x




אלה

אסטרטגיית יציאה שנשענת על מניות הטכנולוגיה

דרג מאמר זה
באווירה הדרמטית שיצרה הקורונה בכלכלה ובשווקים קשה להפתיע במשהו את הצרכנים והמשקיעים - אך נראה שמניות הטכנולוגיה דווקא מצליחות לעשות זאת. אחרי זינוק של מעל 35% בששת השבועות האחרונים, מניות הטכנולוגיה בוול סטריט מחקו את ההפסדים של 2020, ועברו לתשואה חיובית השנה. גם בשוק המניות בישראל, מדד ת"א טכנולוגיה הוא אחד המדדים המובילים בביצועים ב-2020.


בעוד שבארה"ב עולה מספר המובטלים על 20 מיליון איש, והנתונים הכלכליים מצביעים על המשבר החמור ביותר מאז 1929, הנאסד"ק חזר לרמות השיא של כל הזמנים, ומניות הטכנולוגיה מושכות את כל שאר המדדים בוול סטריט למעלה.


למה זה כל כך מפתיע? כי מניות הטכנולוגיה ידועות כתנודתיות יותר, ההשקעה בהן מגלמת לא פעם סיכונים גבוהים יותר, ובמשברים קודמים הן ספגו פגיעות גדולות יותר מסקטורים מסורתיים אחרים.


מי שיבחן את הביצועים של S&P 500 ברמה הסקטוריאלית, יגלה כי אמנם המגזר המוביל מאז החלה ההתאוששות בשווקים ב-23 במרץ הוא מניות האנרגיה, עם עלייה של 60%, אך גם אחרי העלייה הזו, הסקטור נמוך ב-35% מהרמה שבה החל את 2020, והוא החלש ביותר מכל הסקטורים במדד. הסקטור היחיד שרשם תשואה חיובית מתחילת 2020 הוא הטכנולוגיה, עם מעל 3%. בישראל מניות הטכנולוגיה בולטות אף יותר, כאשר מדד ת"א טכנולוגיה רושם תשואה של מעל 6% השנה.





הקורונה רותמת את הטכנולוגיה לטובת הכלכלה
הביצועים של מניות הטכנולוגיה בשבועות האחרונים מחזקים את ההערכה כי וירוס הקורונה משנה את פני הכלכלה באופן שמיטיב עם כל תת-סקטור כמעט במגזר. חברות כמו מיקרוסופט, אמזון, אפל, פייסבוק וגוגל יצאו מחוזקות מהמשבר הנוכחי, עם ביקושים מתגברים לסל המוצרים של כל אחת מהן, וקופות מזומנים עצומות שמבטיחות את יציבותן עשויות לסייע להן ברכישה של מתחרות ולתמוך בהמשך הצמיחה. המניות של כל אחת מהחברות האלה עלתה ב32%-45% מאז החלה ההתאוששות בשווקים בסוף מרץ.


אך זה לא נעצר רק בחברות המוכרות. מדיניות הסגר בכל העולם והמעבר לעבודה וצריכה מרחוק יצרו אתגרים חדשים לחברות רבות, הקפיצו את הביקושים - ואת המניות של מגוון רחב מאוד של תתי-סקטורים.


כך למשל, תחום המסחר המקוון (E-commerce) לוהט. לא רק חברות גדולות ומוכרות כמו אמזון, אלא גם מניות של חברות כמו קמעונאית הריהוט וייפייר (Wayfair), שמניותיה זינקו ב-500% בחודש וחצי האחרון, או Shopify, ספקית פלטפורמה להקמת חנות וירטואלית (כולל אתר, ענן ושירותי סליקה) שמניותיה זינקו במעל 75%. הצמיחה בתחום זה לא צפויה להיעלם בקרוב, והיא כמובן תתמוך גם בתעשיית התשלומים הדיגיטליים, ששם ראינו מניות כמו פייפאל שזינקו בתקופה הזו ב-70%.


מחשוב ענן הוא תחום עקיף הרושם צמיחה מטאורית והופך חברות בגודל בינוני לחברות עם שווי שוק גדול. מנכ"ל מיקרוסופט ציין באחרונה, כי בחודשיים האחרונים נרשמה בתחום הזה תעבורה בהיקף של שנתיים. המנצחים הגדולים הן לא רק חברת שיחות הווידאו ZOOM, שמניותיה עלו בחודש האחרון ב-30% והשלימו עלייה של 120% בחצי השנה האחרונה. מדובר גם בחברות כמו OKTA, הפעילה בתחום ניהול זהויות וגישה למידע, או DocuSig, המסייעת בניהול ותפעול הסכמים אלקטרוניים. המניות של שתי האחרונות זינקו ב-40% מאז השבוע האחרון של מרץ.




מניות Fastly, חברה זעירה המספקת שירותי רשת להעברת תכנים, זינקו לפני שבועיים ב-40% בעקבות צמיחה חזקה ברבעון הראשון, ושווי החברה זינק ל-3.5 מיליארד דולר. שחקניות נוספות שנהנות מהצמיחה בתחום הענן הן חברות כמו סיטריקס (25%+) או RingCentral, המספקת פתרונות תקשורת ושיתופי פעולה מבוססי ענן לעסקים (40%+).


אך אנחנו לא רק עובדים מהבית אלא עושים הכול מהבית. מניות של חברות המתמחות בלמידה מרחוק, כמו Chegg, זינקו ב-80% בשבעת השבועות האחרונים; מניות חברות הגיימינג אקטיביז'ן בליזרד ו-EA קפצו בשיעורים של כ-30%. מניות נטפליקס עלו ב-20%, לאחר שמספר המנויים החדשים של החברה ברבעון החולף היה כפול מהצפוי.


הביקוש תומך בצמיחה
בזכות העליות החדות האלה בכל מגזרי הטכנולוגיה, זינקו מכפילי הרווח של כל המדדים והחברות בתעשייה. המכפיל הממוצע של נאסד"ק 100 או של סקטור הטכנולוגיה ב-S&P נעים בין 25 ל-27. חברות הטכנולוגיה אומנם ידועות כחברות צמיחה, ומתאפיינות פעמים רבות במכפילים גבוהים, אך שאלת המפתח היא האם המכפילים האלה יצדיקו את עצמם?


הגורמים שתומכים בתמחור הן למעשה אסטרטגיות היציאה מהקורונה - או במקרים רבים היעדר תוכניות כאלה. כשענקיות כמו גוגל, פייסבוק ועוד מודיעות כי הן ישאירו את רוב עובדיהן לעבוד מרחוק בשנה הקרובה, זו פעילות שמבטיחה ביקושים חזקים יותר גם ברבעונים הקרובים לחברות רבות בסקטור, ובמיוחד למגזרים כמו הגנת סייבר, ענן ומסחר אלקטרוני. כשחברה כמו מיקרוסופט מודיעה על זינוק בביקוש לחבילת תוכנות אופיס ויצרניות מחשבים ניידים מדווחות על קפיצה במכירות, אלה גורמים שצפויים לתמוך במגזרי השבבים, המוליכים למחצה ורכיבים אלקטרוניים אחרים.


משבר הקורונה קירב מהר יותר את המגמות העתידיות של הכלכלה העולמית. כבר שנים מדברים על יתרונות העבודה מרחוק (לעובד, אך גם לחברות רבות), חלופת הלמידה מרחוק, יתרונות הצריכה מרחוק והתשלומים הדיגיטליים - אך משבר הקורונה האיץ את השימוש בכולם. לפחות כמו שזה נראה כרגע, זה כבר לא העתיד אלא ההווה.

מקור
קטגוריות
ללא קטגוריה

הערות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות