הירידות החדות הגיעו למניות שהיו אחראיות לתשואה העודפת בבורסה בת"א בשנה החולפת • בין הסיבות: הפיחות ביכולת חברות ההייטק לשכור משרדים והתייקרות המשכנתאות • למרות הירידות, בשוק יש שמאמינים: "הבנקים נהנים מתשואות גבוהות, וזו הזדמנות ליהנות מהירידות במניותם"
ב-20 במרץ, רק לפני כחודש וחצי, היה נראה כי האופטימיות חזרה לשוק המניות המקומי. לאחר שהעולם "התרגל" לכך שהמלחמה באוקראינה היא לא מבצע קצר, ובעיקר כשהפד האמריקאי החל בהעלאות הריבית וצמצם את חוסר הוודאות, מדדי המניות המרכזיים בת"א זינקו. אולם המצב השתנה מקצה לקצה מאז תחילת השבוע שעבר, כאשר גם ת"א-35 וגם ת"א-125 ירדו מתחת לרמתם מתחילת השנה, ויישרו קו עם מדדי המניות המובילים בעולם.


ביום ראשון שלאחר חגיגות יום העצמאות המגמה השלילית בת"א אף החריפה כשהבורסה ספגה את גלי ההדף של הירידות החדות בארה"ב, לאחר ההכרזה של יו"ר הפד ג'רום פאוול, שלפיה הוא מוריד מעל השולחן העלאת ריבית של 0.75% בפעם אחת, ומעדיף העלאות מתונות יותר של 0.5% בכל פעם.
המדדים המובילים בת"א איבדו ביום א' קרוב ל-3%, בהמשך לירידות שרשמו בשבוע שעבר. כך, מתחילת השנה, שני מדדי הדגל, ת"א-35 ות"א-125 איבדו כ-5%. נכון, מדובר בירידות מתונות מאוד ביחס לנאסד"ק, שהשיל כ-22% מאז ינואר, וביחס ל-S&P 500, שאיבד 13%, אך בכל זאת זהו שינוי מגמה לעומת שנת 2021, שהייתה יוצאת דופן, ושבה רשמו שני המדדים המקומיים תשואה של יותר מ-30%.

בד בבד נרשמו בתחילת השבוע פדיונות של מאות מיליוני שקלים בקרנות הנאמנות - שאיבדו מאז תחילת השנה מעל 22 מיליארד שקל.

GLOBES