x




עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 37

נושא: סקירה שבועית 22.9.13

  1. #1

    סקירה שבועית 22.9.13

    הראלי שחווינו בשבוע האחרון בהובלת מדד הבנקים הלך וצבר תאוצה ככל שנקפו הימים, כשהציבור מביא את הבורסה לנקודת רתיחה. גיוס יומי ממוצע של למעלה מ 200 מליון ₪ בקרנות, הוביל לתשעת ימי מסחר חיוביים ללא כל תיקון ובקורלציה חלקית בלבד לנעשה בעולם. המלה המרכזית לתיאור המהלך היא מומנטום – אין כל סיבה לעליה במדד הבנקים שמעבר לדשדוש סביב 1130, בטח לא לעליה של 10% אך הרוכשים אינם מתעניינים בתמחור המניות או באזהרות בנק ישראל על משבר הנדלן ומעדיפים להתמקד בהיעדר התשואה.
    ובכל זאת, יש לזכור כי אין במהלך זה חדשות מרעישות שהרי הרמות הנוכחיות נבחנו לא פעם בשנים האחרונות והיוו גבול דשדוש עליון. אך מתבקש כי לאחר פריצת הגבול התחתון וחזרה למרכז הדשדוש תגיע תנועת קפיץ לכיוון השני למרות ועל אף שבבחינת הכלכלה/מניות אין חדש ולכן הנחתנו היא כי פוטנציאל העליות מוגבל ביותר. אמנם הציבור פחות מתעניין בנעשה מעבר לים אך המוסדיים שרואים הבנקים בשערים אלו צפויים להתחיל ולהקטין חשיפה למגזר וזה לבדו יבלום העליות, כל שכן אם יתרחש תיקון בארה"ב.

    עבור שחקני המעוף העצירה והתיקון לא יהיו רלונטיים, והסטטיסטיקה לפיה אנו חווים הפסד פעם בשנה שומרת על כוחה. ספטמבר יחתם בהפסד צורב אך לא רק בגלל מהלך העליות: לראשונה זה עשור, אנו מצויים בחודש בו ההפסד קיים לשני הכיוונים, קרי הפסד הן על כתיבת PUT והן על כתיבת CALL. אם עד לפני שבועיים עוד נאלצנו להתכסות על פוזיציות כתובות תחתונות בשל חשש (לא מוצדק) למלחמה אזורית הרי שההיפוך המהיר הותיר כתיבות רחוקות יחסית מהספוט, שקידומם הניב פרמיה דלה שלא כיסתה בדבר על קצב התקדמות המדד. ספק רב אם מהלך דומה יתרחש בשנים הקרובות ובכל מקרה הדבר צפוי להוביל למרכז פוזיציה נמוך ביותר באוקטובר המסתמן כעת בסביבות 1210-1220. שחקני המעוף נאלצו להתחיל סגירה מוקדמת כבר היום (שני) מה שהוביל לתנועה חדה במעוף שלאחריה חזר המדד להיסחר בעליות מתונות יותר. מחזור המסחר הלא שגרתי, 1.4 מיליארד ₪ ביום מסחר מקוצר, נובע מעניין זה כשהפוזיציות באוקטובר הינן עמוק מתחת לספוט. משמעות הדבר היא התערבות למן הימים הראשונים בחודש הקרוב במטרה לקרב את המדד לאיזור הפקיעה האופטימאלי כשהנחת התיקון מתבססת במידה רבה על הנעשה מעבר לים. ספטמבר יזכר שוב כחודש הפכפך בו לא ניתן לעבוד ביעילות בשל מסחר מקוטע ויתכן החלט שהדבר יבוא לידי ביטוי בשנים הבאות.

