x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 15

נושא: 20/6/10

  1. #1

    20/6/10

    השבוע החולף היה חיובי בכל העולם, עם ירידה משמעותית בסטיית התקן. הרגיעה מהגזרה האירופאית, לפיה אין חדשות, משמע חדשות טובות, הובילה לרצף של שבוע ירוק רצוף באירופה. ארה"ב, המתחקה אחרי המצב האירופאי הוסיפה אף היא להיסחר במעין מעגל קסמים שאליו אתיחס בהמשך, אך הסיפור בשבוע האחרון, כמו גם אמש, הוא שחקני המעוף.

    החודש נפתח בצורה תנודתית למדי אך לבעלי הזכרון, הרי שהפקיעה האחרונה היתה ברמת 1110 הנקודות – כך שרחוק לא זזנו. השחקנים ביצעו בעיקר אוכפים על רמת 1100 הנקודות שנשחקו היטב, אך ככל שהתקדם החודש (זיכרו כי בקרנו גם מתחת ל1070 הנקודות) הלך ועלה הבטחון. אותו בטחון, לימים בטחון מופרז, הוביל לקירוב רגל ה CALL עד כדי רמת 1120 הנקודות, ואף רמת 1110 הנקודות זכתה לכתיבות נאות.
    כבר בתחילת השבוע החולף היתה הרגשת אי-נוחות, שכן הסטיה בארה"ב ירדה משמעותית, אך עדין המצב היה תחת שליטה. לכל אורך השבוע, ניתן היה להבחין בקלות כי השחקנים שומרים בחירוף נפש על רמת 1110 הנקודות, כשהשיא הגיע ברביעי עת החוזים ואירופה נסחרו בכאחוז עליה ואילו אנו ירדנו באחוז. יתרה מכך, יום קודם לכן סיים הנאסדק בעליה של 2.7%, אך דוקא אז התעצמה הטעות – השליטה האבסולוטית במדד עד שלב זה, הובילה לאי-סגירת הפוזיציה הקיימת, כנהוג בשבוע פקיעה, כשההנחה היא כי וול-סטריט אחרי מהלך שכזה תפתח בירידות מתונות או לכל היותר דשדוש. גם היעדר נתוני מאקרו תמך בגישה זו, אך בפועל ההפתעה הגיעה מכיוון אחר.
    אמש עם פתיחת המסחר, הורגש לחץ מצד הציבור שראה דיסקאונט במתרחש בישראל ביחס לעולם (ובצדק). השחקנים שלא היו ערוכים כנדרש לסקוויז, החלו להידרש לפדיונות ונוצרו שלושה סקוויזים רצופים – 1113; 1119; 1123. כל סקוויז שכזה דחף את המדד מעלה, כשהציבור כמובן מלהיט את האוירה והשחקנים מאבדים מכוחם. מחזור המסחר מתון למדי, אך בהיעדר נכס בסיס יכולת השליטה נמוכה למדי ובהתאם התוצאות.
    אע"פ שנראה כי הפקיעה "גמורה" עוד מוקדם מידי להספיד המצב. פקיעה אופטימאלית היא ברמת 1100-1110 הנקודות, ולזה יהיה קשה להגיע ללא עזרת ארה"ב, אך גם פקיעה ברמת 1120 הנקודות תיחשב להצלחה ובפרט לאור המצב הנוכחי. השחקנים יספגו הפסד כבד בפקיעה מעל 1130, ולכן המטרה מבחינת הכותבים היא לשאוף לפקיעה נמוכה ככל שניתן.
    בניגוד לחודשים רגילים בהם נשמרת לנו אופציית הגלגול, חשוב לציין כי הפעם המצב מורכב יותר. בשל הסטיה הנמוכה, הפרמיה עלובה למדי (CALL1200 יולי = 250 ₪), ולכן המצב חריף פי כמה.
    הסטיה עצמה היא סיפור מדהים בפני עצמו – בנטרול שבוע הפקיעה, המעלה את הסטיה פיקטיבית ככל שמתקרבים לחמישי, הרי שהסטיה בפועל היא סביב רמת ה 15%, קרי, שוק מדשדש-עולה. רחוק מאוד מהסערה שהיתה כאן רק לפני שבועיים, כשגם ה SKEW מתרחב ככל שמתקדם השבוע ומציג צפי ליציבות.

    ברמת המאקרו, האינפלציה לא הפתיעה עת מדד המחירים לצרכן עלה כצפוי ב 0.4%. שיעור האינפלציה בשנים עשר החודשים האחרונים מסתכם ב 3%, ומותיר את הנגיד השבוע בהחלטת ריבית קשה במיוחד. הדעה השולטת בקרב האנליסטים היא כי פישר לא יעלה את הריבית, אך לדעתי הדבר פחות מוחלט מכפי שנדמה. הפעם ההחלטה גבולית, וכלל לא אופתע אם הנגיד יבחר להעלות את הריבית ברבע אחוז. הסיבה המרכזית המאפשרת לעשות כן במועד הקרוב הינה שער הדולר שטיפס קלות, ומאפשר לנגיד תמרון רחב יותר.
    מעבר לכך, הציפיות האינפלציוניות קדימה דורשות זאת, וזה עוד לפני שדסקסנו את בועת הנדל"ן, שהנגיד התחיל להקדיש לה את הכבוד הראוי לה. מנגד, הסיבה היחידה שלא לעשות כן, הינה פערי הריבית מול הדולר, כשברננקי רחוק מאוד מלשקול אפשרות של העלאת הריבית.לפיכך, אין החלטה חד-משמעית הפעם, ובהחלט תיתכן הפתעה מצד הנגיד. המעניין הוא מדד המחירים הבא, שכן אם הציפיות יעברו בצורה משמעותית את רף ה 3% (הרמה הנוכחית), הרי שלנגיד לא תיוותר ברירה והוא יהא חייב להעלות את הריבית דבר שישפיע על השוק בין מועד הפרסום לרגע ההכרעה.
    נדבך נוסף ליכולת ספיגת המשק העלאת ריבית, ניתן לראות בצמיחת המשק הישראלי ברבעון הראשון בת 3.6%. התוצר העסקי עלה בשיעור שנתי של 4.8%, ובסה"כ הנתון מעט חלש מהצפי אך בהחלט מדגיש את חוסן המשק הישראלי. מתוך הדו"ח מעניין יותר נתון הצריכה הפרטית שהראה עליה מתונה בת 2.1% בלבד, דבר שמדגיש כי הצמיחה בקרב אוכלוסית הקצה אינה באה לידי ביטוי כבשנים עברו.
    גם מדד מלניק, המשמש לדעתי כאינדיקטור המוביל למצב המשק, עלה ב0.4% בחודש מאי כשהסיבה הבולטת היא התרחבות המגזר העסקי. המרכיב הבולט ביותר הוא עליה של של 1.7% במדד הייצור התעשייתי אך המגמה התמתנה גם במקרה זה, ולכן אין להסתמך יותר על מגזר הייצור כי שידחוף המשק קדימה.
    מנגד, חלה ירידה בעודף של החשבון השוטף ברבעון הראשון של השנה - לעומת הרבעון האחרון של 2009 והסתכמה ב-1.2 מיליארד דולר. נתון זה משמעותי לטווח ארוך, אך פחות מעניינינו לפרק הזמן בו אנו מתמקדים בבחינת מספר חודשים בלבד קדימה.
    הנתון החשוב ביותר היכול להרוס החגיגה הוא בכלל לא נתון מאקרו אלא המצב הבטחוני. רבים מהדברים אינם מאושרים ע"י הצנזורה בישראל אך הרושם הכללי הוא כי חלה תנועת כוחות אמריקנית כלפי המפרץ הפרסי, דבר המקבל יותר ויותר כותרות ברשתות החדשות האמריקניות. החשש ניכר גם בקרב גופים מוסדיים שהחודש רוכשים הגנות ברמות שיא (ועדיין מדובר בשוליים מבחינתם), בדמות קנית אופציות PUT רחוקות. קשה לכמת עד כמה הדבר אמיתי ויתרחש בפועל אך השוק מבחינתו מתעלם לחלוטין מאפשרות זו, והמדדים לבטח אינם מגלמים תרחיש שכזה.

    באירופה אג"ח יוון הפך רשמית לאג"ח זבל לאחר שמודיס חתכה את דירוג החוב הממשלתי. בתגובה לכך, ארה"ב שנסחרה במקביל לפרסום ההודעה בעליה שמעל אחוז, סגרה קרוב לרמות הפתיחה, בשל הערכה כי המדדים באירופה יגיבו בירידות. כאן החל מעגל הקסמים, אותו הזכרתי לעיל: אירופה התעלמה מהורדת הדירוג היוונית, האמריקנים הבינו כי אם אירופה מתעלמת על אחת כמה וכמה עליה לנהוג כך. הדבר התבטא בעליה ניכרת בחוזים, דבר שדחף את אירופה לעליות חדות וחוזר חלילה. אפשרי לראות בזה מעין תיקון טכני תוך יומי, אך מעבר להכל יש כאן ביטוי לעצבנות השוק מצד אחד, ומאידך לחוסר אלטרנטיבת ההשקעה הדוחפת רבים לתוך השוק.
    ההפתעה הגדולה לדעתי הגיעה דוקא מכיוון גרמניה, עת המשקיעים התעלמו לחלוטין מסנטימנט המשקיעים שהתרסק בחדות בניגוד לתחזיות. המדד צנח לרמה של 28.7 נקודות, בעוד שאנליסטים חזו לרמה של 45.8 נקודות. הכל מגולם ומצויין במשפט האחרון, וזהו אחד האינדיקטורים המובילים באירופה. ועדין, המשקיעים בחרו להתעלם מכך, והבורסה הגרמנית הוסיפה לטפס. מה ניתן ללמוד מכך? חוסר אלטרנטיבת ההשקעה ידוע מזה זמן, אך בהחלט יש כאן מעבר. מתקבל הרושם שהמשקיעים האירופאים רואים בדיעבד כי תמחרו את הסכנה האורבת לגוש האירו תמחור יתר. איני מסכים שזהו המצב, אך אם עד לפני שבוע בלבד מרבית הכותרות עסקו בכמה זמן נותר לאיחוד, הרי שכעת הכותרות מרגיעות יותר. הדגש כאן הוא על הפכפכות השוק ועצבנותו, שאמנם אינה באה לידי ביטוי בסטית התקן בשל תנועה יחסית מתונה מעלה (ברמה חודשית), אך בודאי שעלולה להפיל השוק בדיוק כפי שהעלתהו בימים האחרונים.

    מעבר לכך, האיחוד האירופאי החליט לפרסם את תוצאות מבחני הלחץ של הבנקים, זהה לחלוטין למבחנים שנערכו בארה"ב. הנתונים עצמם אינם משמעותיים, אך הם נדרשים מבחינת ראשי האיחוד בכדי להראות כי מרבית (ובשלב זה כמעט כל) הבנקים יציבים – בתקווה כי הדבר ירגיע את השווקים ואת תנודות האירו. ראוי לזכור זאת, שכן כל מועד פרסום מבחנים יהא כבשורה חיובית לשוק, ולכן על הסוחרים לטווח קצר חובה להתחשב בהודעות עתידיות אלה.

    כהמשך ישיר לדברים אלה הדולר והשקל נחלשו אל מול האירו. אין צפי לתנועה חדה לאחד הכיוונים אך השקל יוסיף להפגין עוצמה ובתנאי והשווקים לא יפלו בימים הקרובים.

    באסיה עוד לפני תום עידן קיבוע היואן, עדכן הבנק העולמי כי כלכלת סין החלה להראות סימני האטה. הדבר אינו מפתיע לאור הנתונים האחרונים המגיעים מאסיה, אך בהחלט דוחה לאין שיעור את העלאת הריבית בארה"ב דבר שיתורגם ותורגם בשוק לעליות (פרדוקס מסוים).
    עיקר ההפתעה לשוק הגיעה כמובן לאחר שסין הודיעה על פתיחת רצועת הניוד אל מול הדולר. הממשל הסיני בצע בשנתיים האחרונות פיחות מלאכותי, דבר שהוביל ליתרון עצום לטובת היצואנים הסינים. הבעיתיות היא מועד ההודעה: הממשל הסיני הודיע זאת ימים ספורים לקראת ועידת ה G20, בה היה צפוי כי הוא ידרש לעשות כן ע"י המעצמות. בהקדימו את ההודעה, למעשה יוצר הממשל הסיני אי-דיון בסוגיה זו, אע"פ שהמועד אינו ידוע ואין כל התחיבות כי מדובר בפעולה מתמשכת ולא נקודתית. זוהי בעיקרה פעולה תקשורתית להפגת הלחץ על הממשל אך כל ההתייחסויות אליה מוגזמות, בעיקר משום שלא ניתן להעריך עד כמה ולכמה זמן תתקיים פתיחת הניוד. לדוגמא: יתכן כי אכן תיפתח רצועת הניוד אך תוגבל בחלקה הגבוה בצרות.

    בארה"ב הוסיפו הנתונים להיות מעורבים אך העיניים נשואות לאירופה.
    האכזבה המשמעותית ביותר הגיעה מנתון התחלות הבניה לחודש מאי, שרשם ירידה חדה של 10%. זוהי הרמה הנמוכה ביותר השנה, והדבר פוגם בהתאוששות הקלה שנרשמה בשוק הנדלן. זהו נתון נקודתי, ולכן עוד מוקדם להסיק ממנו אך בודאי שנתון שלילי נוסף עלול להוביל למגמה שלילית.
    מעניין יותר השבוע הוא נאום הפד, שלהערכתי צפוי להודיע על הנמכת תחזית הצמיחה. רק באפריל העלה הפד את תחזית הצמיחה לכ 3.5% אך בעקבות המשבר באירופה, סביר כי אם אכן נראה הנמכת תחזית הרי שיהא זה למתחת רמת 3%. היתרון בכך הוא דחית מועד העלאת הריבית, אך מכיוון שבין כה וכה מועד זה נראה רחוק מאי-פעם, סביר כי השווקים יראו בכך בשורה שלילית שתעיב ערב ההכרזה.

    מניות ומגזרים
    מלאנוקסשינוי המלצה ! הומלצה בתאריך 28/3 והניבה בשלושה חודשים 20% רווח. חשובה מכך תשואת היתר ביחס לשוק שבזמן זה נשאר הרחק מאוחר. יחד עם זאת, הזינוק הנוכחי במניה מביא אותה לתמחור מלא, ולכן אין כדאיות להמשיך ולהחזיק בה.

    • בנוגע לשאר המניות והמגזרים, אין שינוי בהערכה.
    • את אסטרטגיית האופציות ניתן למצוא תחת פורום אופציות יוני.

    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2

  3. #3

    Re: 20/6/10

    למה לא התיחסתה לשוק הסחורות שרושםן עלייה???

  4. #4

    תודה על סקירה יפה

    הריבית לא תעלה כיוון שמדדי צמיחה והתרחבות נופלים.

    גם אני מקווה שהפקיעה תהיה נוחה אחרת זה היה חודש א-י-ו-ם :)
    Every good deed deserves a punishment.

  5. #5

    Re: 20/6/10

    מאז יום חמישי האחרון המדד בת"א עלה ב-0.8%, 1.75% ו-0.8% (עד שעה זו) שזה ביחד כמעט 3.5%, זאת בשעה שבניו-יורק המדדים בחמישי-ששי דשדשו ונניח שהיום יעלו 1.5%.
    משהו פה לא מובן לי, במיוחד ההערה בסקירה לגבי דיסקאונט בת"א - לפי דעתי עקפנו את ניו-יורק בגדול, וכעת המדד שלנו גבוה בלמעלה מ-15 נקודות מה-S&P.

    האמנם זה הציבור שמתלהב מהיחסים עם טורקיה, מצבנו בעולם, המשטים בים התיכון ובמפרץ הפרסי והירידה בייצור התעשייתי?

    אולי יש פה שחקן גדול חדש שעושה צחוק מכולנו?

  6. #6

    Re: 20/6/10

    תודה!

    נראה שכל נתון מתפרש כחיובי... פנינו שוב למעלה :(
    תמיד נזכור את ספטמבר השחור

  7. #7

    Re: 20/6/10

    מעניין מחכים. מרגיע מעט למבצעי האסט' של ה 20/6/10. מקווה שהשחקנים והמוכרים יגברו על הקונים בפקיעה.

  8. #8

    Re: 20/6/10

    איפה הסקירות של פעם איפה

    לאן הולך השוק לדעתך???????????????????????????????????????? ??

  9. #9

    מדד הנדל"ן ומדד היתר

    האם בעקבות התיקונים החזקים במדד הנדל"ן (עלה מ 260 ל 287 ) ומדד היתר (עלה מ 380 ל 417) כדאי לחבור לשורט נוסף עליהם?

  10. #10

    Re: 20/6/10

    שלום.
    תודה על הסקירה.

    הערות:
    האג"ח של יוון מדורג כבר זבל זה זמן מה על ידי 2 סוכנויות דירוג מרכזיות: S&P ו-Fitch.
    הורדת הדירוג של מודי'ס היא לפרוטוקול בלבד, וזו הסיבה שהיא לא השפיעה על הבורסות במידה מהותית. משקיעי אירופה כבר רואים ביוון גוף שעתיד לקרוס בתוך כשנה, ומבינים שכל מהות החילוץ היה חילוץ הבנקים הצרפתיים והגרמנים שהלוו למוסדות יווניים כסף רב שעתיד ללכת לטימיון. הורדת הדירוג של מודי'ס משולה לאורח שנזכר להגיע אחרי שהמסיבה נגמרה, והעובדה שיוון הורדה במכה ב-4 דירוגים מוכיחה זאת.

    במאמר מוסגר, מודי'ס מדרגים עד היום את ספרד בדירוג מושלם AAA, בניגוד למקביליהם ב-S&P, ולכן גופים מוסדיים רבים מעדיפים לדבוק עם סוכנויות שמבדלות עצמן כשמרניות יותר. אין מה להתלהב מההודעות שלהם.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות