x




מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: קושיה לגבי הקשר בין מט"ח למחירי נכסים (בורסות וסחורות)

  1. #1

    קושיה לגבי הקשר בין מט"ח למחירי נכסים (בורסות וסחורות)

    שחקן יקר, ממה שאני קורא ושומע, יש כעת הסכמה שהגורם הדומיננטי ביותר בשווקים הוא מה שמכונה מלחמת המטבעות, ובאופן ספציפי התרסקות הדולר שנובעת ממדיניות ההרחבה של הפד שימשיך להדפיס עוד ועוד דולרים בעוד שהאיחוד האירופאי מצהיר על מדיניות הפוכה של צמצום מוניטרי. הדולר נחלש בחודש האחרון כ-8% מול היורו, ואילו הסנופי, הזהב, הנפט ויתר הסחורות עלו בשיעור דומה.
    וכעת לשאלתי: כשבורסות וסחורות שנסחרים בדולרים (סנופי, זהב, נפט) עולים כאשר הדולר יורד -זה כמעט מובן מאליו, ולמעשה רק שומר על הערך הריאלי של הנכסים.
    מה שלא ברור לי זה מדוע אמורים לעלות הנכסים שנסחרים במטבעות המתחזקים (מעוף בת"א, ניקיי ביפן, דקס בגרמניה וכו')?? אם בכלל, הייתי מצפה שהם ייחלשו כי ערך המטבע של נכסים אלו עלה. אודה להסברך המלומד.

    פינג

  2. #2

    Re: קושיה לגבי הקשר בין מט"ח למחירי נכסים (בורסות וסחורות)

    פינג אהלן

    ציינת נכון שמדיניות ההרחבה של הפד מחלישה את הדולר, מן הסתם זה אינו הגורם היחיד שמשפיע על השטר הירוק, אהבת הסיכון גורם שאינו מדיד משפיעה לא פחות. הציבור שלאחרונה מסתער על הבורסה מחפש לעצמו תשואות, זה בעצם FLIGHT TO SAFTY במהופך, בריחה מחוף המבטחים אל הים, מה שמחליש את הדולר ומחזק את נכסי הסיכון.

    שבת שלום

    [left:4a9qkei8]ארז[/left:4a9qkei8]
    ​הטבע האנושי הוא להילחם בשוק, על מנת להצליח בשוק יש להילחם בטבע האנושי.

  3. #3

    Re: קושיה לגבי הקשר בין מט"ח למחירי נכסים (בורסות וסחורות)

    - פינג, השווקים משחקים פינג פונג, וזה בגלל שהמניות הנסחרות במטבעות המתחזקים (מעוף בת"א, דקס בגרמניה וכו') מגיבות לוול סטריט בפאזה ישרה הגוברת על ערך מטבעותיהן העולים, אבל זה נכון למעט מדינה אחת, ועל המדינות בו יאמר איזו לחרב, איזו לשלום, איזו לרעב, ...נו, אז איזו מדינה?

    - יפן, מדד הניקיי ביפן, ושם אתה צודק, ושם זה עובד לפי התזה שלך, כי מדד הניקיי נחלש כאשר היין היפני מתחזק, וזה בגלל שהיין המתחזק פוגע בשווקי היצוא של החברות הנסחרות במדד הניקיי, אז מה הסיבה למסיבה?

    - כי זו גם הסיבה להתערבות מסחר המט"ח ע"י הבנק המרכזי ביפן, ...עם ההבדל הקטן שסטנלי פישר גרם להפסדים כבדים ביתרות המט"ח, והם עדיין לא, אז שבוע טוב, ובהצלחה, תודה

  4. #4

    Re: קושיה לגבי הקשר בין מט"ח למחירי נכסים (בורסות וסחורות)

    פינג שתי נקודות:
    במידה ומחלחמת המטבעות המדוברת היתה מתחילה יתכן והיית צודק ואני מעריך שבעתיד זה יתרחש עם התרחיש שציינת. יחד עם זאת , בשלב זה היא אינה נוכחת כי אם רק בישראל ויפן ולכן אינה משפיעה.
    הנקודה השניה הינה שכרגע הדפסת הכסף של ברננקי+ הרצון בתשואות (בורסה) + חוף מבטחים אמיתי (זהב) - כל הסיבות חברו יחדיו להיחלשות הדולר.
    הגורם הבא היא התכנית הקרובה שאם תהא בהיקף מספיק גדול בהחלט עלולה להפיל את הדולר משמעותית.

  5. #5
    אורח

    Re: קושיה לגבי הקשר בין מט"ח למחירי נכסים (בורסות וסחורות)

    ציטוט פורסם במקור על ידי שחקן מעוף
    הגורם הבא היא התכנית הקרובה שאם תהא בהיקף מספיק גדול בהחלט עלולה להפיל את הדולר משמעותית.
    האם לא מדובר בעניין דו-כיווני, כלומר, האם תוכנית קטנה מהצפוי לא תגרום לזינוק בדולר (שהרי השוק כבר מתמחר תוכנית ברמה מסויימת)?

  6. #6

    Re: קושיה לגבי הקשר בין מט"ח למחירי נכסים (בורסות וסחורות)

    - גם לי נראה שמדובר בעניין דו-כיווני, כי גודל האכזבה כגודל הציפייה, ולכן תוכנית קטנה מהצפוי תאכזב את המשקיעים המתמחרים תוכנית ברמה מסויימת, יתר על כן, כבר עכשיו התחיל הדולר להתחזק, וזו אינדיקציה שלילית לתזוזת כספים משווקי המניות והסחורות לדולר המתחזק, אז האם יתפוס הדולר תאוצה וירדו מדדי המניות?

    - אז הלכתי לבדוק למה אירופה מדשדשת ולא מתרוממת? ומצאתי כותרות בסגנון הבא:
    Stock futures fall before Goldman, BofA results
    http://finance.yahoo.com/news/Stock-fut ... l?x=0&.v=1

    - אבל אתמול קראנו בדיוק את אותן הכותרות לפני תוצאות סיטיבנק, וקבלנו בסוף "Better than expected" ואז וול סטריט צהלה ושמחה, אז האם תהיה הקרנה חוזרת של הסרט דאתמול? ...ואת התשובה תתן וול סטריט, אז בהצלחה לכולם, תודה

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות