x




מציג תוצאות 1 עד 4 מתוך 4

נושא: רם שלום רב !!

  1. #1

    רם שלום רב !!

    אשמח באם תוכל להסביר לי דבר יחסית בסיסי כדי שאני אוכל להבין יותר לעתיד..
    יש להוריי אגח ממשלתי שקלי 313 מלפני מספר חודשים בודדים , לאגח קיים רווח הון של כ 2.4% עד היום , האגח משלמת ריבית במרץ 2010 של כ 4% .
    רציתי לדעת אם תוכל להסביר לי ולהגיד לי במידה והריבית תמשיך לעלות כיצד דבר זה ישפיע על האגח ? האם כדאי להישאר עד תשלום הריבית במרץ ? מה בעצם אמור לקרות לאחר תשלום הריבית האם האגח משלם את הקופון ויורד באותם האחוזים ? וגם רציתי לדעת אם יש לך כלל אצבע כלשהוא כדי לדעת מתי כביכול מיצינו את האגחים ? כלומר כאשר נותרים רווחי הון איך אני יכול לדעת האם כדאי להישאר באגח או האם כדאי להסתפק ברווחים ולהלחליף את האגחים לאגחים אחרים ? נניח יש לי רווח הון של אגח X של 16% וכיום האגח מניב תשואה של 6% והמחמ הוא 4.5 שנים האם כדאי להישאר או לצאת ? מהו הכלל אצבע ?
    סליחה מראש על הסרבול בשאלה . .ותודה רבה על כח הידע שאתה משתף אותנו אתה באמת אדם מדהים !! שבת שלום..

  2. #2

    Re: רם שלום רב !!

    שלום דורון,
    ראשית תודה.
    אשתדל לענות על הכל ואפילו אוסיף מעט עקב חשיבות המקרה שהצגת.

    נתונים לאג"ח זה: הוא שקלי (אינו צמוד למדד) שהונפק בריבית נקובה של 5% וכעת תשואתו לפדיון 3.25% . פדיון חד פעמי במרץ 2013. האג"ח משלם ריבית של 5% (ולא 4% כפי שציינת) בכל מרץ.

    בכל קבלת ריבית מחירו של האג"ח יורד כגודל קבלת הריבית, כך שאין חשיבות למועד המכירה .
    אם הריבית תעלה שאלת? היא תעלה! אין בעניין זה שאלה, השאלה היא רק מתי ובכמה.
    ובכן, כשהריבית תעלה מחירו של האג"ח ירד.
    מאחר וצפי הריבית לשנה הבאה 2.5% ויותר וצפי האינפלציה גם הוא כזה, יוצא שבשנה הבאה אג"ח זה, בתשואתו הנוכחית, ייתן ריבית ריאלית השואפת לאפס.

    שורה תחתונה לאג"ח זה, אם בכוונתכם להישאר עד פדיון, אתם יכולים לצאת , לדעתי, מנקודת ההנחה שזה אג"ח שישמור ערך ריאלי (שמירת מדד) ולא יתן רווח.
    אם יש אפשרות שתרצו לצאת לפני הפדיון, אני ממליץ לצאת מהר ככל האפשר ולפני העלאת ריבית נוספת.

    ולגבי כלל האצבע מתי לממש רווח הון ולהחליף או האם להישאר, להלן תשובתי:
    אם נתוני האג"ח שאתה מחזיק בו הם כאלה שתשואתו לפירעון עדיין כדאית ו /או בנתוניו הנוכחיים היית קונה אותו, תמשיך להחזיקו. ואם להיפך, ממש את רווח ההון ומכור.

    שבת שלום.

  3. #3

    Re: רם שלום רב !!

    רם קודם כל תודה רבה על ההתייחסות המהירה ועל התגובה וזה רק מחדד ומדגיש את מה שכתבתי קודם על היותך באמת אדם נפלא .
    אז בקשר לאגח השקלי אני מבין עכשיו יותר ובאמת אומר להם שככל הנראה יצאו ממנו כבר עכשיו כי לזמן היציאה אין קשר ואין בעצם טעם לחכות לריבית למרות שהיא ממש קרובה יחסית ( במרץ 5% ) הייתי שמח אם תסביר למה אם הריבית תעלה המחיר של האגח ירד ..
    ועכשיו בקשר לנושא השני של כלל האצבע והאגחים בכלל הייתי שמח אם תרחיב יותר ושוב אני אתן דוגמא למשל לאומי מימון י' נסחר כיום ברמות של 123 הפארי שלו הוא 108 המח"מ 4.5 והתשואה היא 2.41% אז ברור שהיו כאן רווחי הון אז נניח יש לי רווח הון של 11%-12% אז האם כדאי לצאת ? ועוד שאלה כללית וסליחה שאני נסחף פשוט אתה מסביר בפשטות נפלאה ודרך דוגמאות שקל להבין. זה שהאגח נסחר מעל הפארי מה זה אומר ? בפידיון הסופי מחירו לא יהיה 108 ? כלומר כל רווחי ההון בעצם יימחקו ? או שאני פשוט מדבר שטויות ? הרי המחיר הסופי שלו בתום התקופה במידה ואני נשאר לא אמור להיות 108 ?
    תודה מראש ופשוט אשמח אם תרחיב כאמור אני מאמין שהרבה אנשים פה היו שמחים להבין את מהות העניין הזה..ואני בפרט הייתי שמח פשוט לדעת ולהבין מה אני עושה כשאני קונה/ מוכר וכיצד עליי להתנהג לאחר תקופה שכבר קיים לי אגח..

  4. #4

    Re: רם שלום רב !!

    דורון ,
    כשהריבית עולה המשקיע דורש תשואה גבוהה יותר , כדי להגדיל תשואה באג"ח קיים צריך להוריד את המחיר.
    בקשר ל"כלל האצבע", אל תבחן את הכדאיות דרך מרחק מהפארי או כמה רווח הון יש לך, הבחינה מבחינתך היא מהי כעת התשואה לפדיון.
    הרווח הכולל שלך בסופו של דבר הוא צרוף של ריבית ורווח הון, בנקודת הפירעון מה שחשוב זה מהו הרווח הכולל ופחות חשוב גודל מרכיביו.

    מקווה שהובן

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות