x




עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 21

נושא: סקירה שבועית 26.5.13

  1. #1

    סקירה שבועית 26.5.13

    השבוע החולף היה סוער במיוחד אך נחתם ללא כל שינוי עת חמישי מוחק את כל מהלך העליות שקדם לו. תיקון בארה"ב וצניחה באסיה הפכו לרגע את הסנטימנט לדובי והזכירו לכל מה יתרחש במידה ותיספק הזרמת הכספים המסיבית של הפד. עוד נתייחס בהמשך לשאלת תיקון רגעי או מתמשך אך בשוק המקומי התעלמות מוחלטת: סטית התקן לא נעה כלל, ובפרט ביחס ליוני; יחס P/C שומר על אונו; הקרנות שוברות שיאי גיוס מידי יום וכך גם מדדי התל בונד.
    זהו לא מצב שגרתי למעוף הנוהג להגיב במכירת יתר למדדים שליליים מעבר לים אך הוא מגלם נאמנה את הציפיות להורדת ריבית נוספת הערב (שני) של רבע האחוז. מה שנדמה היה עד לפני חודש כתרחיש חסר סיכוי הופך לממשי לאחר הורדת ריבית במהלך המסחר שהובילה לתגובת שרשרת בדולר/שקל ובשוק המניות המקומי. האם הנגיד יוריד ריבית? השוק לא מותיר לפישר כעת ברירה. פרוטוקולי בנק ישראל דחפו הדולר מעלה עד לסף 3.7 והעקומים כמו גם שער החליפין מגלמים הורדת ריבית כמעט במלואה. הותרת הריבית על כנה תוביל לתגובה חריפה עד לרמת 3.62 ומחיקת מרבית מהלך העליות, כמו גם תגובה אלימה בשוק המניות המתמחר עבור מניות הבנקים והאגחים הורדה נוספת. מאידך, נתוני השבוע האחרון המגיעים משוק הנדלן עגומים: עפ"י השמאי מחיר הדירות מוסיף לטפס, היקף המשכנתאות באפריל עמד על 3.8 מיליארד ₪, וצעדי ממשלה אין. הורדת ריבית לשוק זה כמוה כשפיכת שמן למדורה ומהווה צעד בלתי אחראי בעליל. יתרה מזאת, היא מסרסת את יכולת הנגיד הבא (טרכטנברג/פולג) לשלוט באינפלציה, כל שכן בשער החליפין. בד בבד נתוני הלמ"ס לפיהם צמח המשק ברבעון הראשון השנה בקצב של 2.8%, האצה ביחס לרבעון הקודם, אינם מחייבים הורדת ריבית נוספת ולכן הצעד המקצועי הוא שלא להוריד הריבית. הבעיה היחידה בגינה אנו נוטים להעריך סבירות מעט גבוהה יותר להורדת ריבית הינה כרטיס הביקור של פישר – שער הדולר. הנגיד קידש את המטרה וברצונו לסיים תפקיד בשער גבוה ככל שניתן, כך שניתן יהיה לומר "הגעתי בשער X וסיימתי בשער X" (ע"ע אלן גרינספאן) . ברור כי ישנה החלטת ריבית נוספת בטרם סיום תפקידו אבל ההשפעה בבוקר המחרת על שער החליפין תהא כה מיידית עד כי המהלך הבא יכול לכל היותר להשיב המצב לקדמותו.

    בינתיים מי שמתמודד עם המצב הבעייתי אלו הם שחקני המעוף שלא יודעים רגע אחד של שקט מאז הורדת הריבית במהלך המסחר. אנו מגיעים לשבוע הפקיעה לאחר סנטימנט שקיבל סטרואידים, והספיק להתרחק מפקיעה אופטימאלית שקודמה לאורך כל הימים האחרונים מעלה אך ללא תמורה מהותית: קידום סטרייק מניב כ 100 ₪, וזהו לעג לרש. הגבולות נעו כאמור מעלה וכעת גבול עליון ניצב ברמת 1250; גבול תחתון ברמת 1168; ופקיעה אופטימאלית ברמת 1200-1210 (שינוי של 10 נקודות בלבד בשבועיים האחרונים). בשבוע החולף הושקעו סכומי עתק במטרה לבלום את מדד הבנקים, שאכן היה היחיד למרבה האירוניה שלא הגיב להורדת הריבית, וההתלבטות הגדולה הינה ביחס לסגירה מוקדמת בשני של הפוזיציה או בוקר שלישי לכל המאוחר ובין המשך עד לבוקר הפקיעה. זאת ועוד, אנו צפויים לגל דוחות הבנקים בימים שלישי – חמישי ולכן גם כאן יכולת ההשפעה צפויה להיות מוגבלת מהצפוי ולכן יש לצפות לעליה בסטיה גם ללא ירידה במדד.

    בשוק המט"ח, הדולר שקל יצא מהגבול אותו סימנו (3.65) אך זאת רק בשל תמחור הורדת ריבית נוספת. גם במידה ותרד הריבית אין לראות ברמת 3.7 כנקודת אל-חזור, ולכן הציפיות הן לחזרה לרמה המדוברת בתוך לכל המאוחר עד אמצע חודש יוני. בדולר/אירו כפי שהערכנו רמת 1.3 והדשדוש סביבה נותרו עימנו גם השבוע, כשגוברים הסיכויים למהלך קל עד לרמת 1.28 כבר בשבוע הקרוב בשל הכותרות בדבר הפסקת תכנית הסיוע.
    בשוק הסחורות, ציינו בסקירה האחרונה כי "יהא זה מפתיע למדי אם עד הסקירה הקרובה הזהב לא יאבד גובה לכל הפחות ל 1400". המתכת אכן ביצעה לאחר הסקירה מהלך ירידה חד של 5% ונסחרת כעת סביב 1390$ לאונקיה. הצפי לשבוע הקרוב הינו 1350-1400 ללא תמורות מיוחדות בשוק. נכון הדבר גם ביחס למחיר הנפט שאיבד כ 3$ לרמת 93$ לחבית אך מלבד ציפיות ארוכות טווח לשורט מתמשך אין לראות פריצה בשבועות הקרובים של רצועת 90-95$.

    באירופה, נתוני הצמיחה אומרים הכל. התייחסנו לא פעם לכך שהמשקיעים בארה"ב אופורים ללא סיבה אך עם תמיכה. האירופאים פשוט הוזים: צרפת, מאריות האיחוד התכווצה בשיעור שנתי של 0.4% ברבעון הראשון של השנה ונכנסה רשמית למיתון. גרמניה צמחה 0.1% בלבד. התמ"ג בגוש האירו התכווץ ב 0.2% לעומת צפי ליציבות ואין לרפואה אפילו נתון צמיחה מתמשך אחד המעיד על התאוששות. כיוון שדראגי כבר הפחית הריבית, ושוב נוכח שהדבר חסר טעם, על האיחוד לפנות למקומות יצירתיים יותר ולהערכתנו בשבועיים הקרובים ישובו תשואות אגח המדינות למרכז הבמה. כל שהחזיק/מחזיק את הבורסות באירופה מלצלול הוא הנעשה בוול סטריט והמשך קביעת השיאים, אך משארה"ב תשתעל אירופה פשוט תתמוטט ודווקא המדינות המובילות: גרמניה, צרפת ובריטניה צפויות להציג תשואת חסר, שכן ספרד ויוון מגלמות באופן ניכר את מצבן לאשורו. לא מן הנמנע שהפתרון היחיד הינו הנפקת אג"ח כלל אירופאיות שאחרת קשה לראות את אירופה נלחצת מתיקון אלים של 5-7% כבר בשבועות הקרובים.

