שחקן שלום,
אבקש ללמוד מנסיונך כיצד ניתן להרוויח מהנפקת חברת טוויטר ללא קנית מניות בהנפקה.
האם חברות בענף המידע והרשתות החברתיות האינטרנטיות עשויות להיות מושפעות?
האם יש לנו דוגמאות?
שחקן שלום,
אבקש ללמוד מנסיונך כיצד ניתן להרוויח מהנפקת חברת טוויטר ללא קנית מניות בהנפקה.
האם חברות בענף המידע והרשתות החברתיות האינטרנטיות עשויות להיות מושפעות?
האם יש לנו דוגמאות?
חיפושית מצטרף לשאלתך.קראתי שטוויטר תונפק במחיר של 12-13 מיליארד דולר.עם 300 מיליון משתמשים היא ממש תונפק בזול לעומת פייסבוק שכרגע שווה סביב 120 מיליארד.אם אכן היא תונפק במחיר הזה לדעתי מדובר במציאה.מכיוון שנכוויתי בהנפקה של פייסבוק וקניתי את המניה דקות אחרי הפתיחה ב-42$ אני קצת חושש.כיוון שמיצעתי ומיצעתי בתוספת אופציות רחוקות אני כרגע ברווח גדול אך החשש שלי ששוב זה יקרה עם טוויטר.לדעתיהמחיר תיחה מפני שהיא יכולה לזנק גם 100%.
שמיל היי,
תראה עם מסתכלים על חברה כמו לינקאדין (שצמחה כבר בלמעלה מ-100% מההנפקה) שהיא עוד מתפתחת בקצב טוב ולדעתי הצמיחה בה עוד לא החלה במיצויה המלא, בפייסבוק המצב הוא קצת שונה ובגלל שהיא כה ענקית יהיה לה קשה לשמור על קצב צמיחה אחיד. האם טוויטר הולכת על מודל ההנפקה של לינקדין או שלמדו משהו על פייסבוק. גם לגוגל רשת חברתית נבנית שלא עוצבה עד תום.. ביאהו רשת חברתית שעל פי מחירה כנראה שעורי הצמיחה ופוטנציאל שלה בכיוון נכון כי בחודש שעבר היא עברה את כמות הכניסות לאתרי יאהו מול ענקית החיפוש גוגל לראשונה מ-2011.. אנני יודע מה שיעור החדירה של טוויטר לשוק הסמארטפונים ומה גודל השוק המשתמשים היומיים של החברה .?
בוקר טוב.
אין שום יכולת ודאית להרויח מהנפקה ואם כבר ההנפקות האחרונות מתאפיינות במחיר גבוה מדי
שלאחר מספר ימים נופל (פייסבוק המקרה המוכר אך לא רק היא).
ברמת העקרון הנפקה במחיר המצוין, ושמירה על רמה זו למשך מספר ימים (תלוי גם אירועים חיצוניים
בשוק) תקרין על ענף הרשתות החברתיות לחיוב מאחר וטוויטר אינה מייצרת רווחים כפייסבוק ורחוק-
רחוק מכך. אם טוויטר, שכאמור אינה מאריות הרווחיות, תקבל שווי כזה בהחלט נצפה לתמיכה במניות
המגזר.
זו גם התשובה חתול לשאלתך מדוע החברה מונפקת ב"זול". מאגר המשתמשים של החברה אינו איכותי
כשל מתחרות והמינוף הפוטנציאלי בו כרגע מוגבל למדי.
שחקן בוקר טוב,
בהנפקת פייסבוק חברת הרשתות הסיניות RENN זינקה ב-50% כי עוסקת באותו ענף, השאלה מה על טוויטר?
בימים האחרונים מתפתחת הגישה שבשנחאי יאפשרו לפייסבוק ולטוויטר גישה לגולשים בסין בעוד גוגל נותרה כנראה בחוץ. השאלה כיצד הדבר עשוי להשפיע על הפוטנציאל שבהנפקה במיוחד שהחברה כה קטנה ומאגר המשתמשים שלה כעת מצומצם אך תהיה חשופה לכל עמי המזרח יחד עם המערב?
נערך לאחרונה על ידי חיפושית כחולה, 05.10.2013 בשעה 13:46
שחקן שלום,
כמו שצפית בהנפקה השער זינק וכעת הוא נסוג בהתמדה. להערכתך לאיזה שער יצנח מחיר המניה?
בוקר טוב.
קשה מאוד להעריך בגלל הבאזז סביב המניה אבל אם קוראים בעיון את התשקיף השער הריאלי הוא סביב
32-33. עדיין גבוה משמעותית ממחיר ההנפקה היות ולא נעשו כאן הטעויות של פייסבוק אבל בהחלט נמוך
ביחס לשער הנוכחי.
טוויטר יותר מהכל תושפע מהסנטימנט הכללי בשוק כי כל עוד זורם כסף מהציבור היא לא תתקן שהרי היא המניה
החמה כעת. מרגע שיתחיל תיקון יזכרו המשקיעים כי מדובר בחברה שבסופו של דבר עדין רחוקה מאוד מהתחזיות.
שני הסנט שלי בנושא -
כל החברות של "רשתות חברתיות" הן בועה אחת גדולה.
זה היפ שנמצא בשיאו במחינת שווי חברות אך אחרי שיאו מבחינה פרקטית - צעירים כבר משתמשים בפייסבוק משמעותית פחות מאשר לפני שנתיים
המודלים העסקיים של הרשתות מבוססים על הכנסות מפרסום - הבעיה שבניגוד לגוגל שמי שמחפש משהו מודעה עשויה להיות רלבנטית עבורו - בפייסבוק וטוויטר מי שמחובר ובאינטראקציה , לא "מחפש" כלום - לכן אפקטיביות המודעות משמעותית יותר נמוכה
בנוסף, גוגל מתרחבת לתחומים שמניבים הכנסות נוספות מחברות גדולות וקטנות כאחד - גוגל אפס כמתחרה לסביבה של מיקרוסופט ועוד - לאן ילכו טוויטר, פייסבוק, לינקדין ושות'?
מהיכן יגיעו הרווחים שיתמכו בשווי השוק הענקי של החברות הללו?
אנחנו נמצאים בשידור חוזר של התנפחות הדוט-קום, זה יסתיים בדיוק אותו דבר - יש דור שלם של סוחרים / משקיעים קטנים שלא חווה את הבועה ההיא, עכשיו תורו לצבור נסיון, ולבעלי הנסיון להרוויח.
מי זוכר היום את גיאו-סיטיס ? מה מצבה של יאהו? מיקרוסופט? אינטל?
tby אני מסכים איתך בהחלט.אם פעם חשבתי שלרשתות יש פוטנציאל להתפתח מעבר לפרסום כיום אני לא רואה כיצד הם עושות זאת מה גם שאכן פחות ופחות משתמשים מעלים פוסטים בפייסבוק.אכן נראה שזו בועה אלא אם יצליחו ליצור הכנסות נוספות חוץ מפרסום.
תראה שמיל, גוגל ופייסבוק היא רשתות חברתיות שכבר עובדת היטב ומיצרות רווחים גדולים, מה שלא ניתן לומר על טוויטר הקטנה. מאחורי פייסבוק ניצב היזם והוגה הרעיון צוקברג כמו סטיב ג'ובס, ופייג' וברין מגוגל. היזם בחברה חשוב לו ליצר תועלת לציבור ולהוות הכיכר המרכזית של הכפר הגלובלי. לאחרונה כבר התקבלו אישורי הפצה חלקיים בסין. החברה הזו גם פיתחה ישומים רבים לטובת עולם הניידים מה שיצר התלהבות אדירה בקרב מליוני צעירים שנהנים בנוסף לתקשור עם חבריהם והחיפוש באתרים. מה שצוקברג מצהיר כל הזמן שחשוב לו שאתגר הצמיחה הוא עיקר המוטו שלו. המילה פייסבוק הפכה לחלק בילתי נפרד מהשיחה, וההשפעה ממשיכה להתפשט. הרשת החברתית היתה שותפה פעילה באביב העמים והיא נוטה להשתנות כל הזמן בהתאם לרחשי המשתמשים. פייסבוק משפרת כל העת את כלי חיפוש התוכן ובכך היא דוחקת את ענקיות החיפוש, גוגל, ייאהו ביידו ותחרות זו תישאר עוד זמן רב. חברת לינקדין צמחה להפליא וכך גם וויבו הטוויטר הסיני של חברת סינה. טוויטר אינה בקנה המידה של קרב הענקים הזה על המודעות הצרכנית. בסיסי הנתונים של גוגל ופייסבוק כנראה עומדים להשתלט בשנים הקרובות על כל המידעים האישיים של הגזע האנושי או לפחות אלה המחוברים לאינטרנט. בו נעקוב ונראה איך קוסטלו ינווט את טוויטר ומתי החברה כבר תייצר רווחים ושווי השוק שלה יעבור את 100 מיליארד הדולרים.