לדעתי לפרישת פישר אין אם הכלכלה ולא כלום.
הוא אדם מבוגר שנגמר לו הכוח / נמאס לו מההתנהלות הווכחנית / כוחנית שטמונה בתרבות הישראלית - הוא עשה קדנציה מאוד ארוכה ופשוט נגמר לו הסוס מלהתעסק שוב עם ממשלה חדשה / תקציב חדש -הוא רצה להודיע על עזיבתו עוד באוקטובר ולפרוש מייד אחרי הבחירות.
אם אי קורא נכון את המפה , הוא מועמד להחליף את פרס כנשיא המדינה , ריבלין הוא מועמד של הליכוד אך לאור הקואליציה המתגבשת אני מעריך שנראה את פישר כנשיא.
לגבי בועה / לא בועה של מחירי נדל"ן - ירידה של 20% במחירים לא אומרת כי יש בועה, בועה דורשת התמוטטות מחירים כללית באופו כזה שאח"כ מסתכלים עם המחירים ההיסטוריים ואומרים - זה כבר לא יחזור.
את דעתי כתבתי והדגמתי עם נתונים ה"תחזית 2013" - בישראל אין בועת מחירי נדל"ן יש רמת מחירים מאוד גבוהה שנגרמת מעליית מחירי קרקע. בעל הקרקע העיקרי במדינת ישראל זו המדינה עצמה (בניגוד למשל לארה"ב שם רוב הקרקעות למגורים פרטיות) ולכן כללי ההיצע / ביקוש לא מגדילים את ההצע הקרקעות במידה שימתן את עליית מחירי הקרקע.
יש כאן קשר גורדי שקשה לנתקו - המדינה גובה כל כך הרבה מיסים / הכנסות מנדל"ן כך שמתן קרקעות "בחינם" לבניה פוגעת בהכנסות המדינה והעסק תקוע.
מצד שני אין שוב בעיה אמיתית להוריד מחירי דיור - צריך רק החלטות פשוטות -
מעבר לדוגמאות של דיור ציבורי להשכרה לסטודנטים / אחיות / אנשי צבא , מתן הנחיה לעמידר לקדם פרויקטים של פינוי בינוי במתחמים היא הבעלים (קרקע בבעלות עמידר ) - יגדיל מאוד ההצע לדיור ציבורי רק ע"י הגדלת הצפיפות בקרקע קיימת ושיפור איכות החיים של הדיירים הקיימים
העברת חוק "התחדשות עירונית" - שיהפוך את המדינה ליזם פינוי בינוי של מתחמים שנבנו לעולים חדשים עם קום המדינה - אלו מבנים שיש להרוס אותם על קרקעות שניתן להגדיל בהם הצפיפות לאין שיעור והקרקע היא של מנהל מקרקעי ישראל - המשמעות היא שהמדינה "תפקיע" את הדירות הקיימות ו"תפצה" ע"י דירות חדשות באותו מקום - ללא צורך בהסכמת דיירים. המדינה עם העיריות יתכננו הפרויקט , יוציאו רשיונות ויפרסמו מכרז לקבלן שיבנה - דירות חדשות לדירים הקיימים, דירות חדשות למדינה לצורך דיור ציבורי / מכירה או השכרה בשוק
ויש עוד רעיונות נוספים, צריך רק להיות מסוגלים לנהל את התהליך ויכולת ניהול, לצערי, מאוד חסרה בממשלה ובשרות הציבורי