x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 18

נושא: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

  1. #1

    בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    נחתם ההסכם בין בזן לפטרוכימיים

    שלום לכולם, הסקירה שלהלן תעסוק כמו במרבית המקרים בתחום האנרגיה ותעסוק במניות בזן ופטרוכימיים. נבין את ההשלכות של החתימה בין שתי חברות הענק, איך ישפיע על תחום האנרגיה, איך ישפיע על התזרימים של כל אחת מהחברות, אנסה שוב כמו תמיד לכמת ולקבוע יעדים של כל אחת מהחברות, נדבר גם על הפרויקטים שהושקעו בחברות ויושקעו בעתיד כדי לקבל את התמונה המלאה והנכונה, כבר בשורות פתיחה אלה אני רוצה להודות לכל הקוראים ולכל החברים ששואלים ובמיוחד למגיבים, מצר אני על כך שדל זמני באתר אך שוב אפשר לשלוח לי בפרטי שמח אני לענות על כל שאלה.
    אז מוכנים? נא להדק חגורות אנחנו ממראים.................................
    הכל התחיל לפני ארבע שנים, אז החליטו בקבוצת פטרוכימיים המחזיקה בחברת כרמל אוליפנים כי זו העת לפתח את התחום הפולמרים ולהגדיל את יכולת הייצור של החברה ב 100% לצורך כך הם השקיעו סדר גודל של 600 מילון דולר (אני לא טועה בסכום) בתום שנתיים סיימה חברת כרמל אוליפנים את בניית המתקנים, הפרויקט היה עצום מכל הבחינות הן תקציבית והם תעשייתית, רצה הגורל והפרויקט שהיה אמור להצביע על כרמל אוליפנים כאחת החברות המובילות בעולם בתחום ייצור הפולמרים לא צלח, בעת הפרויקט נעשו מחדלים רבים הן בבחירת הטכנולוגיות שנקנו והן במכרזים המיותרים שנעשו ובעוד סיבות כאלה ואחרות, כתוצאה מכך המתקנים החדשים לא פעלו כפי שצריך וגרמו נזקים רבים הן לציוד וכמובן נזקים כספיים אדירים, אך כאן לא תמו הצרות והינה הגיעו לו המשבר הכלכלי הגדול, מחירי הסחורות צנחו ובהתאמה גם מחיר הפולמרים שאותם מוכרת כאו"ל (כרמל אוליפנים) צריך להבין כי לפני המשבר כל 1 טון של פוליפרופילן (אחד מהמוצרים) היה נמכר בסדר גודל של 3800 דולר לטון והינה המשבר הגיע והיום אותו 1 טון של פוליפרופילן נמכר ב 300 דולר, לא יאומן פשוט כך ודרך אגב גם במחיר הזה לא היו להם קונים.
    כרמל אוליפנים היתה מרחק נגיע מפשיטת רגל (דרך אגב סגירה של כאו"ל היה גורם לסגירה של כל בז"ן ואיזה נזק כלכלי זה היה גורם לכלל המדינה), עד לכאן הסיפור אומנם עצוב (לא לדאוג יש סוף טוב) ומי נכנס עכשיו לתמונה?
    אתם צודקים האחים עופר נכנסים לתמונה ומזרימים כספים לדיויד פדרמן (בעל השליטה בפטרוכימיים) כדי שלא יסגרו את כאו"ל (כבר אמרנו שסגירת כאו"ל היתה גורמת לסגירת כל בז"ן)
    המנייה של פטרוכימיים צוללת וקורסת במעל 95 אחוז משער של 5,500 לשער של 350, מי היה מאמין?
    אך הזמן עושה את שלו וכאו"ל מצליחה לשרוד הם מגייסים הון, מחיר הפולמרים מתחיל לעלות והיום עומד על 2000 דולר לטון, צבר ההזמנות הוא אדיר, הם יצרו תוכנית הבראה: פיטרו הרבה אנשים מיותרים, החליפו את הטכנולוגיות הכושלות שנקנו ויצאו לדרך חדשה, דיי לקרוא את הדוח האחרון של החברה ולהבין כי יש כאן שינוי של 180 מעלות, דיויד פדרמן אני מצדיע לך, כל הכבוד.
    למרות השיפור מצבה הכלכלי של פטרוכימיים אינו מזהיר בלשון המעטה (חובות אדירים של כימעט 2.8 מיליארד שקל) וכאן נכנסים לתמונה האחים עופר שמאוד מעוניינים בכאו"ל, הדירקטוריון שלהם מתכנס ומחליט: "זה הזמן לקנות את כאו"ל" , אפשר להגיד הכל על האחים עופר אך אי אפשר לקחת מהם את החוש העסקי והמקצועי שלהם, יש להם יכולת לזהות את הטרף ממרחק של קילומטרים רק בהוצאת לשון בדיוק כפי נחש הקוברה.
    ההנהלות יושבות ובסופו של דבר מחליטים כי פטרוכימיים תמכור לבז"ן את כאו"ל תמורת מעבר של 33% ממניות בזן לטובת פטרוכימיים כאשר עסקת העברת המניות תיהיה בשני שלבים.
    לפני כשנה יצא לו השלב הראשון בעסקה, בו נזכר בפרטים:
    שער פטרוכימיים היה 400 בזמן זה יוצא השלב הראשון ומעברים לפטרוכימיים 15.76% ממניות בז"ן, חישוב מתמטי פשוט מראה כי שווי של 15.76% ממניות בז"ן לפטרוכימיים צריכים להקפיץ את שווי המנייה פי 3, והינה לא עובר הרבה זמן ופטרוכימיים טסה 300% ועוצרת במדיוק על שער של 1,300, חלקנו יגידו כי אין קשר וכי על הראלי המטורף רכבו כל החברות אך אני דווקא מעדיף להצמד לצד המתמטי.
    אם כך בואו נחשב מה יקרה בעסקה השנייה שתצא לפועל:
    פטרוכימיים תקבל עוד 15.76% ממניות בזן.
    שווי של בזן נאמד היום על 3,760,000,000 כלומר קצת יותר מ 3.5 מיליארד שקל
    15.76% משווי של בזן הוא 600,000,000 ומאחר ושווי של פטרוכימיים הוא 336,000,000 אזי אני צופה כאן פוטנציאל של לפחות 100 אחוז (לפי החישוב זה כמעט פי 3).
    באופן דומה אפשר לחשב את פוטנציאל הרווח של בזן, החישוב נעשה בסוף הסקירה.
    ברצוני לומר מס' מילים על עסקת המיזוג בין החברות: שתי ההנהלות החליטו שהם הולכים על המיזוג מאחר והם הפנימו כי כגוף אחד הם יכולים להתייעל בצורה טובה יותר ולחסוך עליות רבות, ואני אתן דוגמא: נכון להיום לכל חברה יש מחלקת כספים משלה, רכש משלה, שיווק משלה, מהנדסים משלה, מכונאים משלה, מכשרנים משלה........
    מה יעשה המיזוג? הוא יאחד חטיבות/מחלקות ליחידה אחת כמובן שזה יצריך פיטורים רבים אך זהו מחיר ההתייעלות.
    אם נשפוט לפי העבר מיזוגים הינם דבר חיובי לחברות והם הוכיחו אותם ולכן אני חושב שזה עוד צעד חשוב לעתידם של שתי החברות.
    אין ספק שעסקת המיזוג שמה את בזן כמונופול בתחום האנרגיה על כל מרכיביו (לא רק זיקוק נפט) וממשיכה לקדם אותה.
    בנקודת זמן זו אני מעוניין לומר ברשותכם מס' מילים על ההשקעה בבזן עקב המון שאלות שאני מקבל מחברנו באתר, חברים, בזן הופרטה בשער של 297 מאז האחים עופר משקיעם מיליונים של דולרים בכל הענפים של החברה: שיפור תהליך הזיקוק שמגדיל את הרווח בעשרות אחוזים, שיפור בפלטות מזהמים לסביבה שמקטין את הקנסות בעשרות אחוזים, השקעות חדשות ופיתוח, בניית מתקנים חדשים כגון פצחן מימני, בניית תחנת כוח חדשה שתספק 256MGV שתקטין את עלות החשמל ואף תמכור את הרווחים לחברת החשמל, מעבר של בז"ן לגז טבעי שישנה לחלוטין את מאזן מרווחי הזיקוק ורכישת מפעלים סמוכים כגון כרמל אוליפנים.

    בואו נכמת את המספרים: השווי של פצחן המימני נעמד ב 2 מיליארד שקל
    השווי של כרמל אוליפנים נעמד ב 2 מיליארד שקל

    סה"כ תוספת של 4 מיליארד שקל וזה לא כולל את השיפורים בכל שאר הענפים: הגדלת יכולת הייצור, בניית תחנת כוח חדשה וכמובן מעבר לגז טבעי, בנוסך יש להוסיף את מיקום בז"ן על עיר נמל ושימוש באוניות חברת הבת צים ונקבל שווי אף גבוה יותר.
    חישוב מתמטי לא מסובך מראה לנו כי שווייה של בז"ן נעמד בלפחות 7 מיליארד שקל כלומר שער של 400, מכאן אני גוזר כי בז"ן נמצאת בדיסקאונט של כמעט 100%.

    לכל הפרמטרים האלו יש להוסיף את ניהולם המקצועי של האחים עופר אותם אנשים שניחנו בחוש עסקי כמבט עין, האחים מופקדים ומנהלים את עסקיהם ביד רמה ובכובד ראש,זה הזמן לעלות עם רבי החובלים המנוסים האלו ולתת להם להוביל את ספינת הענק הזו אל חוף מבטחים.

    אני בטוח שאנשים שקוראים את הכתוב לא מסכימים עם מחיר היעד אותו ציינתי לפטרוכימיים ולבזן, ברצוני לסיים עם משפט אשר נאמר לי לפני מס' שנים בעודי סטודנט בשנה הראשונה ללימודי הנדסה מהמרצה שלי לחדוא 1:
    " כי כל החיים הם בסה"כ מתמטיקה פשוטה"

    אז לא הבנתי את אשר רצה לומר היום אני מבין ומיישם.

    שוב תודה לכל הקוראים ובמיוחד למגיבים, כל מה שאני כותב הוא על דעתי בלבד, למי שיש שאלות אז בכייף תשאלו מקווה שעזרתי אפלו במעט.

    האדם הזקוף – ARL.
    האדם הזקוף

  2. #2

    Re: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    כל הכבוד על ההסבר היסודי.

  3. #3

    Re: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    אין על מה ithac
    האדם הזקוף

  4. #4

    Re: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    מאמר מאלף.
    כל הכבוד לפרישת היריעה, הראייה הכוללת והרצון לעזור שבאים לידי ביטוי במאמר מושקע זה.

  5. #5

    Re: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    כל הכבוד
    יישר כוח
    סקירה מעניינת מאוד

    תודה

  6. #6

    Re: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    ארל?! כבר אמרתי שאין עליך?
    שוב תודה רבה על הפרטים , הדרך , והכתיבה הרהוטה והמרתקת אותה אני נהנה לקרוא כל פעם מחדש .

    יישר כח
    ותודה רבה

  7. #7

    Re: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    לא מזמן אמרת על בזן שצריכה להיות מנית עוגן בתיק וצריכה להגיע ל-350.לאחר מכן הסתייגת מזה והיום 400.
    אני מאד מקווה שאתה צודק,אני במניה בשער ממוצע 251 ועדיין מחכה
    לנס. רק שיגיע כבר.
    מאד מעריך מה שאתה כותב תמשיך לעדכן.

    ירון

  8. #8

    לירון

    ירון

    כפי שאמרתי זו רק מתמטיקה פשוטה ובו ניתן למספרים לדבר
    בבזן יקח קצת יותר זמן לסגור את פער בין השווי לשער בו היא נמצאת מאשר בפטרוכימיים
    אך כמו תמיד הסבלנות תשתלם וימים יגידו

    תודה
    האדם הזקוף

  9. #9

    Re: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    תודה על הסקירה כל הכבוד על ההשקעה
    נשמע מענין לפי ההסבר שלך בהעברת החלק השני של המניות
    פטרוכימים יעלו פי 3 .
    האם נכון ?

  10. #10

    Re: בזן ופטרוכימיים, זו בסה"כ מתמטיקה פשוטה

    נכון מאוד תאורטית הם צריכם להיות משולשים, אין להסתנוור מהמספרים דעתי היא שיש לחלק את הכסף בין שתי החברות: 60% בזן ו 40% פטרוכימיים
    האדם הזקוף

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות