x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 17

נושא: 6/6/10

  1. #1

    6/6/10

    שבוע תנודתי נוסף הסתיים באחד העם, כשרק חמישי ירוק במיוחד מנע סיכום שבועי אדום ועגום. עיקר הזינוקים בחמישי מקורם באוירה החיובית בעולם ובעלית הסיכוי למציאת גז בלויתן, אך בעיקר, מדובר על תיקון טכני מתבקש. בכדי שהמדדים יוסיפו לרדת, היה עליהם לרשום עליה מסוימת שתשחרר מעט מלחץ הקונים עליו הרחבתי בסקירות האחרונות. רבים רואים ברמות שמתחת למדד 1100 הנקודות, הזדמנות קניה בעוד שבפועל המדד פרץ רמה זו עפ"י כל קנה מידה, ואף הפכה לרמת התנגדות. השווקים עצמם לא החזיקו יותר מיום חיובי בודד בטרם חזרו לסורם, וסה"כ האוירה זהה לחודשיים האחרונים.
    מבחינת שחקני המעוף, החודש מסומן כחודש ירידה ביחס לפקיעה האחרונה, אך ריבוי כתיבות ה PUT מסמל כי הרמות הנוכחיות סביב 1060-1080 ישארו עמנו עוד פרק זמן. הכתיבות עצמן "נזהרות" מהתקרבות לסטרייק, והפיזור הרחב שלהן מעיד יותר מכל על חוסר החלטיות בקביעת הגבול התחתון כשרמת 1010 הנקודות מתחילה לצמוח. מנגד, הגבול העליון הינו מוחלט, ורמת 1130 הנקודות הינה רמה בטוחה למדי, כשעד סוף השבוע התכנית הינה להעביר את כובד המשקל לאיזור 1120 ואף מתחת לכך. יחס C/P מעוות את התמונה הכוללת, ומוסיף להיסחר סביב 1, אך כפי שציינתי לעיל, הדבר נובע מריבוי כתיבות PUT רחוקות המעוותות את סך כל הפוזיציות.
    ועדיין, השוק מציג איתנות יוצאת דופן ונסחר בסטיה של כ 30-50% מתחת לשווקים העולמיים, כשכל עליה במעוף מתורגמת מיידית לצניחה בסטיית התקן, עד כדי שיא בשבוע שעבר של סטיה בת 21%, לצד כותרות פוליטיות-מדיניות מערערות שקט נפשי. אולי יותר מכל הדבר מעיד על קונים הרואים במניות נקודתיות הזדמנות פז, ואלו מעוותות את המדד כולו בין אם מדובר במעוף (טבע,ישראמקו) ובין אם מדובר במניות 75 והיתר על פוטנציאל הגז והנפט שטמון או לא בהם.

    כאן אני מוצא לנכון להפריד את הציבור לשניים: קיים הציבור ה"בורסאי", ולעומתו הציבור הרחב. הציבור הבורסאי הוא אותו ציבור הנמצא מרבית הזמן בבורסה, מחפש תשואה עודפת ומהווה בסופו של יום את מרבית המסחר בתקופות יציבות. מנגד, הציבור הרחב, הוא אותו ציבור סולידי ושונא סיכון להחריד, שנדחף ע"י הנגיד לבורסה בלית ברירה כתוצאה מהיעדר אלטרנטיבה. ציבור זה אינו יכול לעמוד בהפסדים קלים שכן הוא אינו סוחר או משקיע בהוויתו, ולכן עם טפטוף ראשון הוא ממהר לכסות תחת מקלט. הראיה הבולטת לכך, הינה פדיונות השיא של שנה וחצי שנרשמו בקרנות המסורתיות, ומעבר אגרסיבי לקרנות הכספיות שהניבו מתחילת השנה כחצי אחוז בלבד. היקף הפדיונות במאי הגיע ל 2.7 מיליארד ש"ח, כשהקורלציה היא מושלמת: 2.65 מיליארד ש"ח גייסו הקרנות הכספיות. ציבור זה אינו מחפש תשואה אלא שמירה על ערך הכסף, ולכן לאחר שירידות נוספות תגענה, הציבור הבורסאי יאלץ לעמוד בסחף אם בכלל.
    ברמת המאקרו, חשוב לשים לב למדד אמון הצרכנים, שירד בחודש מאי בכמעט 4 נקודות. הבורסה משפיעה ישירות על תחושת האושר, ואע"פ שאוירת המאקרו המקומית אינה בעייתית במיוחד, ניכר כי הגאות שהיתה כאן בתחילת השנה, עת מדד זה רשם זינוקים עוקבים, התפוגגה.

    גם המשט לא תרם במיוחד לאוירת השקט הנםשי של המשקיעים, אך מבלי להיכנס לפן הפוליטי-מדיני אציין כי המניות המושפעות מכך הינו נקודתיות למדי, שרובן ככולן מהתחום הבטחוני (ולא רק אלביט מערכות). אלו צפויות לסבול מסנטימנט שלילי מסויים, אך חברות לחוד ועסקים לחוד. המשך ירידה במניות אלה יהפוך אותן לאטרקטיביות במיוחד, שכן העסקים אולי צפויים להיפגע בטווח הקצר אך לא מעבר לכך. חרחורי המלחמה בצד הטורקי הינם בעיקר דמגוגיה ופופוליזם, אך ברמת הבורסה יש לזכור כי אירועים נקודתיים בשבועות הקרובים עוד עלולים לתת את הטון יותר מאשר נעשה באירופה וארה"ב.

    המטבע המקומי לא רשם תנועה מיוחדת ביחס לדולר, כשחשוב לציין כי פוזיציות ייסוף השקל הלכו וגברו במהלך השבוע, וסביר כי להוציא תנועה עולמית מוחלטת השקל צפוי לשוב ולהתחזק. ביחס לאירו הוסיף השקל להתחזק, ואין כל סיבה שבעולם שהאירו לא ירד לכיוון 4.65 כבר בימים הקרובים. התנועה האמיתית, העולמית התחולה כרגיל בגזרת הדולר-אירו שם מחסום ה 1.2 אותו צפינו כי יפרץ לפני כחודש אכן נשבר חיש קל. בשלב זה אין סיבה לשנות את פוזיצית השורט על האירו, וסביר כי הצעד הבא הינו 1.7 כבר בשבועיים הקרובים.
    הזהב הוסיף לתעתע בסוחרים ללא כיוון מוחלט, ואילו הנפט רשם בסיכומו של שבוע ירידות המותירות את פוזיציית השורט שלנו בעינה, ואותנו המתנה לשבירת רמת ה 70 דולר לחבית.

    באירופה כל יום שעבר היה גרוע מקודמו, וגוש האירו בהחלט על ערש דווי. אולי לא כזה הנמדד בחודשים אך בהחלט, ככזה בו הסוף ידוע וכעת זו בעיקרה שאלה של הזמן. עוד טרם אסקור את הנתונים היבשים משהו, חשוב לשים לב להודעה יוצאת דופן מצד ממשלת צרפת כי דירוג הטריפל A של המדינה "מתוח עד הקצה". זו אינה עוד מדינה קטנה כיוון, או מדינה עם בעיות בולטות לעין כספרד. מדובר על מצטרפת חדשה לסלט האירופאי כשבהחלט הדבר התקבל בהפתעה גדולה, שכן צרפת וגרמניה עד כה נדמו לסוחבות היבשת על גביהן. הודעה מעין זו אינה מגיעה כלאחר יד, וסביר כי סוכנויות הדירוג כבר רמזו לשר התקציב הצרפתי שהוציא את ההודעה כי עליו לבצע צעדים, ובהחלט חשוב לעקוב אחרי מדינה זו העלולה להיות "הקריזיונרית" הראשונה שתפרוק את עול האירו מעל גבה.
    מעבר לכך, שיעור האבטלה בגוש האירו הוסיף לזעזע לאחר שטפס לרמה של 10.1%. ההערכה היתה כי החודש האבטלה לא תזנק, ומכיוון שנתוני יוני כבר כעת מתגלים כחלשים למדי אין סיבות מהותיות לכלכה הריאלית לשמוח.
    לכך, ניתן להוסיף חדשה שלילית נוספת בדמות ה ECB שהרעיד את השווקים לאחר שהעריך כי הבנקים בגוש האירו צפויים למחוק לא פחות מ 200 מיליארד אירו. התרחיש האמריקני מועתק במלואו לאירופה, כשאולי כל מדינה רוצה מטבע חלש אך אירופה לא יכולה להרשות זאת לעצמה. הודעה זו השפיעה יותר מכל השבוע על וולסטריט והזכירה ימים מהעבר הקרוב בניויורק, כמה שהחל את שרשרת מפולות הסאב פריים. בכדי לחדד אציין כי המחיקות ב 2009 הסתכמו ב 230 מיליארד אירו, ולכן לא ניתן אף לציין כי הגרוע מכל כבר עבר, מה שלבטח יכביד על המדדים גם השבוע. באופן כללי אירופה יותר עצמאית כעת מבעבר, כשהשווקים נשענים פחות על החוזים ויותר על נתוני היבשת. ההשפעה האמריקנית אמנם מורגשת אך חלה מגמה התכנסות בה החדשות המקומיות הן הקובעות את הטון העולמי, ולכן החסינות הארביטראזית והחוזית מול ארה"ב אינה עוד במלוא אונה.
    בסוף השבוע הצטרפה אף הונגריה למדינות המודיעות בחצי פה על חדלות פרעון אפשרית, וכעת ניתן למנות יותר מדינות העומדות על סף חדלות פרעון מאשר להיפך. במצב הנוכחי איני מוצא סיבה כי השווקים יתאוששו בחודשים הקרובים, ולכן הנימה הפסימית מהתקופה האחרונה צפויה להימשך עוד זמן מה.

