x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 20

נושא: 7/9/10

  1. #1

    7/9/10

    שימו לב הסקירה רלוונטית לתאריך 7/9. הסקירה הבאה תועלה בתאריך 19/9, מאחר ובהמשך השבוע לא מתקיים מסחר. במידה ויהיו התפתחויות משמעותיות בימים אלה, כמובן תועלה התיחסות נפרדת בהתאם.

    השבוע החולף שבסיכומו היה חיובי, החל בירידות עזות עד לרמת 1125 הנקודות בתוך יומי. כבר ראינו מקרים רבים בעת האחרונה בהם האופטימיות הופכת מהרה לפסימיות וחוזר חלילה, אך מקרה בו המדד רושם עליה של 50 נקודות בחמישה ימי מסחר, בהחלט אינו עניין של מה בכך. אם נשאיל ביטוי צבאי הרי שהמרחק בין צלש לטרש היה השבוע דק במיוחד: שתי בשורות מאקרו חיוביות מארה"ב, הקפיצו את המעוף בדיוק כשהיה יכול להידרדר במהרה לכיוון 1100 הנקודות, וחידדו עד כמה המצב הנוכחי נזיל.

    שחקני המעוף שהגדילו משמעותית את מצבות כתיבות ה CALL במהלך השבוע, לא נבהלו מעלית המדד אך במקביל פוטים רבים קודמו במהרה, עד כדי מצב יצירת אוכף מושלם ברמת 1160 הנקודות. ועדין לא התרחשה סגירה של אופציות קול אלא במספר של מאות בודדות בלבד. יחד עם זאת, חשוב לתת את הדעת על כך שמרמת 1180 ומעלה, מוסיפות להיפתח עוד ועוד פוזיציות, דבר המעיד כי השחקנים אינם סבורים שהעליות תימשכנה. הגבול התחתון אף הוא התעצם וניצב כרגע ברמת 1100 הנקודות, כשקירוב נוסף יבוצע רק לאחר החג. כותבים רבים ממתינים לשלישי מתוך הנחה כי השחיקה תקזז מהותית מהפרמיות הנאות בקולים, ולכן צפויה המתנה לשוב ולבחון כיצד נשוב בראשון.
    הסטיה שהחלה את השבוע ברמת 17% ירדה ככל שהתקדמנו חזרה לרמתה בעת האחרונה, 14%, כשהפעם המתאם עם ארה"ב בהחלט עלה היות והויקס נושק כיום ל21. בכל הפעמים הקודמות בשנה האחרונה בהן הויקס עמד ברמה זו, חלה ירידה במדדים שהובילה לזינוק בו, אך כפי שאסקור בהמשך בהחלט יתכן ואובמה ילחץ אותו עוד כאחוז (ויש לזכור כי היעדר ימי המסחר "מזייף" מעט את הסטיה, הגבוהה בכאחוז).
    מעקב אחר יחס C/P השבוע, מלמד אף הוא על הדרמה הגדולה שחווינו. ממצב בו היחס עמד על 1.2 התהפך היחס וכעת הוא נוטה קלות לכתיבה גדלה דוקא בפוטים. עדין לא ניתן להסיק מכך כי הסנטימנט בקרב הכותבים השתנה, אך האוירה הפסימית בראשון ושני נעלמה כלא היתה.
    השבוע כפי שהערנו אף הוכפלה כמות הפוזיציות, מאחר והחששות למפולת התבדו בשלב זה והכותבים שהמתינו לפתיחת שבוע המסחר בוול-סטריט קיבלו אישרור לנ"ל.

    כבשבועות הקודמים, גם הפעם לא ניתן להסיק מהעליות הנוכחיות בנוגע לכיוון מסויים והמדדים מוסיפים להיסחר באותה רצועת ניוד צרה, וסביר כי עוד נשוב לבדוק רמות קודמות נמוכות יותר.
    העליות השבוע נבעו בעיקרן מנתוני מאקרו חיוביים, וכאלה היו לא מעט. יחד עם זאת, באופן מוחלט הנתונים חלשים ואינם מעודדים, אך בשוק המתקיים לצד ריבית אפס, כל העת המשקיעים רק מחפשים סיבה למסיבה והמאקרו בהחלט סיפק זאת השבוע.

    בישראל, ראוי לציין את אמון הצרכנים שעלה באוגוסט לרמתו טרם המשבר הכלכלי. הדבר אינו מפתיע כלל ועיקר, שהרי מידי שבוע אנו מציינים בסקירה את נהירת הציבור חזרה לבורסה ואמזיית המשבר, אך בהחלט הנתון מבהיר עד כמה מהר שכחו משקיעי הקצה (הציבור) את כווית המשבר.
    עד כדי כך שכחו, עד כי באוגוסט נרשם הגיוס הגבוה ביותר מתחילת השנה עם גיוס של 3.2 מיליארד ₪ בחודש בודד. פעם נוספת חלק גדול מהציבור מתרכז דוקא בקרנות האגח בהן אין כל בשר, אך הדבר מובן מאחר ואלו קרנות המשווקות כסולידיות. גם מקומן של הקרנות המניתיות לא נפקד, ובסה"כ תעשית הקרנות חווה עדנה שלא יכלה לדמיין בחלומותיה הורודים ביותר בתחילת 2009. אזכיר שוב, כי גיוסי שיא הם השלב בו המשקיעים המתוחכמים מתחילים להיות מודאגים, ומאחר ורבות הידיים החלשות בשוק (והדבר ניכר היטב בירידות השבוע החולף) הרי שהמשך התנודתיות במדד היא בלתי נמנעת.
    לצד כל אלה, האבטלה הפתיעה כאשר אחוז הבלתי מועסקים צנח ל 6.2% במהלך הרבעון השני, מ 7% ברבעון הקודם. קשה להצביע על הגורם לאותה ירידה מבורכת אך בהחלט גם בנק ישראל וגם האוצר תמימי דעים כי צפויה דוקא עליה בתקופה ש"לאחר החגים". ועדין, לא ניתן להתעלם מנתון בהחלט חיובי ביחס לעולם המסביר במשהו מדוע ישראל חוותה מיתון לייט, ביחס לשבר האירופאי והאמריקני. כבסקירה האחרונה, אציין כי אין לנו זכות זאת יותר מאחר ומה שעמד לטובת המשק הישרלאלי איינו קיים עוד, ולכן על הנגיד להעלות ריבית ובמהרה.

    בהקשר זה, הדולר פשוט לא מצליח להתרומם מול השקל, וההתבטאות האחרונה של הנגיד, כמובן שאינה תורמת לעניין. אם מלכתחילה ידע פישר שאין זה אפשרי באמת ובתמים לשלוט בשער המטבע, מדוע הכניס ראש בריא למטה חולה. רק חששות גלובאליים נוספים יכולים לספק יסוף הדולר אל מול השקל, ואין הכוונה לחששות ידועים כי אם לנתונים גרועים בהרבה.
    האירו מוסיף לדשדש אל מול הדולר ברצועה המוכרת ולא צפוי מהלך מיוחד בצמד זה.

    הזהב בו אנו שוריים, הוסיף לטפס במהלך הימים האחרונים, ומתקרב לרמות השיא. פוזיציה זו תישאר בעינה עוד זמן רב, היות וכל הנתונים מצביעים על כך שהמתכת לא צפויה לרשום ירידות. קשה להבין כיצד לכאורה שבוע התאוששות לא החליש את הזהב, אך איתנותו מלמדת כי יש כאן מעבר לנתוני מאקרו אקראיים שהובילו אותו למחיר הנוכחי וצפויים להמשיך ולתמוך בו.
    הנפט בו אנו דוביים, התקשה לרשום השבוע עליות על אף נתוני מאקרו חיוביים ובדיוק כבזהב, אך הפוך, מבהיר מדוע פוזיציית השורט תישאר בעינה ומדוע הזהב השחור צפוי להוסיף להתקשות לרשום התאוששות ברת קימא.

    גם אירופה סיפקה השבוע נתונים מרשימים, ובפרט מדד הסנטימנט הכלכלי לאוגוסט שעלה לרמה של 101.8 נקודות. הנתון מעט מפתיע לאחר חודש אוגוסט האדמדם עם הנתונים החלשים, אך היות וכל 27 מדינות האיחוד האירופאי רשמו עליה, הרי שבהחלט היבשת סבורה כי הרע ביותר מאחריה.
    כמובן שטרישה לא לקח סיכון והותיר את הריבית על כנה, דבר שלפחות לבורסות היבשת תורם ברמת הסנטימנט. רק ברמת הסנטימנט היות והעקומים מגלמים אי העלאת ריבית גם בחצי השנה האחרונה, אך מאחר והנגיד האירופאי מעדכן בטרם כל ביצוע מהלך, או אף שקילתו, הרי שהיציבות המבוקשת לעת זו מתקבלת בברכה.

    אם ציינו בעת האחרונה, כי אירופה תאבד את עניין המשקיעים אל מול המתרחש באסיה, הרי שיפן מושכת את הכותרות לאחר שהבנק המרכזי הודיע על הרחבת התמיכה במשק. הין אינו מפסיק להתחזק, וגם אותה הרחבה על סך 115 מיליארד דולר נוספים מצד הבנק, אינה צפויה להשפיע מהותית שכן על אף הסכומים האסטרונמיים מדובר על סכומים קטנים מידי מבכדי להשפיע על המטבע. העיניים נשואות כעת לאסיה מאחר והמצב באירופה ידוע לאשורו, אך ההתפתחויות האחרונות באסיה מלמדות עד כמה ההובלה האמיתית נמצאת דוקא במזרח.

    בארה"ב עוד לפני נתוני המאקרו ופירושם, היר שאם צפינו בעבר כי חברי הפד ילכו ויתרחקו בדעותיהם, הרי שכעת הדבר מוצא ביטויו גם בפרוטוקולים, מהם ניתן ללמוד כי קמה אופוזיציה אמיתית לברננקי ביחס להמשך מדיניות רכישת אגח מדינה. בשלב זה לא צפוי סיכון אמיתי לדרכו של ברננקי, אך הדבר משמש ככלי ניגוח בידי הרפובליקנים הצפויים בנובמבר לנגח את הנשיא והנגיד שוק על ירך בכל הנוגע לכלכלה. נתונים אלה עלולים לחשק את המשך פעילות זו בתחילת 2011, ובטח ובטח להקשות על ברנקקי ולהרחיקו מאותו חופש פעולה מוחלט אליו התרגל.
    במשך מרבית השבוע נתוני המאקרו בארה"ב היו חיוביים וביניהם ניתן למנות את מדד בטחון הצרכנים לאוגוסט, שהציג עלייה לרמה של 53.5 נקודות הודות לשיפור בתחזית הכלכלית בטווח הקצר. ההערכות היו כי המדד ירשום עליה לרמת 51 הנקודות, ובהחלט שלא ברורה אופטמיות רגעית זו בטח ביחס לשוק הנדלן והתעסוקה.
    גם מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד פחות מן התחזיות, אך כאן כבר מדובר על תחזית אנליסטים באמת הלא רצינית שפשוט ניתן היה שלא להכותה. האנליסטים שבמשך ארבעת החודשים האחרונים פיספסו בוול-סטריט פעם אחרי פעם מטה, החליטו לעשות מעשה וכעת כל התחזיות נמוכות עד כדי גיחוך. מדד שיקגו הינו דוגמא מצוינת לכך, שכן היה ברור שהמדד לא ירשום ירידה גבוהה מכך, ולכן יש בכך להטעות את רשמי המשקיע ממצב הכלכלה.

    שוק התעסוקה קיבל השבוע חיזוק קל, לאחר שדו"ח התעסוקה הפתיע, ולימד כי נוספו 67 אלף משרות באוגוסט לעומת צפי של 30 אלף משרות. לכאורה תגובת השוק בזינוקים קיצוניים נראית למשקיע מהצד בלתי רציונאלית, ובפרט לאור העובדה כי שיעור האבטלה עלה ל 9.6%. בפועל, כפי שהזכרתי לעיל המשקיעים מחפשים כל תירוץ לעליות, ולכן גם 30 אלף משרות הן בשורה משמחת במדינה של 300 מליון תושבים, ודי בה לתמוך בשווקים. בעת הזו בה כל הנתונים היו שליליים יש בכך להשקיע לרקע את מצב המאקרו האמיתי, ולהוביל לעליות כפי שראינו בשבוע החולף. איני מתיחס כלל לנתון זה, מאחר ובמשך ארבעת החודשים האחרונים תוקן הנתון פעם אחר פעם לרעה ובהיקפים אסטרונומיים ממש (פי 2 שלילי ויותר), ולכן הבורסות אולי קיבלוהו בששון, אך בודאי שמצב התעסוקה לא השתנה ורחוק משינוי מגמה.

    כל אלה היו רק הסיפתח למה שהמשקיעים חיכו לו בכליון עיניים – תכנית הצלה נוספת. אמנם כלקח מהעבר, השם יהיה שונה אך המטרה אותה מטרה: לייצר עוד יש מאין, ובעיקר למשוך זמן בתקווה כי המשק האמריקני ידע להתאושש בכוחות עצמו. התכנית בשלב זה עודנה בגדר השערות, אך אם לשפוט עפ"י תחזיות הכותבים בארה"ב הרי שהיקף התכנית הוא 50-100 מיליארד דולר, שישמשו לשדרוג תשתיות, הקלות מס, ועוד סוגי תמריצים שונים ומגוונים.
    מה שלא הועיל לשוק הנדלן בדמות הטבת המס, ולא הועיל לשוק התעסוקה בדמות תכניות זמניות, אין סיבה שיועיל עכשיו. יחד עם זאת, יש להמתין ולראות כיצד השוק יקבל בשורות אלה, שכן, כפי שציינו, ברמות הנוכחיות ובסביבת ריבית אפסית כל תירוץ יכול להוביל למסיבה, גם אם ברור לכולם שהיא זמנית.

    מניות ומדדים
    הוט – אחרי ההתרסקות הגדולה, נדמה כי המניה צפויה לרשום תיקון. המחיר הנוכחי אינו עושה חסד עם החברה, שבעיותיה היו ידועים עוד ברבעון הראשון. מוסדיים מודעים לפער זה, ולכן בהחלט יש לצפות כי יתרחש תיקון מעלה, שימחק חלק מהירידות החדות שחוו המשקיעים. מתאימה לטווח קצר – בינוני.

    בייקר יוז (BHI) – החברה שעובדת כתף אל כתף עם חברות קידוחי הנפט סובלת בחודשיים האחרונים מפגיעה מהותית במוניטין שלה, בין השאר לאחר ששתי חברות מובילות החליטו להימנע מלהסתמך עליה בבידקות כדאיות ההפקה. בהתאם לכך, המניה הינה אטרקטיבית לשורט, הלרוונטי לכל פרק זמן.

    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי בהערכה.
    • את אסטרטגיית האופציות (7/9) ניתן למצוא תחת פורום אופציות ספטמבר.


    שנה טובה ומתוקה לכל חברי האתר, ולכל בית ישראל !

  2. #2

    Re: 7/9/10

    שנה טובה גם לך שחקן ולכל הצוות של האתר.

  3. #3

    Re: 7/9/10

    תודה על הסקירה , ושנה טובה לך ולכל חברי האתר.

  4. #4

    Re: 7/9/10

    שנה טובה ותודה רבה על הסקירה

  5. #5

    Re: 7/9/10

    שנה טובה לך ולכל הצוות הנפלא

  6. #6

    Re: 7/9/10

    מלוטש ומבריק עושה קצת סדר בקוביות
    בהיזדמנות זאת אבקש מימך אם תוכל לענות לשאלות בידבר האוכף שביצענו
    ולגבי איסט חודשית בשאילתה שעלתה וחן חן לך
    מאחל לך שנה טובה ומוצלחת

  7. #7

    Re: 7/9/10

    תודה שחקן, שנה טובה!

  8. #8

    Re: 7/9/10

    תודה רבה לשחקן על הסקירה השבועית אני חייב לציין אני מאד נהנה לקרוא את הפוסטים
    של חברי האתר ובמיוחד את רשמיו של שחקן. הדיון הוא תרבותי ולעניין.

    מאחל לכל חברי האתר חופשה נעימה וחג שמח

  9. #9

    Re: 7/9/10

    מאחלת שנה טוב מכל הבחינו,לכל חברי האתר. בהזדמנות זו,אני רוצה להביע את התפעלותי והערכתי לשחקן מעוף על סקירותיו המאלפות ובכלל על היוזמה המבורכת להקים אתר כזה.
    ישר כוח!

  10. #10

    Re: 7/9/10

    שנה טובה איש יקר לך ולכל בית ישראל אמן

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות