בורסות וול סטריט השלימו את רצף העליות היומי הארוך ביותר זה 18 חודשים, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ קרא לבנק הפדרלי להוריד את הריבית בארה"ב בעקבות דו"ח התעסוקה החיובי שפורסם ועל רקע התקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין.

נאסד"ק: סיכם את השבוע עם עליה של 2.7%

דאו ג'ונס: סיכם את השבוע עם עליה של1.9%

S&P: סיכם את השבוע עם עליה של 2.1%

בגזרת נתוני המאקרו - נתוני שוק העבודה בארה"ב הפתיעו הפעם לטובה, לאחר הפתעה שלילית בחודש שעבר. בחודש שעבר נוספו למשק האמריקאי כ-196 אלף משרות, לעומת צפי כלכלנים לתוספת של 172 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר ברמה של 3.8%, כצפוי.

אשראי הצרכנים בארה"ב גדל בפברואר ב-15.2 מיליארד דולר לעומת החודש הקודם, או קצב גידול שנתי של 4.5%, לאחר שבינואר גדל ב-17.7 מיליארד דולר, או קצב צמיחה שנתי של 5.3%. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 17 מיליארד דולר בפברואר.

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח כי רוב הסוגיות העיקריות שעמדו במוקד השיחות בין ארה"ב לסין נפתרו. "90% מההסכם הושלם, אבל ה-10% האחרונים הם החלק הקשה ביותר", אמר לעיתון מירן בריליאנט, בכיר בלשכת המסחר האמריקאית. לפי הדיווח, אם לא יושג הסכם השבוע, תהיה ארכה בשיחות עד ליוני.

ענקית הרכב החשמלי טסלה, ירדה 8.20%. נפילת טסלה התחרשה על רקע פרסום תוצאות דוחות החברה לרבעון הראשון, אשר היו פחות טובות מצפוי.

בנוסף, הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי שופט פדרלי דרש ממנכ"ל טסלה, אלון מאסק ומה-SEC להגיע להסכם להסכם ענישה עבור מאסק תוך שבועיים. הוראת השופט באה בעקבות אותו ציוץ מפורסם ב-27 לפברואר של מאסק שנעשה בניגוד לצו בית משפט.

ענקית מוצרי האלקטרוניקה סיימה את שבוע המסחר בתור החברה הגדולה ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק, עם שווי של כמעט 929 מיליארד דולר, לפני המדורגת במקום השני מיקרוסופט, שמנייתה עלתה ב-0.4% ונסגרה ברמה המשקפת לחברה שווי של כמעט 920 מיליארד דולר. במקום השלישי במונחי שווי שוק נמצאת אמזון, שמנייתה טיפסה היום ב-1% ונסגרה ברמה המשקפת לה שווי של 902 מיליארד דולר.

בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית בהובלת מניות חומרי הגלם על רקע המשך ההתקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין - שתי הכלכלות הגדולות בעולם.

לונדון: סיכם את היום עם עליה של 0.6%

פריז: סיכם את היום עם עליה של0.2%

גרמניה: סיכם את היום עם עליה של 0.2%

הפעילות הכלכלית בגוש היורו הואטה במארס, בגלל האטה בפעילות המפעלים, כך לפי מדד מנהלי הרכש המשולב לגוש היורו. המדד, שכולל את מגזרי הייצור והשירותים, ירד ל-51.6 נקודות במארס, לעומת 51.9 נקודות בפברואר. עם זאת, כל קריאה של יותר מ-50 נקודות במדד מראה על צמיחה בפעילות.

על אף ההאטה בייצור, פעילות מגזר השירותים בגוש היורו צמחה במארס בקצב המהיר ביותר מזה ארבעה חודשים. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עלה במארס ל-53.3 נקודות לעומת 52.8 נקודות בפברואר. זוהי הקריאה הטובה ביותר מאז נובמבר. את העליה הובילו גרמניה וספרד.

מניית איזיג'ט צללה בכמעט 10% בעקבות אזהרת רווח של חברת התעופה בצל חוסר הוודאות סביב תהליך יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי.

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות אולם בסיכום שבועי המדדים הצליחו להתקדם על רקע התקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין - שתי הכלכלות הגדולות בעולם. מניות קבוצת בזק המשיכו להתרסק.

בסיכום שבועי מדד ת”א 35 עלה ב- 1.44%, מדד ת”א 90 עלה ב- 0.87%, מדד הבנקים עלה ב- 2.93%, מדד הנדל”ן עלה ב- 0.34% ומדד הנפט וגז עלה ב- 1.69%.

מניות פירמידת בזק רשמו ירידות חדות- אינטרנט זהב התרסקה בעוד 14%, בי קום נפלה ב-6.77% ובזק צנחה ביותר מ-5%.

מניית נובולוג זינקה על רקע הדיווח כי קרן פימי יצאה סופית מהחברה. הקרן מכרה בשבוע שעבר את יתרת ההחזקה במניות חברת הפצת התרופות הבורסאית במחיר של 1.249 שקלים למניה, בעסקה שהיקפה כ-67 מיליון שקל.

https://bit.ly/2Ujmigm