x




מציג תוצאות 1 עד 4 מתוך 4

נושא: סקירה לשבוע 7.1.23

  1. #1

    סקירה לשבוע 7.1.23

    השבוע החולף היה המשך ישיר של מגמת הדשדוש מהחודש האחרון עם כוכבית – ימי ראשון ושני ללא מסחר מעבר לים אפשרו לסוחרים שוב להתבלבל בין ניו יורק ות"א והקפיצו המדד ב 2%. לאחר מכן קיבלנו ירידה, גם אם לא מחיקה מלאה של המהלך ולמעשה המסחר היום (ראשון) משיב אותנו לנקודת ההתחלה ודשדוש מוחלט.
    סטית התקן הנוכחית מבהירה מעבר לכל ספק כי השוק אינו מתמחר הסלמה / מלחמה בצפון. זה שלא מתייחסים למאות אלפי מפונים ופגיעה במשק כבר התרגלנו אבל בסופו של דבר אנו תמיד (מאז 7.10) מרגע רקטה אחת מנפילה מיידית של 5%. הזרים מבינים זאת ובורחים, המוסדיים ממשיכים להקטין חשיפה, קרנות הגידור מזמן לא מאמינות במניות ת"א, ורק הציבור ממשיך לרכוש.
    זו טעות לא משום נבואה מה יתרחש בצפון או כיצד המשק יתאושש אלא מאחר והתשואה מעבר לים, כל שבוע וכל חודש בעקביות עדיפה על הנעשה בת"א. לא חששות בטחוניים, לא היעדר יציבות ממשלתית וללא צורך להתמודד עם קשיי נזילות.

    דוקא הפרמטר האחרון הוא המפריע כעת ביותר ואלי הדבר פסיכוסומטי מאחר והוא לכאורה נשלט. אנו רואים קושי לנייד בשוק כעת 50 מליון שח במניה ועבור משקיעים גדולים, בין אם מוסדיים או זרים, הרוצים באחת לברוח בתרחיש סיכון (לאו דווקא ברמת המדינה) זהו תמרור אזהרה גדול. הסיבה היחידה שהיקף המחזורים בשוק קטן באופן מינורי נובע מהזינוק במחזורים בעקבות פריצת המלחמה והשבוע הדרמטי וזה עוד לפני שאנו עוסקים בנזילות שוק הנגזרים.
    כאן שחקני המעוף כבר מזיעים שלא לצורך בשביל לכתוב מאות אופציות בלבד בשבועי. לראשונה השנה גילינו כי פקיעת חמישי העוקב אינה נזילה. ניחא. אבל כשמגיעים למצב בו פקיעת שלישי שלאחר חמישי, גם שעות לאחר הפקיעה (!) נעדר נזילות אנו נאלצים לייצר הרבה רעשי רקע של החלפת שבועית בשבועית X 3 שבועות ולעיתים 4. זה מוביל לתמחור הסיכון בשוק בדמות תוספת של 1.5% לסטיה וכמובן בתורו מוביל לעצבנות בשוק הנגזרים. נוסחת הישר במצב זה מובילה לכך שתנועה שמתחילה קרוב למדי תימשך ולראיה חוינו בשלושת החודשים האחרונים פחות מ 5% ימי היפוך. הבורסה לא תמהר לשנות הנזילות ולבטל שלישי בכדי לקבץ יותר פעילות בחמישי מאחר והיא גוזרת עמלות מסחר אבל בטווח שמעבר לחודשים אנו רואים כיצד שוק הנגזרים הופך יותר ויותר תנודתי עם תנועות חסרות פרופורציה.

    על רקע הדברים הללו היחס להחלטת הריבית הוא חסר כל משמעות (ושוב, השוק הגיב בחוסר פרופורציה בשל הסיבות לעיל). כן, זה משרת את השוק, וכן הנחנו שזה הדבידנד של הנגיד עבור הארכת הכהונה אבל דוקא הורדת רבע אחוז ריבית המבטל הורדה נוספת בשלושת החודשים הקרובים, אולי גבוהה יותר, מקפיא המצב הכלכלי. הסיכון למהלך כזה נמוך כי בהחלט רבע אחוז חסר משמעות אבל השילוב של שני דברים מבהיר עד כמה הבנק פעם בפזיזות: מחיר חבית נפט שלפי כל הפרמטרים צפוי לטפס וגם אם נניח יציבות ביטול הבלטו יעלה משמעותית השפעתו על המדד (נבואה: בנק ישראל יקרא לזה השפעה חריגה וחד פעמית מה שלא משנה את האינפלציה כמובן); שער הדולר הנמוך הוא הפרמטר השני. צד אחד של המטבע הוא שהשער הנמוך אפשר לבצע הורדת ריבית. צד שני של המטבע שדוקא לאחר הירידה החדה צפויה עליה ולכן זוהי לא נקודה טובה לפעול.

    כאן אנו חוזרים שוב על הדברים – דולר ברמת 3.65 הוא הזדמנות קניה. גם 3.7 וגם 3.75. הסיבה המרכזית היא שהזרים, שלא יכלו "להבריח" כסף בסיבוב הראשון בשל הסבר הנזילות לעיל מעדיפים כעת להקטין חשיפה ולמעשה להמיר בשקלים בדולרים כחלק מתהליך היציאה. לא דיברנו עדין על הסלמה בצפון ולא על הורדת דירוג וכן הלאה כשאנו מקבלים מכל משקיע זר שאנו משוחחים איתו את התשובה: למה זה טוב? הם רוצים הייטק אבל אין הייטק בבורסה אז משקיעים דרך קרנות חוץ והשקעה ישירות בחברות מדהימות. בשביל להשקיע בתעשיה מסורתית ומשעממת יש פחות או יותר כל בורסה אירופאית ממוצעת בה שאלת הנזילות לא קיימת, ולכן היקף המשקיעים הזרים בבורסה (כמותית לא היקף השקעה) צנח בשנה החולפת בשליש לערך.

    אלמלא ניו יורק שומרת על יציבות היינו היום במקום אחר אבל למרות תיקון במדדים שהערכנו בתחילת השבוע נבהיר כבר כעת – המשך תיקון השבוע בהחלט על הפרק אבל להערכתנו יהיה מתון יותר אם בכלל. זה חסר משמעות בראית השוק העולה בארה"ב אבל כמובן שללא תמיכה מספקת למעוף תהא לכך השפעה מכרעת. אנו כן מצפים, כאמור לעיל, לתמיכה מצד הדולר בדואליות אבל הרושם הכללי הוא שזה יתקזז מול פגע רע דוגמת טבע שפעם אחר פעם נוגסת בפוטנציאל.
    כפי שציינו לאחר הפקיעה שחקני המעוף מניחים אי שם סביבות 1800-1830 ואולי מעט למטה מכך. זה כמובן יזחל מעלה ככל שנתקדם בחודש אבל בסופו של דבר למרות פרצי העליה מעלה אנו רואים 1800 קרוב יותר מ 1900, ולמען האמת וב"אשמת" ניו יורק איננו רואים מעבר ל 1820-1880 גם בשבוע החולף.

    נזכיר שוב את שני הפרמטרים הקריטים מבחינתנו בכדי שנוכל לדבר על תנועה שלילית במעוף מנותקת מהנעשה בעולם: דולר מעל 3.73 ויורו מעל 4.05. התנועה של היומיים האחרונים היא בסה"כ קיזוז אוברשוטינג ואנו לא שם אבל קחו בחשבון שהגעה לאלו תהפוך במהירות לפריצה אלימה מעלה ולכן פוטנציאל התנועה כעת בשוק המקומי הוא בלונג $ ופחות במדדים או במניות.


    מניות ומגזרים
    מימון ישיר – המלצת קניה ! השאלה בנייר זה היא עד כמה העליה הנוכחית יכולה להימשך. המשקיעים זרקו כחלק מהסנטימנט השלילי לאשראי החוץ בנקאי אבל פספסו שלא מדובר באשראי כללי אלא כזה הממוקד לרכב , כחלק מעיסקה כוללת (מרכיב הארי ברווחיות) ולכן הסיכון נמוך והצמיחה בסה"כ יציבה. התשובה לשאלה – יש מקום לעליות נוספות להערכתנו סביבות 15-20% בנייר.

    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    שחקן תודה רבה על הסקירה המרתקת
    שתהיה לך, לצוות ולחברים באתר שנה אזרחית טובה ומוצלחת

  3. #3
    שחקן, כחבר ותיק באתר אני רוצה להגיד לך תודה רבה.
    הסקירות השבועיות שלך הן אמנות. לא פגשתי בארץ אנליסט עם ראיית השוק ויכולת הניתוח כמו שלך. בלי גרפים יבשים, בלי להעמיס נתונים, אלא רק התכלס מה שבאמת חשוב.
    וסקירות הבוקר שלך בכלל שוות זהב!
    תודה רבה לך וישר כח.

  4. #4
    בוקר טוב.
    ראו את שכתבנו בסקירה וכיצד זה בא לידי ביטוי במדד אמש.
    נפילה של 1.5% על כלום ושום דבר, נטו סוחרים (ידיים חלשות) בפאניקה ונזילות של קיוסק.
    נכנסו קרנות, חוזים מתקנים, אופוריה של סוחרים על כלום ושום דבר ותיקון של 1.5%.
    לצערי זה רק ילך ויחריף בתקופה הקרובה בשל הסיבות שמנינו בסקירה.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות