x




מציג תוצאות 1 עד 5 מתוך 5

נושא: קרנות הפנסיה הותיקות

  1. #1

    קרנות הפנסיה הותיקות

    הי בני,

    האם אתה מתמצא בחישובי התקרה להפקדה של קרנות הפנסיה הותיקות?
    האם אפשר לשאול שאלה בנושא?

    OG

  2. #2
    ערב טוב
    אני מכיר את הנושא. ציין בשאלתך באיזו קרן מדובר.
    לשאלה אישית או שליחת קובץ - לחץ כאן! http://www.s-maof.com/stuff/email.png
    אין לראות באמור לעיל משום המלצה ו/ או יעוץ ו/ או שיווק ו/או תחליף לקבלת יעוץ פנסיוני מקיף מידי בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בצרכים פרטניים.

  3. #3
    הי בני, להלן שאלותי:

    - הקרן המדוברת היא מבטחים הותיקה (*), בשיטת חישוב של "3 שנים אחרונות".
    - על פי תקנון הקרן (להבנתי נכון לכל קרנות הפנסיה הותיקות), החל מהקפאת הקרנות, החוסך מוגבל להגדיל את הפקדותיו במקסימום של 2% + מדד לשנה.

    - השאלה הראשונה: בהנחה שלא ניצלתי במשך השנים את מלוא האפשרות להגדלת ההפקדות בקרן ויש לי כיום תקרת הכנסה פנוייה להעברה למבטחים - האם אני רשאי כעת להגדיל את ההפקדות שלי גם בסכום אותו לא ניצלתי בשנים קודומות , או שאני חסום בערך הפקדותי בשנה האחרונה פלוס 2% ומדד.

    שאלה שנייה: בהנחה שאני רשאי להגדיל במלוא הסכום אותו לא ניצלתי, כיצד כיצד אני מחשב את תקרת הזכוכית אליה אני זכאי להגיע? נאמר לדוגמא שבמועד כניסת התקנות / התקרה להפקדה, היו הפקדותי עבור משכורת בערך 10,000 ש"ח בחודש (לצרכי הדוגמא). מה תקרת הזכוכית למשכורת אליה אני רשאי להגדיל בינואר 2014 - ומה הנוסחה לחישוב ערך זה?

    * למי שלא מכיר (בעיקר לצעירים בינינו), "קרן פנסיה ותיקה" היא קרן שהוקפאה ב 1995 לכניסת חברים חדשים וומוגנת בהסכם בין המדינה להסתדרות. כיום (הדגש הוא על כיום, כי מחר יכולים לשנות את התקנות בחוק) קרנות אלו נותנות את התשואה המובטחת המיטבית מבין כל קרנות הפנסיה.

    תודה מראש
    OG

  4. #4
    בוקר טוב
    קרן הפנסיה הוותיקה "מבטחים" היא אחת משמונה קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר שהיו בעבר בניהולה של ההסתדרות. בעקבות גירעונות אקטואריים הועברו הקרנות לניהול המדינה ונסגרו להצטרפות עמיתים חדשים בשנת 1995. קרנות אלו משלמות קצבאות למבוטחים בהתאם לזכויות שצברו כתוצאה מוותק במקום עבודתם ("קרנות מבטיחות זכויות"). בשנת 2003 קרנות הפנסיה הוותיקות ההסתדרותיות לשעבר עברו לניהול מיוחד של המדינה בגוף שנקרא כיום "עמיתים".
    גובה ההפקדות החל משנת 2007 הוא 20.5% מהשכר המבוטח ( 7% תגמולי עובד, 7.5% תגמולי מעביד, 6% ע"ח הפיצויים.(
    בנוגע לשאלתך – למיטב ידיעתי וממקרים דומים אין אפשרות להגדיל/להשלים הפקדות משנים קודמות. זה נכון לכל המוצרים הפנסיוניים ובכלל זה לקרן מבטחים הותיקה.
    לשאלה אישית או שליחת קובץ - לחץ כאן! http://www.s-maof.com/stuff/email.png
    אין לראות באמור לעיל משום המלצה ו/ או יעוץ ו/ או שיווק ו/או תחליף לקבלת יעוץ פנסיוני מקיף מידי בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בצרכים פרטניים.

  5. #5
    בני שלום,
    בהמשך לתשובתך למעלה ושיחתנו הטלפונית כהבהרה - והמון תודה על הנכונות, הענות והחיוביות
    פניתי גם (שוב) לעמיתים עם השאלה, היות והמידע שבידי היה קצת שונה מתשובתך למעלה (כמו שדיברנו).

    בתשובה בע"פ הם ענו לי שאפשר להגדיל את תקרת ההפקדה בגובה של הצמדה + 2% לשנה מיום הגידול האחרון שעשית ולא יותר משנתיים אחורה.

    כשבקשתי לקבל בכתב את התשובה המסודרת + שיטת החישוב וכן את תקרת הזכוכית הרלוונטית עבורי, נענתי: "אין באפשרותינו להעביר מידע כזה למפקיד, בקש ממקום עבודתך לחשב עבורך...".

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות