קבלת פנים צוננת כך ניתן להגדיר את הדוח שפרסמהפרטנר היום
אימרותיו של בן דב כי גיוס הלקוחות החדשים 65 אלף כמדומני בשוק כה קשה מהוות מתנה עבורו אמורות להדליק עוד נורה אדומה שכן בן-דוב יצטרך לבצע שינוי מהיר מאוד במחשבה
בין דילר שנמדד על מכירת כמות המכשירים שייבא מהיצרן ומכר לצרכן לבין בעליה של חברה סלולרית ומותג-על כמופרטנר ...ששם מדידת הריווחיות שונה מאוד.
לגייס בשוק הישראלי שבו לפחות 6 מיליון מספרים ניידים 65 אלף מספרים חדשים לחברה ברבעון זה אולי יותר מפלאפוןוסלקום ביחד אבל עדיין טיפה בים .
מה עוד שאין אנו יודעים את טיבם של אותם משתמשים שגייסנו לחברה.
כלומר אם גייסנו תלמידי תיכון אנשים מהמגזר הפרטי או מגזר מסויים אחר יתכן ובמקום להרוויח את ממוצע הרווח הרגיל שלנו לדוגמא 220 ש"ח למכשיר נרוויח הרבה פחות .
כולנו צרכני סלולר ורובנו יודעים שלא עוברים חברה סלולרית אלא אם חוסכים ברוב במקרים לפחות ולכן אני יוצא מנקודת מחשבה כי לפחות 80 % מאותם 65000 משתמשים חדשים יביאו בכסף פחות למכשיר ממה שפרטנר הורגלה עד היום ולא יותר!
מה לעשות זה מצב נתון בשוק רווי .
וכאן הנתון המשמעותי ביותר בדוח! ה- ARPU ולא כמות המנויים
השורה התחתונה כמה כסף הכנסנו מכל מכשיר לא הרווח נטו אלא רק ההכנסה הממוצעת
על פי נתון זה כפול מספר המנויים שלנו נוכל לחזות את צפי ההכנסות של החברה .
נתון זה נפל ב-8.5% לב ליבו של נתון זה מגיעבפרטנר מהמגזר העיסקי .
אני לא מתייחס לנתונים הנלווים שירדו כמו הכנסות מתחום הדאטה,דקות יוצאות בחיוג,
דקות נכנסות וכו' מהסיבה שאלו הם נתונים נגררים כלומר אם אבדת לקוח אבדת את הכסף שהזרים לך וכמובן גם את הדקות שחייג ואת שאר שימושיו במכשיר .
פרטנרשלטה במגזר העיסקי הכבד והעשיר משנות הקמתה בזכות טכנולגיית ה- gsm שנתנה למשתמשי הקצה שלה יכולת לדבר מחו"ל לארץ ללא החלפת מכשירים בצורה מהירה יעילה ויקרה
כמו כן הרשת נהנתה ממגיוון מכשירים רחב בשליטה של נוקיה וסמסונג ..
מתחרות לא היו לפרטנר על השמנת ..
סלקוםבחרה בשוק הפרטי כשוק המרכזי שלה ולא ביצעה מהלכים רציניים בשוק העיסקי .
פלאפון עם טכנולגיה מיושנת ומכשירי קצה לא טרנדים נאלצה להסתפק בחלק מהמגזר הפרטי
ובחלק של הצווארון הכחול של המגזר העיסקי שבמקביל עובד עד היום גם עם מירס.
פלאפון שילמה על מצב זה מחירים כבדים בריווחיות השנתית שלה שנה אחר שנה.
לפני כשלושה חודשים נפל דבר ופלאפון/בזק השיקה את רשת ה- GSM .
פלאפון ידועה בשוק מכירות הסלולר כחברה לוחמת שיודעת לקחת עיסקה ראשונה גם במחירים שוברי שוק וכך קרה שפלאפון זינקה ומזנקת גם עכשיו אל מול אותם לקוחות עסקיים כבדים שלפרטנר ומציעה להם אותה טכנולוגיה עם מכשירי קצה מצויינים בטכנולוגיה שווה ובמחיר נמוך יותר.
הירידה בנתון ה- ARPU הוא מחיר השימור או אי השימור ששילמהפרטנר ברבעון האחרון .
אין שום דבר דומה בין איבוד לקוח משלם בחברה כזו לבין גיוס חדש שעד שתראה ממנו רווח מדובר לפחות ב- 18 חודשים ראשוניים של עבודה.
הירידה במחיר המניה היא ירידה של אנשים שמבינים את מה שאני רושם כאן
ולא אהבו לראות את הירידה בנתון ה- arpu .
השאלה הגדולה מה הלאה האם בן דוב מסתער ורוכש את סמייל ומפתח קבוצת תקשורת או לחילופין
נשאר בסדר הגודל הנוכחי ומנסה למקצע את הרווחיות בשוק רווי מאוד .
רב הגלוי על הנסתר .
רק דבר אחד ברור במיידי עובדיפרטנר הולכים לעבוד הרבה יותר קשה ...ולהרוויח הרבה פחות.
MAY THE BEST MAN WIN .