    באסיה, הודו בה שהינו תקופה ארוכה, ואותה מכרנו לפני מספר חודשים לטובת אוסטרליה מועמדת כעת לשורט, לאחר שכל הסממנים מלמדים על העלאת ריבית קרובה ואולי הקרובה ביותר באסיה להוציא סין. מכיוון שכך, פוזיציה נכונה תהא לונג על אוסטרליה וצירוף שורט על הודו, גם אם למספר שבועות בלבד.

    ארה"ב עצמה, הוסיפה לנפק נתונים מעורבים ברובם כשנתון אחד בהחלט זעזע ברמה העולמית. ראשית, קונצנזוס הפד כעת הוא על דחיה נוספת בהעלאת הריבית והעקום מלמד כי ספטמבר אינו כבר היעד הקרוב, לאחר שיותר מ 70% לערך מהמשקיעים כבר אינם סבורים שברננקי יעלה את הריבית במועד זה.
    שוק הנדלן הוסיף לתמוך בשוק האמריקני לאחר שהוצאות הבניה לחודש אפריל רשמו עליה שמעבר לפיקציה שבעידוד הממשל. בכך יש אולי לרמז על תחילת התנעה עוליה איטיצ להחריד אך קיימת במחירי הדירותף לאחר שלפני מספר שבועות קבענו כי שוק הנדלן מצא תחתית.
    עידוד להערכה זו הגיע מנתון מכירות הבתים לאפריל שטיפס ב 6%, כשרובם נשענים על הטבת המס בסך של 8000 $ שהעניק הממשל. הטבה זו הסתימה באפריל (וליתר דיוק תשולם ביוני) וכעת מעניין כיצד שוק זה שורד את החודשים הקרובים ללא תמיכה חיצונית יוצאת דופן בגודלה ועומקה.
    גם מדד ה ISM לחודש מאי, הסוקר כ 300 חברות יצרניות בארה"ב הציג עליה מה שהפיח תקווה כי שוק העבודה ירשום את ההתאוששות המיוחלת כבר בחודשים הקרובים.
    מה רבה היתה האכזבה לגלות כי ציפיות לחוד ומציאות לחוד: דוח התעסוקה, שממילא היה מעוות בשל גיוס 400 אלף עובדים זמניים לסקר האוכלוסין, איכזב בצורה אדירה, עם פספוס של למעלה מ 110 אלף משרות. נתון האבטלה שירד הינו בבחינת לעג לרש, משום שברור שהירידה הזמנית לרמת 9.7% צפויה לחזור כבומרנג בעוד חודשיים עם סיום עבודתם של אותם עובדים זמניים, ולכן וולסטירט הגיבה בצורה חריפה עם ירידה של הדאו אל מתחת לרמת 10,000 הנקודות. מכיוון שאירופה צפויה להגיב לירידות החדות שחל בארה"ב, ובהיעדר גורמים משמעותיים תומכים (זיכרו כי כל תכניות "השלוף" כבר נשלפו) אין סיבה אמיתית שהמדדים ירשמו עליות משמעותיות אלא לכל היותר תיקון טכני בלבד, וגם זה בסבירות מאוד נמוכה.


    מניות ומגזרים
    בי קומיוניקיישנס – מניה המצויה עמוק-עמוק מתחת לרדאר המשקיעים וכעת עם קרבתה לרמת מחיר של 104 ש"ח, הופכת אטרקטיבית. צפויה לרשום דו"ח חיובי במיוחד, ומעבר לכך רושמת בעיקר צמיחה עקבית מהסוג שמשקיעים סולידיים חובבים. רלוונטית לכל פרק זמן.

    DR הורטון (DHI) – אם לוקחים בחשבון ששוק הנדלן האמריקני יכול לרשום התאוששות מסוימת בחודשים הקרובים, כדאי להתחיל להכניס לתיק מניות מענף זה. הורטון עוסקת בפיתוח ובניית בתים פרטיים, כשהשונה בחברה הינו שעיקר עיסוקה בבניה למעמד הגבוה. אוכלוסיה זו צפויה להיות בין הראשונים שיוציאו כסף גדול בשנית עבור נדלן, ולכן היא עדיפה על פני חברות הבונות פרויקטים רחבים במתח רווחים נמוך. יחד עם זאת, בשל עיסוקה וסימני השאלה המרחפים מעל תחום זה, המניה אינה מתאימה לטווח קצר אלא לטווח הבינוני-ארוך בלבד.

    • בשאר המניות והמגזרים אינן שינוי בהערכה.
    • את אסטרטגיית האופציות ניתן למצוא תחת פורום אופציות יוני.

    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2

    Re: 6/6/10

    תודה על הסקירה שחקן

  3. #3

  4. #4

    Re: 6/6/10

    שחקן יקר,

    תודה רבה על הסקירה המקצועית והמעניינת.

    פשוט תענוג.

  5. #5

    Re: 6/6/10

    תודה.
    מעניין כתמיד.

  6. #6

    Re: 6/6/10

    תודה רבה שחקן,
    מעניין ומאיר עיניים.

  7. #7

    Re: 6/6/10

    תודה, אתה משתבח כמו יין ישן

  8. #8

    Re: 6/6/10

    תודה רבה על הסקירה המאוד מעניינת

    שאלה:
    אם המצב כמצטייר הוא כל כך שלילי, ואכן כך נראה בעולם במיוחד באירופה, כיצד יחזיקו שחקני המעוף את רמת המעוף ב- 1070 (1060-1080) ?
    מדוע אין התחזית לפחות ל-1050? (אני מבין שזו מפת הפוזיציות, רק שלא ברור לי כיצד זה מסתדר?)

    אשמח לתשובה
    תודה

  9. #9

    Re: 6/6/10

    לדעתי הם לא ינסו בכוח להחזיק את המדד שם.
    הם כותבים יותר ויותר פוטים מתחת לתחום הזה, כשהגבול התחתון מסתמן 1010. אין להם מה להתעקש על 1060-70. (אולי שם עיקר הרווח כרגע, אבל אם נרד חזק, הכתיבות שלהם בקולים ירדו עם המדד)

  10. #10

    Re: 6/6/10

    ציטוט פורסם במקור על ידי gomer
    לדעתי הם לא ינסו בכוח להחזיק את המדד שם.
    הם כותבים יותר ויותר פוטים מתחת לתחום הזה, כשהגבול התחתון מסתמן 1010. אין להם מה להתעקש על 1060-70. (אולי שם עיקר הרווח כרגע, אבל אם נרד חזק, הכתיבות שלהם בקולים ירדו עם המדד)
    גומר

    לאחר שקראתי שוב מה שכתב שחקן מעוף בעניין זה,
    נראה לי שאתה צודק.

    תודה על תגובתך.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות