x




מציג תוצאות 1 עד 3 מתוך 3

נושא: מהפכה טכנולוגית היסטורית

  1. #1

    מהפכה טכנולוגית היסטורית

    העולם נמצא בעיצומה של מהפכה טכנולוגית היסטורית – איך משקיעים בזה?
    אפשר לומר שמאז שהאינטרנט הפך להיות נחלת הכלל, בערך בתחילת שנות ה-2000, העולם נמצא בתהליך של מהפכה טכנולוגית היסטורית ודרמטית שהתעצמה בעשור האחרון, עם המצאת ה 'סמארטפון' ונראה שבשנתיים האחרונות קצב הצמיחה ממשיך להאיץ, עם כניסתן של טכנולוגיות חדשות לחלוטין שעוד צפויות לשנות את העולם והאנושות מן הקצה אל הקצה.רובוטים שאמורים להחליף אותנו בעבודה ובמטלות הבית, מחשבים בעלי בינה מלאכותית שאמורים לחשוב במקומנו ולפתור בעיות מורכבות, רחפנים שאמורים לעשות בשבילנו שליחויות וכמובן רכבים שינהגו במקומנו - אלו רק חלק קטן מהטכנולוגיות האחרונות שכרגע מפותחות ובהדרגה, מתחילות להיות חלק מחיינו.גם בשוק ההון לא נשארו אדישים למהפכה, ונראה שעיקר עניין המשקיעים בארץ ובעולם בתקופה האחרונה הוא במרדף אחרי השקעות בתחומים אלו. הבעיה בהשקעות בתחומים עתידניים, היא לדעת לנבא מצד אחד, אילו מבין התחומים יהיו ה'סמארטפון' הבא, כלומר יביאו לשינוי מהותי בחיינו בפועל ובהתאם יניבו תשואות נאות למשקיעים ומצד שני, אילו תחומים יהיו "מדפסות התלת מימד" הבאות ובעיקר יישארו ברמת החלום ולא יצליחו להיות מסחריים, דבר שכמובן צפוי לגרום לנזק כלכלי למשקיעים.האמת היא שלא ניתן לנבא אילו תחומים יפרצו ואילו לא, מכיוון שיש יותר מידי משתנים לקחת בחשבון, שכל אחד מהם יכול למנוע מהחלום להתממש. למשל, טכנולוגיה שהיא יקרה מידי ולא יכולה להיות המונית או שתומצא טכנולוגיה אחרת שעונה על אותו הצורך ביעילות גבוהה יותר, ובמחיר נמוך יותר ועוד.לדעתי, הדרך הנכונה לבחור טכנולוגיה להשקעה היא שילוב של כמה תנאים:
    • להתמקד בתחומים רחבים שעונים על מספר צרכים וסוגי צרכנים במקביל.
    • תחומים הנמצאים בפריצה, אך כבר יש להם פעילות עסקית קיימת ורווחית.
    • תחום שכבר קיימות בו חברות "ענק" שירכזו את עיקר הפעילות העסקית וכספי המשקיעים.

    לדעתי, ישנם שלושה תחומים בעולם הטכנולוגיה כיום שעונים על התנאים הללו:
    1. סייבר- חברות הסייבר פונות אל הלקוחות הפרטיים (לכולנו יש אנטי וירוס במחשב) הלקוחות העסקיים כאחד. אין חברה בעולם שלא מגנה על המידע של הלקוחות שלה, על הכספים שלהם (במידה ומדובר בחברה פיננסית), על המידע העסקי שלה ועוד. בנוסף לזה, בשנים האחרונות מתפתחת ברחבי העולם רגולציה בנושא, שמכריחה חברות רבות מתחומים מגוונים להגן על המידע שלהן ממתקפות סייבר. לא רק זאת ועוד, בתחום הסייבר גם מדינות הפכו ללקוחות ענק ומושקעים בסכומי עתק בתחום והיחס אליהן דומה כיום לחברות הביטחוניות. כמו כן, יש חברות ענק ורווחיות בתחום שמרכזות את עיקר הפעילות העסקית (לא מעט מהן ישראליות, כמו 'צ'קפוינט'). בהסתכלות קדימה, לא נראה שאיומי הסייבר יפחתו אלא להפך, הם רק צפויים להשתכלל ולהתגבר.


    1. טכנולוגיית ענן – אנחנו נמצאים בתקופת המידע, כל יום נוצרים מיליוני ג'יגה של מידע חדש, אם ברשת האינטרנט או בידי חברות עסקיות. המידע לא יכול להיות מאוכסן על המחשב בו נוצר המידע והוא מאוכסן בחוות שרתים מרוחקות שבגדול, זוהי פעילות ה"ענן". המעניין בתחום זה, הוא שכמעט ואין חברות ענן "טהורות" כלומר, החברות המובילות בתחום הן חברות שזו לא הפעילות העיקרית שלהן, אך לפי הדוחות של חברות הטכנולוגיה הגדולות לרבעון הראשון, נראה שזה תחום הרווחיות שצומח אצל כולן במהירות, בחברות כמו אמזון, מיקרוסופט ועוד. כיום, ישנו מרוץ טכנולוגי בתחום, וחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם פועלות בשביל להגדיל את היקפי האכסון שלהן ומהירות הגישה למידע, תהליך הנמצא בחיתוליו וצפוי להמשיך בשנים הקרובות. חשוב לציין שברוב החברות פעילות הענן היא רווחית, למרות ההוצאות הגדולות על מו"פ.


    1. שבבים – חברות השבבים הן "חומר הגלם" של תעשיית הטכנולוגיה, כלל התחומים שציינתי בתחילת המאמר משתמשים בשבבים למוצריהם, כלומר, השקעה בשבבים היא השקעה רחבה בטכנולוגיה החדשנית, מבלי "להמר" איזו טכנולוגיה תפרוץ ואיזו תשכח בדפי ההיסטוריה. לא משנה איזה תחום יפרוץ - חברות השבבים ייהנו מכך. בתחום קיימות חברות ענק ותיקות ורווחיות כמו אינטל (המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי), נביאדה, קוואלקום ועוד.

    לסיכום,אין לדעת אילו תחומי טכנולוגיה יצליחו לפרוץ ולשנות את העולם, ובמקביל להניב ערך רב למשקיעים, אך כן ניתן לקבל החלטות השקעה מושכלות יותר, אם מתמקדים בפעילות העסקית הקיימת של החברות ופחות בחלומות לפעילויות עתידיות. אפשר להשקיע ב"חלומות" ושוק ההון זה המקום לכך, אך חשוב לשים לב לפיזור ההשקעות בתיק בין ה"חלום" ל"מציאות".

    http://tih.co.il/news.asp?id=730

  2. #2
    הכול נכון וגם לא מאחר ואוכלוסיית העולם התפתחה לממדים מפלצתיים הבעיה כבר לא מי יעשה עבורינו מה אלא המזון והמים יהיו בראש דאגותינו ולשם היום ישראל מפנה את משאביה כול מי שיצא מהייטק או בהייטק וכול המדע מופנה למזון הבא של העולם ראה מה קורה חברת טאוואר

  3. #3
    זה נכון מאוד מנחם, יותר מזה יש הרבה אפיקים ממשלתיים לא רק בארץ אלא גם בארצות הברית שחוקרים את הנושא ומחפשים פתרון.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות