x
  • רמת הסיכון בחוב של ישראל כבר לא בשיא

    שקל אל מול סל המטבעות
    מה רואים בגרף: עלייה של הגרף משקפת היחלשות של השקל, וירידה שלו מצביעה על התחזקות. היחלשות של השקל, עשויה לשקף היחלשות של הכלכלה. ההשוואה של תשואת השקל לתשואת סל המטבעות נועדה לנטרל השפעות שנובעות מתזוזה של הדולר אל מול שאר המטבעות בעולם.


    מה השתנה? סל המטבעות התחזק מול השקל, אך אין מדובר בעלייה דרמטית. נראה שתנודת הסל ביחס למטבע המקומי מתכנסת לנקודה מסוימת.

    השורה התחתונה של לוסיד קפיטל: "לא נצפו תנודות משמעותיות. קיימת רגיעה ביחס שבין השקל לסל המטבעות למרות שביום ב' זינק הדולר למול השקל. ככלל יש מגמה של הסתת כספים לחו"ל מצד פרטים וחברות (שאמורה להחליש את השקל)".

    ● מה עומד מאחורי הזינוק של הדולר מול השקל?
    ● מה באמת משפיע על שער השקל? תסתכלו על מה שקורה בוול סטריט
    ● "זה פשוט לא הגיוני": הסיבות לראלי המפתיע של האירו והתחזית הפסימית לשנה הקרובה


    פער התשואות בין מדד תא-125 לנאסד"ק
    מה רואים בגרף: תשואת מדד ת"א 125 ביחס לתשואת מדד הנאסד"ק 100 (NDX) מתחילת השנה. הבחירה במדד הנאסד"ק נובעת מהדומיננטיות של סקטור הטכנולוגיה במשק הישראלי ומהשפעתו הגדולה על סקטורים נוספים כמו מחירי הנדל"ן המניב.
    מה השתנה? הנתונים מלמדים על שינוי חיובי של מדד ת"א 125 ביחס למדד מוטה הטכנולוגיות (נאסד"ק 100). הפער לטובת ת"א מגיע בניגוד למגמה השלילית שפקדה את מדד ההשוואה בשבועות האחרונים. ניכר שיש התייצבות מסוימת בפערים.


    השורה התחתונה של לוסיד קפיטל: "קיימת התחזקות של מדד ת"א 125, אך היא פחות תנודתית מאשר בשבועות האחרונים, כך שאפשר להגיד שמדובר ברגיעה".


    ● הצמיחה בנתוני התעסוקה של ארה"ב בינואר הפתיעה כלכלנים. למה התחזיות שלהם שגויות לעתים קרובות?
    ● בנק ישראל מודאג: במקרה של מפולת בבורסה, יציבות המוסדיים עלולה להיפגע
    ● הקרנות הכספיות הן עדיין להיט, אך מי שהקפיצו את דמי הניהול נענשו


    מרווח תשואות באג"ח הממשלתיות
    מה רואים בגרף? מרווח התשואות (spread) בין תשואות אג"ח 10 שנים של ממשלת ארה"ב לבין תשואת אג"ח 10 שנים של ממשלת ישראל בשלושת החודשים האחרונים. ככל שהמרווח שלילי יותר בגרף (תשואת אג"ח ממשלת ישראל נמוכה יותר ביחס למקבילה האמריקאית), כך האמון בכלכלת ישראל גבוה יותר.
    מה השתנה? נתוני המגמה מלמדים על התחזקות קלה ומתונה של פער התשואות לטובת ממשלת ישראל, על פני התשואה של האג"ח האמריקאיות. ככלל, המרווח בפער התשואות בין הממשלות, הצטמצם בחודשים נובמבר ודצמבר האחרונים.


    השורה התחתונה של לוסיד קפיטל: "פער התשואות לא ממשיך להתרחב. כולם מחכים בעמדת המתנה לראות את הסעיפים של הרפורמה שיועברו להצבעות".


    ● לאן מועדות פניהם של המניות, איגרות החוב והדולר? חמישה משקיעים מתנבאים
    ● לאן הולך שוק האג"ח הממשלתיות בעולם - ומה זה יעשה למניות ולשוק הקונצרני | צבי סטפק, דעה
    ● זמן אג"ח: האפיק הסולידי שמציע תשואה שנתית של 6% בסיכון נמוך


    (credit default swap) CDS
    מה רואים בגרף: ה־CDS (או - credit default swap) היא פוליסת ביטוח שמאפשרת למחזיק באג"ח להגן על עצמו מפני פשיטת רגל של מנפיק האג"ח. לפי הגרף, שמראה את עלות ה־CDS של אג"ח ישראלי, ככל שעלות ה־CDS עולה גובר הסיכון לפשיטת רגל של ממשלת ישראל בעיני השוק.
    מה השתנה? נרשמה ירידה קלה בפרמיית הסיכון של החוב של ממשלת ישראל (CDS). הירידה מייצבת את המדד ברמה שנמוכה במעט מהשיא של השנה החולפת שנרשם מוקדם יותר החודש. מוקדם להעריך אם מדובר בהתייצבות של ממש.


    השורה התחתונה של לוסיד קפיטל: "ה־CDS נסוג משיא של כמעט שנה".


    תובנות עיקריות
    1. כללי: "לאחר התזוזה המשמעותית שקרתה בשווקים בשבועיים האחרונים, אנחנו בעמדת המתנה לראות מה יהיו המעשים בפועל בזירה הפוליטית בכל הנוגע לרפורמה המשפטית".
    2. המניות: "קיים מתח בין התוצאות הכספיות הטובות שצפויות להתפרסם על ידי החברות בישראל בטווח הקצר, בחודש הקרוב, לעומת הסתות הכספים שיכולות לפגוע ברווחי החברות בהמשך".
    3. השקל מול סל המטבעות: "ללא שינוי משמעותי בשוק. הפער בין ישראל לארה"ב, ממשיך לזוז 'בכיון הנכון' והפערים חוזרים לטובת ישראל".

    מקור המאמר: globes

    קישור למאמר המקורי
  • הודעות חשובות

  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות