x




מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: מדינת ישראל לאן

  1. #1

    מדינת ישראל לאן

    מדינת ישראל
    אם היא חפצה חיים
    היא חייבת להפוך
    את המשטר במדינה
    לשתי אפשרויות
    או להיות
    במשטר צבאי
    או דיקטטורי
    מאחר ובמשטר
    דמוקרטי הממשלות
    נבחרות על פי הרוב
    שבוחר בהן ובמדינה
    כמו ישראל
    ובמדינות אירופאיות
    שיש בה רוב שיכול
    להשתנות לטובת אוכלוסיות
    ששנויות במחלוקת
    פתאום אותה מדינה
    יכולה בבעיה רצינית
    בואו לשם דוגמה
    נדבר על מדינת ישראל
    שבה יכול להיות
    פתאום רוב ערבי
    או רוב חרדי
    שההתרבות שלהם
    מה לעשות גוברת
    על האחרים ואז הדמוקרטיה
    היא כבר לא דמוקרטיה
    אלא שהגוף שיבחר אומנם
    בבחירות דמוקרטיות
    לא יהיה דמוקרטי כלפי אותה
    האוכלוסיה של אותה מדינה
    מעצם קיומה ולכן משטר
    צבאי או דיקטטורי
    יכול להיות התשובה
    למצב הזה או שיש לכם מחשבה אחרת הגיונית אשמח לשמוע דעתכם

  2. #2
    היי מנחם,

    1. לא מחליפים בעיה בבעיה.
    דיקטטורה/שילטון צבאי תלויה בראש העומד בה כך שאם הראש בעייתי אז העם יהיה מסכן, ובדרך כלל המלך השולט בעייתי (או הופך לבעייתי) מהסיבות הבאות:
    * היסטורית נראה שהרבה מהדיקטטורים מפתחים סוג של פרנויה לשילטון שלהם ולכן מתחילים לבצע צעדים לביצור השילטון האישי, כמו חיסול מתחרים/אופוזיציה/מתנגדים, מעקב הדוק אחר גופים לא שלטוניים ואזרחים, ביטול/הקטנת חוקי יסוד וחירות ועוד
    * אין מוסד שיכול לבקר את פעולות הדיקטטור ו/או יכול לגרום להחלפתו בדרך חוקית במידה ולא פועל לטובת העם והמדינה
    * מכיוון שהשליט זה המדינה, בעצם הרבה פעמים הון המדינה "הופך להיות שלו אישית" והשחיתות סואה ואין לו דאגות מחיה והוא יכול להיות בעצם אדיש לתנאי מחיה בסיסיים של הציבור
    * מכיוון שהשילטון עובר בירושה אין חובה שתהיה כשרוני בתחום המדיני
    2. לגבי "פתאום רוב ערבי או חרדי" זה לא משהו אמיתי כי בדרך כלל זה לא פתאום, אלא תהליך דמוגרפי ארוך זמן המתמשך במשך עשרות שנים.
    אלא אם כן ישנה כניסה/יציאה מסיבית של מגזר מסויימת מ/אל המדינה

    לדעתי עם כל החסרונות כנראה השיטה הדמוקרטית הכי נכונה אבל כמובן שצריכה דיוקים נוספים:
    1. לפני כל שינוי, צריך לבצע חינוך לכל המגזרים כך שזכויות וחופש האזרח וחופש הביקורת השילטונית הם הדבר החשוב במדינה ושיוטמע בכל אזרח, כך יופחת החשש שגופים לא דמוקרטיים ישתלטו על המדינה ויתעמרו באזרח ואם איכשהו כן ישתלטו אז גופי הכח והביטחון לא ישתפו איתם פעולה.

    2. בשנה האחרונה הבנתי ונחרדתי (מבלי להכנס לכן/לא לרפורמה משפטית) שבעצם ברוב של הצבעה (אפילו 1 ללא מתנגדים!!!) אפשר להעביר כמעט כל חוק תחת הגדרה של חוק יסוד (גם אם החוק הוא טוב זה בעיה) או לבטל אותו, זו שערוריה. צריך בדחיפות לגבש הסכמה על חוקי יסוד שמוסכמים על לפחות על 80 ח"כים (רוב של 2/3) אן 90 ולחוקק אותם. ואז כל שינוי של חוקי היסוד ידרוש לפחות 80 ח"כים (2/3) ואולי אפילו 90 ח"כים (3/4) או לחליפין במשאל עם רוב דומה.

    3. מה שכן אני מוכן לקחת משהו מהדיקטטורה זה את יכולת השליטה לשילטון שנבחר דמוקרטית.
    לאחר שבוצעו סעיפים 2 ו 3 כך שבעם טבועה הדמוקרטיה ובשילטון מקובעים חוקים מוסכמים וקבועים שלא ניתן לשנות בקלות, השילטון יבחר כך:
    א. הממשלה שתגובש תהיה בעלת יכולת לשלוט במדינה בצורה מבוססת, כך שלאחר כינונה היא תוכל להחליט/לבצע דברים מבלי לפחד שמפלגה או מספר ח"כים יוכלו לאיים/לסחוט עליה ולהפילה ולפרק זמן יותר ארוך כך שלא תקבל החלטות פופוליסטיות קצרות טווח ושתוכל לקצור פירות של החלטות ארוכות טווח.
    לדוגמא: נגיד שלאחר בחירות ומו"מ הכנסת הצביעה שראש המדינה הוא X וזו ממשלתו, אז הממשלה תוכל להחליט כל דבר (בכפוף לחוקי היסוד) במשך שילטונה,
    בכדי שחוק/החלטה של הממשלה לא ייושם ניתן לדחות/לבטל אותה נגיד ברוב של 70-75 ח"כים
    לשם הפלת ממשלה ובחירות חדשות ידרשו 80-90 ח"כים.
    בחירות לממשלה חדשה יהיו כל 10 שנים, אבל ניתן יהיה לעשות בתוך הקדנציה הצבעות/משאל עם לבדיקות אמון הציבור בממשלה (האם אתה תומך או לא תומך בממשלה) .
    אולי באופן קבוע באמצע הקדנציה (כל 5 שנים ולקבוע מינימום נמוך יחסית) או לחליפין (או בנוסף לקבוע) לאפשר לכנסת ברוב של לפחות 60 או 65 ח"כים לבקש אמון מחדש מהציבור פעם או פעמיים בקדנציה, אבל אז ידרש רוב מיוחד יותר גדול להפלה (נגיד 55-65% רוב נגד הממשלה) הצלחה תגרום לבחירות חדשות והחלפת הממשלה, אבל כישלון הפלת הממשלה יגרום לזמן הקפאה לאופוזיציה של כמה שנים עד לאפשרות להצבעה מחדש על בקשת אמון מחדש.
    ב. צריך לחשוב איך לבצע את זה: הוספת מנגנון שמבקר את הממשלה שיבדוק את הבטחות הבחירות שלה וקיומם בשטח וקבלת ניקוד חיובי ושלילי ובהתאם לזה ממשלה יכולה ליפול אם תגיע לניקוד שלילי מסויים ואולי איזשהו חיזוק לממשלה במידה ותקבל ניקוד חיובי מסויים. כך אני מקווה שתופעת השקרים וההבטחות הפופוליסטיות יעלמו לחלוטין.
    ג. הגבלת זמן כהונה של השילטון, נגיד ראש ממשלה 10-15 שנים, שר 10-20 שנים ואולי גם מגבלה לח"כ, כך לא יהיה חיבור של יחידים לעטיני השילטון, כך גם ראש ממשלה/שר שנבחר לקדנציה שניה יבצע באמצע חניכת יורש שיחליף אותו בשילטון לטובת המדינה.
    ד. אדם שלא נולד במדינה, יצטרך לעבור את סדנת החינוך לזכויות לציבור (כפי שמופיע בסעיף 1 לעיל) ויוכל להצביע רק לאחר שהות/אזרחות של 10 שנים במדינה.

    אשמח לתגובות/הערות/שיפורים
    נערך לאחרונה על ידי alfredn, 20.12.2023 בשעה 20:50

  3. #3
    אבל שוב בשיטתך אנחנו שוב בבעיה בדמוקרטיה הרוב קובע ואם יהיה פה רוב ערבי או רוב חרדי תהייה שוב בבעיה אני רוצה לשנות את המשוואה של הרוב ואספר לך כי בשנת 2030 לפי אותה אג'נדה יהיה משטר דיקטטורי אחד לכול העולם וגם זה יכול להיות בעייתי

  4. #4
    בכל שיטה יש יתרון מסויים וחיסרון אחר.

    אם מבחינתך ניצחון המיעוט על הרוב הכי חשוב וכל שאר הסכנות אתה מעלים עין אז אולי באמת דיקטטורה הכי מתאימה,
    אבל אז איך בוחרים מי הדיקטטור המתאים? למה אתה ולא אני? למה לא יאיר נתניהו? איך יוחלט?
    איך תבטיח שהדיקטטור יהיה טוב? איך תבטיח שהוא לא יהיה סוג של סטאלין או היטלר או סינוואר?

  5. #5
    אלפרד (מקווה שכתבתי נכון) אני לא מדבר כרגע על אדם זה או אחר בכלל אם אתה שואל אותי אני מעדיף מחשב על שינהל את המדינה ולא איזה מנהיג או הנהגה יש לנו כעם יהודי ספר תורה שהנהיג את עמינו בכול תפוצות תבל וכול מי שהתעסק וידע להבין אותו יותר ולהשתמש בו בבהירות ידע גם ללכד סביבו אנשים שהלכו אחריו אבל בכול העולם מכול קצוות העולם וזאת עובדה לא משנה מה המשטר ממנו הגיעו היהודים מתנהגים ואוכלים פחות או יותר אותו הדבר הבעיה שלנו קרוב ל75 שנות קיומה של ארצנו שהפכנו להיות יותר ויותר חילוניים ואותה תורה שפעם הייתה הדבק שמלכד ביננו הפכה להיות נחלתם של חלק מהציבור ולא של כול הציבור מדינת ישראל החילונית מאבדת את ערכי הדת והתורה ואומר ככה אם זה ימשיך במתכונת הזאת לא אתפלא שבעוד 10 שנים יהיה פה ראש ממשלה ערבי ואם אנחנו מדינה יהודית ארצה שגם בעוד 2000 שנה נשאר יהודים וכדי שנשאר עם יהודי במדינת ישראל אנחנו חייבים להגדיר את עצמינו כיהודים להמשיך לחיות בדרכה של התורה אולי בצורה יותר מודרנית ועכשווית כי מה לעשות הוכיחה שהיא הדבק המלכד את העם היהודי לעומת עמים אחרים שנכחדו קח אפילו את עשרת השבטים גם הם נעלמו ואת זה אני רוצה למנוע
    אני רואה שמדינת ישראל במכוון הופכת להיות מדינת כול תושביה ולזה העולם מכוון כי אותנו בתור יהודים הם לא רוצים ואפילו שונאים והם ישמחו שנכחד מהעולם ואם זה רצונם אז רצוני הוא להיות ולהמשיך להיות על אפם וחמתם יהודי בארצי ומולדתי ואני מחפש דרך שכך זה ימשך לעד

  6. #6
    אני אנסה להחזיר את הקוראים לאותה שבת כבר בבוקר שהידיעות מתחילות להגיע מהישובים כולנו מביטים במרקעים משפשפים את העיניים ולא מאמינים למה שאנחנו שומעים ורואים וכולנו אומרים ושואלים את אותה השאלה איפה הצבא? לא שאלנו שאלות אחרות שאלנו איפה הצבא כולנו היינו מרותקים למסכים כלא מאמינים ומי לא הגיע הצבא ראינו את גאלנט ראינו את ביבי לקראת הצהרים אבל את צהל לא ראינו והיום אני מבין שבעצם אי הגעתו של צהל הוא בעצם הראה לדרג המדיני מה כוחו של השלטר שהוא מחזיק ואם הדרג המדיני לא מתאים לו אז יש לנו דרכים איך לבעוט את הדרג המדיני מאתנו פשוא לעשות לו שביתה איטלקית כי בהמשך השבוע כבר הגיעו ידיעות שהיה כוח מדוגם לפני הישובים מוכן לפעולה ונאמר לכוח למרות הזעקות הנואשות לעזרה לא קיבלנו הנחיה להיכנס קולטים וגם שהיה מוכן לקח לכוח הצבאי שבוע לחסל את חיילי הנוקבה ששהו כבר בישראל ומזה אני קובע חד משמעית שמדינת ישראל נכנסה למשטר צבאי כשביידן הגיע לישראל הוא בא רק כדי להגיד לדרג המדיני שצהל מעתה יקבל הנחיות לחימה ממנו ומה שקרה בפועל שהקבינט המצומצם של גלנט גנץ איזנקוט וביבי ואיתם יחד מומחים מטעם הצבא האמריקאי ישראל כעת נמצאת תחת משטר צבאי בחסות אמריקאית נקודה.
    https://www.tiktok.com/@cindy_news1/..._from_webapp=1 תראו ותחליטו לבד
    ותראו את זהhttps://www.facebook.com/watch/?v=6660924184027338

    [COLOR=var(--primary-text)]"500 חיילים עומדים בצורה מאורגנת ומסתכלים עלינו. פה האמון שלי בצבא נשבר לגמרי" | חברי כיתת הכוננות של קיבוץ בארי, שנלחמו באומץ עד הכדור האחרון, מתארים בפירוט מצמרר את אירועי ה-7.10 מנקודת מבטם.

    לכתבה המלאה > bit.ly/45X6STC

    [/COLOR]



    תגובות

    [COLOR=var(--secondary-text)]הרלוונטיות ביותר

    [/COLOR]






    [COLOR=var(--primary-text)]





    [/COLOR]







    [COLOR=var(--primary-text)]"500 חיילים עומדים בצורה מאורגנת ומסתכלים עלינו. פה האמון שלי בצבא נשבר לגמרי" | חברי כיתת הכוננות של קיבוץ בארי, שנלחמו באומץ עד הכדור האחרון, מתארים בפירוט מצמרר את אירועי ה-7.10 מנקודת מבטם.

    לכתבה המלאה > bit.ly/45X6STC

    [/COLOR]



    תגובות

    [COLOR=var(--secondary-text)]הרלוונטיות ביותר

    [/COLOR]






    [COLOR=var(--primary-text)]





    [/COLOR]






    נערך לאחרונה על ידי מנחם, 30.12.2023 בשעה 23:18

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות