x




מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: סקירה לשבוע 10.12.23

  1. #1

    סקירה לשבוע 10.12.23

    בסקירה השבועית האחרונה סביבות מדד 1800 היו לנו 2 הנחות יסוד ברורות. ביחס לניו יורק ציינו כי "אנו יכולים להניח שהמהלך העולה מוצה והמדדים לא ירשמו שבוע חמישי רצוף של עליות / עליות זניחות"; ביחס למעוף הנחנו כי עם תום הפסקת האש השוק יאבד גובה ופוטנציאל העליה מוגבל ביותר, הגם שאין ספק כי הציבור אופטימי למדי.
    שתי הנחות מוצא אלו התאמתו ונתחיל בראשונה ובניתוח קדימה. בניו יורק אין ירידות במדדים, וגם בימים שיש אנו רואים רצף המבהיר כי מדובר באירוע נקודתי: סגירות הרחק מנמוך יומי, מחזורי מסחר שווים בירידה ועליה, סטית תקן שאינה מתרגשת, גיוסי קרנות יציבים, תמחור אופציות רחוקות המאותת יציבות ובסה"כ אנו מתקשים לראות מהלך יורד מעבר לים. ירידה של אחוז או שניים מצריכה סיבה, גם אם לכאורה, ואנו בדיוק מתחילים עכשיו את עייפות סוף שנה – תקופת החגים החשובה מכולם, עם ימי מסחר לא רציפים / מלאים וחוסר עניין משמעותי בשוק. בתקופת שיגרה כנוכחית בארה"ב, שהכל פחות או יותר ידוע לרבות רעות (אינפלציה, ריבית...), אין באמת סיבה דוקא עכשיו להתחיל מהלך יורד דרמטי. קרוב לודאי שירידה תיבלם בסביבות ה 1% (ממוצע השלושה) ואף תתוקן בימים העוקבים.

    ראלי סוף שנה? גם לא על הפרק. משום מה מכנים זאת ראלי סנטה קלאוס או ראלי דצמבר אבל תשומת ליבכם כי כבר עשור ויותר הראלי האמיתי מתרחש בנובמבר ודצמבר לרוב רגוע או מציג עליה ממוצעת לכלל השנה. נובמבר גם הפעם היה מסחרר, לא מובן מאליו ברמות השיא ולכן פוטנציאל העליה מוגבל ביותר. כן, האג"ח כבר 4.2 וזה הרחק מ 4.6 או למעלה מכך שמשך המדדים מטה אבל הפד עצמו מאותת כי הורדת הריבית רחוקה מכפי שנדמה, ולכן הסיכוי שבמהלך החודש הקרוב ואף לתוך ינואר נרד מ 4% תשואה נמוך ביותר עם תמחור של 15% סבירות בלבד. זו אינה סביבה המאפשרת פרץ חדש אבל בהחלט שמה את הפוקוס על קריאת האינפלציה הקרובה שהפתעה חיובית בה, ויש עוד זמן לכך, יכולה לספק הדלק הדרוש.

    במעוף הציבור לא מפנים. רוכש ורוכש ולא מבין שעובדתית אם סברנו כי המלחמה בתוצרתה הנוכחית תתקיים עד תחילת דצמבר כעת אמצע ינואר הוא המינימום המדובר. האוצר מתקן פעם 4 את התמ"ג מאז תחילת המלחמה ללמדנו עד כמה המצב הולך ומסתבך כלכלית, ונזכיר כי גם לאחר התיקונים, הן האוצר והן בנק ישראל מספקים תחזיות גבוהות באחוז בהשוואה לממוצע הבנקים הזרים.
    והבנקים הזרים לא טועים והם מסתמכים על נתון שלרוב המשקיע הפרטי אינו מכיר או בקי אבל מוסדיים וקרנות גידור עוקבות אחריו בהדיקות – עלות ביטוח אג"ח מדינה מפני חדלות פרעון. מבלי להיכנס למספרים והמורכבות, שהרי האג"ח בישראל נשענת על הנחת תמיכה מארה"ב, בשורה תחתונה – אנו מצויים בשיא כל הזמנים ברמת הסיכון ובהתאם בפרמיה הגבוהה ביותר. לא קורונה, לא 5 מערכות בחירות ואפילו לא תקופת האינתיפאדה או 2008 הביאו אותנו לנסיקה כה גבוהה בעלות.
    נכון, הציבור לא רואה לטווח ארוך ורבים מגדירים כיום טווח השקעה בינוני כחודש (....) אבל הדברים מחלחלים לאג"ח הקונצרני, לריבית על המינוס, לעלויות גלגול חוב וכך הלאה. בכדי לחדד הבעיה נבהיר מדוע הרגישות לאג"ח זה כה גבוהה: מתחילת השנה ממוצע הגיוסים החודשי עמד על כ 4 מילאירד ₪; באוקטובר האוצר כבר נאלץ לממן עלויות מלחמה ולקפוץ ל-8 מיליארד; נובמבר 15 מיליארד; דצמבר אנו כבר בסביבות (צפי) 20 מיליארד פלוס. או אם תרצו נובמבר – דצמבר לבדם בגיוס של שנה שלמה.
    זו הסיבה בגינה אנו חוזרים ומדגישים כי הציבור אינו מתמחר נכון את משך המלחמה והשפעתה ! אם נהיה מאוד אופטימיים העלויות יצנחו בתחילת פברואר אבל (1) סביר להניח שלא נשוב בכל 2024 לגיוס חודשי כשבחודשי 2023 ו(2) לא אמרנו מלה על מלחמה בצפון או שאולי אנו שוב אופטימיים יתר על המידה והמצב הנוכחי ימשך גם לכיון מרץ – אפריל. המשקיעים הזרים כבר מבינים את זה והביקושים שהיו בד"כ פי 5 גולשים לסביבות פי 2.5. עוד קצת מלחמה ועוד קצת משק מתפקד באופן חלקי בלבד (ירידה בהכנסות ממסים של 80%) ואנו כבר הולכים לכיון שבו ישראל מעולם לא היתה.

    נזכיר, האלטרנטיבה לתשואת זו היא אג"ח ארה"ב ולמרות שראינו כבר תקופות מוזרות בהן אג"ח ישראל נסחרת בתשואה נמוכה מהאמריקנית למשך פרק זמן ממושך, מצב בו משקיעים זרים צריכים לבחור בין ישראל לארה"ב או מדינות מערב אירופה הסוגרות פערים בתשואה הוא לא באמת שאלה אלא רטורית בלבד.
    ועדין, השוק שומר על כוחו בגלל הציבור. מעבר להפקדות הקבועות לגמל/פנסיה ומעבר ללקוחות הקצה יש מספיק סוחרים שרואים את הנעשה בניו יורק ומשום מה סבורים שזה משליך על ת"א. אמת כי כמחצית המדד דואלי אבל ההרכב כ"כ שונה. טכנולוגיות אל מול תשתיות, שירותים וקמעונאיות. לא סקסי זו הגדרה עדינה להרכב המעוף בתקופה הנוכחית ולא צריך להשוות בין המדינות אלא די לבחון נסד"ק מול הדאו, בכדי לקבל אינדיקציה על העדפות המשקיעים.
    אז אנו מוסיפים להניח יצבות עם פוטנציאל גלישה לסביבות 1780, בדומה לסקירה האחרונה, ותמיד עם חשש בטחוני לאירוע לא ידוע. מנגד, כל עוד היורו והדולר לא מתיצבים מעל 4 ו-3.73 לכל הפחות, ובו זמנית, מדובר על מהלך ירידה שלא יחזיק מיים ויתקן עצמו באופן עצמאי גם במנותק לחלוטין לנעשה בניו יורק.


    מניות ומגזרים
    Jiayin group (JFIN) – המלצת קניה ! בנובמבר הגיעה הקפיצה המיוחלת והמוצדקת בנייר אלא ראינו החלפת ידיים מהירה שלמעשה מחקה מלוא העליה בין מוסדיים שניצלו הזדמנות להקטין חשיפה ובין ציבור שהתלהב ורכש. אין ספק שידיים מוסדיות עדיפות אלא שבסה"כ מה היה לנו כאן – שיחת משקיעים מאוד אופטימית שהובילה לזינוק, ולאחריה מימוש מהיר. משהו מהשיחה לא רלונטי? דעך? השתנה? בודאי שהתשובה שלילית ובפרט שמדובר על כשבועיים בלבד שחלפו, זהו מקרה בו המוסדיים שוגים והנייר להערכתנו ירשום עליה נאה.

    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.
    • שימו לב כי לאחר סגירת אסטרטגית דצמבר בתשואה של 35% פתחנו הבוקר אסטרטגיה נוספת, דצמבר 2 – מוזמנים לעקוב.


    שבוע טוב ומוצלח וחג חנוכה שמח !

  2. #2
    אהלן שחקן


    הסקירה הטובה ברשת, תודה לך.


    ארז

  3. #3
    אכן כן ארז
    קראתי מלא סקירות של ים אנליסטים ורק הסקירות של שחקן הן מקצועיות ומתמקדות במה שבאמת חשוב לסוחר. תודה רבה לשחקן על ההשקעה.

  4. #4
    מסכים עם כל מילה של שלומי,
    תודה רבה לשחקן על הסקירות הבאמת מקצועיות

  5. #5
    משתמש מכור
    תאריך הצטרפות
    15.07.2009
    שם פרטי
    גבעתיים, ישראל
    הודעות
    818
    תודה על הסקירה שחקן. מעניין מאוד כרגיל!

    שאלה לגבי הבנקים
    נראה שכל יום הבנקים מורידים את תל אביב 35 (שנראה שהוא מנסה לעלות)
    האם ההתערבות של השחקנים כל כך משמעותית בימים האחרונים בגלל המרכז פוזיציה הנמוך באופן יחסי והחודש הפחות מוצלח בנובמבר?
    ואם כן, לא נגמרת להם הסחורה? :-) או שבאמת הציבור מפנים שהמצב של הבנקים לא טוב ובגלל זה מוכר הרבה?
    ***
    עדכון: היום ה 14/12... ונראה ממש שהבנקים מוחזקים קצר. בלי זה, המעוף היה עובר את ה 3%.
    נראה שהמצב של השחקנים לא מדהים החודש. נקודת רווח מאוד נמוכה ביחס לספוט, ולהבנתי הם היו עסוקים בבלימתצ המדד ברוב השבוע האחרון.
    אשמח לשמוע דעתך. תודה
    נערך לאחרונה על ידי harel4u, 14.12.2023 בשעה 16:51
    סביר להניח שאני צודק,
    אבל מאוד יכול להיות שלא...

  6. #6
    שחקן
    כבר זמן ממושך שאני רואה מהלכים מורכבים בתווך המעט יותר רחוק שבידענותך אתה חושף את אחורי הקלעים. תודה, על דברי אמת שאחרת לא ניתן להבין. לדעתך יש מצב שבארה"ב אג"ח 10 שנים הריבית תעלה במהלך 2024-2025, בהתחשב שהסוגיות והקונפליקטים מהזמן האחרון רק מתעצמים.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות