האם השוק מנותק מהמציאות, או שאתה?
מאמר אחד אחרי השני והערה אחר תגובה מציגים לנו את התפיסה הרווחת ששוק המניות אינו מייצג את "המציאות". והבעיה נובעת מהעובדה שכל האנשים הללו רואים בגורמים כלכליים שונים כמייצגים "מציאות", שאותה הם מנסים לזקוף לתנועת מחירי הבורסה. וכאשר הגורמים שלהם אינם תואמים לפעולת המחיר, המסקנה שלהם היא ששוק המניות אינו מייצג כראוי את "המציאות".
עכשיו, אני הולך לשאול אותך שאלה פשוטה אך מפתח שאמורה להתייחס לפרספקטיבה העיקרית של החשיבה שלך שהשוק טועה:
האם אתה משקיע בכלכלה או בבורסה?


רוב האנשים משקיעים בבורסה ולא בכלכלה. עם זאת, רבים מדי מושפעים בקלות על ידי גורמים כלכליים שונים שמובילים אותם להגיב בצורה כזו או אחרת ביחס לשוק המניות. ואז הם שואלים מדוע הם טועים לעתים קרובות כל כך.
כעת, יש המאמינים ששוק המניות הוא מעט ראיית-רוח או יודע-כל כאשר הם מכירים בכך ששוק המניות מוביל את הכלכלה. ובכן, הבה נשקול מחדש את הפרספקטיבה הזו וננסה להתעמק קצת יותר בהסבר מדוע שוק המניות יכול להוביל את הכלכלה, בניגוד לעניין של ראיית רוח.
למעשה, היסטורית, אנו יודעים ששוק המניות הוא אינדיקטור מוביל לכלכלה, שכן השוק תמיד הסתובב הרבה לפני הכלכלה. זו הסיבה שר.נ. אליוט, שעבודתו הובילה לתיאוריית גלי אליוט, האמין ששוק המניות הוא הברומטר הטוב ביותר לסנטימנט הציבורי.
בואו נסתכל על אותו שינוי בסנטימנט החיובי ומה נדרש כדי להשפיע על היסודות. כשהסנטימנט של הציבור הרחב הופך לחיובי, זו הנקודה שבה הוא מוכן לקחת יותר סיכונים על סמך הרגשות החיוביים שלו לגבי העתיד. בעוד שמשקיעים מכניסים כסף מיידית לעבודה בבורסה, ובכך משפיעים באופן מיידי על מחירי המניות, בעלי עסקים ויזמים מחפשים הלוואות כדי לבנות או להרחיב עסק, ולוקח זמן להבטיח אותן.


אז, אני הולך לסיים בציטוט של אייזק אסימוב, שלדעתי כל משקיע חייב לקחת ללב ולהפנים:
"ההנחות שלך הן החלונות שלך על העולם. קרצוף אותם מדי פעם, אחרת האור לא ייכנס".

תרגום חופשי של גוגל טרנסלייט
מאמר מקורי פה