    בינתיים החלטת בנק ישראל להוריד את הרבית ברבע האחוז לרמת אחוז בודד מהצהריים בהחלט מפתיעה ואינה עומדת בקנה אחד עם פרסומי הבנק עצמו לפיהם מצב הבנקים עלול להידרדר במהירות ו"הינו מסוכן יותר מבארה"ב ואירופה". מלים קשות של מי שטענו עד לפני חודשים מספר כי אין בועת נדל"ן, ולכן החלטת הנגידה להוריד ריבית ברבע האחוז היא לעג ל"דאגה" מכיוון שוק הנדלן. מדברים הרבה אבל בפועל מבצעים רק צעדים התומכים בהמשך המגמה, ומלבים כאן בעיה ניכרת בעתיד לבוא. אין ספק שהנגידה למדה ממורה וקודמה להביט לכיוון שער הדולר לפני כל פרמטר אחר אך לא השכילה להבין שאין קשר מעבר ליום בודד (וגם זאת לא תמיד) בין הריבית ושער הדולר. תמיכה ליצוא יכולה להגיע במגוון דרכים, החל ממימון גידור ועד רצועת ניוד, ולמעשה בהחלטה הנוכחית הכשירה פלוג את המשך טירוף הנדלן לחודשיים הקרובים.
    מדד מחירי הדיור שזינק באוגוסט ב 0.7% לצד חוב משכנתאות בשיא כל הזמנים וברמת 280 מיליארד, מאיים להטביע את המערכת הבנקאית בירידת מחירים של 10-15% בלבד. הציבור ששועט לכיוון המניות, ושוב בגלל היעדר אלטרנטיבה, מתעלם מכך ורוכש ממניות המגזר אך גם אם נניח קצב רווחיות הזהה לשני הרבעונים הראשונים הרי שמדד הבנקים נסחר לכל הפחות ב 10% מעל ערכו וזה ללא ירידה בהיקף האשראי. הכבדות רגולטריות הינן מעבר לפינה ממש, ומשזה יצטרף לאחוז אבטלה עולה (שבנק ישראל עצמו ציין היום כעתיד להתרחש בחודשים הקרובים) בהחלט צפויה כאן תגובה חסרת תקדים.

    אמת כי מדד המחירים לצרכן עלה ב 0.2% לעומת צפי ל 0.4%, ואף תחזית הלמ"ס הינה שלילית ביותר עם קפאון בצמיחה, ירידה ביצוא וירידה ביבוא אך יש לבחון הנתונים אבסולוטית. "קפאון" בצמיחה משמעו 3.4% - בטח לא משהו שצריך להתבייש בו. גם אם המשק יוסיף להאט מוטב לשמור על נשק הריבית הדליל לנגיד הבא, שהרי זה לכשיבחר צפוי להתמודד עם דולר נמוך, צמיחה מקרטעת ומערכת בנקאית הזקוקה לסיוע וכל זאת ללא יכולת הורדת ריבית. פישר ומחליפתו לא ממש התעניינו בעתיד להתרחש ורק דאגו להעביר את תפוח האדמה הלוהט כשהלכה למעשה, הנגיד העתידי הינו משולל יכולת השפעה של ממש.

    טרם סיום החלק הישראלי בסקירה יש להתייחס גם לטענה התקשורתית כאילו כתבה בבלומברג היא שדחפה השוק המקומי. המדובר בעוד כתבה, אחת מני רבות המתפרסמות מדי יום, בהן מצוטטים משקיעים (ולא מובילים) המציינים שוק המועדף עליהם בו הם משקיעים. מלבד העובדה שמדובר בציטוט מפוזיציה, הרי שבלומברג מפרסם כתבה מעין זו בעקבות הסכם הפרסום וסכומי העתק שמשקיעה הבורסה בת"א באתר. זה אך מתבקש לסקר בחיוב מפרסם בהיקף של מליונים ולכן הטענה כאילו משקיעים זרים ראו הכתבה והסתערו על השוק מגוחכת. משקיעים זרים ראו את השוק מתנהל בפראות בגלל מצב בטחוני שהתרחש תוך ימים בודדים ובנזילות נמוכה, וזה שיקול הממסמס כל כדאיות השקעה ובפרט שבורסות ארה"ב ואירופה הבטוחוות מספקות בינתיים תשואה כפולה ומכופלת.

    בשוק המט"ח הערכתנו שהדולר ידשדש ברמת 3.52-3.58 הוכיחה עצמה השבוע, וזאת על אף החלטת ברננקי המפתיעה. הורדת הריבית ברבע האחוז היום אינה מעלה או מורידה בשוק המט"ח מאחר והדבר היה מגולם ברובו ולכן הצפי הינו להמשך דשדוש ברצועה זו בד בבד תוך קורלציה לשוק המטבעות.

    בשוק הסחורות בו הנחנו שהזהב ישמור על רמת 1300$ לאונקיה, הנחתנו אמנם התאמה אך כעת המתכת מאותתת חולשה. אם המשך הזרמת הכסף הספקולנטי מצד הפד הוביל לתגובה יומית בלבד במתכת, ובהיעדר אינפלציה באופק נדמה כי אין מנוס מירידה אל מתחת לרמת 1300$ (כעת 1322) בטווח הזמן הקצר.
    בנפט בו הערכנו ירידה מתונה יותר הדברים גם התממשו אלא שכאן קשה לראות שבירה בימים הקרובים של רמת 100$/חבית ולכן הצפי הינו לדשדוש 100-104$ וללא השפעת אירועים חיצוניים.

    באירופה, רצף של בשורות חיוביות החל מהסרת מועמדותו של סאמרס ועד החלטת הפד לא הצליח להרחיק המדדים מהנקודות אותן אנו מציינים מזה שנה כקריטיות למסחר. נדמה שתגובת השוק מאופקת עד מאכזבת שהרי המשקיעים לא יכלו לבקש להם יותר מאשר הזרמה נוספת של עשרות מיליארדי דולרים והנה הדבר מגולם כמעט במלואו בשוק. התגובה האנמית של השוק היום, דווקא על רקע בחירתה הסוחפת של מרקל לכהונה שלישית, הינה סממן שלילי ליבשת שאינה יכולה להוות אלטרנטיבה ראויה לשוק האמריקני העולה יותר ויורד פחות. רמת סיכון מניות הבנקים בשערים הנוכחיים באירופה עלתה פלאים ברבעון האחרון ועפ"י האיחוד כ 10% מהבנקים ביבשת מצויים בסכנה ממשית ב 2014, דבר שלא בא לידי ביטוי באף מניה מהמגזר. יתרה מכך, מינוף הנוסטרו עלה במערכת הבנקאית האירופאית ב 6% ברבעון האחרון ולקחי 2008 נשכחו כלא היו. לשוריים שבמשקיעים מוטב להשקיע בלונג על מדד s&p ושורט על הדאקס בו ימי התיקון הינם חדים במיוחד והדבר בא לידי ביטוי אף בסטית התקן.

    ובכל זאת, כל האמור לעיל הינו תפאורה בלבד להחלטה המדהימה של הפד שלא לצמצם את תכנית התמרוץ/הדפסה. לרקע אחד השווקים צהלו אבל אז החלו הפסקות ביחס ל"התאוששות איטית ועקבית" המוזכרת בספר הבז' מזה שנה וחצי. זה יקח עוד מספר ימים/שבועות לאמריקנים לעכל את ההבנה כי הפד אינו באמת בטוח במהלכיו או במלים פשוטות: 2 טריליון דולר שנשפכו לחינם. במידה רבה היה מוטב לברננקי לצמצם התכנית במעט בצעד שיתפרש כשיפור הכלכלה לצד המשך תמרוץ מסיבי.
    זאת ועוד, בחודשים האחרונים סקרנו מספר נתונים שהיוו שיא רב-שנתי, חלקם הסטוריים ממש החל מ 2006 . כך השבוע סקר הפד של מחוז פילדלפיה רשם עליה של 1.7% ושיא שש שנתי. המתבונן מהצד צריך לשאול עצמו האם הפד מטיל ספק בנכונות הנתונים או שהוא צופה עתיד שלילי. כך או כך, למשקיע טווח ארוך אין ממש נחת מההחלטה אך היא חשובה בסימון התחתית – אנו ממשיכים לשמור על מצב לפיו ירידות/תיקון בהחלט אפשריים אך מפולת אינה על הפרק. יעד ה s&p הינו בסביבות 1670 (כעת 1706) ויתכן עוד המשך עליות אז זה יהא מוגבל לאחוזים בודדים בלבד.
    הפרמטר החשוב השבוע דווקא לא היה הפד אלא התחלות הבניה שרשמו עליה של 0.9%. עמדנו על חשיבות נתון זה לפני כשלושה שבועות עת עלה החשש כי שוק הנדלן בולם, וכעת הנתון הנוכחי מוסיף להדגיש את חשיבות הובלת שוק הנדלן את הכלכלה האמריקנית ולכן הינו ראשון בסדר עדיפויות אף לנתוני האבטלה שלרוב מעוותים ומתוקנים בהפרש ניכר בדיעבד.


    מניות ומגזרים
    שורט על בבילון – שינוי המלצה ! לאורך כל הדרך ציינו שבבילון מייצרת באזז חיובי דרך הנפקה שבסופו של דבר לא תצא לדרך ותימשך ברגע האחרון. משזאת התרחש, וניכר כי מידע מוקדם זלג לשוק הרבה לפני ההודעה הרשמית, לא צפוי עוד תמחור מצד המשקיעים האמריקנים שהיו קרוב לוודאי מרסקים המניה שנסחרת בפרמיה גבוהה על השוק אך חביבת המוסדיים בארץ (אולי הסיבה המרכזית שלא להנפיק). כיוון שכך, ועל אף שמדובר בתשואה של 5% בלבד מוטב לממש השורט ולהמתין למחירים נוחים יותר.



    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה.
    • במידה ולא תהיינה התפתחויות יוצאות דופן, בראשון הקרוב לא תפורסם סקירה בשל מיעוט ימי המסחר אלא עדכון יועלה בשרשור זה.



    שבוע טוב ומוצלח, ומועדים לשמחה !

  2. #2
    תודה שחקן על הכל! שאלה, כיצד ניתן לבצע שורט על שוק המשכנתאות? מלבד בנקים?

  3. #3
    תודה שחקן.
    אם יש בועת נדלן - למה לא לפתוח פוזיציית שורט על הנדלן בארץ?
    או ששורט בנקים זה מספיק, כי ממימלא הם מושפעים?

  4. #4
    תודה רבה שחקן
    ניזון מפירורים

  5. #5
    הסטטיסטיקה לפיה אנו חווים הפסד פעם בשנה שומרת על כוחה" - זה נכון לשנה האחרונה ויותר.

    מישהו באמת מאמין שלאורך זמן ניתן לקבוע פקיעה אופטימלית ולהיצמד אליה למשך חדשים ? שנים ?

    מישהו באמת מאמין שבביטויי זלזול חוזרים ונשנים בבורסה הישראלית והמלצה לסחור בבורסות חו"ל בלבד ניתן להפוך את הבורסה הישראלית לנחלתם הבלעדית של סחרני המעו"ף ?

    הזלזול במ"מ נגיד בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג מאד לא מכובד , האחריות שלה כבדה מאד , יותר מזו של "אנליסטים" אנונימיים שמדברים מפוזיציה זו או אחרת.

    אתם באמת חושבים שבבנק ישראל ובבנקים העולמיים יושבים מטומטמים ? שאלתם את עצמכם למה דירוג החוב של ישראל לא נפגע בשעה שכל האחרים נפגעו ?

    כדאי לזכור גם את המשפט המיתולוגי "הממזרים שינו את כללי המשחק ולא טרחו להגיד לי"

    אני מאמין כי אף אחד לא יטרח להזהיר כאן מפני שינוי כללי המשחק. קחו את זה בחשבון . דעתי הצנועה , כסוחר ותיק מאד היא : הבורסה הישראלית תסגור את הפער בינה לבין הבורסות העולמיות ואפילו יותר מזה.

    זה הכל שאלה של עיתוי . תזכרו את המשפט "הממזרים שינו את כללי המשחק ולא טרחו להגיד לי" - זה יקרה

  6. #6
    תודה על הסקירה.
    יש לי רושם שבשבוע הפקיעה מישהו מזיז את השוק בפרעות חוץ מהציבור.
    חודש אחר חודש אנו עדים לתזוזה פרועה דווקא בשבוע הפקיעה.
    וביום שאחרי הפקיעה הכל נרגע. אם זה היה הציבור זה לא היה צריך להיות דווקא קשור לפקיעה.
    האם אין גוף אחר שמנסה לסדר את המעוף להפקת רווחים מהירים בפקיעה?
    אולי "אנטי-שחקני מעוף" ?

  7. #7
    אורקל – חוץ משורט על הבנקים אין שום אפשרות. אגב, בדיון האם שורטיסטים חשובים לשוק או לאו, ברור למדי שאם ניתן היה לבצע שורט על שוק המשכנתאות לא היינו מגיעים להיקפי בועה שכאלה.

    ניב- בנקים חשופים למשבר אף יותר ממניות הנדלן הנסחרות שרובן משקיעות בהיקף רחב יחסית מעבר לים.

    Romes- כל פעם שהשוק בורח למעלה מייד מתעוררים חוזי השיאים החדשים. איני נמנה עליהם. בשורה התחתונה בשלוש שנים למעלה מ 90% מהפעמים פקענו בפקיעה אופטימאלית. בחלק מהפעמים גם ברווח ובשלוש פעמים שחקני המעוף הפסידו (בניגוד לאתר שגלגול פתר הבעיה). איני מכנה אף אדם מטומטם ולא זלזלתי לרגע בד"ר פלוג – ציינתי שכל שמנחה אותה הוא שער הדולר ואם היא וקודמה לא הבינו ש 80 מיליארד דולר לא שינו באגורה את שער החליפין תסיק מסקנות לבד. בשורה תחתונה, בנק ישראל הפסיד למעלה מ 11 מיליארד ₪ בינתיים ואינו יכול גם בשער 4 לממש רווחים כי הוא פשוט ירסק את המטבע אז אנו תקועים עם יתרת דולרים שהממשלה בעצמה קבעה שהיא פי 4 מהנחוץ לישראל. אם אדם מוביל להפסד של 11 מיליארד ₪ כשה"בוס" שלו הבהיר לו חוקית שהוא חורג פי 4 ממה שמותר יש כאן בעיה רצינית.
    הבורסה הישראלית תסגור את הפער בינה לבין העולם בשנה-שנתיים הקרובות רק אם בורסות העולם יתרסקו (לא רואה זאת בטווח הקצר) מאחר והמניות בשוק המקומי פשוט חלשות.

    דבש - חודש שעבר מצב בטחוני והחודש ראלי. קודם לכן במשך כמעט חצי שנה נדיר היה לראות תנועה
    של חצי אחוז. מבחינת היקף פעילות, פוזיציות, והתערבות לא היה משהו מיוחד החודש. כמובן שאיש לא
    חזה את התקיפה-אי תקיפה בסוריה שאחרת גם 1100 עמד בפתח החודש.

  8. #8
    לגבי יתרת דולרים - צריך לחשוב על תרחיש של חודש מלחמה וכמה דולרים הוא עולה. שוב - קח בחשבון שבבנק ישראל יושבים כלכלנים עם נסיון ותארים מתקדמים , לא נחוץ לקרוא לפישר או ברננקי או פלוג בשמות גנאי כדי לבטא זלזול , מספיק לכתוב בצורה מזלזלת ובזה לצערי חוטאים כאן.
    בעבר בנק ישראל הרוויח יפה מקניות ומכירות מט"ח ולא מן הנמנע כי נראה זאת בעתיד.
    לגבי עתיד הבורסה דעותינו שונות - נחיה ונראה.
    חג שמח

  9. #9
    מה לגבי הבנק הגרמני שקנה 30אלף פוטים ספטמבר 1200

    אבל מימש מחוץ לבורסה במדד 1164

    דאגו ליידע אותי על הקניה ,וזה שקיבל את הידיעה על המכירה קיבל זאת באס אמ אס ,ואפילו לא טרח לבדוק את ההודעה

    רק אחרי שצעקו עליו ,דפדף בהודעות ישנות וראה אותה כתובה

    לטענתו ,הודעה כזאת מחייבת וודוא קבלת או לפחות שיחה טלפונית

    אם לא היה בידו המיסמך

  10. #10
    ציטוט פורסם במקור על ידי romes צפה בהודעה
    לגבי יתרת דולרים - צריך לחשוב על תרחיש של חודש מלחמה וכמה דולרים הוא עולה.
    העלת נקודה קריטית להבנת הביקורת על בנק ישראל. נניח ואתה צודק ואנו בפיתחה של מלחמה שתזניק הדולר ל 4 ש"ח (אגב זו שאלה בפני העצמה האם כך יהיה מאחר ופעמים אחרונות לא זה היה המצב).
    בנק ישראל עדין אינו ברווח אך לצורך הדוגמה, החליט הנגיד/ה שהגיע הזמן לממש "רק" 10% מההיקף = 8 מיליארד דולר. בשוק המקומי מדובר על BID של למעלה משלושה שבועות מה שאומר שבנק ישראל לבדו ירסק את שער הדולר לכיוון 3.8 וזאת ללא כל קשר לסל המטבעות. טענתי היא שבהיקף רכישות שכזה - רווח לא ניתן למימוש באף תרחיש. אגב, הדברים ידועים וברורים ואכן בבנק ישראל יושבים מביני דבר ולכן ביעוץ לממשלה במשך עשרים שנה רצופות נקבע כי היקף כרית הדולרים של ישראל יהיה בסביבות 23 מיליארד
    דולר. מה שנעשה כאן בשנים האחרונות גובל במגלומניה שמתעלמת מהעובדה ששוק המט"ח בלתי ניתן לשליטה לאורך זמן, לא ע"י גופים ולא ע"י ממשלות.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות