x




מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: סקירה לשבוע 2.7.23

  1. #1

    סקירה לשבוע 2.7.23

    בשבוע החולף, כהערכתנו, המשיך המעוף להציג חולשה ואף גלש מתחת ל 1750 ואילו וול סטריט המשיכה להתנהל בסביבת שיאים חדשים. לאלה וגם לאלה אין שום סיבה ממשית אלא שהשוק אומר את דברו על יומי ומזה מספר חודשים, ולכן בכדי שמי מהמגמות הללו תשתנה ישנו צורך בקטליזטור או בפקטור חדש שיכנס לתמונה ויפתיע.
    בוול סטריט "המדדים עלו יותר מדי" זו לא סיבה לשינוי מגמה. כן, יתכן מימוש נקודתי כזה או אחר אבל כשאנו מביטים בויקס הנמוך מזה שנים ובו זמנית בביטקוין השומר על כוחו אנו מתקשים לראות הכיצד מגמה שלילית משתלטת על השוק. יתרה מכך, הנחת העבודה של המשקיעים (הלא רציונאלית כמובן) היא שגם קריאה שלילית ביחס לצפי האינפלציה לא תוביל לירידה במדדים. זה נכון חלקית: אינרציה מעין זו עם גלי קונים ומחזורי מסחר חריגים בעליות אינה מתבטלת באחת אלא שאינפלציה שכזו כבר תדחף האגח לכיוון ה 4% ושם ניו יורק כבר לא תוכל לשמור על כוחה.
    אנו אמנם מרחק נגיעה מרמה זו אבל פסיכולוגית יש לכך השלכה כבדה. מרגע שכותרות יעסקו שוב בתשואה העגולה המניות כבר יראו פחות אטרקטיביות והמשקיעים שבסה"כ כמעט עשרות אחוזים מתחילת השנה כבר ימצאו התירוץ למימוש קצר.

    אם לסכם הנעשה בוול סטריט - אנו מתקשים לראות מאיין יגיע הפרמטר השלילי שיש בכוחו להפיל את השוק.
    אם נסכם את המעוף - אנו מתקשים לראות מאיין יגיע פרמטר חיובי היכול לספק דחיפה עצמאית למעוף. בכדי להבין את גודל השקיעה של המדד, שאינו בא לידי ביטוי בינתיים בכלכלה די אם נציין שהדולר + הדואליות סיפקו תמיכה בשבוע החולף בדמות 38 נקודות. זה לא שהמעוף ירד באופן אלים אלא שהוא ירד באופן מתון ביחס לפוטנציאל הנפילה. אין לנו פרמטר חיובי אבל מספר הקטליזטורים השליליים הוא ארוך ומתמשך: מצב בטחוני (לרבות עם סוריה לפתע), פיגועים, אינפלציה, בנק ישראל שלא מתפקד, מחירי נדלן נופלים, רפורמה משפטית,.... you name it. אנה נפנה רק סיכונים כהשמעוף נותר ברמה הנוכחית, היא מרכז הדשדוש אליה אנו שואפים פעם אחר פעם, רק משום האוירה החיובית מעבר לים.

    היתרון והחסרון הוא שער הדולר - בטווח המיידי הנחנו 3.7 ואכן השגנו רמה זו. איננו רואים כל תרחיש בו הדולר לא מגיע ל 3.73 ובסבירות גבוהה אף ל 3.75. מדובר בענין מתמטי של התכסות פוזיציות השוות ערך לעוד מחצית האחוז ולכן זוהי תמיכה נוספת למעוף.
    הבעיה היא שוב הדולר - תיקרות היבוא היא עצומה ולמרות שבנק ישראל והאוצר חגגו (באוילות גמורה) את "הצלחתם" עם הנפילה ל 3.55 הסיפור חוזר על עצמו ולמרות שהפוקוס הוא על הדולר / שקל תשומת ליבכם כי הסכר נפרץ גם מול היורו, הפאונד ולמעשה כלל סל המטבעות להוציא 2 זניחים. אם בדולר הסיפור עוד מתון, ביורו אנו רואים 4.11 כיעד מאוד ריאלי לאור הקטנה ניכרת של היצוא ביולי-אוגוסט ומכאן שהאינפלציה המקומית פשוט לא יכולה לאבד גובה ללא התחזקות השקל.

    בשוק הסחורות אנו רואים דבר מעניין - הנפט והזהב נסחרים ביציבות וזה נכון גם לאופציות יולי - אוגוסט. מסיבה לא ברורה הדברים מקבלים תפנית בספטמבר (שבוע אחרון של אוגוסט אם לדייק) עם צפי לזינוק בזהב ולקפיצה משמעותית בנפט. איננו מצליחים לקשר עניין זה לערוץ פונדמנטלי או פוליטי אבל ההיקפים אינם בגדר גידור סחורות קלאסי ונדמה כי משהו צופה רבעון סוער בסוף השנה.

    נאמר שוב - המחירים בוול סטריט בועתיים לחלוטין ואפילו שאנו מאמינים כי ה AI משנה את העולם, אין ספק כי הרכישה שלנו את מיקרוסופט הניבה רווח לא הגיוני (40%). אין לממש כאמור כי לא מדובר כעת על תמחור אלא על אינרציה, ועדין הבעיתיות היא בשווי השוק. עליה של 40% היא אפשרית אך לא כששווי החברה הוא טרליון דולר. האם אפל הוסיפה טרליון דולר לשוויה השנה בהתבסס על מה?? וכמוה גם יתר ענקיות הטכנולוגיה המתמודדות עם מיתון גם אם הכרזה רשמית טרם הגיעה.

    הסיפור המעניין של השבוע החולף הוא יפן. אירופה נתמכת ומסתמכת על ארה"ב אבל אסיה (להוציא סין) היא יותר עצמאית, וחלק מהמדינות דוגמת יפן הן מדינות אי כלכלי. במצב דברים זה הקישור שעושים המשקיעים בין החברות המובילות במדינה ובין הסנטימנט הכללי שגוי. הניתוח הנוכחי לזינוק של הניקיי השנה מתבסס בעיקר על הביקוש לתעשית השבבים אלא שזו נתמכת ממספר כיוונים דוגמת אנבידיה, אינטל, ובדגש על חברות בסינגפור. לאן שלא פונים זהו ההסבר הנפוץ אך בסה"כ 7.5% מתעשית השבבים מגיע מיפן ולכן אנו רואים כרגע בועה מיידית בניקיי המזמינה שורט. החוששים יכולים להצמיד השורט ללונג נסדק אם כי גם בלעדיו ישנו טווח ירידה דו-ספרתי.

    נחתום הסקירה במדד ה VIX שמתמטית פוגש כעת תחתית ממנה לא ניתן לרדת (רשמית 12.2%). בתקופות אופוריה בעשור האחרון, לפני ואחרי הקורונה, בראלי העצום מ 2009, ולמעשה באף תקופה בעידן המודרני לא ראינו סטיה כה נמוכה ובדגש על רציפה. מאין האופטימיות בוול סטריט? לחלוטין לא ברור. אלא שללא אירוע חיצוני נדגיש כי מעולם סטיה לא עלתה באופן אורגני 20% בפרק זמן של חודש. זה אולי נקרא כהרבה אבל אנו מדברים בסה"כ על עליה מ 13.5 ל 16.5~ = רמה שעודנה מסמנת רגיעה בשוק ושוק עולה במתינות, ולכן בזהירות הנדרשת ללא אירוע חיצוני אנו מתקשים לראות במחצית הראשונה של יולי, לכל הפחות, תיקון במדדי ניו יורק.


    מניות ומגזרים
    שורט ניקיי - בהתאם לאמור בסקירה, הניקיי התנתק לחלוטין מתמחור סביר. הוא רוכב על כל היתרונות של וול סטריט אך בפועל נעדר אותם (כמעט) לחלוטין ולכן יש כאן פתיחת שורט ויתרה מכך הנייר מקבל עוגן בתיק, בבחינת חובה.

    שורט נפט - שינוי המלצה ! לאחר 20% תשואה אנו רואים שהזהב השחור מצא תחתית. הערכנו שהמלחמה תגיע לסיומה עד כה והתבדנו, ולכן כעת פוטנציאל המשך הירידה מוגבל ונדמה כי המטוטלת נוטה לעליה במחיר חבית ובהתאם סגירת הפוזיציה.


    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.
    • שימו לב כי לאחר סגירת 2 אסטרטגיות ביוני בתשואה של כ 30% האחת, פתחנו אסטרטגיה חדשה ליולי. מוזמנים לעקוב, להאיר ולהעיר.



    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    תודה על הסקירה המעמיקה שחקן!

  3. #3
    תודה רבה שחקן!

    כיצד מומלץ להכנס לפוזזית שורט על ניקיי?

  4. #4
    ניתוח מבריק של הכלכלה העולמית ושוק ההון,
    כרגיל סקירה מדהימה שלא מוצאים בשום אתר כלכלי אחר,

    תודה שחקן!

  5. #5
    תודה על המידע המקצועי והברור.
    האם כדאי לא רק לחסל שורט על נפט אלא להצטרף לנפט ,ואם כן איזה תעודה מומלצת

  6. #6
    צהרים טובים.
    התשובה שלילית ובכללי לא עוברים מהר משורט ללונג ולהיפך. אנו פשוט לא רואים כרגע תשואה עודפת
    על השוק, בטח ביחס לווול סטריט אך גם ביחס לסחורות, ולאו דוקא זינוק במחיר חבית.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות