x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 11

נושא: 2/9/12

  1. #1

    2/9/12

    השבוע החולף, כזה שקדם לו, נחתם בעליות נאות שאינן רלונטיות למסחר ולנתוני השוק. העליה במדד המעוף משויכת רובה ככולה לפעילות סגירת פוזיציות שביצעו שחקני המעוף ברביעי החל משעות הבוקר, ומאחר שלאורך כל החודש ניסו אלה לבלום את המדד מלזנק, אך טבעי זה שעם צאתנו מהמסחר התנועה הנקודתית תהא מעלה.
    בסיכומו של אוגוסט ניתן לומר כי מגמת הדשדוש בעינה עומדת, ובהחלט המסחר הדליל משקף נאמנה את חוסר העניין, כמו גם את אי האטרקטיביות/חשש המאפיינים אותנו מזה מספר חודשים. אין זו המגמה העולמית בה הסנטימנט בסה"כ חיובי, אך גם בנטרול פעילות שחקני המעוף קשה לראות הסתערות ממשית על מי מהמניות בשוק, להוציא מלאנוקס שאף היא נבלמה בשבועיים האחרונים.

    עם בוא עלינו חודש החגים, ולראשונה מזה חודשים, להערכתי המגמה צפויה להשתנות ולפנינו חודש שלילי. נתוני השוק המקומי כבר זועקים האטה, ואם עד כה הדבר לא מצא ביטוי בשוק המניות הרי שזה רק בשל הנעשה מעבר לים בדגש על ארביטראז. זרם התספורות הצפויות צפוי להתגבר, וכיוון שהבנקים הם הנפגעים הראשונים בתרחיש מעין זה (אם נתעלם לרגע מהציבור) ניתן לגזור מכך כי הם יהוו משקולת על מדד המעוף. כהמשך ישיר אך לא קשור, אירופה וארה"ב מתוחות עד הקצה ומיצו לחודש הקרוב את שלל הנאומים/הבטחות/רמיזות. מדד ה s&p אמנם אינו מתקן מטה אך בהחלט נבלם פעם אחר פעם סביב רמות 1410-1420, כשמחזורי המסחר רק הולכים ויורדים. היעדר הציבור האמריקני מהשוק, כבכל בורסה הגורם המשמעותי ביותר, מוביל למשחק פירמידה בין הבנקים והמוסדיים בו רצף של חודשים נמחק בשבוע, ורק זהות המרויחים משתנה. זו גם הסיבה שאיני רואה במהלך האחרון ראלי מאחר ובאפריל השנה היינו בדיוק באותן רמות מדד, וכל ההצהרות והתכניות לא הצליחו לדחוף הבורסות קדימה אלא רק להחזירן לרמות קודמות על אף נתונים משופרים במקצת.
    מנגד, אין לראות בספטמבר, הנחשב לחודש הגרוע ביותר להשקעות, חודש בו אנו צפויים למפולת. הקירבה למועד הבחירות מבטיחה התערבות מוקדמת מצד ברננקי, ובמידת הצורך גם מעמיתו האירופאי לשם בלימת מגמה שלילית. איש אינו רוצה להגיע לבחירות בבורסה צונחת, ולכן סף הסבלנות הולך ומתקצר ואנו צפויים להתערבות חדה כבר במדד 1350. ידיעה זו הפכה כבר למעגל קסמים השומר את הבורסה בטווח דשדוש צר, וצפוי עוד לפני ההתערבות לספק רגיעה במידה והירידות יחריפו.

    מצד שחקני המעוף אוגוסט היה חודש מוצלח אך רווחי במידה ולא מעבר - ההתערבות לאורך השבועיים האחרונים בחודש גררה עלות גבוהה למדי שקיזזה מהותית מהרווח. ההצלחה הורגשה בבלימה אלימה של המדד אך זו הותירה את השחקנים בספטמבר עם כיסים דלילים למדי, ולכן במהלך הימים הקרובים תתרחש תנועה מדודה של רכישת מניות בנקים לשלב מתקדם של החודש. כיוון שאין לחץ, ובפרט שאנו פותחים ביומיים מסחר ללא וול סטריט, הרי שאין כל סיבה לרכישה שתבוא לידי ביטוי בזינוק במדד הבנקים אך בהחלט רגיעה בשלב הנוכחי תאפשר התערבות קלה בהמשך החודש. יש לזכור כי ספטמבר הינו חודש מורכב למדי: קצר מהרגיל, משופע בקטעי מסחר (שבתות וחגים), ופקיעה יוצאת דופן המגיעה מייד לאחר יום הכיפורים וללא כל יכולת תגובה. המטרה היא כמובן לסגור עוד טרם הפקיעה, בטח כשזכרון ספטמבר 2010 עודו מלווה אותנו, אך זאת רק במידה והרווחיות תאפשר כן.
    הפרמיה הנוכחית מאלצת את הכותבים לעבוד כמעט על הספוט כך כובד המשקל הינו סביב 1100 וההתחשבות בכלל פתיחות הפוזיציה מובילה לגבולות התחלתיים מתונים: גבול עליון ברמת 1145; גבול תחתון ברמת 1050; פקיעה אופטימאלית באיזור 1085. בשל סטית התקן הנמוכה הרצון לכתוב גבולי ועד כה כמות הפוזיציות היא שליש בלבד מהממוצע השנתי. במידה ולא תתרחש ירידה חדה במהלך השבוע הנוכחי, אנו צפויים להמשך מסחר דליל בנגזרים שבתורו יתרום אף הוא לירידת המחזורים בשוק המניות.

    כהמשך להערכתנו מהסקירה האחרונה, פישר אכן בחר שלא לבחור והותיר את הריבית על כנה. מרתק יהיה לראות כיצד הנגיד יתמודד עם נתון האינפלציה שרבים פיספסו את משמעות דחיית המע"מ מאוגוסט לספטמבר – לא הממשלה הואילה בטובה לדחות את המהלך ולאפשר להתארגן בהתאם אלא בנק ישראל שרצה למנוע זינוק שיא של שנים בנתון האינפלציה הקרוב לאור העליה במחירי הדלק. יש לזכור כי תקופת החגים הסטורית היא תקופת צריכה ועליה בנתוני האינפלציה, ולכן על הנגיד היה להעלות את הריבית מעשה שלא נקט בו בשל שמירתו בכל מחיר על המערכת הבנקאית.

    כמובן שהותרת הריבית על כנה מוסיפה לנפח את בועת הנדלן, כשבנק ישראל עצמו סותר יממה להחלטת את הריבית את ההחלטה לא לשנותה – יתרת החוב לדיור של ישראלי גדלה ב 8.5 מיליארד ₪ מתחילת השנה ובמקביל דיווח הלמ"ס על זינוק בקנית דירות במרבית חלקי הארץ להוציא ת"א. כגודל הבועה כך גודל הפיצוץ, ומשזה יתרחש מה שיכל להיות משוכה לא נעימה אך עבירה בהחלט למשק, צפוי לטלטלו בחדות. כחוק מרפי, ובלא מעט הגיון – סביר שהתרחיש יתממש רק כשהמשק כבר יהא בצרה צרורה של מיתון ואז הבעיה תימשך שנים.

    בינתיים, הפיאסקו סביב נתוני התעסוקה נמשך ומתעצם. נהגנו להביט בסין ולרמוז שנתוניה מעוותים ושרירותיים, והנה השבוע הלמ"ס מספר כי שיעור הבלתי מועסקים לא רק שלא עלה כפי שטענו נתוני שירותי התעסוקה, אלא אף ירד מ 7.1% ל 6.5% ! (לא פחות...). כל מעסיק יודע שאין מגייסים לקראת תקופת החגים, וכעת יש לנו עוד נתון העומד בספק ושם את ישראל ללעג בפני מדינות ה OECD. נתון זה מצטרף לנתוני הנדלן עליהם אמונים לא פחות מארבעה גופים ממשלתיים, מצב היוצר מידי חודש סתירה בין הגופים. כך בעדכון האחרון, הלמ"ס סתר את השמאי הממשלתי וכן הלאה, הכל תלוי באנשי שלומו של השר הממונה.

    אם לחזור מעולם הפרכת הנתונים לניתוח כלכלי אמיתי הרי שדוחות הבנקים השבוע הציגו ירידה בעייתית עם צניחה של כ 20% ברווח. לאומי הולך ומאבד את מקומו כאחד משני הבנקים המובילים במדינה, כשרווחיו נחתכו ב 50% ומסמלים את קושי המערכת הבנקאית אל מול תספורות, הגבלות בנק ישראל ומשק מאט. כתמונת ראי, אין זו הפתעה שמזרחי הציגו רווח גבוה מלאומי ומיתר הבנקים, שהרי חטיבת המשכנתאות של הבנק (טפחות) אחראית למרבית שורת הרווח. היוצרות יתהפכו עם צניחה במחירי הנדלן כך נדמה כי כל עוד פישר הוא הנגיד, יכולים בבנק להיות שבעי רצון. הדוחות הדגישו שמכפילי הרווח אמנם קיצוניים בבנקים אך אינם תלושים מהמציאות. בבחינת הרווחיות ובהשוואה למדד הבנקים, תוך הנחה כי גם ברבעון הבא תהא ירידה זהה (20%) ברווח המצרפי הרי ששווי המדד הוא סביב 770 נקודות, רמה המדגישה כי הציבור אינו נמשך כבעבר לבנקים מסיבה מוצדקת לחלוטין.

    בשוק המט"ח, הדולר-שקל שמרו על יציבות ואילו האירו "עשה קולות" של פריצה אך התמתן במהירה. כמובן שהדבר נובע מהערכות על QE3 הצפויות להציף דולרים, ומשהערכות אלו לא התממשו אנו צפויים לראות חזרה לאיזור 1.23.

    בשוק הסחורות, הזהב הולך ומציג מגמה עולה המלווה במחזורים גדלים. אמנם לא QE3 המזניק את המתכת אל על אך לאור היעדר האלטרנטיבות והידיעה כי מישהו חייב לשלוף (ברננקי/דראגי) בקרוב, הרי שדי ברור שהבנקים יוסיפו לנתב את הכספים להשקעות ספקולטיביות ולא לאזרחים. פוזיציית הלונג בעינה עומדת. בניגוד לזהב, הנפט נחתם כמעט ללא שינוי ולכן אין מקום להרחיב בנושא.

    באירופה, תנועה דלילה למדי ששיקפה המתנה לנאומו של ברננקי. המדדים לא התרגשו מהיעדר הזרמת הכספים, וכיוון שלא חוינו חדשת שליליות שמרו יחסית על כוחם. מהכותרות נדחקות הערכות על פרישת יוון ברבעון הנוכחי (להערכתי הדדליין הינו סוף השנה לכל המאוחר) וספקולציות על סיוע נוסף לו זקוקה ספרד. גם אדי הבזוקה של דראגי עודם איתנו, כשההערכה היא כי ה ECB יציב תקרת תשואה לאג"ח הממשלתיות מהלך שקרוב לודאי יוביל לירידת תשואה בקצרים ועליה בארוכים. טוב לעוד רבעון לכל היותר, בעיה הרבה יותר גדולה מעבר.
    כמובן שפעם נוספת הציפיות לא איכזבו, ואחוז המובטלים בגוש האירו שבר גם באוגוסט שיא עם עליה לרמת 11.3% תוך התחשבות בעובדי חצי משרה כמשרה מלאה. השמיטו את גרמניה מהרשימה וקיבלנו ממוצע אבטלה של 16.5% במרבית מדינות האיחוד, מה שרק מדגיש עד כמה ראשי האיחוד משחקים באש. אין פתרון קסם לאחוז אבטלה שכזה (האירופאים יכולים לקבל טיפים מאובמה), ולכן הוצאת מדינות מהאיחוד לשם שיפור "מאזנים" וסטטיסטיקות היא הכרח הצפוי לבוא לידי ביטוי בחודשים הקרובים.

    צריך לזכור כי הדבר אינו מתרחש בואקום, וגם הענק הסיני סובל מידי חודש מהאטה חריפה. נתון היצור התעשייתי התכווף לראשונה מזה תשעה חודשים, כשגם מדד מנהלי הרכש צונח ל 49.2 ומחייבים את רוה"מ ג'יאבאו לביצוע צעדים מרחיבים נוספים. לא מן הנמנע כי נראה מהלך שכזה כבר במהלך השבוע הנוכחי, כשהמרחק הוא נתון שלילי אחד או סנטימנט דובי מתפתח.

    בארה"ב ברננקי עשה את מה שהוא מצטיין בו: איכזב את המשקיעים ומיהר לספק סוכריה. כפי שהערכנו QE3 לא היה וכל ההצהרות הן בגדר עטיפה לקופסה ריקה. ברננקי אינו יכול בשלב זה להעביר עוד תכנית QE3 בקונגרס, וספק רב האם חוץ מהצהרות יש לו עוד יכולת כלשהי להשפיע על השוק. כיוון שכך, התחייב הנגיד למשהו שברור לו שאין לו יכולת לעמוד ורק שהמדדים לא יתרסקו – הותרת הריבית על כנה עד שנת 2015. אינו יכול לעמוד בכך, מאחר ובסקירות האחרונות דנו בעובדה כי ברננקי לא ישאר בתפקידו, גם לא חודשים, לאחר זכייתו של רומני (היה ותתרחש). אז ברננקי הצהיר הצהרה חסרת כיסוי, והמשקיעים חסרי כל אלטרנטיבת השקעה שפויה לאור הריבית האפסית, העדיפו להתמקד בחצי הכוס המלאה. לא עוד. האמריקנים שעד כה שמרו על דשדוש מבורך, זקוקים השבוע לדחיפה מצד נתוני מאקרו ו/או אירופה מאחר והמטוטלת נוטה שוב לכיוון השלילי: מדד אמון הצרכנים הציג קריאה נמוכה מהציפיות באוגוסט, מספר תביעות האבטלה איכזבו ולא הציגו שיפור ומדד מנהלי הרכש ירד ל 53 נקודות.
    נתון התמ"ג שיצא כציפיות לא מרכך כהוא זה מהנתונים הבעיתיים, ומתחת לפני השטח התסיסה כבר החלה – זינוק בויקס מרמת 13% ל 17% מדגיש כי משקיעי המניות בגבול העליון, ומשאין צפויים נאומים השבוע בהחלט הדבר צפוי להוביל לשינוי סנטימנט בשוק.


    מניות ומגזרים
    סאן גוביי (sgo) – המלצת קניה ! חברת חומרי הגלם ביצעה מהלך יוצא דופן ביחס לגודלה בדמות רכישת סלוטקס גרופ. המשקיעים מתמחרים בחסר את המניה שביצעה מהלכים מעודדי רווחיות במהלך שלושת הרבעונים האחרונים, דבר המוביל אותה להיות אחת המניות המומלצות בקרב הבנקים.

    שורט על טאואר – המניה מזקנת הבוקר כ 9% לשער 3420. בעית שטרי ההון לא נפתרה, החברה אינה יציבה ואינה מייצרת שבבים כי אם יחסי ציבור בלבד. הזדמנות טובה לתפוס את המניה לאחר איחוד מניות קיצוני (1:15) שלכאורה מחזיר אותה לקידמת הבמה, ובפועל חושף את חולשתה פעם נוספת.


    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה
    • באוגוסט בצענו שתי אסטרטגיות מוצלחות שהניבו כ 25% תשואה האחת. הינכם מומנים לעקוב אחר אסטרטגיית ספטמבר שהתפרסמה אמש בפורום היעודי.



    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    צריך הבהרה לגבי SGO כי אין מנייה בטיקר הזה בדיוק אלא רק עם אותיות נוספות וסחירות בכל מיני בורסות בעולם

    http://finance.yahoo.com/lookup?s=sgo

  3. #3
    תודה רבה שחקן
    ניזון מפירורים

  4. #4
    תודה רבה שחקן על הסקירה הנפלאה
    שבוע טוב.

  5. #5
    לא לשכוח לשים לב לאג"ח ספרד שמטפסים שוב כרגע 6.9 כנראה בעוד יום יומיים יגיע ל7 ויתחילו בתקשורת שוב לדבר ע"ז
    נערך לאחרונה על ידי ששוני1, 03.09.2012 בשעה 16:06

  6. #6
    המניה: sgo.pa - שימו לב שניתן לאתר גם לפי השם.
    ביחס לתשואות האג"ח, אכן גבוהות אך אין זה שונה מהסיום שלהן בשישי ולכן נמתין לראות
    את ההתפתחות מחר (שלישי).

  7. #7
    תודה על הסקירה המדגישה את הבעיות ורצונות.
    מצד אחד רוצים לשמור על רמות הנוכחיות של השווקים ומנגד פחד מחודש ספטמבר ונתונים קשים.
    חודש חגים - סוכות הוא לרב חודש טוב. מענין איך יהיה החודש כאשר סוכות מתחיל עם סיום חודש ספטמבר.

  8. #8
    תודה רבה על הסקירה
    האם אתה חושב ששורט פי 3 על המעוף מוצדק נוכח הערכתך על מגמה שלילית בחודש ספטמבר?
    תודה

  9. #9
    תודה רבה שחקן.
    הצלחות

  10. #10
    ציטוט פורסם במקור על ידי ranh צפה בהודעה
    תודה רבה על הסקירה
    האם אתה חושב ששורט פי 3 על המעוף מוצדק נוכח הערכתך על מגמה שלילית בחודש ספטמבר?
    תודה
    תקרא את דברי שחקן

    ציטוט פורסם במקור על ידי שחקן מעוף צפה בהודעה
    מנגד, אין לראות בספטמבר, הנחשב לחודש הגרוע ביותר להשקעות, חודש בו אנו צפויים למפולת....
    דעתי בלבד, תקנו אותי אם אני טועה.

    הטבע האנושי הוא להילחם בשוק, על מנת להצליח בשוק יש להילחם בטבע האנושי.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות