x




מציג תוצאות 1 עד 2 מתוך 2

נושא: קומבינה חוקית - סיפור עם שיעור לחיים

  1. #1

    קומבינה חוקית - סיפור עם שיעור לחיים

    זה היה בסביבות 12 בצהריים של יום שבת, כשעה לפני סגירת כלל העסקים ולפני יציאה לסוף שבוע עד יום שני, במדינת מישיגן שבארצות הברית.
    ג'וזף כהן, מדריך לריקודי עם בקהילה שנקלע לקשיים כספיים, נכנס לבוש בגדים מהודרים לאולם התצוגה של מכוניות היגואר ברחוב הראשי ג'פרסון והסתכל על היגואר הירוקה.
    המוכר ניגש אליו ושאלו האם בכוונתו לרכוש את הרכב המהודר, וג'וזף כהן השיב בחיוב.

    "אבל מה המחיר?" שאל.
    והמוכר השיבו, "90,000 דולר".

    מיד הודיע ג'וזף כהן כי הוא מעוניין לרכוש את המכונית והתיישב לחתימת החוזה.
    הוא חתם ומסר המחאה לסוכנות על 50 אחוז מהסכום, והיתרה שולמה בוויזת זהב עסקית שנתן ג'וזף כהן לאיש המכירות.
    תוך כמחצית השעה יצא ג'וזף כהן עם הרכב מהחנות ומיד נכנס למגרש המכוניות יד שנייה
    הצמוד לסוכנות יגואר. הוא הציע את היגואר שקנה למכירה, בעלות של 40,000 דולר במזומן.

    בעל המגרש, שראה מכונית שעדיין הניילון מכסה את מושביה, שאל את ג'וזף כהן "מהיכן הרכב?"
    ג'וזף כהן השיב והראה לו ניירות כי לפני כרבע שעה רכש אותה מהסוכנות של יגואר הצמודה למגרש.

    חשדו של בעל המגרש מהקומבינה הביאה אותו להתקשר לסוכנות יגואר, ואלה ששמעו את סיפורו, נבהלו וחשדו כי הצ'ק ואולי גם כרטיס האשראי מזויפים.
    הם התקשרו למשטרה, והניידות לא איחרו להגיע. השוטרים החלו לחקור אך ג'וזף כהן, אך הוא ביקש שיעזבו אותו, והסביר כי כל מה שעשה היה חוקי ותקין.
    הוא הפציר בהם - "תתקשרו לבנק שלי ותשאלו!"

    השוטרים ידעו שהבנקים כבר סגורים ולקחו את ג'וזף כהן למעצר.
    ביום שני בבוקר התייצב עורך דינו של ג'וזף כהן בתחנת המשטרה וביקש את שחרורו המידי.

    המשטרה התנגדה וטענה כי ג'וזף כהן רמאי, אבל עורך הדין התעקש - "דברו עם הבנק!"
    השוטרים הרימו טלפון לבנק, שאלו לכיסוי להמחאה, ולהפתעתם גילו כי הכל תקין.
    החוקרים המשיכו ושאלו לגבי כרטיס האשראי, ושוב גילו כי הכול תקין.

    ג'וזף כהן שוחרר מיד עם סיום שיחת הטלפון בליווי התנצלות ממפקד התחנה.
    מקץ 5 חודשים זכה ג'וזף כהן בפיצויים על סך 3.5 מיליון דולר בתביעתו נגד סוכנות יגואר, מגרש המכוניות, ומשטרת מישיגן,
    בגין מעצר שווא, ופגיעה בכבודו וחירותו של אדם שלא כדין.

    מסקנה: לפעמים מוח חד שווה יותר כסף מחיים שלמים של עבודה...

  2. #2
    יש פתגם שאומר בערבית המהירות מהשטן אבל אצל היהודים הפתגם הזה בטל ואנו למדים זאת מהפרק של יציאת מצריים שם נאמר בפרוש לעשות הכל בחיפזון
    החיפזון בתורה מוזכר בהקשר של יציאת מצרים: "וככה תאכלו אותו: מתניכם חגורים, נעליכם ברגליכם ומקלכם בידכם, ואכלתם אותו בחיפזון, פסח הוא לה'". מדוע היה צורך להיחפז כל-כך? הרי לפחות לפי הפשט, בני ישראל לא יצאו ממצרים בלילה אלא "בעצם היום הזה" - כלומר בצוהרי היום (כדברי הרמב"ן "כי לא יצאו בלילה... אלא שנתן להם רשות לצאת והיו בני חורין, אבל בעצם היום ההוא יצאו מכל גבול מצרים"). משמעות הדבר, שהיה להם מספיק זמן לסיים את אכילת קורבן הפסח ולהתארגן ליציאה, ואם כן - מדוע החיפזון? למה לאכול עם מתניים חגורים, נעליים על הרגלייםחיפזון בכניסה לעבודת ה'

    דומה, כי יש מצב בו החיפזון והספונטאניות הם מעלה שבכוחה להשפיע על מהלך חייו של האדם. במיוחד נכון הדבר כאשר ניצב האדם על פרשת דרכים, ומתלבט בין חלופות שונות היכולות לשנות את חייו. כולנו מגיעים מדי פעם לשלב בו אנו נדרשים להכריע בין השגרה והביטחון שהיא טומנת בחוּבָּה, לשינוי שאמנם נושא בחובו הבטחה גדולה, אך גם פחדים, חוסר-ודאות וכו'.

    ר' צדוק הכהן מלובלין, בראשית ספרו "צדקת הצדיק", מתאר מצב זה של שינוי בקשר של האדם הנדרש לעזוב את חייו הקודמים ולהיכנס לעול עבודת ה': "ראשית כניסת האדם לעבודת ה' צריך להיות בחיפזון, כמו שמצינו בפסח מצרים שהיה נאכל בחיפזון ולא פסח דורות. מפני שההתחלה לנתק עצמו מכל תאוות עולם הזה שהוא מקושר בהם, צריך לשמור הרגע שמתעורר בו רצון ה' ולחפוז על אותו רגע למהר לצאת מהם אולי יוכל. ואחר כך שוב ילך במתינות ולאט כדין פסח דורות".

    כל ההתחלות הן קשות, בפרט אלו המנתקות את האדם מן העבר ומעבירות אותו לעולם אחר, עולם של אחריות, התחייבות וקבלה עצמית. האנרגיה והמאמץ הרבים ביותר בכל תנועה הם בהתחלה - כאשר החפץ מתחיל לזוז. ההילוך הראשון בכלי רכב הוא החזק ביותר, והוא גם זה שדורש את מירב האנרגיה. ההילוך החמישי, לעומת זאת, הוא החסכוני ביותר. הוא מאפשר שיוט במהירות קבועה ולכן דורש הרבה פחות אנרגיה.

    שינוי דורש חיפזון, מהירות החלטה. דווקא ההתלבטות וההתמהמהות הן אלו העלולות להשאיר את האדם במקומו ולגרום לו להפסיד את הרכבת המובילה למחוזות העתיד. הדבר מוכר מאוד לכל מי שמעורב בעולם העסקים, שבו פעמים רבות הסיכוי נושק לסיכון. פעמים רבות, ההתמהמהות היא זו שתוקעת. מי שמצליח לקחת את הסיכון ולהתגבר מעל לחששות העתיד (כמובן בצורה מחושבת), מצליח גם לפרוץ קדימה. ההתלבטות הארוכה מדי, ברוב המקרים "מקררת" את האדם מההתלהבות הראשונית.
    ועם המקלות ביד?
    ופה בסיפור אנחנו רואים כיצד מר כהן שעמד על פרשת דרכים ניצל את כל האפשרויות ופעל מהר לכן כשיש הזדמנות צריך לפעול מהר החשיבה צריכה להיות נכונה וחדה
    נערך לאחרונה על ידי מנחם, 01.08.2015 בשעה 15:33

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות