון ולך תתעסק עם מחיר תחת לחץ סגירה של BID-ASK בהפרש 800 ₪.
    שחקני המעוף שהצליחו לצלוח את התקופה הקשה, בדגש על אוקטובר, הגיעו לשבוע האחרון בעמדה מצוינת אך גם אנו כשלנו לבלום המדד. כשאתה מקבל פטיש יום אחר יום עם הודעות חיוביות שכל אחת מהן משמעה דחיפת השוק מעלה של כ 1% אין לך אלא להותיר אופציות CALL עמוק בכסף מוגנות ללא תנועה ולהוציא המקסימום בצד ההופכי. זה כמובן הוביל להפסד ברמה החודשית אבל הוא יתקזז נהדר בהנחה ופקיעה הבאה תהיה באיזור 1750. אם לא אנו בבעיה מאחר והפגיעה בסטיה אקוטית ולמעשה הסטיה לא מגלמת מצב שיגרה אלא אף מצב טוב בהרבה, קרי לא התעלמות ממלחמה אלא עוד רגע סוג של הסכם שלום...
    בסטיה כזו ניתן או לעבוד רחוק מהכסף ולבנות על תשואה נמוכה עם קושי ממשי לקדם פוזיציה (קפיצות גדולות מדי של סטרייקים) או להתחיל מנקודה עמוקה בהרבה. שחקני המעוף לא בחרו ב 1750 אלא זה התקבול המינימלי לסגירה ולכן אנו מודעים היטב לכך שיתכן ולפני הכיוונים סטרייק זה יכול להיות לא רלונטי באחת, ולכן הגלגול הראשוני הוא ממש לא סוף פסוק בביצועים.

    בדולר/שקל ישנה תמורה משמעותית שתיבחן השבוע – האופציות הרחוקות קפצו בצד הסטיה והרחקוות מהכסף התעוררו בצד המחזור. לרוב זה מסמן מציאת תחתית למהלך עמוק. יותר מדי פרמטרים, ובראשם הריבית מחר, יכולים להשפיע בטווח הקצר ועדין התמחור הרחוק מאותת כי פנינו לאיזור 3.8.
    גם כאן הערכת השוק שונה לחלוטין מהערכת הכותבים. אנו מדברים על חזרה לאיזור 4 ₪/דולר ללא קשר למצב הלחימה אלא כפועל יוצא של הנגזרת הכלכלית של מצב זה. לא יהיה כאן תרחיש קורונה עם צריכה מוגברת והתפוצצות שלאחר בלימה וחוסר יכולת לבזבז; לא יהיה כאן זינוק בטיסות לחול; החלב והירקות מהעוטף והמצפון לא ישובו בטווח הקרוב להיקף כמויות = אינפלציה, וכן הלאה.
    יש כאן תמחור שגוי של השוק וזה עלול לקחת זמן אבל בדיוק כפי שהשוק האמריקני חיפש תירוץ לזנק וכבר מצאו, כך בהחלט יתכן והתירוץ (הבטחוני?) יהא זרז אבל התנועה כבר התבשלה לה ולהערכתנו נראה לא רק בלימה השבוע אלא אף התחזקות ממשית במטבע האמריקני.

    בשבועות האחרונים חתמנו הסקירה בכך שניו יורק תמשיך מעלה, אין הגיון ובועתי, אבל גם לא מתווכחים הם השוק. בזהירות רבה אנו יכולים להניח שהמהלך העולה מוצה והמדדים לא ירשמו שבוע חמישי רצוף של עליות. / עליות זניחות. יש מימושי סוף שנה, אם תרצו ראלי סוף שנה כבר התקיים, ובהחלט יתכן ונסגור השנה במקום גבוה מכפי שאנו כעת אך עדין הדבר יתרחש לאחר מימוש קל לאור הקטנת חשיפה הונית של בעלי עניין. זה לרוב מקדים את הציבור וגם אם בכללותו הוא יתעלם, עדין השפעה זו יש בה לבלום נקודתית, לפרק הזמן עד תום השנה, בטרם אלו ימשכו ידיהם לאחר מימוש קל בגלל חוסר כדאיות כלכלית.
    בת"א כמובן המצב שונה – הכל מתחיל ונגמר בעד כמה הציבור אופטימי = ימי הפסקת האש יתמשכו. כל רמז קל שבקלים כי זה לא עתיד לקרות ו/או יוארך באופן זניח והשוק המקומי צפוי לאבד גובה ונבהיר: פוטנציאל העליה מאוד מוגבל מאחר וזהו תרחיש שמגולם ברובו אך פוטנציאל מימוש של 4% בהחלט על הפרק.

    מניות ומגזרים

    • בכל המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    וואו תודה רבה על הסקירה המושקעת שחקן

  3. #3
    שחקן מה הדרך הכי חכמה לגדר כעת? סחורות?

  4. #4
    תודה רבה שחקן
    אפשר בבקשה התייחסות למניות AI?

  5. #5
    אתה לגמרי צודק שחקן, פקיעות פעמים בשבוע הפכו את המסחר בשבועיות לבלתי נסבל.
    זה פוגע אפילו בחודשיות שגם שם אני רואה לפעמים הפרשי ביד-אסק לא הגיוניים בכלל.

  6. #6
    נוקוטו - אין כיום מניות AI במובן הישיר של המושג, דוגמת gpt ודומיה. בשורה הרביעית והחמישית יש כל מיני חברות קטנות,
    בשווי עשרות מליונים על הנייר אבל הן לא באמת שקופות לנו ובגדול מדובר בקונספט לא במוצר ממשי. אי לכך, הדרך הנכונה
    להשקיע ב AI היא דרך חברות עקיפות דוגמת אנבידיה המייצרות שבבים וכן הלאה. הדרך "הישירה" הכי קרובה היא מיקרוסופט
    בגלל הבעלות ב GPT.

    גידור - אני לא חושב שכיום יש להשקיע במתכות / סחורות למטרת גידור. זה נכון יותר לתקופות אינפלציוניות ולכל הפחות אנו
    בשיא/לאחר השיא האינפלציוני (ושוב, לכל הפחות). אי לכך גידות מניות יש לבצע דרך COVERD CALL ולא דרך נייר או סחורה
    בקורלציה הפוכה.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות