x
  • בנק ישראל החליט להותיר את גובה הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%

    הוועדה המוניטארית של בנק ישראל החליטה להותיר את גובה הריבית במשק ללא שינוי, ברמה של 4.5%.

    לקראת ההודעה היו שיקולים להורדה והיו גם לא מעט שיקולים להשאיר את הריבית ללא שינוי.


    רמת האינפלציה במשק נכנסה בחודשיים האחרונים לתוך היעד של בנק ישראל (עומדת על כ-2.5% ב-12 החודשים האחרונים ופחות מ-2% בששת החודשים האחרונים) אבל, מנגד, נרשמה עלייה חדה בשער הדולר מול השקל לאחרונה, התנודתיות בשווקים קפצה, המשק חזר לצמוח בקצב יפה ושיעור האבטלה נמוך יחסית, יש את הסיכונים הגיאו-פוליטיים ואיך אפשר לשכוח את הגירעון הממשלתי שממשיך להיות גבוה.

    עקום המק"מ מגלם כיום עוד 2-3 הורדות ריבית במהלך השנה הקרובה לרמה של 3.75% עד 4% בעוד שנה. לקראת ההודעה, בשוק נתנו הסתברות של כ-30% בלבד להורדה, לעומת כ-65% לפני כשבוע.


    יוני פנינג, אסטרטג ראשי, חדר עסקאות מזרחי טפחות מסר בתגובה: "בסופו של דבר, נראה כי היעדר היציבות העולמית של הימים האחרונים הכריעה את הכף. וגרמה לבנק ישראל להותיר את הריבית, שוב, על רמת 4.50%. ההחלטה היום צפויה לסכם קרוב לחמישה חודשים על הריבית הנוכחית, לפחות – ינואר עד מאי. לרוב, בנקים מרכזיים אוהבים להתחיל להוריד ריבית כשכבר דיי ברור שהגיע הזמן לעשות את זה. ובראייה היסטורית מדיניות כזו, של הורדה בהחלטה כלשהיא, ואז הותרת הריבית ללא שינוי משך תקופה, היא דיי נדירה.


    "למרות זאת, חשוב להדגיש כי הציפיות להורדת הריבית היום היו דיי גבוהות עד תחילת מגמת ההיחלשות של השקל, לפני כשבועיים. הסיבה לכך, לתפיסתנו, היא שהרבה מהתנאים הבסיסיים בכלכלה הישראלית דווקא מעודדים המשך הורדות ריבית. למעשה, אם התזמון של ההסלמה הגיאופוליטית האחרונה היה זז קדימה או אחורה בשבוע, כנראה שדווקא היינו רואים הורדה היום.


    "במבט קדימה, מדדי המחירים הקרובים, מרץ ואפריל, צפויים להוסיף קרוב לאחוז למדד המחירים. מנגד, הרבה מההשפעה פה היא עונתית (חגים בעיקר). וזו שאינה, מתקזזת במידה רבה עם עליות מחירים חריגות באותם החודשים ב-2023. האינפלציה הכוללת צפויה, כפועל יוצא, להישאר דומה לזו הנוכחית, בעת הודעת הריבית הבאה, בשלהי מאי. קרי, קרוב יחסית לרף העליון של טווח היעד של בנק ישראל. למרות זאת, נצפה כי עליית מפלס הביטחון בכך שלא נפרוץ את טווח היעד דווקא תאפשר הורדת ריבית בשלב הזה".

    מקור המאמר: ביזפורטל

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות