מחיר הדלק - אין מחיר מטרה או מחיר ממנו כל התמונה משתנה. בגדול ככל שמחיר הדלק יורד, מאחר והוא מרכיב מרכזי בעלות החברה לאחר שחיקה, כך לחברה נותר יותר רווח. זה פשטני מאחר והחברות הללו מלכתחילה מגדרות עלויות ולכן גם מגבילות רווח ועדין הקורלציה קיימת ומובהקת.

אלעל אינה חברת תעופה טובה. מדובר על חברה בה הוצאות האבטחה גבוהות, קיים מספר דו-ספרתי של סמנכלים, הועד חזק, ועוד שלל בעיות. אלמלא למדינה היה אינטרס לשמר על חברת תעופה מקומית עצמאית יותר מסביר כי אלעל כבר לא היתה בינינו.
כיוון שכך, מוטב להשקיע ישירות בחברות תעופנה הנהנות ביותר מירידה במחירי הנפט ללא שער חליפין ושאר בעיות - דוגמה טובה לכך היא חברת דלתא שזינקה 40% ברבעון האחרון ומאפשרת חשיפה הרבה יותר נוחה ללא עניינים שהוזכרו לעיל.