בשבועות האחרונים קיבלה הרשות לניירות ערך סבב חדש של בקשות ליצירת קרן הסל מקרנות כמו BlackRock, Invesco, WisdomTree, Fidelity כשלפניהן היו רבות נוספות שניסו ונכשלו. לפי בקשתה של BlackRock - הנאסד"ק וקוינבייס חתמו על הסכם מעקב, כזה שעונה לאחד החששות העיקריים של הרשות וזה מה שעורר סבב נוסף של בקשות. הביטקוין הגיב לבקשה בעליות, כשהמשקיעים סבורים כי לבית ההשקעות יש סיכוי טוב לקבל אישור, בהתחשב בכך שרק אחת מתוך 576 בקשות שיצאו מ-BlackRock ליצירת ETF חדש נכשלה.


לפי הערכות בשוק יתכן גם וה-SEC ירצה לאשר את הבקשה מסיבות פוליטיות, כשראש הרשות לניירות ערך גארי גנסלר לחוץ לאשר מוצר שיראה לקונגרס כי הוא לא נגד נכסים דיגיטליים, אלא חושש באמת לביטחון המשקיעים. בנוסף, אישור ה-ETF יקשה על הקונגרס להסיר מסמכויותיה של הרשות את תעשיית הקריפטו בהמשך. "יתכן וגנסלר ירצה לבסס את סמכויותיו על מה שיכול להיות מגזר חזק לקרנות סל על הביטקוין", כתבו האנליסטים.


זה יכול לקחת חודשים לקרן הסל להיות מאושרת, כשהדדליין הקרוב ביותר בו הרשות צפויה להגיב לסבב הבקשות הוא באוגוסט, אך גם אז יתכן והיא תאריך את הדדליין לדצמבר. חלק מהבקשות כולל זאת של BlackRock לא דורשות תגובה סופית עד למרץ בשנה הבאה.

ביזפורטל