האם עליית הדולר ומחירי הנפט יעזרו לאל על בטווח הארוך או שיש להם יותר התחיבויות גם בדולר.
האם עליית הדולר ומחירי הנפט יעזרו לאל על בטווח הארוך או שיש להם יותר התחיבויות גם בדולר.
שנה טובה וחג שמח.
לאל-על יש בעיות הרבה יותר גדולות (אבטחה, יותר סמנכלים מעובדים,....) ולכן אתיחס למגזר התעופה בכללותו.
ירידה במחיר הנפט משפיעה באופן ניכר על חברות התעופה מאחר ומדובר בעלות השולית הגבוהה ביותר לכל חברת תעופה שהיא. מכיוון שכך, חברות אלו אמנם מגדרות את העליה אך בירידה המרווח גדל וכך שורת ההוצאות מצטמצמת וכמובן הרווח הנקי גדל.
ביחס לשער הדולר - זניח הרבה יותר מאחר ואתה נוגע רק לחברות אירופאיות (וישראלית) ובמקרה זה עליה של 7% לצורך הדוגמה אין משמעה כמובן עליה של 7% ברווח הנקי מאחר ואלו מוכרים מרבית הכרטיסים לספקים מבעוד מועד והסיכון / והרווח עליהם. לשם המחשה המרויח הגדול בסיפור המקומי הוא לא אל על אלא דוקא חברה דוגמת הדקה ה 90 וכן הלאה.