טאלב: "אני בדיאטת אינטרנט - עודף מידע גורם לעודף בטחון" גרסת הדפסה שלח לחבר שתף בטוויטר
שתף בפייסבוק
עוד
19:13 | 11.1.2010 סוכנויות הידיעות

טאלב: "הרשת מקשה על ניבוי משברים כלכלים; לטכנולוגיה יש תופעות לוואי מפלצתיות - שקשה לצפות מראש"


תגיות: נסים טאלב ,
הצג כתבותהתראה סלולריתאינטרנט ,
הצג כתבותהתראה סלולריתשוקי הון ,
הצג כתבותהתראה סלולרית הרשם להתראה סלולרית חדש !
שלום אורח,
הרשם/י לשרות ההתראות לפי נושאים ואנו נשלח לסלולרי שלך כל כתבה חדשה הכוללת את התגיות שבחרת.


הרשמה
התחברות

נסים טאלב,אינטרנט,שוקי הון,



נסים טאלב, מחבר הספר "תעתועי האקראיות - הופעתו של הברבור השחור בשוקי ההון (ובחיים)", החליט לקחת הפוגה מהאינטרנט בניסיון להבין את העולם טוב יותר, וטוען כי ריבוי וזמינות המידע ברשת דווקא פוגע ביכולת לנבא אירועים כלכליים דוגמת המשבר הפיננסי העולמי האחרון. כך עולה ממאמר שפירסם טאלב באתר edge.org.

"פעם חשבתי שהבעיה של מידע היא שהיא הופכת בני אדם לשוטים, אשר חשים בטחון לא פרופורציונלי, במיוחד בתחומים שבהם יש כמות גדולה של רעש סביב המידע (תחומים כמו כלכלה למשל). כך, בסופו של דבר נדמה לנו שאנחנו יודעים יותר, ובתחומים כמו כלכלה, הדבר גורם לנטילת סיכונים טפשיים", כתב טאלב.

"כעת אני חושב, שבנוסף לכך, ההיצע והתפוצה של המידע הופכת את העולם לנוטה לקיצוניות", ממשיך טאלב. "האינטרנט, בכך שהוא מפיץ מידע, גורם להגברת התלות ההדדית וההקצנה של אופנות. עולם כזה הוא יותר מורכב, יותר נוטה למצבי רוח, והרבה פחות ניתן לחיזוי".

"מדובר במצב נפיץ: יותר מידע (בעיקר הודות לאינטרנט) גורם לעודף בטחון ואשליות של ידע במקביל לשחיקה בכושר החיזוי. ראו למשל את המשבר הכלכלי הנוכחי שהחל בשנת 2008: יש כמיליון בני אדם בכדור הארץ אשר מגדירים את עצמם ככלכלנים. אולם רק קומץ מהם הבין את הסיכוי והעומק של מה שעלול להתרחש, ונקטו בצעדים כדי להגן על עצמם מפני התוצאות", כתב טאלב. "לכן, אני נמצא כעת בדיאטת אינטרנט, כדי להבין את העולם מעט טוב יותר", המשיך טאלב. "אני לא נמנע לחלוטין מאינטרנט; זו דיאטה חמורה, עם הקצבות קפדניות של אינטרנט. אמת, טכנולוגיה היא הדבר הכי טוב בעולם, אבל יש לה תופעות לוואי מפלצתיות - שרק לעיתים נדירות ניתן לצפות מראש".

טאלב, פילוסוף וסוחר בניירות ערך, תיאר בספרו (שראה אור לפני כארבע שנים) תופעה שאותה כינה "ברבורים שחורים" - אירועים נדירים ובלתי צפויים שמשבשים את התחזיות, ואשר התרחשו חודשים ספורים בטרם פרץ משבר הסאב-פריים שהוביל למשבר הפיננסי העולמי.