    באסיה, העיינים כולן הוכו תדהמה עת הניקיי צלל 7.3% ללא כל סיבה. אדגיש בשנית – ללא כל סיבה. כשמזרימים כסף ללא הבחנה ובריבית אפסית יש לצפות גם להתפוצצות של הבועה, והמתרחש בניקיי הוא בבואה של העתיד לקרות באירופה ובארה"ב. זהו בפירוש לא תיקון קל או תיקון טכני אלא שינוי מגמה ומהלך שיכול להסתיים בתנועה של 20%. בל נשכח כי מתחילת השנה רשם המדד תשואה של למעלה מ 30% אך מרגע שהמשקיעים בעולם מבינים כי ברננקי שוקל שינוי מזערי בהזרמת הכסף הקבועה, די בזאת בכדי להרעיד את אמות הסיפים. אסיה צפויה לשמור על יציבות יחסית מאחר ומלכתחילה לא רשמה תשואות כה מופלאות ואילו הניקיי צפוי לרדת לרמת 13800 לדעתנו כבר בימים הקרובים.

    שאלת השאלות היא כמובן ארה"ב והאם מדובר על תיקון או שינוי מגמה. התשובה עודנה תיקון ולא מעבר לכך אך יעד התיקון הולך ומעמיק בואכה 1580. מלבד העובדה שברננקי יספק עוד אי-אילו תמיכות במידת הצורך, נתוני הצריכה בין אם מדובר בזינוק בהזמנות מוצרי ברי קיימא, או המכירות הקמעונאיות שעלו באפריל בניגוד לצפי, מוכיחים כי המשק הנשען על בזבוז חוזר לעצמו/לבזבז. גם המפורש כשלילי דוגמת ירידה ביבוא ברמת 0.5% אינה בשורה שלילית ברמת המאקרו, שכן הדבר מספק תמיכה מסויימת לשוק העבודה ובסה"כ שוק הנדל"ן מוסיף להתאושש לאט אך באופן עקבי (מדד אמון הקבלנים מצויין). ובכל זאת, תיקון משמעותי. הסיבה היא כאמור בבואה של הניקיי – מרגע שאתה מעלה שוק עשרות רבות של אחוזים על אויר חם אין לצפות לתגובות פרופורציונאליות אלא לתיקון אגרסיבי בשווקים. חמישי-שישי עומדים לכאורה בסימן הופכי לכתוב, שכן המדדים לא המשיכו גל יורד אך חשוב לבחון את הניואנס: הם גם לא המשיכו גל עולה. עד כה התרגלנו כי נדיר לראות יומיים שליליים בוול סטריט, ומה שאיבדנו בראשון נחזיר בשני. חולשת המדד לתיקון והמשך קביעת שיאים היא איתות שלילי עבור השוק אך כאמור כל עוד ברננקי בתמונה הסבירות לקריסה דוגמת הניקיי קלושה עד אפסית.


    מניות ומגזרים
    אלביט מערכות – המלצת קניה ! החשש היחיד הוא משער הדולר אך המניה חוזרת לתיק האתר ואף כמניית עוגן בשל מהלכי יעול עליהם צפויה לדווח החברה בדו"ח הקרוב. הפשרת הסכמים כמו גם קופת המזומנים של החברה המאפשרת תמרון נרחב מעלה אפשרות של רכישה עד סוף השנה (הערכות הן חברה מקומית דווקא) ובהתאם ההמלצה.


    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    תודה רבה. המשך שבוע טוב
    THE HOUSE NEVER LOOSE

  3. #3
    לפי המפות אני חושב שפגיעה אופטימלית זזה לכיוון 1215-1222

  4. #4

  5. #5
    תודה על הסקירה, שחקן =)

  6. #6
    תודה רבה שחקן
    ניזון מפירורים

  7. #7
    שחקן, תודה על הסקירה והמעניינת.

  8. #8

  9. #9
    שחקן ,תודה ויישר כח על הסקירה - לא קלטתי בסופו של דבר לאיזה כיוון המדד צפוי לחודש יוני , בסקירה הקודמת ציפינו לאיבוד גובה מתחת 1200 האם הנחה זו עדיין קיימת ? או שיש כרגע חוסר ודאות בגלל הנגיד ?
    ובנוגע לאלביט האם כדאי לחכות בטווח הקצר שהיא תתקן קצת למטה מהשיא האחרון או שכבר עכשיו בשיא היא שווה קניה ?
    נערך לאחרונה על ידי amibd, 27.05.2013 בשעה 12:04

  10. #10
    תודה לסקירה
    בריאות והצלחה

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות