x




מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: מספר שאלות למביני עניין

  1. #1

    מספר שאלות למביני עניין

    כאשר אני מוכר מניה ברווח של נגיד 2000 ש"ח ומשלם מס בשווי 400 ש"ח ,לאחר תקופה קצרה{באותה שנה} אני מוכר מניה בהפסד של 2000 ש"ח ,האם המס שנוכה לי במניה הרווחית יוחזר לחשבוני בגלל גילום מס? ואם כן מתי זה יבוצע ,בזמן מכירת המניה שבהפסד או בסוף שנה? האם מניה שנמכרת ברווח והכסף נכנס לחשבון האם זה לאחר הורדת המס או שההורדה מתבצעת לאחר מספר ימים? :?: :geek: :geek: אודה למשיבים שיודעים בוודאות.

  2. #2

    Re: מספר שאלות למביני עניין

    בהנחה שאתה פועל באמצעות בנק, הקיזוז נעשה באותו חודש בלבד. כלומר המס מועבר בסוף אותו החודש שבו בוצעה המכירה עם הרווח.

    אם נוצר פער שלחודש קלנדארי בין המכירות, ואפילו עברו רק יומיים, כבר לא יעזור לך

    במקרה כזה עליך לפנות למס ההכנסה בסוף השנה, להגיש דו"ח רווח והפסד מפעילות בנירות ערך, ולבקש החזר מס במידה שמגיע לך, כמובן

    לא נוח אולי, אבל זה המצב

    בהצלחה, ושיהיו רק רווחים, ותשלם כמה שיותר מס הכנסה על רווחים גדולים.....

  3. #3

    Re: מספר שאלות למביני עניין

    מה כוונתך כאשר אתה כותב חודש קלאנדרי,האם הכוונה היא למעבר לדוגמא בין דצמבר2009 לינואר 2010 כאשר בדצמבר מכרתי ברווח ובינואר מכרתי בהפסד ,האם רק בסוף 2010 אצטרך לפנות למס הכנסה לקבלת החזר? :?:
    עןד שאלה ,אם במניה ששוויה 10000 ש"ח וברווח 20% שזה 2000 ש"ח אשלם 400 ש"ח מס,ומניה אחרת שבה הפסדתי 500 ש"ח ואז 20% זה 100 ש"ח האם לאחר קיזוז בין המניות ישאר לי לשלם 300 ש"ח סה"כ. :?:

  4. #4

    Re: מספר שאלות למביני עניין

    יורי לשאלותיך

    1. חודש קלנדרי הכוונה היא פשוט לחודש בשנה האזרחית לפי מנין האומות, כלומר ינואר, פברואר, מרץ וכיוצ"ב

    זה לא חייב להיות דוקא במעבר משנה לשמה אלא פשוט במהלך חודש

    כל חודש סופרים מחדש

    2. לגבי המיסים, אכן כן, לא מענין אחוז הרווח שלך וגודל ההשקעה. מה שמענין זה סה"כ כמה מס שילמת וכמה הפסד יש לך. ההפסד כמובן פטור ממס..... את ההפסד ניתן לקזז מול המס ששילמת על הרווחים, כך שבמידה והפסדת לא תשלם מס באותו גובה על רווחים

    החישוב הוא כאילו מצטבר על סה"כ הרווח/ההפסד השנתי שלך בתיק, מקזזים את סה"כ ההפסד שלך למול סה"כ הרווח המצטבר, ורק על עודף הרווח על פני ההפסד תחויב במס

    מה שאומר שאם הפסדת 500 ש"ח, על ה - 500 ש"ח רווח הראשונים לא תשלם מס, ועל יתרת 1,500 ש"ח של הרווח בדוגמא שנתת, תשלם את המס של 20%

    ושוב, בהצלחה

  5. #5

    Re: מספר שאלות למביני עניין

    יורי שלום,אנסה לפרט לך בנוסף למה שקרח צפוני כתב:
    ראשית, חישוב המס הינו שנתי {ינואר-דצמבר}. במידה ונוצר לך רווח הון במהלך חודש מסוים {הכוונה לסכום ולא אחוזי רווח} אתה יכול דרך הבנק להתקזז מול הפסד {כספי} באותו חודש קלנדרי ואז לא תצטרך להגיש דוח למס הכנסה בסוף שנה להחזר. "הרווח" נשמר לך במהלך החודש הקלנדרי בבנק ולא מועבר למס הכנסה עד סוף החודש למקרה של קיזוז. במידה ונוצר לך "הפסד הון" הוא דווקא נשמר עד סוף השנה הקלנדרית כך שבמידה ויהיה לך רווחים שתממש במהלך השנה הבנק לא יקזז לך מס על הרווח כל זמן שיש לך יתרת הפסד :( .
    חשוב להדגיש שמדובר תמיד בסכום הרווח ולא באחוז!! והקיזוז הינו עד הסכום השלילי {הפסד}.
    אם יורשה לי אציע לך הצעה, במידה ויש ברשותך נייר שאתה מופסד עליו ואתה חושב שבטווח הנראה לעין הוא לא יעלה בחזרה, לפעמים רצוי למכור נייר זה בהפסד בכדי שתיווצר לך יתרת שלילית במס וע"י כך למעשה לא תשלם מס על ניירות שתרצה לממש.
    אין בהצעה זו כמובן שום כוונה או הכוונה לגבי תיק המניות רק במקרים נדירים שיש ניירות "שנקברו" בתיק {למשל חברה שנכנסה לכונס ומנייתיה שווים 0 יש לא מעט כאלו בוול}.
    בהצלחה

  6. #6

    Re: מספר שאלות למביני עניין

    תודה לכל המשיבים לשאלותיי,עזרתם לי מאוד. :ugeek:

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות