x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 13

נושא: 22/8/10

  1. #1

    22/8/10

    שבוע נוסף של עליות בישראל וירידות בעולם הגיע לקיצו, כשהפערים עליהם הצבענו רק הולכים ומתעצמים. בסקירה האחרונה ציינתי, כי במידה ותהיינה ירידות מתונות, הרי שישראל לא תושפע בצורה חריפה אך במבט רחב יותר, על חודש אוגוסט, התמונה מדאיגה בהרבה. בפחות משלושה שבועות נוצר פער של כ 8% בין המעוף לבורסות העולם, כשיותר מכל בולטת כאן תופעת העדר. גם האופטימיים ביותר, המצדיקים את ההפרש בשל נתונים טובים יותר בישראל (ואכן אלו פני הדברים) יתקשו להסביר הפרשי פערים כה קיצוניים על פני פרק זמן כה קצר. לא חולף כמעט יום בו לא ניתנת פרשנות כזו או אחרת למצב, אך לדעתי מעבר לנתונים מעט טובים יותר בישראל, הסיבה האמיתית היתה ותישאר אופיו של המשקיע הישראלי. באופן כללי, המשקיע המקומי יותר אופטימי ויותר עדרי מאחיו האמריקנים והאירופאיים, ולראיה ההבדל בגישה ובתפיסה: בעוד תשואות אג"ח ארה"ב בשפל היסטורי, כאן החזקת הציבור במניות בשיא כל הזמנים. יש משהו אופורי מידי בישראל ופערים מסוג זה יסגרו לבטח. גם אם נניח כי מדדי חול יסגרו את הפער, הרי שרמת המחיר הנוכחית צפויה להתקבע, אם כי סביר שגם המעוף ישוב לאיזור 1120 הנקודות בהקדם.

    השבוע אנו בשבוע פקיעה, וכבשלושת החודשים הקודמים, גם הפעם צפויה התערבות מסיבית מצד הכותבים. בניגוד לדעת רבים כיה שוק מוחזק כעת ע"י השחקנים מפני ירידות, הרי שהאמת היא הפוכה לחלוטין: השוק אכן מוחזק אך כנגד עליות ! בשבועיים האחרונים מדד המעוף מתקשה אל מול ת"א75 ה"נקי" ממניפולציות, ובאופן כללי לעיתים ההתערבות בטוה במיוחד (היום, ראשון, הפרש כל כ 1.3%).
    פקיעה אופטימאלית מצד הכותבים מצויה ברמות 1140-1150 הנקודות, כשגבול תחתון מוחלט הוא ברמת 1130 הנקודות ואילו הגבול העליון ברמת 1180 הנקודות. אע"פ שהכותבים החלו עם אוכף שהגן עד 1160, וכתיבות PUT רבות נוספות הכניסו תקבול נאה, הרי שפקיעה ברמת המדד הנוכחית תהא מאכזבת בתקבול רחוק מהמקסימאלי. הסטיה הנוכחית, סביב רמת ה 14%, חייבה כל החודש להתקרב לסטרייק ואף לעשות זאת בשלב מוקדם מהרגיל. האופטימיות הרבה מוצעת ביטויה ביחס ה C/P הגבוה כעת באופן ניכר מהממוצע החודשי, כשגם ה SKEW הולך ומתיישר עם כל יום שחולף. כל הפרמטרים מובילים בשלב זה להמשך מגמת הדשדוש אך נדמה כי האוכף על הסטריק הוא הבולט מכולם. אוכף בשבוע פקיעה המניב כ 14 נקודות בטחון בלבד, מעלה את השאלה האם בכלל כדאי לכתוב ברמות הסטיה הנוכחיות לספטמבר או שמא מוטב לוותר. מול רצון השחקנים בדשדוש איטי, ומוטב אף ירידות קלות, ניצב ציבור עיקש, אולי מחוסר אלטרנטיבה ואולי כחלק מסחף תקשורתי, המביא את תעשית הקרנות לשיא כל הזמנים עם ניהול של כ 150 מליארד ₪! בשבוע החולף גייסה התעשיה סכום בלתי נתפס של 800- מליון ₪ נטו, מתוכו כ 80% בקרנות מעורבות המכילות מניות. זאת ועוד, בעוד בכל העולם משקיעים אצים רצים לחסות תחת כננפי אגח ממשלה, כאן חלה ירידה בגיוס לקרנות אגח מדינה וצמודי מדד.

    נקודה זו הופכת את החלטת הריבית הקרובה לחשובה במיוחד. בשוק קיים קונצנזוס מוחלט לפיו הנגיד יותיר את הריבית על כנה, ולא ישאף להגדיל את הפערים מול יתר העולם. בפועל, אם הנגיד מעוניין לפוצץ את בועת הנדלן באחת, הרי שביכולתו לעשות כן כבר מחר (שני) בהחלטה שתפתיע את השוק ותטרוף את הקלפים. איני משוכנע שהנגיד לא יבחר להעלות את הריבית, משום ששוק ההון בשלב זה משדר יציבות, כך גם הדולר, ובסה"כ פישר ער לעובדה כי במצב הנוכחי תיתכן בועת מניות ועליו לוסת חלק מהמשקיעים אל עבר המניות . המגמה העולמית בדולר כבר הוכיחה כי להעלאת ריבית ברבע אחוז אין משמעות מיוחדת, ואם באמת הנגיד שם לו לנגד עיניו את עצירת עלית מחירי הנדלן, הרי שכעת זוהי ההדמנות.

    נתוני המאקרו המקומיים, גם הם שינו מעט ממגמתם, וכעת בהחלט ניתן לציין כי הם מבשרים האטה. בראש הנתונים מדד מלניק שנותר ללא שינוי ביולי, אך הציג האטה בהתרחבות המגזר העסקי, המקדימה לרוב את המגזר הפרטי. זוהי אינה האטה כי אם האטה בהתרחבות אך החל מיוני הסנטימנט המקומי השתנה, ונתנוי המאקרו שעמדו לזכות ישראל מאבדים מחוזקם.

    בשל אותם נתוני מאקרו, השקל לא מוסיף ומתחזק ובסה"כ שמר על יציבות במהלך השבוע הן אל מול האירו והן אל מול הדולר.

    בשוק הסחורות, הנפט מתקרב ליעד אליו כיוונו את השורט, בדמות חציה מטה של רמת 70 $ לחבית, כשגם השבוע נרשמו ירידות במחיר החבית. הזהב הוסיף לנוע ללא כל מגמה ברורה, וסה"כ גישת המשקיעים לברוח אל עבר נכסים בטוחים, תומכת בשלב זה מפני ירידה חדה.

    באירופה הנתונים השבוע היו חצויים, אך ניכר כי היבשת עוקבת בעיקר אחרי ארה"ב המתקשה להתאושש. הנתון המרכזי השבוע, שהיה אמור לתמוך במדדים אך לא עשה כן, הוא סקר הסנטימנט הכלכלי. הסקר שנערך הצביע על שיפור משמעותי בסנטימנט בגוש האירו כולו, עת הציג קריאה מפתיעה של 15.8 נקודות לעומת התחזית המוקדמת שעמדה על 10.6 נקודות. הנתון עצמו פחות רלונטי, וחשובה דווקא המגמה לפיה, נתון חיובי זה קוטע רצף של 3 חודשים ברציפות שבהם נרשמו נסיגה בסנטימנט.

    בניגוד לאירופה, אסיה מוסיפה להיסחר בצורה עצמאית לחלוטין, מתעלמת מהנעשה מעבר לים, ובשלב זה חלק מהבוסות הרחוקות מרחק נגיעה מכניסה לשוק דובי, עברו למצב המתנה ודשדוש אך התפתחות משמעותית.

    אין ספק כי ארה"ב היא זו שנתנה את הטון השבוע, כמשעל לכל הנתונים בולטת תשואת האג"ח האמריקני הממשיך לשהות ברמות שפל. השוואה זריזה בין הרמות הנוכחיות לזמן המשבר מלמדת על דמיון רב, רק שמדד ה s&p נסחר סביב 800 הנקודות. הדבר מבליט במיוחד את האנומליה בשוק, לפיה לא יתכן כי המשקיעיםפ מפוחדים עד עמקי נשמתם, ועדין שוק המניות אינו צולל חדות. אמנם הירידות האחרונות מקזזות במשהו מהראלי שרק החל להתפתח וכבר הסתיים, אך בהחלט הפערים גדולים למדי והשוק האמריקני אינו צפוי לרשום התאוששות אמיתית בטווח הנראה לעין.

    שוק הנדל"ן יעמוד השבוע במרכזה הבמה, כשהנתון מהשבוע החולף הינו בעייתי במיוחד: מדד שוק הבתים רשם את הרמה הנמוכה ביותר מזה 17 חודשים לאחר שהציג ירידה לרמת 13 הנקודות. בפועל האנליסטים דוקא צפו עליה, והשוק שכעת מדשדש ברמות השפל אינו צפוי להוסיף ולצלול חדות אך בהחלט גם שרחוק שנות אור מביצוע ריבאנוד משמעותי.
    למעשה במשך כל השבוע רשמו המדדים ירידות, כשרק התערבות ממשלתית (כרגיל) היתה זו שדחפה אל עבר הצד הירוק. פעם נוספת היה זה ברננקי, כשהפעם בצע הנגיד רכישה חזרה של אג"ח ממשלתי בסך 2.5 מליארד דולר. זוהי התמיכה של ברננקי עד לתאריך ה 13 בספטמבר, שכן מהלכים דומים יתרחשו עוד שמונה פעמים עד לתאריך זה, כשסה"כ הסכום יסתכם ב 18 מיליארד דולר. צצם השקעת הכספים שהגיעו מה-MBS באג"ח ממשלתיות, מותירה את היצע הכסף במשק בעינו, פעולה שכמובן השוק מקבל בחיבה גדולה.

    יתר נתוני המאקרו הוסיפו לחבוט בנגיד, כשמדד פילדלפיה לחודש אוגוסט הציג ירידה חדה לטריטוריה השלילית עם קריאה של מינוס 7 נקודות. נזכיר כי לפי תחזיות האנליסטים המדד היה צפוי להציג קריאה של 7 נקודות פלוס, מרמה של 5.1 נקודות בחודש יולי.
    מעבר לכך, לשוק הנדלן מצטרף כרגיל שוק העבודה ההולך ומכביד על כלכלת ארה"ב, כשהפעם היה זה נתון תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע החולף, שהציג זינוק חד לרמה של 500 אלף, הרמה הגבוהה מאז ינואר האחרון. הצפי, כשיקוף של המתרחש בחודשיים האחרונים, היה כי תביעות האבטלה לשבוע החולף יעמדו על 480 אלף, ובאופן כללי בין אם אחוז האבטלה יעלה או לאו, הרי שבניכוי משחקים חשבונאיים ושיטות מדיה מתוחכמות – יותר ויותר אמריקנים מוצאים עצמם מחוץ למעגל התעסוקה.

    השבוע, הנתון המרכזי יהא נתון מכירות הבתים לחודש יולי שיקבע את הטון בשוק בין המשך הירידות, לדשדוש והמתנה. קונצנזוס האנליסטים צופה כי מכירות הבתים החדשים והקיימים נפלו ב-12% לקצב שנתי של 5.01 מיליון ( הרמה הנמוכה ביותר מאז מארס 2009), אך אם הנתון יהיה גרוע יותר השוק בהחלט ירד בתלילות. חשיבות רבה קיימת גם בדברי ברננקי בשישי, בהם צפוי הנגיד למצוא אין ספור מלים נרדפות למלה האטה, שכן אם יאותת על כך ולו בדרך הקלה ביותר, השוק כמובן ירד בהתאם.


    מניות ומגזרים
    אל על – דו"ח מפתיע במיוחד, שהופך את החברה במחיר הנוכחי לכדאית לרכישה. מעניין לציין, כי הדוח בולט במיוחד על רקע הדוחות החלשים של מגזר התעופה, ובהחלט המניה שהיתה עד לא מזמן מוקצה הופכת רלוונטית גםבתוך תיקי המוסדיים. מתאימה לטווח קצר – בינוני.

    ריט 1- כהמשך למניות הנדלן המגדרות את שורט הנדלן (שימו לב כי מדד הנדלן מוסיף לדשדש), מניה זו אטרקטיבית ומציעה תזרים הכנסות יציב בשל עיסוקה המתמחה בנדלן מניב. זוהי אינה מניה הצפויה לרשום זינוק חד, אך בהחלט מניה יציבה המגיעה מאחד המגזרים הבעיתיים ביותר, וחשובה לגיוון תיק ההשקעות. מתאימה לטווח בינוני- ארוך.


    • בשאר המניות והמגזרים, אין שינוי בהערכה.
    • את אסטרטגיית האופציות ניתן למצוא תחת פורום אופציות אוגוסט.

    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2

    תודה על סקירה מאלפת כרגיל

    שחקן האם אתה חושב שהשחקנים יוכלו לעמוד מול הביקושים ?

    כל היצע נקלט במהירות ולראיה לא מצליחים לסגור מעוף אדום

    היום היה יחסית מחזור קטן (יום א')וגם לא הצליחו להוריד את המעוף רק לבלום אותו מטיפוס מעלה

    נחזיק אצבעות ונקווה שהעולם ימשיך להראות חולשה מה שעשוי להקל על המלאכה

    בהצלחה

  3. #3

    Re: 22/8/10

    שחקן, תודה על הסקירה המאלפת.
    אודה לך אם תנחה אותי מה לעשות:
    אני כתוב הרבה C1200 מוגן C1220 לספטמבר אחרי שגלגלתי מאוגוסט.
    מה לעשות במדה רהמדד מוסיף לעלות?

    תודה מראש.

  4. #4

    Re: 22/8/10

    שחקן, תודה רבה על ההשקעה והמאמץ בכתיבת הסקירה!

  5. #5

    Re: 22/8/10

    ציטוט פורסם במקור על ידי biavi1
    שחקן, תודה על הסקירה המאלפת.
    אודה לך אם תנחה אותי מה לעשות:
    אני כתוב הרבה C1200 מוגן C1220 לספטמבר אחרי שגלגלתי מאוגוסט.
    מה לעשות במדה רהמדד מוסיף לעלות?

    תודה מראש.
    מתי הספקת לגלגל?

    אני תמיד מעדיף להרחיק קודם ורק אם אין ברירה לגלגל חודש.

  6. #6

    Re: 22/8/10

    יש בעיה עם הרחקות כאשר הסטיה נמוכה.
    על כל תזוזה בסטרייק נדרשת יותר מהכפלת ביטחונות.

  7. #7

    Re: 22/8/10

    תודה על הסקירה המעניינת.

  8. #8

    Re: 22/8/10

    שחקן שלום:
    תודה רבה על הסקירה המושקעת כתמיד.

    באחת מהסקירות הקודמות יצאה המלצת לונג על BP ומכירת קולים לינואר במרחק 6 סטרייקים מהספוט.
    קניתי את המניה ב-40 ומכרתי קולים לינואר על 46 במחיר של 2 דולר וכיום הקולים שווים דולר אחד.

    האם לדעתך כדאי להזיז למטה את הקולים? האם יש איזשהו כלל בעניין - מתי להזיז, בכמה להזיז וכו'?

    תודה רבה.

  9. #9

    Re: 22/8/10

    תודה שחקן.
    לאיזה מקרה ביטחוני התכוונת באופציות ולמה לא התייחסת אליו בסקירה?

  10. #10

    Re: 22/8/10

    תודה שחקן. סקירה מעניינת. מה דעתך על מניית נצבא?

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות