לגוגל יש מעט מאוד עסקים בסין. מקדונלדס החליטה למכור את עסקיה במדינה ולהעביר אותם לזיכיון. קוקה קולה מכרה את יחידת הבקבוקים שלה בסין, לאחר שהשקיעה בה סכומים נכבדים של כסף.
דווקא בזמן שחברות אמריקאיות רבות סוללות את דרכן מחוץ למדינה, בעקבות חשש מצנזורה ואי-יציבות פוליטית וכלכלית, חברה אחת הולכת בשקט-בשקט בכיוון ההפוך: סטארבקס.
מבול החדשות של השבוע שעבר - הדו"חות הרבעונים של החברות והכאוס בוושינגטון - הסתיר את העסקה רבת החשיבות של סטארבקס: היא קנתה את חלקה של השותפה הסינית שלה, ופירטה את תוכניות ההתרחבות שלה בסין.
לפי ההצהרה של החברה, היא פותחת בסין יותר מ-500 סניפים בשנה, כלומר - יותר מסניף ביום. סטארבקס יוצרת יותר מ-10,000 משרות במדינה מדי שנה. רק בשנחאי לבדה יש לה יותר מ-600 סניפים. בניו יורק, לשם השוואה, יש לה כמחצית מהמספר הזה. (דה מרקר).