x




מציג תוצאות 1 עד 5 מתוך 5

נושא: סקירה לשבוע 4.6.23

  1. #1

    סקירה לשבוע 4.6.23

    בשבוע החולף ציינו הגעתנו ל 1750 כעובדה מוגמרת, הגם שהמדד היה גבוה ב 1% מיעד הסטריק. הבטחון לאמירה זו לא מצריך כלים ופרמטרים מתמטיים או כלכליים, הגם שבחנו את אלו, כי אם די לבחון מהלכי המעוף כל אימת שפרץ 1800 - מהלך מהיר מטה, עם הצדקה בדיעבד והסברים שפשוט לא רלונטיים. אין למעוף היכולת להתקדם עצמאית ותמיכה מניו יורק מגיעה בסופו של דבר לגמגום סביב רמות השיא השנתיות ומשם קצרה הדרך מטה. זאת מתרחש בשל הקפיצה הנובעת כל כולה מהציבור, ובהתאם גלי המכירות המוגזמים של אותן ידיים חלשות.
    מכאן, שעלינו להסתמך על העבר בכדי לבחון גם הפעם מה צפוי, ונזכיר כי שיווי משקל ראילי הוא בסביבות 1740-50 = מרכז הדשדוש. סביב רמת 1720-30 מגיעה תמיכה בה המעוף מקבל רוח גבית, לפני שהוא ממשיך לדעוך אל עבר 1700. באותה נשימה, נציין כי שבירת 1700 לא מתרחשת בסגירה יומית, וממילא ההגעה ל 1700 היא איטית ובה מספר גלי קונים המזהים בסטרייק תמיכה ובהתאם הזדמנות קניה. רוצים לומר, הגם שהספוט הבוקר מרחק של פחטת מ 2% משבירה היכולה לשעות ההערכה זו, הרי שאנו רחוקים הרבה יותר מהמשקל הזניח באחוזים וללא מהלך אלים בניו יורק זה פשוט לא על הפרק השבוע.

    יש לנו כאן דשדוש מוחלט, קלאסי, והשוואת לנעשה מעבר לים לא רלונטיות בגלל סיבות שמניניו בעבר. כשוק כה רגיש אנו מזהים כרגע פוטנציאל תנועה אלים בודד - הודעה ביחס למהפכה המשפטית. ונדגיש שוב - ללא קשר מעשי לשוק ההון א ורק במישור הפסיכולוגי הוא המשפיע המרכזי על הציבור. כשלון השיחות מגולם בחלקו ואנו מניחים שהודעה רשמית יכולה להוריד המדד ב 1-1.5%. לא מעבר כשגלישה אפשרית אם תנבע מחוסר נזילות או לונג סקוויז אך גם זה מצומצמם.
    מהצד ההופכי הפתעה, והתרחיש ההופכי לדעתנו אינו עונה להגדרה זו, כבר יכול להוביל למהלך אלים של למעלה מ 2% ויותר מסביר שזה ימשך יומיים שלושה לכל הפחות. איננו פרשנים פוליטיים ואין לנו כל הבנה מעבר למפורסם בתקשורת אבל נדמה כי התרחיש החיובי הוא לא סביר והתרחיש ההופכי הרבה יותר מתקבל על הדעת הגם שהתרחיש שאנו נותנים לו המשקל המקסימאלי הוא דחיה / מריחה ובמצב זה סביר שהשוק יגיב בעליות מתונות בלבד.

    אנו כן רואים בדולר/שקל פוטנציאל תמיכה ורמת 3.77 היא היעד המיידי. עם כל העלאות הריבית עד כה, והצפי הברור לרבע אחוז לכל הפחות בהחלטה הבאה, עדין סביבת האינפלציה המקומית היא כזו שמבטיחה אי ירידה עד אוגוסט בתרחיש האופטימי. אלא שאוגוסט הסטורית הוא קריאה חיובית חזקה ומיד לאחריו חודש החגים הידוע בקריאה חזקה אף יותר. הוסיפו לכך שער דולר גואה וקיבלתם הסבר מדוע אנו טוענים מתחילת שנה שבנק ישראל פספס את הרכבת. יש בלימה מכיוון הנדלן, שהיא כמובן הרסנית בצד המסים והגרעון, יכולה לבלום האינפלציה שאחרת בכלל השירותים נמשיך לראות עליה בזו.

    האגח המקומי לא ממתין ומתמחר זאת החל מנתון האינפלציה האחרון. אם ננסה להמיר המגמה והערך של האגח מדובר על העלאת ריבית נוסת
    חריגה ועלית מחירים ועל כן לא ברור מה בנק ישראל עושה חוץ מלהמתין. "מתישהו" האינפלציה תיבלם, ולמען האמת לא ברור כיצד עד כה אחוז האבלה לא מזנק, השכר לא צונח וכן הלאה. אין כאן מיתון כהגדרתו אבל יש כאן שחיקה מאחר וצמיחה, דוגמה בשער שעלה ב 4.9% לפי נתוני הלמ"ס ביחס לאשתקד, עודנה שחיקה בנטו.

    בגזרת הנפט, מהפן האינפלציוני – גם כאן אנו מתקשים לראות נפילה לכיוון 69$. קיצוץ תפוקות בסעודיה, התפתחות חדשה במלחמת רוסיה-אוקראינה או אפילו פיצוץ צנרת נפט = כל אלו מזניקים באחת המחיר ל 75$ ושוב אנו מדברים על מרכיב אינפלציוני שמוחק גם נסיגה של 0.4%. אמנם אנו פסימים ביחס למחיר נפט בטווח הארוך אבל היציבות החריגה סביבות 70$ היא יותר המתנה לזינוק נקודתי מאשר מגמה שלילית קרובה.

    כל זה לא משפיע על ארה"ב כהוא זה. בשקט בשקט כל האתרים הכלכליים המקומיים פספסו את החדשות המרכזיות של השבוע – סטית התקן האמריקנית ירדה לראשונה מזה שני עשורים (!!!) מתחת לסטיה המקומית. לא כאירוע חד פעמי של מלחמה או מבצע ולא בגלל תקופת בחירות. נחזור ונדגיש זאת שוב, כרגע כל ירידה באפיק המנייתי האמריקני היא הזדמנות קניה עבור הציבור. רמת 4000 ומטה היא תמחור התחלתי בסיסי אבל כשהסחף כה חזק, אין באמת יכולת לראות מעבר לשבוע "שלילי" של 1-2% לכל היותר בסבירות נמוכה, וסבירות גבוהה יותר לתרחיש ההופכי.
    כך הזהב ששמר על איתנות מעל 2000$ נשבר, והביטקוין ששבר 27K דילג מעל. הטכנולוגיות נפגעות אבל יש להן עדין מספיק שומנים לקצץ בכדי שהרווחיות תעלה. באינפלציה הנוכחית האמריקנית בה האגח הא הפסד ריאלי של כ 1% שוב אנו שבים לכך שאין שום אלטרנטיבה לאפיק זה בוול סטריט.

    אנו מניחים שהבלימה תגיע עם ההגעה ל 3.8-3.9% באגח אבל גם אז מהלך עמוק יותר יצריך נתוני אינפלציה בעיתיים, שאנו מעריכים שאכן יגיעו בקריאה הקרובה אבל משקיע אמריקני קורא השורה האחרונה אחרת = יש לנו שבועיים ויותר של שקט תעשייתי.

    מניות ומגזרים
    שורט עליבאבא – שינוי המלצה ! אחרי תשואה של כ 60% וירידה צפויה בשל היחסים בין המעצמות, המניה כעת נסחרת כ 20% מתחת לערכה הריאלי. ישנן הערכות בשוק שבשבועות הקרובים אמזון תינזק מהעובדים בצד התביעה שהוגשה, ואם זאת יתרחש עליבאבא תזנק ואנו לא רוצים להיות בשורט כשזה יקרה.

    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.
    • אסטרטגיות יוני נחתמה בתשואה של 28% עוד לפני שהחל החודש. כיוון שאנו רחוקים מפקיעה אסטרטגיה נוספת תפורסם בימים הקרובים.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2

  3. #3
    שחקן תודה על הסקירה, ותודה על התייחסות לנפט

  4. #4
    תודה רבה
    הייתי שמח לשמוע תובנות לגבי השבירה בזהב
    האם כדאי להיכנס בשורט?

  5. #5
    צהרים טובים שלומי.
    אין שבירה בזהב אמיתית בזהב מאחר ומדובר בסה"כ בירידה של כ 3% מ 2000 הקריטי. יתרה מכך אם תפתח גרף תיוכח שכבר
    היינו במצבים מעין אלו מספר פעמים ולכן ישנה ירידה וקושי להתאושש אבל לא מספיק בכדי שנדבר על שבירה.
    נדמה זאת רגע למעוף - כש"פרצנו" 1800 לא ראינו בזה פריצה וקביעת תמיכה חדשה והפוך גם עם שבירת 1700.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות