x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 18

נושא: סקירה שבועית 11.8.13

  1. #1

    סקירה שבועית 11.8.13

    השבוע החולף היה רצוף אדישות וחוסר תנועה כשאנו לא מצטרפים למגמה העולמית הן בתרחיש עליות והן בתרחיש ירידות. מחזורי המסחר הנמוכים האופיניים לתקופה והסטיה הנמוכה מעלים את השאלה המתבקשת האם מצב זה ימשך ועד מתי? כיוון שאין אנו מתבססים על תנועה מעבר לים, אם בכלל, הרי שטוב יעשה משקיע ויבחן את סטית התקן ומחירי הנגזרים בכדי לענות על כך. ראשית, הסטיה הנוכחית הינה במגמת ירידה מובהקת מזה שלושה חודשים. כל משקיע הניסה לסמן תחתית לסטיה המקומית ולרכוש אסטרטגיות תנועה נכווה, כשגם השפל נשבר כמעט מדי שבוע. על פניו סטית תקן 9% מגלמת כבר את התרחיש הנורא מכל אך בשל היעדר גופים משמעותיים, כמו גם חוסר צורך בפעילות שחקני מעוף, לא ניתן לשלול המשך ירידה קלה ולכל הפחות שמירה על הסטיה הנוכחית. שנית, 17 יום לפקיעה אוכף על הספוט נסחר ב 2000 ₪ מה שמלמד מספר מסקנות על דעת המשקיעים: (א) התנועה עד סוף החודש תעמוד על כ 1.5% בלבד. (ב) טווח תנועה יומי מבסיס של עד 4 נקודות (בניכוי שבוע פקיעה. אם כן, אין סיבה ממשית להניח שבשוק המקומי יתעורר העניין, והתרחיש היחיד לתנועה הינו מהלך חד מעבר לים (שגם לסבירותו נידרש בהמשך).

    רואים המצב שחקני המעוף ומעט חצויים. מחד, הנחתנו לטווח הפקיעה התאמתה במלואה עוד בתחילת החודש, ולכאורה אין לבקש יותר. מאידך, מי שמיהר וכתב את מרבית הפוזיציות קיבל תמורה סבירה ומי שפיצל כתיבותיו מוצא עצמו כעת מול חוסר כדאיות כתיבה. אמת כי הסטיה הנמוכה מעידה על תנועה נמוכה אבל כתיבה במצב הבטחוני העדין כמו גם רמות השיא בוול סטריט שקולה להימור מסוכן מדי, ולכן אנו מוגבלים בכמות הכתיבות וניתן לראות ירידה של 12% בכתיבות ביחס לנקודה זהה בחודש החולף. אפשרות גלגול אינה עומדת על הפרק בשל המרחק מהפקיעה, ובכל מקרה חודש ספטמבר הינו יוצא דופן בשל ריכוז חגיו דבר הדורש עליה בסטיה בכדי להגדיל האטרקטיביות. כמובן שהיעדר פעילות באופציות החודשיות מקרין על האופציות השבועיות, ובהתאם ראינו פקיעה אפסית במחזור של 30 מליון ₪ (הלכה למעשה מחזור פתיחה רגיל), ולצערנו ההערכה כי האופציות השבועיות תידעכנה ללא ירידה חדה בשווקים הולכת ומתממשת. בצד טווחי הפקיעה האופטימאלית לא חל כמעט כל שינוי מהשבוע החולף (נקודה אחת ליתר דיוק): טווח פקיעה אופטימאלי 1200-1215; גבול תחתון ברמת 1165, וגבול עליות ברמת 1250. בלית ברירה ובשל חוסר פרמיה אנו צפויים לראות במהלך השבוע סגירה משני הצדדים לכיוון הספוט במטרה להגדיל רווחיות.
    ובכל זאת, השוק אינו קורס והעוקבים אחר הסקירות גם ברורה להם הסיבה – גיוס של 1.1 מיליארד ₪ בקרנות הנאמנות בשבוע החולף, בחודש אוגוסט הנחשב מסורתית לחודש פדיונות. כ 200 מליון ₪ נותבו לקרנות המנייתיות, והחלק הארי לקרנות קונצרניות הממשיכות לנפח את מדדי התל-בונד. עמית מנהל קרנות קרא לשנה האחרונה "נס התעשייה" בהתייחסו לירידה במחזורים ונסיקה בקרנות הנאמנות; אפס תשואה ובכל זאת גביית שיא דמי ניהול בשל סוג אפיקי ההשקעה.
    המוסדיים מסתכלים מהצד ולא מוסיפים או מורידים אך כמובן לא יפגעו בסנטימנט משיקוליהם הם. הזרים, כך עפ"י נתוני בנק ישראל, השקיעו ביוני (נתון המתפרסם באיחור) 80 מליון דולר, ובסה"כ הסוחרים פועלים בינם ובין עצמם בעיקר בשל היעדר אלטרנטיבה.
    לא פלא שבעוד שהמשק צופה האטה ואף גולש אליה מדד אמון הצרכנים עלה ביולי ב 1.4 נקודות לרמת של 120.3. מצב הצרכנים אינו יכול להיות גרוע אם נתב"ג שובר שיא יציאות כמעט מדי יום, חברות האשראי מדווחות על רווחי עתק וכל הקמעונאיות ניפקו דוחות טובים (וזה גם מענה לאפקטיביות המחאה החברתית שמעולם לא באמת המריאה אלא בתקשורת).
    בצד הבשורות הטובות, הגרעון התכווץ ביולי וירד ל 3.8% לעומת 4% ביוני. הציניקנים יצביעו על עליה של 14.8% בהכנסות ממסים, מה שאמת, אך עדיין הדבר מרחיק במעט הורדת אופק דירוג לישראל שעניין הנגיד לבדו שווה מהלך שכזה. בוודאי שאין זו חוכמה גדולה להוריד גרעון בעזרת העלאת מסים אבל אם משהו יחזיר משקיעים זרים יהא זה העקום הממשלתי שצפוי להשתפר בחודשים הקרובים.

    בזירת המט"ח הנחנו טווח תנועה של 3.55-3.6 בטווח המיידי והמשך החלשות הדולר בטווח שמעבר לקצר. קשה לקרוא לירידה לרמת 3.53 הפתעה הגדולה אך האימפוטנטיות של הממשלה בעניין מעוררת תמיהה. התערבות פלוג, פעמיים במהלך השבוע ובהיקף של כ 100 מליון דולר כל פעם, מעידה שלא למדה דבר ממהלכי ההפסד של פישר אך חמור מכך מעידה כי לא מדובר בספקולנטים. כשלא מבינים שוק תמיד הולכים לסיפורי אגדות כשהמציאות היא אחרת – ממוצע העסקאות במט"ח ירד ב 15%, המחזור צנח ב 18% ביחס לחודש החולף, הקורלציה מול סל המטבעות כמעט ומושלמת. קשה לבנק ישראל להודות בטעות בסיסית ברמת המאקרו, שהרי זה תפקידו, אלא שמצב הכלכלה המקומי בחסות תגליות הגז אינו צפוי לשנות ממגמה זו. אף על פי כן, שבירת 3.5 אינה צפויה להתרחש באחת, וקרוב לוודאי שלא השבוע, ובכירת נגיד חדש שיתווה מדיניות ברורה צפויה להעביר המטבע למגמת דשדוש.
    בשוק הסחורות, הזהב והנפט נותרו בשבוע החולף ללא שינוי למרות תנועה חדה מטה ותיקון. לא קיבלנו נתונים רלונטיים שישנו במשהו את הערכתנו לגלישה איטית מטה בשתי הסחורות ולכן הערכת השבוע החולף בעינה עומדת.

    באירופה, אנו ממשיכים את סקירת השבוע החולף בדיוק בנקודה בה עצרנו: דאקס סביב 8400; קאק סביב 4000 הנקודות. כבר ראינו מהלכי ירידה חדים לאחר תנועה ברמות הללו, ופעם נוספת מתקשים המדדים המובילים להמשיך מעלה. התלות המוחלטת של האירופאים בנעשה בוול סטריט מתעלמת כמובן מהמצב הפנימי אלא שהמינוף לפיו אירופה מגיבה ביתר חריפות נשמר, וכיוון שהערכתנו שהחלה להתממש השבוע הנוגעת לירידה של 2-3% בארה"ב צפויה להכביד על הסנטינמט ביבשת הישנה.
    קשה להתעלם גם מנתוני המאקרו באירופה ובראשם נתון התמ"ג של איטליה שהתכווץ ברבעון השני ב 0.2% ובסה"כ ב 2% בשקלול השנתי. בזמן שכל מנהיגי היבשת מוכרים אשליות של התאוששות ושיפור, הכלכלה הרביעית בגודלה שוקעת במיתון, ובל נשכח שגם גרמניה וצרפת מאופסות וספרד שלילית. אי אפשר למכור אשליות כל הזמן אלא רק חלק מהזמן, ולכן ההתמקדות בחודשים הקרובים תהא במדיניות הכלכלית ביבשת שבינתיים כמובן אינה מוכיחה את עצמה. המועמדות הראשונות לסקילה הן כמובן יוון וקפריסין, לא משום שבהם אין שיפור אלא פשוט מהטעם שהן שפני ניסוי לכל מהלך אירופאי עתידי.
    ההפתעה החיובית השבועית הגיעה מכיוון המכירות הקמעונאיות בבריטניה שזינקו ביולי ב 3.9% לשיא מאז 2006. הבריטים לא העזו לחלום על מחצית מזינוק זה, וההערכות הן כי היה זה מזג האויר החמים שהוביל לצריכה מוגברת כמו גם אירועים מקומיים (לידה בבית המלוכה וטורניר ווימבלדון) שתרמו עשיריות בודדות לזינוק. כך או כך, הדבר אפשר להותיר את הריבית השבוע על כנה בממלכה מה שהופך את בריטניה ליציבה כעת מבין אריות האיחוד, אם מותירים בצד את עניין הנדלן ומחיריו. הדבר אמור גם ביחס לגרמניה בה קיים ממוצע שלילי של 3 מתוך כל 5 נתונים ברבעון האחרון ובאופן כללי התערבותה במשבר עד כה רק הזיקה לאזרחיה.

    באסיה, הדברים הרבה יותר פשוטים והמדינות המובילות ביבשת בחרו פשוט לשחק עם הנתונים. היפנים עשו כמעשה ברננקי עת נאום הבנק המרכזי הבהיר כי "הכלכלה מתחילה להתאושש באופן מתון". מלים ריקות מתוכן כי הבנק המרכזי מתעלם מחוב שנסק לשיא חדש של 220% מהתמ"ג אבל אם לאמריקנים מותר להתעלם מגרעון מדוע שליפנים לא יהיה מותר לעשות כן. יש משהו מחמיר במדינה שמזה שני עשורים לא מתאוששת ולכן המשקיעים ביפן לא באמת הריעו לנגיד והניקיי אף איבד גובה לרמת 13,500 בפי שהערכנו בסקירה מלפני שבועיים. הצפי הוא לדשדוש סביב 13200-13600 ולא להמשך ירידה חדה בשל תמיכת הממשל.
    בסין לקחו את "זוית הראיה" הרבה יותר רחוק, וכיוון שכל העולם עוסק בהאטה הסינית ניפקו נתונים מעוררי תדהמה: נתון היצוא עלה ב 5.1% לעומת צפי ל 3% וירידה של 3.1% ביוני (!). התוצר התעשייתי עלה ביולי ב 9.7% ואילו המכירות הקמעונאיות זינקו ביולי ב 13.2% בהשוואה לאשתקד. אף בורסה לא התרגשה מהסיבה הפשוטה – אם עסקנו למעלה בהאטה האירופאית והמצב האמריקני המוכר, מי בדיוק הגדיל את הצריכה באופן כה דרמטי במדינה בה למעלה מ 80% מהתוצרת הינו ליצוא...

    בארה"ב, הערכנו תיקון של כ 2-3% במדדים והשבוע קיבלנו מחצית מתיקון זה. ראשית כל, הצד החיובי בארה"ב הוא ללא ספק צד הנדל"ן. אנו מצביעים עליו כמעט מידי שבוע כגורם היחיד השומר את הכלכלה האמריקנית מעל קו המיים, כשמדד קייס שילר מהשבוע החולף מקבל חיזוק בדמות עליה של 11.9% במחירי הבתים בחודש יוני. בניכוי עלית מחירי הבתים ארה"ב במיתון קל, ולכן הרגישות לנתוני נדלן גבוהה כעת מרגישות נתוני התעסוקה ושניה רק לנאומי ברננקי. בנוסף, ובדמיון מוחלט לנעשה בישראל, הגרעון המסחרי בארה"ב ירד במפתיע ל 34.2 מיליארד דולר, שפל של 4 שנים. דומה לישראל משום שהירידה נובעת בעיקרה מגזירות כלכליות ולא מצמיחה אורגנית אך בפריזמה רחבה גם זוהי נחמה גם אם רלונטית לכלכלה בלבד ולא לאזרחיה.
    אפשר להתייחס לנתונים נוספים דוגמת נתוני התעסוקה אך אלו אינם מעלים או מורידים. חזרנו בשבועות האחרונים על כך שהעליה האחרונה לכיוון 1700 הנקודות ב s&p נובעת מנתונים חלשים לפיהם המשקיעים מניחים דחיית האטת תכנית הרכישות. באותה נשימה ציינו כי המשקיעים אולי מייחלים לכך אך הפור כבר נפל והתכנית תצומצם עוד השנה. נשיא הפד בדאלאס, ריצ'ארד פישר, הנחשב לאחד הנשיאים הדומיננטיים והמובילים הבהיר השבוע כי "הפדרל ריזרב קרוב להאטת תכנית רכישות האג"ח". כך בצורה פשוטה, קטע פישר את הראלי האחרון ולמעשה מגדיל את הסבירות להמשך התיקון לכיוון רמת 1675. לא משהו דרמטי מאחר ובוול סטריט יודעים שברננקי קשוב לכל עיטוש אבל בהחלט סיום המהלך עד הימצא קטליזטור חדש, אם בכלל.


    מניות ומגזרים
    שורט על פריגו – מצוי כבר בתיק המניות, וכעת אנו מכפילים את משקלו. רכישה שמקטינה את מזומן החברה באופן ניכר, ולמעשה שוללת אפשרות לרכישה משמעותית נוספת בשנתיים הקרובות. המשקיעים שקיוו לבלוק באסטר קיבלו חברה טובה אך ללא תרופות גינריות בעלות פוטנציאל וניכר שהמוסדיים הם הראשונים להפנים זאת.

    טסלה (TSLA) – אינה מצויה בתיק האתר אלא בתיק הWallStreet Pro אך אני מוצא לנכון להתייחס אליה גם במסגרת האתר בשל העיסוק הנרחב במניה בפורום שאלות, ובכלל. הדו"ח האחרון של החברה הינו מעולה אך מכאן כבר קשה לראות המשך התקדמות בטווח הקצר, ללא תיקון משמעותי. אנו מוכרים המניה אך ורק בשל הערכה לתיקון טכני, ולא פרמטרים פונדמנטליים ובשל התשואה הגבוהה ( 49%) מוטב לממש הרווח.


    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    תודה רבה שחקן.
    שורט על פריגו - ניתן כמובן לעשות גם בוול-סטריט על PRGO, נכון?

  3. #3
    תודה רבה שחקן
    ניזון מפירורים

  4. #4

  5. #5
    שחקן, תודה רבה, מעניין ומועיל כתמיד.
    בקשר ל TSLA (ובכלל, לכל מצב של תיקון טכני): האם יהיה נכון לעשות עליה שורט, כדי לרכב על התיקון ואז לונג? או להמתין על הגדר בזמן התיקון ואז לונג?
    אושרה

  6. #6
    תודה שחקן

  7. #7
    ציטוט פורסם במקור על ידי oshra_d צפה בהודעה
    שחקן, תודה רבה, מעניין ומועיל כתמיד.
    בקשר ל TSLA (ובכלל, לכל מצב של תיקון טכני): האם יהיה נכון לעשות עליה שורט, כדי לרכב על התיקון ואז לונג? או להמתין על הגדר בזמן התיקון ואז לונג?
    אושרה
    מבחינה טכנית: צריך לקחת בחשבון, שלא כל פעם התיקון יהיה לעומק, יכול להיות גם תיקון לרוחב.

    http://content.screencast.com/users/qjol/folders/Default/media/f8e557f0-b5aa-4fb5-8aaf-5f4b743d1aba/correction.JPG

    לכן, the trend is your friend
    דעתי בלבד, תקנו אותי אם אני טועה.

    הטבע האנושי הוא להילחם בשוק, על מנת להצליח בשוק יש להילחם בטבע האנושי.

  8. #8
    לכל מי שמחכה לתנועה, בספטמבר בארץ תהיה תנועה ואפילו תנועה חדה.

    התכוננו עם הקסדה, בכל מקרה ממליץ בחום, לא לפתוח בספטמבר אופציות לפני שיש מהלך, כי מתכננים את זה כבר חצי שנה

  9. #9
    טדי,
    האם אתה יכול לפרט? מה המקור? אילו אינדיקציות יש לך עם המסקנות החד-משמעיות האלה? אני מניח שאתה מדבר על ירידות... מי אלה ש"מתכננים את זה כבר חצי שנה"?
    תודה,
    ארז

  10. #10
    שחקן תודה.
    teddyh - אתה יכול להשאיל לי את כדור הבדולח שלך בבקשה להגרלת הלוטו הבאה

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות