x




מציג תוצאות 1 עד 9 מתוך 9

נושא: סקירה לשבוע 22.10.23

  1. #1

    סקירה לשבוע 22.10.23

    השבוע החולף היה שליליי תחת המשך המלחמה כשאנו רואים מחד מוסדיים על הגדר, לבטח לא מוכרים, ומהצד השני גלים גלים של ציבור שזורק סחורה. 200 מליון ואפילו 350 בחמישי האחרון במניתיות ובסל שהם לבדם ירידה של כאחוז יומי.
    הציבור אינו טועה והטעם לכך פשוט. המלחמה מבחינת הציבור לא החלה וכיוון שהכניסה לעזה מבוששת כך גם האופק האופטימי. ללא קשר לגזרה הצפונית, אי הכניסה לעזה אולי משרתת בטחונית ובתחומים אחרים, אבל כל יום כזה מבטיח המשך מגמה שלילית ולפיכך הציבור אינו טועה והמוסדיים פשוט לא מגיבים – בכל ועדות ההשקעה אנו שומעים כעת כי המעוף באוברשוטינג ונראה תיקון אלים מעלה. אולי. הבעיה היא שמהיכן יתחיל התיקון? 1600| 1500?1400? ובזמן שהמוסדיים ישנים ולא מגיבים הם הולכים ורואים כיצד הטענה שלהם קורסת מאחר ולראושנה אנו רואים בחמישי והיום (ראשון) תנועה גם בחסכונות לטווח ארוך. הערכנו שסביבות 1650 ומטה כבר נתחיל לראות פדיונות, ואכן ישנה עליה של 15% בהיקף הפדיונות של קה"ל ועליה של כ 5% בגמל ובפנסיה.
    ניתן להניח כי מדובר באוכלוסיה מבוגרת עם אופק השקעה מוגבל אבל את זה המוסדיים לא לוקחים בחשבון באומרם כי המשקיע הישראלי התבגר. המשקיע – אולי; החוסך – לא.

    כל אלה מובילים למסקנה ש 1600 ממש מעבר לפינה. כפי שציינו עם שבירת 1720 כי היעד הוא סביבות 1650 כעת ניתן למתוח הקו ולומר שכנראה עוד השבוע בהחלט תיתכן החלפת קידומת.
    והבעיה הפשוטה – אין באמת מה שיכול למנוע מצב זה.
    אפילו נניח עליות של 2% בניו יורק ותמיכת ארביטראז חיובי של 1%, הרי שלאור כל האמור מעלה זה בעיקר יהיה תמריץ לממש. זה נכון שבמאירועים בטחוניים קודמים ראינו עליות לתוך הלחימה אבל בל נשכח – המהלך העולה התרחש הרבה לפני 16 יום, ולהבדיל כעת אין שום אינדיקציה להיפוך.
    וחשוב להבהיר – יש בהחלט בחלק מהמניות אוברשוטינג, דוגמת מניות הביטוח. העניין הוא שהחישוב המושכל כעת הוא לא האם המניה זולה אלא האם אני יכול לקנות אותה מחר במחיר נמוך יותר, ולכן כל עוד איננו רואים בויקס המקומי רגיעה או אפילו בלימה אין סיבה להניח שהמדד ירשום מעבר ליום תיקון נקודתי פה ושם.

    זהו בסופו של דבר גם שבוע פקיעה שחידד בפעם המי יודע כמה מדוע שחקני המעוף לוקחים תמיד מקדם בטחון מטה. למעשה ראינו סקוויז אדיר של סוחרים מ 1770 עד 1730 אבל שחקני המעוף הבינו מהר כי אין ממה טעם לכתוב פוזיציות PUT בפרמיה סבירה שיבלעו לכסף וכך אנו מקבלים מצב של קידום אגרסיבי של פוזציות CALL וכתיבות PUT לכאורה רחוקות מהכסף.
    אם ניקח כדוגמה פוזיציות במערכת ה PRO הרי שבעוד הגבול התחתון הוא סביבות 1580-1630, קרי עדין ללא חשש אמיתי, הרי שהגבול העליון רודף אחר הספוט וסוחט פרמיה עם כתיבות סביבות 1650-60. זו התמונה סביבה שחקני המעוף מתכנסים והנחת העבודה שלנו שיום תיקון בודד יוציא הרבה אויר מהסטיה ולמעשה יאפשר לנו להתחיל ולחשוב על גלגול מוקדם שכעת פשוט לא אפשרי לאור המחזורים הכמעט לא קיימים בנובמבר.

    בדולר/שקל אין הפתעות – הערכנו בשבוע החולף פריצת 4 ₪/דולר ולמעשה הרמה הנוכחית היא בסה"כ אתנחתא בדרך ל 4.1. נחדד – אין זה משנה אם הנגיד יותיר הריבית אם לאו, בדיוק שאין זה משנה אם יוסיף למכור דולרים ובאיזה היקף = הזרים מבינים שאין מה לחפש בישראל בחודשים הקרובים ומעדיפים להקטין חשיפה מקומית באופן אלים ואגרסיבי. בנק ישראל מוכר במרקט ובהיקפים קבועים ואילו הזרים פשוט מנחיתים פקודות קניה אלימות, "מפסידים" 15 פיפס ואוספים אותו ביום המחרת.
    לבנק ישראל אין סיכוי של ממש וכפי שברמת 3.7 ורמת 3.8 אמרנו יש עוד מקום להצטרף נזכיר כי גם ברמה הנוכחית הלונג רחוק מסיום. ביחס ליורו כבר התבטאנו בעבר שבו קיים כעת פוטנציאל עליה גבוה אף יותר מהדולר (אחוזים) ולכן חלוקה שווה בין שני המטבעות הללו היא האידיאלית.
    ציינו מעלה תרחיש דמיוני בו וול סטריט עולה 2% אבל זה פשוט מדע בדיוני עת תשואת האגח נוגעת כעת ב 5%. כשכתבנו לפני שנה כי העקומים מתמחרים פוטנציאל ל 5% , כתבנו אבל לא באמת האמנו. בניגוד למצב אז, היום כשאנו רואים תמחור קרוב של 6.3% בנובמבר אנחנו כבר מבינים שהכל אפשרי. צריך להבין שצריכים לקרות הרבה דברים חיוביים, להבדיל משיא גרעוני חדש שראינו השבוע, בכדי שזה יתעכב. מהצד השני – עוד 5$ בנפט (איראן?) או נתון אינפלציה גבוה ואנו סוגרים פער בטווח דו יומי.
    ומשם – חוזר הגלגל, שוב ירידות בבורסה ושוב עליה בתשואת האגח וחוזר חלילה.

    הסקירה נכתבת עת הסיפור בצפון מוגבל ומצומצם ותחת הנחה כי המיקוד בשבוע הקרוב יהיה בעיקר בגזרת עזה. ככל ונראה הסלמה בצפון, כל שכן מלחמה של ממש, אנו כבר מדברים על מספרים אחרים לחלוטין ולא מן הנמנע – כך לפחות הרושם שאנו מקבלים מהבורסה עצמה – כי הפסקת מסחר הקבועה בתקנון יתכן ותוביל לעצירת מסחר למספר ימים.
    אמנם הבורסה התחיבה שלא תעשה כך ואף הבהירה עד כמה הדב רחשוב (וזה מדויק ביותר !) ועדין בירידה יומית של 8% , שלא ניתן לשלול במקרה של חיזבאללה כל שכן איראן, הבורסה כבר תסביר כי יש סכנה לתשתיות ו/או חסר כח אדם ובהתאם ימצא התירוץ לעצירת המסחר.

    מניות ומגזרים
    ג'נרישן קפיטל – המלצת קניה ! לאבד 50% בשלושה חודשים זה בודאי הבעת חוסר אמון מוחלטת מהשוק. ואכן, יש מספיק סיבות לקטסטרופה בנייר אבל הסיפור הוא המחזורים או יותר נכון העדרם. בגלל נזילות נמוכה ובעייתית כל מכירה מטלטלת את הנייר וכרגע הוא עמוק בדיסקאונט ואפשרי לרכוש תחת הנחת סיכון גבוה.

    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.
    • שימו לב כי נסגרה אסטרטגיה שניה לאוקטובר בתשואה של 25%. אסטרטגית נובמבר תיפתח בימים הקרובים.


    שבוע שקט, טוב ומוצלח !

  2. #2
    שחקן תודה רבה על הסקירה
    באמת רמת 5% באגח ארהב נראתה לפני שנה בלתי אפשרית, והינה אנחנו שם...

  3. #3
    תודה רבה על הסקירה שחקן

  4. #4
    תודה שחקן
    שתי האסטרטגיות של אוקטובר היו נפלאות, מחכים לנובמבר

  5. #5
    תודה רבה שחקן
    רוצה להחמיא לך גם על הסקירות השבועיות וגם על סקירות הבוקר בפרו שפשוט מדויקות אחת אחת וכל אחת מהן שווה זהב
    ראיית השוק שלך היא רחבה ולא טריוויאלית ובסקירות אתה ממקד אותנו בדיוק בדברים החשובים לסוחר

  6. #6
    תודה רבה!
    פקיעה אופטימלית כרגע מחוץ לסקאלה.
    האם אתה מתכוון להשאר כך או להתערב ולעלות....???

  7. #7
    שחקן מתי מממשים לישט/שקל?
    יש עוד מה לחלוב מהצמד?

  8. #8
    ציטוט פורסם במקור על ידי שחקן מעוף צפה בהודעה

    מניות ומגזרים
    ג'נרישן קפיטל – המלצת קניה ! לאבד 50% בשלושה חודשים זה בודאי הבעת חוסר אמון מוחלטת מהשוק. ואכן, יש מספיק סיבות לקטסטרופה בנייר אבל הסיפור הוא המחזורים או יותר נכון העדרם. בגלל נזילות נמוכה ובעייתית כל מכירה מטלטלת את הנייר וכרגע הוא עמוק בדיסקאונט ואפשרי לרכוש תחת הנחת סיכון גבוה.
    שבוע שקט, טוב ומוצלח !
    במילה אחת -שאפו

  9. #9

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות