דרך אגב, בהמשך להצגת מעריב אגח ד כהשקעה בעלת עניין עבורי - ביום שני ה- 17.1.2011 רכשתי מהנייר לפי מחיר של 69.4 אגורות לאגח.

למרות שהנייר כרגע צמוד למנייה ולמרות שהמנייה תנודתית - אני מאמין כי מדובר בהשקעה טובה אם חושבים קדימה.

אני מתקשה להאמין כי מעריב יסגור דלתות ויכריז על פשיטת רגל... נמרודי עצמו אומנם יצא, אך עדיין נמצא שם דרך הכשרת הישוב, כמו כן הקונים החדשים לא נכנסו בשביל לתת את המפתחות לבעלי החוב נכון?

כעקרון - מעריב כחברה - אינה חברה רווחית ואינה יכולה לשרת את החוב. אך דבר זה נכון כבר שנים ועדיין כל פעם מחדש (מי זוכר את אגח מעריב ג? - שתי סיבובים טובים היו לנו שם) השוק "מופתע" מכך שהחברה משלמת.

מעריב זה כוח בדיוק כמו שישראל היום (העיתון הגדול במדינה) אינו רווחי - המחזיקים בהם אינם מסתכלים רק על רווח - ולכן כהשקעה - זוהי השקעה טובה לדעתי.

למה מעריב אגח ד כעת טוב יותר?

דבר ראשון בגלל שקנייה שלו היא כקניית המנייה ללא פרמייה (לעיתים אף פרמייה שלילית - לפחות בעת שבה אני קניתי).

לכן המשקיע באגח מעריב יכול להנות מכל עלייה של המנייה - אך במקביל (תחת הנחת תשלום) גם מובטח לו רווח הון לא קטן של מעל ל- 13% נטו עבור ההשקעה עם מח"מ של 3.6 שנים ותשלומי ריבית בלבד עד תחילת 2014 - עסק לא רע בכלל (פדיון סופי 2016).

האגח בסיכון נמוך לאי תשלום מדובר על השקעה עם רווח "מובטח" תוך השקעה עקיפה במנייה - ללא לקיחת הסיכונים הקשורים בכך.

הצליח הבעלים החדש לשפר את מצב החברה - מחזיקי האגח יהנו מכך, לא הצליח - עדיין יקבלו תמורה (בסבירות גבוהה).

ובגלל מחיר השוק הנמוך, אפילו במקרה של הסדר הסבירות להפסד קטנה...

אז נכון שלא נעשה כאן עשרות אחוזים בחודש, אך מי שמחפש חלופה להשקעה לזמן ארוך בתשואה נורמלית בהחלט יכול למצוא את אגח ד של מעריב כאלטרנטיבה טובה.