חברים וחברות יקרים.
סליחה מראש על אריכות הדברים.
הרשו נא לי להציע הסבר לכדאיות של ההשקעה בקיירוס, הלקוח מעולם שוק ההון.

השקעה בקיירוס דומה יותר להשקעה באגרת חוב של חברה הנסחרת בבורסה, מאשר להשקעה במניה.
הסיבה היא שברגע שחתמנו חוזה מול החברה ושילמנו פיקדון ,אנו יודעים שבתום שנה נקבל 150% רווח שנתי .
כמו מי שמשקיע באג"ח שמשך החיים שלה שנה, ויודע שהתשואה באג"ח היא לשם דוגמא 10%.
זרקור קטן: בעולם הריביות של היום וכך גם בעשור האחרון , תשואת האג"ח ממוצע של חברה עם איתנות פיננסית סבירה, יהיה בשיעור שנתי של כ 3%.
במאמר מוסגר ובכדי להמחיש, אם תפקידו היום 10 אלף ₪ בפיקדון בבנק לשנה, תקבלו במקרה הטוב 0.5% שנתי לאחר שנה (שווה ערך ללאפה עם שווארמה ופחית שתיה. יסלחו לי הצמחוניים).

בואו נמשיך. כאשר בשוק ההון ישנם חברות שתשואת האג"ח שלהם לשנה נסחרות מעל 10% הן נקראות אג"ח זבל junk bonds המשמעות היא שישנה עננה מסוימת המרחפת מעל ראשם מבחינת הסיכויים שלהם לעמוד בתנאי האג"ח ולשלם למלווים את הקרן והריבית. לדוגמא: אם ניקח חברת נדל"ן שהתשואה של האג"ח שלה הוא 25% הרי שברור שהשוק אומר פה את דברו ושהמשקיעים חושבים על פי מה שידוע על החברה, יש סיכון ממשי להחזר החוב של החברה לבעלי האג"ח, כולו או מקצתו .ולכן הם דורשים תשואה גבוהה ביותר שתפצה על הסיכון. תשואה כזו מעידה על חברה בקשיים ניכרים להחזיר את החוב. כעת בואו נעבור לקיירוס. בעולם האג"ח, קיירוס, לאור 150% התשואה שהיא מעניקה, חברה כזאת אם הייתה הנסחרת בבורסה, היינו אומרים שהיא חדלת פירעון.

אבל פה נעוץ ההבדל הגדול/ אם נשקלל את כל הידוע לנו על החברה. למשל שהחברה עוסקת בתחום אבטחת המידע ,אולי התחום החם והצומח ביותר בעולם. אם ניקח בחשבון שהחברה עמדה עד כה בכל התחייבויותיה למשקיעים יום ביומו על הסנט הבודד, כמו גם זה שהחברה מייצרת מוצרים ונותנת שרותים מוגדרים,הרי שאין מנוס מלהגיע למסקנה שמבחינת הדברים העיקריים האלה לא מרחפת מעל החברה שום עננה. נכון ישאל השואל שאלות כגון: מה כתובת החברה? מי לקוחות החברה? איך ניתן להוכיח כל מיני דברים וכו'. שאלות מסוג אלה חייבות לעבור בראשו של כל משקיע בבואו לשקלל את משוואת הסיכון/סיכוי. ובאמת אם נחזור לעולם אגרות החוב יתכן ולאור הידוע והלא ידוע, חברת קיירוס הייתה צריכה להיסחר בתשואה של למעלה מ 10%, אתם יודעים מה אולי 20% (תלוי בהערכה סובייקטיבית של כל אחד, מה המשקל שהוא מעניק לשאלות המטרידות אותו). אך רבותי קיירוס נסחרת בתשואה של 150%. כלומר על אג"ח שצריך להיסחר נניח, סביב 20% אתם מקבלים 150%. בהיבט הזה קיירוס נסחרת בתשואה חלומית במשוואה של סיכון מול סיכוי. מי שמבין זאת אמור לאמץ אל חיקו השקעה שכזו כחלק מתמהיל ההשקעות שלו.

אבל הסיפור לא נגמר בזה, כיון שקיירוס מציעה למשקיע אג"ח סופר משופר. קודם כל כיון שלא כמו אג"ח שמשלם ריבית פעם בשנה היא משלמת ריבית כל יום ובכך מקטינה מדי יום ביומו את הסיכון לריבית .אבל הסוכרייה המתוקה מכל, היא שקיירוס מעניקה למשקיע, אופציה להגדלה פנטסטית של התשואה שלו. זאת אם תצרפו אנשים תחתיכם. לשם המחשה מי שהצטרף בחבילת גולד שעלותה 1577$ ועבד בהילוך נמוך,הילוך ראשון וצרף תחתיו לאורך השנה 3 מצטרפים של חבילת גולד 1577$ יוסיף לחשבונו 710 $ שהם 45% נוספים. מבלי לדבר על מצורפים שגם הם צרפו אחרים.

אני תקווה שבכך עזרתי לאנשים להבין שבמשוואה של סיכוי/סיכון, קיירוס היא עסקה אטרקטיבית מאוד ששווה את הסיכון.

מי שמעוניין בפרטים נוספים מוזמן להשאיר לי הודעה בפרטי.

סופ"ש נעים לכולם !!!