x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 15

נושא: עצמון - סקירה מסכמת

  1. #1

    עצמון - סקירה מסכמת

    ערב טוב לכולם סקירה זו מיועדת בעיקר לחבר liroy שראיתי ששאל לא מזמן לגביי הנייר עצמון ה' .
    לנייר סיפור מעניין הן מבחינת סיכוי/סיכון והן פיקנטריה מבחינת הדירוג ..
    אוקיי מתחילים..
    מדובר למעשה בסטראקצר כאשר הקרן מובטחת , לנייר קופון של 9.75% שקלי ללא הצמדה כלשהיא.
    הריבית מחולקת בפעם הראשונה ביוני 2010 ולאחר מכן כל רבעון .
    פידיון הקרן יהיה למעשה ב 13 במרץ 2022 כלומר הנייר הוא ל12 שנה ( ואני ממש לא מכוון לתאריך הזה וראייתי ספציפית לאגח הזה הינה לשנים הקרובות שנראה כסיכוי/סיכון משתלם בריביות השקליות הנמוכות השוררות כיום בשוק ) .
    כעת כיצד הריבית מחושבת ( וזה למעשה התנאי/סיכון ראשון בנייר ) ?
    אז אנחנו צריכים למעשה שריבית התלבור ( שזאת הריבית השקלית הבין בנקאית ) לא תעלה על 6.5% !! , כאשר כל יום במהלך חיי הנייר שריבית התלבור נמצאת בטווח הנכון אזי הריבית נצברת אם יום אחד בשנה הריבית גבוהה מ6.5% אז פשוט מנטרלים את היום הזה מצבירת הריבית ( אנחנו כאמור לא נשאר בנייר כאשר הריבית תתקרב בכלל לאזור הזה) .
    סתם לסבר את האוזן אז ריבית התלבור כיום היא סביב 2.3% לשנה שאנחנו עוד מעט משלימים עשור ( 8-9 שנים ליתר דיוק ) מאז הפעם האחרונה שהיא היתה ברמות של ההתניה כלומר 6.5%-7% ואז גם האינפלציה השתוללה למי שזוכר , בקיצור היה שמח ..
    מה שחשוב לציין מאוד בנייר זה הוא האפשרות לפידיון מוקדם !!! כלומר החברה יכולה לבצע פידיון מוקדם כאוות נפשה , אבל מה שמשחק לטובת המשקיעים הוא שאת הפידיון היא יכולה לבצע רק לקראת הריבית.ובגלל שלא נראה לעין שריבית התלבור תגיע בשנה- שנתיים הקרובות למחיר התנאי אזי תחשבו כמה אפשר לגרוף פה..סתם בשביל ההשוואה למרות שרמות הסיכון שונות בתכלית מי שמשקיע יקבל אחת לרבעון מעל 2% ריבית ( כי מחלקים פה כאמור כל רבעון) דבר שהוא עושה במק"מ לשנה!!
    אז היכן למעשה הסיכון ? ולמה לא כולם קופצים על המכשיר הזה ?
    אז כמו שאנחנו יודעים אין מתנות בשוק ולא מחלקים שום דבר בחינם והסיכון בנייר הוא גם סיכון שבמידה וריבית התלבור תעבור את מחיר היעד אז הריבית לא תצבר עבורנו וכמובן שקיים סיכון של המחיר וכשהריבית תעלה אז המחיר של הנייר ירד ובגלל שהוא ארוך אז הוא יכול להיפגע קשה , ולכן ציינתי למעלה שאני לא מסתכל על הנייר הזה כעל השארות עד לפידיון אלא כעל ריבית שוטפת של כ 10% כל שנה לשנתיים הקרובות ואחרי זה נבחן את הדברים מחדש.
    נייר דומה של החברה שהונפק גם לא מזמן הינו עצמון סדרה ד' שההבדלים המהותיים שם והשוני בין הניירות הוא ששם התנאי של התלבור הוא שלא תעבור את ה 7% וגם ששם הריבית מחולקת פעם בשנה והקופון 10%.
    אז כאמור מצד אחד ריבית יותר גבוהה נותן לנו המשקיעים עוד חצי אחוז נשימה במקרה שהריבית עולה וגם יש יתרון גדול בקשר לפידיון המוקדם שגם שם הוא סמוך לריבית כלומר שם ( בסדרה ד' ) יכולים לעשות פידיון מוקדם פעם בשנה לעומת פה ( סדרה ה' ) כל רבעון אבל בסדרה ה' אני מקטין סיכוןנים ומקבל תזרימית כל רבעון כסף אז אין העדפה ברורה וצריך להסתכל על המחיר בעת הקנייה ולבצע את השיקול הנכון לאותו רגע.

    גילוי נאות - לא מחזיק בניירות שהזכרתי מעלה , אין לראות בדברים כהמלצה כלשהיא ואני בטוח שיש אחרים שסוברים אחרת ממני וזה מצויין, אני פה אך ורק כדי לתת את זווית ראייתי לנושא כזה או אחר ואני באמת מאחל לכולם בהצלחה
    מקווה שזה לא היה ארוך ומשעמם ומקווה שעזרתי ואם למישהו יש שאלה אשמח לנסות לעזור .
    בברכה , לברון

  2. #2

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    מעבר לסיכוני ריבית התלבור והמחיר קיים סיכון משמעותי נוסף והוא סיכון הבנק המגבה - במקרה של עצמון ד' ו-ה' מדובר על UBS השוייצרי. במידה והבנק קורס קיים סיכון עד כדי אובדן כל הקרן. זהו בנק גדול שכיום אין חשש גדול ליציבותו אולם לאחר מקרה ליהמן בראדרס והמצב הבעייתי אליו נקלעו ענקי הבנקאות מסביב העולם יש לקחת גם סיכון זה בחשבון. דירוג שתי הסדרות הוא A1.

  3. #3

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    yc5000 ידידי שלום רב ,
    העלת נקודה חשובה מאוד וגם ציינתי שיש סיפור מעניין סביב הדירוג אז ברשותך ארחיב מעט.
    שתי הסדרות מדורגות A1 לכאורה נראה מפחיד אבל נוצר עיוות כלשהוא בדירוג מהסיבה הבאה :
    אג"ח של ממשלת ישראל מדורג טריפל A פה אצלנו , עכשיו איך אנחנו מדורגים בעולם ? A- אז עד לפני מספר חודשים חברת מידרוג החליטה שכל חברה שמדורגת בעולם A- ומעלה כלומר הדירוג העולמי שלה הינו מעל הדירוג של ישראל אזי במידה והיא מייבאת מוצרים כאלו ואחרים ומבצעת הנפקות אצלנואו מגבה הנפקות אז היא תקבל את הדרוג טריפל A ( דבר שהגיוני ), אבל בינתיים כפי שאנו יודעים היתה מפולת ומי נפל ? ליהמן בראדרס שגם היא הנפיקה אצלנו לא מעט מוצרים והיא קיבלה בזמנו את הדירוג הגבוה , אז באו ואמרו כיצד זה ייתכן ?? ואז כאמור לפני מספר חודשים החליטה חברת מידרוג שמי שיהיה מדורג בעולם AA- ומעלה אז יהיה זכאי לדירוג הגבוה ( כלומר העלו את הרף ואת הזהירות ) .
    כיצד זה מתקשר אלינו ? הבנק המגבה את הסדרות הינו UBS שהוא בנק גדול מאוד קיבל את הדירוג AA- בעל אופק שלילי !!!
    והאופק שלילי הזה גרם לו להיות מדורג A1 .אז כמובן שקיים סיכון כמו בכל דבר בשוק וכמובן שכפי שציינתי אין מתנות חינם אבל אם נגיע למצב של קריסת UBS אז אני חושב שעצמון פחות ידאיג אותנו...
    כמובן ואין לראות בדבריי כהמלצה כלשהיא פשוט רציתי לחדד את הנקודה של הדירוג שהועלתה כאן וכמו כן להזכיר לכולם כמה חשוב עניין הפיזור וכמה חשוב ניהול הסיכונים בתיק.
    שוב מקווה שעכשיו הנושא יותר ברור ושעזרתי אפילו במעט...
    בברכה, לברון

  4. #4

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    תודה רבה

    מה לגבי המחיר?

  5. #5

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    תודה רבה על המידע.

    אתה רק יכול בבקשה להסביר רק את המשפט:

    "מה שחשוב לציין מאוד בנייר זה הוא האפשרות לפידיון מוקדם !!! כלומר החברה יכולה לבצע פידיון מוקדם כאוות נפשה , אבל מה שמשחק לטובת המשקיעים הוא שאת הפידיון היא יכולה לבצע רק לקראת הריבית ובגלל שלא נראה לעין שריבית התלבור תגיע בשנה- שנתיים הקרובות למחיר התנאי אזי תחשבו כמה אפשר לגרוף פה"

    מה הכוונה במילים "רק לקראת הריבית" - האם הכוונה לקראת חלוקת הריבית , כלומר כול רבעון.
    ואם כן מה זה קשור לריבית התלבור , כלומר באיזה מצב יהיה כדאי למנפיק לבצע פידיון מוקדם.

    תודה.

  6. #6

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    תודה על ההסבר.למדתי הרבה. אני מחזיק את עצמון ד" .האם כדאי לרכוש את ה"?
    יש לי טאואר ג, ו-ה" ב70% רווח האם לממש חצי?

  7. #7

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    תודה לברון על ההשקעה, אני לשם הגילוי הנאות מחזיק עצמון ה' ןשחרית ד'

    ובנתיים מרוצה מאוד

  8. #8

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    דיי מקיף,
    דבר קטן להוסיף:

    מבחינת מבנה המחירים, בדרך כלל קנייה של מוצרים כאלה היא הימור שהמועד פדיון הקרוב לא יהיה האחרון במקרה זה אתה מפסיד מעט ואחרי זה אתה בפנים ומקבל ריביות.

    מבחינת המחיר הוא בדרך כלל באזור 102-103.
    ככה שבפדיון מוקדם במועד הקרוב אתה מפסיד (או לא מרוויח.)

  9. #9

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    בהמשך להערתו של Gilga וברוח הדברים של מיכה צ'רניאק - יש לשים לב באיזה שער קונים אג"ח מסוג זה.

    בזמנו קניתי את שחרית ח (עליה השלום) ולאחר תשלום הריבית, כטוב ליבי ביין ובהנחה שאראה עוד תשלומי ריבית רבים, הגדלתי את השקעתי בה (בשער 103).
    דא עקא - כשבוע לאחר מכן הודיעה החברה על פדיון מוקדם והשער נפל לסביבות 101.5 והמסחר באג"ח הופסק.
    בסך הכל הצלחתי להרוויח כמה מאות שקלים באג"ח, למרות שעל השכבה האחרונה הפסדתי.

    כיום, השער של עצמון ה הוא 102.29 כאשר תשלום הריבית עומד על 2.44% - כפי שאמר Gilga, תשלום הריבית הקרוב רק יכסה את ההשקעה.

  10. #10

    Re: עצמון - סקירה מסכמת

    תודה, סקירה מעניינת.

    ברצוניל להוסיף שבמצב הריבית תלבור הנוכחי צריך להניח שיהיה פדיון מוקדם במרץ 2011 . עקרונית מותר להם לעשות פדיון מוקדם כל פעם שהם משלמים קופון, אבל בתנאי שחלפה לפחות שנה מההנפקה.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות