x




עמוד 1 מתוך 6 123 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 51

נושא: פאני מיי / פראדי מק (GSE'S)- מניות בכורה

  1. #1

    פאני מיי / פראדי מק (GSE'S)- מניות בכורה

    העברתי זאת לפורום אגח משאלות לשחקן מעו"ף מכיוון שאני מתמקד במניות הבכורה של החברות והן למעשה אגח.

    רקע וסקירת מצבנו עד היום

    מדובר בגופים המבטחים משכנתאות ומשקיעים בתיקי הלוואות ובאיגוח הלוואות שנוסדו עפ"י צו של הקונגרס האמריקאי ועם הזמן הפכו לפרטיות, אך תמיד השוק התייחס אליהם כחברות בגיבוי ממשלתי . לפרופיל פראדי מק: http://finance.yahoo.com/q/pr?s=FMCC+Profile

    לחברות אגחים בכמות עצומה שמוחזקים ע"י משקיעים סולידיים ביותר - ואלו ה אגחים מגובי המשכנתאות שהפד רוכש.

    שהמשבר החל הממשל החליט להשתלט על החברות ולמנות להם מנהל מיוחד על מנת למנוע כל ספק בדבר יכולתם להמשיך לעבוד ולאפשר להם להתממן בשיעורי ריבית הנמוכים בגלל שנחשבים לחברה סופר בטוחה.

    ההשתלטות בוצעה כפי שבוצע ב - AIG ובסיטי בנק ועוד מאות בנקים אחרים - החברה הנפיקה מניות בכורה "בכירות" נושאות ריבית ונתנה אופציה לממשל במקרה זה ל - 79.9% מהמניות.

    בשלב הזה כללי החשבונאות גררו הפחתות מסיביות בחברות והגדילו את ההפסדים בספרים למספרים אסטרונומיים , בתוספת להפרשות להפסדים עתידיים כל אלו גרמו לממשל להזרים למעלה מ - 130 מליארד דולר לחברות בין 2008-2010.

    כל רבעון, החברות משלמות 10% שנתי על מניות הבכורה הבכירות ובשנים הראשונות היו צרכות ללוות עוד כסף מהממשל על מנת לשלם לממשל , מה שהביא אותם לקבל 187 מליארד דולר אך לשלם בדוידנדים 50 מליארד דולר עד סוף 2012.

    הממשל קבע כי ברצונו לקבוע מודל משכנתאות חדש שיחליף את המודל של פאני ופרדי וכפה הקטנת תיקי המשכנתאות שהחברה מחזיקה. השפה שבה משתמש בממשל היא "WIND DOWN" שניתנת לפרשנות -זה ברור שמדובר על להקטין, אך עד היכן?

    בסיטואציה לפני מספר שנים , בה החברות חייבות 190 מליארד דולר בגין מניות הבכורה למרות שהחזירו דרך דוידנדים 20-30 מליארד, השוק בגדול אמר קדיש על החברות והמניות המחקו מהבורסה הראשית - התפיסה הכללית, בגיבוי דוחות מחקר מפורטים ותחזיות של הממשל הראו כי הסיכוי לגבות את החוב של החברות לממשל שואף ל - 0 והרוח הכללית שנשבה היא - הולכים לסוג של פרוק והחלפה של החברות במשהו אחר .

    וכך מניות החברות נסחרו בבורסה המשנית במחירים של 0.25 דולר ומניות הבכורה הרגילות, שהפסיקו לשלם את הדוידנדים (ריבית) שלהם, הגיעו למחירי פרוק 1-1.5 סנט לדולר

    בינתיים עברו מספר שנים, ושנת 2012 היתה שנת מפנה - שוק הנדל"ן התייצב ואף עולה, תיקי המשכנתאות החדשים מהווים חלק הולך וגדל בתיק של החברות והן חזרו לריווחיות - אפילו ריווחיות טובה מאוד

    הממשל לא הצליח לגבש תוכנית חדשה אמיתית לחברות, אך המנהל בפועל פועל למזג את חלק מפעילותם - אז זה יקח עוד שנים

    עכשיו שוב כללי החשבונאות עובדים - אם יש רווחים צריך להחזיר את הנכסים שנמחקו ב - 2008 , אם הפרישו יותר מדי להפסדים עתידיים -צריך להפוך ההפרשה - וזה מה שקרה עכשיו - פאני מיי הרוויחה 17 מליארד דולר ב - 2012 . ב - 2013 תכיר בנכס מס בהיקף של 57 מליארד דולר, כלומר ברווח השנתי הצפוי ב 2013 - 70-75 מליארד דולר!

    כמו כן , חברה מצהירה כי היא ריווחית ותמשיך להיות ריווחית בעתיד הנראה לעין, היקף המשכנתאות "טרום המשבר" מהווים רק 34% מתיק ההלוואות וכבר הופרש בגינם הרבה יותר מדי ממה שהיה צריך להפריש וחלק מהרווחים היום זה ביטול הפרשות להפסדים עתידיים.

    במקביל , מ - 2013 נכנסת שיטה חדשה של תשלום עבור מניות הבכורה - במקום 10% לשנה, עוברים לתשלום כל הרווח תוך השארת הון מינימלי ביותר שילך וירד בחברה - כלומר התהליך המעגלי בו החברות לוות כסף מהממשל כדי לשלם לממשל - נפסק ולכן יתורגם הרווח השנתי לתשלום לממשל של כ 75 מליארד דולר ב 2013!

    עד כאן העובדות. השלב הבא זה הערכות ותחזיות.

    אז מה צפוי הלאה

    תשלום בסדר גודל של 75 מליארד דולר של פאני מיי (ובמקביל באותה פרופורציה - פראדי מק) יחזיר חלק משמעותי ביותר מהמימון שקיבלו החברות מהממשל ב- 2008 בצורת מניות בכורה בכירות וזה שומט את הקרקע מכל נסיון לבצע שינוי משמעותי בשוק המשכנתאות - מי יתעסק בלפרק חברות שהממשל מחזיק 80% מהן והם ריווחיות מאוד ומחזיקות ביניהן 90% משוק המשכנתאות בארה"ב?

    הדיון יתמקד באיך להוציא את הממשל מהחברות והכנסת הון פרטי למערכת - יש הרבה חלופות אך לכולן מכנה משותף אחד - החברות לא יפורקו.

    כל זמן שמניות הבכורה הבכירות קיימות - מניות הבכורה אינן מקבלות ריבית וללא תשלום ריבית - ערכן נמוך מאוד (ישולמו רק בפרוק בעדיפות על המניות הרגילות)
    כל עוד החברות נתפסו כחדלות פרעון ושלעולם לא יחזירו את שווי מניות הבכורה הבכירות לממשל - לא היתה ציפיה אמיתית כי מניות הבכורה יהיו שוות משהו אי פעם - זה מסביר את מחירי הריצפה בהם הם נסחרו, אך עכשיו התמונה השתנתה.

    אם לא מפרקים את החברות מצד אחד , ורוצים להחזיר את החברות להיות ממומנות בהון פרטי, השאלה המענינת באמת זה מה יעשה הממשל עם מניות הבכורה הבכירות שהנפיק - האם ימיר אותם למניות? האם יאפשר לחברות לרכוש אותם (כפי שמבוצע בבנקים ) ? ההחלטה היא לאו דווקא החלטה כלכלית - היא גם החלטה פוליטית שמשרתת אינטרסים כלכליים של קבוצות לחץ שונות.

    אל תחשבו שמי שמחזיק את מניות הבכורה הם "פריארים" שיסכימו לתספורת - מדובר במאות בנקים שהחזיקו את מניות הבכורה כנכס שהותר להשקעת ההון העצמי של הבנקים ע"י הפיקוח על הבנקים וקבוצה של קרנות גידור שמגדילות החזקות עם הזמן - אלו קבוצות לחץ רציניות שלא יוותרו לקונגרס ללא קרב רציני - אפילו באמצעות בית המשפט ולדעתי יש להם רוב הסיכויים לזכות....


    אז במה להשקיע

    היום מניות הבכורה נסחרות בכ -16 סנט לדולר. מי שקנה במחירי השפל של 2010-2012 הרוויח כבר פי 10 על השקעתו .

    אם לפני שנתיים המחזור במניות הבכורה היה אפסי, וכיסוי המדיה היה 0 , היום מדובר על מסחר של מליונים בכל יום ולא מעט מאמרים - למשקיעים נפל האסימון שיש כאן הזדמנות.

    שנת 2013 הולכת להיות שנה סופר ריווחית לחברות, ריווחיות ברמה שתשבור את שיאי הריווחיות של חברות בארה"ב -החדשות יגיעו לכל עיתון כלכלי בעולם.

    במרץ 2014 , אחרי פרסום הדוחות לשנת 2013 יהיה כבר ברור לכולם כי על 187 מליארד דולר שהחברות קיבלו במניות בכורה בכירות הם כבר שילמו כ - 160 מליארד דולר בדוידנדים וכבר ברור שהממשל לא רק שלא הפסיד על חילוץ ה - GSE אלא ירוויח עשרות מליארדים אם רק יתן פתרון סביר לביטול מניות הבכורה הבכירות ויממש האופציה ל - 80% מהמניות.

    עד היום, מחזיקי מניות הבכורה בחברות שחולצו ע" י הממשל לא נפגעו, קשה לי להאמין שכאן הולך להיווצר תקדים - ביחוד עם הממשל הולך להרוויח כסף על החילוץ.

    יחד עם זאת, חשוב לזכור - אין כאן ניתוח של נכסים והתחיבויות, יש כאן ניתוח מאקרו כלכלי / פוליטי , שמנבא תהליכים פוליטיים.

    אם מדברים על סיכוי / סיכון - אינני מכיר השקעה טובה יותר ממניות הבכורה של ה - GSE

    גילוי נאות: מחזיק הרבה, הרבה זמן

    קישור לציטוטי המניות / מניות בכורה - יש לשים לב לשווי הנקוב של מניות הבכורה - יש של 50$ ויש של 25$

    http://finance.yahoo.com/quotes/FMCC...o=view_updated

  2. #2
    תודה רבה על המידע, פוסט מושקע בהחלט, בהפניה שלך ישנם הרבה ניירות, מה ההבדל ביניהם ? מדוע בחלק יש מחזור סביר ובחלק אין ? מדוע למרות שרובם עלו משמעותית יש כאלו שירדו משמעותית? ובקיצור, האם יש נייר / ות שאתה ממליץ עליהם כעדיפים על אחרים ומדוע ? תודה מראש

  3. #3
    בהפניה שלך ישנם הרבה ניירות, מה ההבדל ביניהם
    יש את שתי המניות - פאני מי (FNMA) ופראדי מק (FMCC)

    אחריהן יש את מניות הבכורה - ניתן להבין מי שייך למי לפי השם.

    עפ"י המחירים בשוק ניתן לראות מה הפארי של מניות הבכורה - ה - 50$ נסחר ב - 8$ ה - 25$ נסחר ב - 4$

    מדוע בחלק יש מחזור סביר ובחלק אין
    זה תלוי בגודל הסידרה ומתי הונפקה - עד לפני מספר חודשים המחזור היומי לא עלה על אלפי מניות ביום - גם לסדרות הסחירות

    מדוע למרות שרובם עלו משמעותית יש כאלו שירדו משמעותית
    לא ברורה לי השאלה

    בקיצור, האם יש נייר / ות שאתה ממליץ עליהם כעדיפים על אחרים ומדוע
    אני מחזיק את מניות הבכורה של FMCC כי תיק האשראי שלה היה יותר טוב - זה היה רלבנטי שקניתי לפני מספר שנים היום זה לא משמעותי

    היתה תקופה שבגלל חוסר סחירות היו רווחי ארביטראז - זה היה מקום שהאלגו לא הגיע אליו בגלל חוסר סחירות - אז האחזקות שלי די התפזרו בין הסדרות

    ההנחה היא שכולם יקבלו אותו דבר - כך שכדאי לקנות את הזול יותר היחסי (שים לב - 4 לא יותר זול מ - 8 ....) וכדאי לרכוש מהסדרות הסחירות יותר - שתוכל לצאת אם תרצה -אני מניח שאם יהיו חדשות רעות - העונש יהיה כבד - תסתכל על הגרף ל - 5 שנים ותראה מה קרה שהכריזו על מחיקה מהבורסה הראשית

  4. #4
    tby,

    תודה רבה על הסקירה המקיפה.
    למרות כל מה שרשמת אני עדיין לא רואה באיזה נייר בדיוק אתה ממליץ ( זה שאתה מחזיק ) אפשר פשוט לקבל את הסימבול שלו?
    בתודה מראש.
    גולפי.

  5. #5
    למרות כל מה שרשמת אני עדיין לא רואה באיזה נייר בדיוק אתה ממליץ ( זה שאתה מחזיק ) אפשר פשוט לקבל את הסימבול שלו?
    אני לא ממליץ על נייר ספציפי - אני תארתי את מצבן של מניות הבכורה

    את הבחירה במה להשקיע אני מותיר לך - יש ביניהם הבדלי מחיר שנובעים בין היתר מסחירות - תבצע את הבדיקה שלך לגבי מחירי הקניה שתרצה לבצע הקניה.

  6. #6

    מניות בכורה

    תודה tby על הסקירה
    מכיוון שמדובר במוצר לא מוכר במחוזותינו, אולי תוכל להרחיב על אופיו?
    מדוע הוא כמו אג"ח, האם יש לו מועדי תשלום? היכן אפשר לראות את התשואה?

    אולי תוכל לקחת מנייה אחת ןלהדגים לפיה?

    תודה!!

    דרור

  7. #7
    מכיוון שמדובר במוצר לא מוכר במחוזותינו, אולי תוכל להרחיב על אופיו?
    ומדוע לא לחפש באינטרנט וללמוד ?

    הסבר מצויין כאן:

    http://cafe.themarker.com/topic/1082796/

  8. #8

    דוחות רבעון ראשון 2013

    כצפוי פאני מיי הכירה בנכס המס כמעט במלואו ובצרוף הרווחים מפעילות הביאו אותה לרווח הדימיוני בגובהו - 58.7 מליארד דולר.

    עפ"י ההסכם עם הממשל, החברה תשלם 59.4 מליארד דולר דוידנד , שיביא את סך הדוידנדים ששולמו לממשל לכ 95 מליארד מתוך 116 מליארד השקעה - כלומר ההשקעה נטו של הממשל בחברה עומדת כעת על 22 מליארד דולר בלבד

    מכיוון שהחברה טרם הכירה ב - 10 מליארד דולר אחרונים של נכס המס , והריווחיות הרבעונית שלה תהיה 6-8 מליארד דולר, נראה שבסוף הרבעון השלישי תחזיר החברה את כל השקעת הממשל ולזה יש משמעות אדירה .

    מעבר להכרה בנכס המס שזה עניין חד פעמי (למעט ה - 10 מליארד שעדיין צרכים להיות מוכרים), הריווחיות השוטפת של החברה מאוד גבוהה ביחס לריווחיות ההסטורית שלה וזה נובע ממספר גורמים:

    גורמים לטווח קצר /בינוני:

    - שיפור בשוק הנדל"ן לדיור - לחברה הפרשה ענקית לחובות מסופקים, היא כעט מצמצמת ההפרשה בקצב של 0.5 מליארד ברבעון [כלומר החברה "מודה" כי הפרישה בעבר יותר מדי]
    - ריווחי נגזרים - שם המשחק בחברות הללו זה ניהול סיכוני ריבית - שהריבית ירדה החברה "הפסידה" על ההגנות , שהריבית מתייצבת / עולה - החברה תרוויח על ההגנות - זה משחק סכום אפס מכיוון שלטווח ארוך רווח / הפסד מההגנות מתקזז עם רווח / הפסד בשינוי שערי ריבית של החוב לטווח ארוך.
    - אין תחרות

    גורמים לטווח ארוך

    - החברה העלתה את פרמיית הביטוח על המשכנתאות אותה היא גובה ב - 30% - ומגמה זו תימשך - פרמייית הביטוח תועלה עד אשר תגיע לגובה בו השוק החופשי יסכים לבטח את המשכנתאות ויווצר שוק תחרותי


    מניות הבכורה עומדות על כ- 18% מהפארי

  9. #9
    FNMA מנפיקים MBS אותם קונה האוצר
    אין כאן בעצם איזה משחק פירמידה?
    האוצר נותן לחברות כסף בזול ואז קונה מהן את ה MBS. יש כאן כסף אמיתי?

  10. #10
    מנפיקים MBS אותם קונה האוצר
    אין כאן בעצם איזה משחק פירמידה?
    האוצר נותן לחברות כסף בזול ואז קונה מהן את ה MBS. יש כאן כסף אמיתי?
    MBS (איגוח של הלוואות) מבוססים על הלוואות אמיתיות שאוגחו - כלומר הכסף של המשכנתאות שילם עבור קניית נדל"ן למגורים - זה כסף אמיתי

    כלומר גם אם הפד ירכוש את כל ה MBS שיונפקו ע"י ה GSE - זה כסף אמיתי שמגיע לכלכלה .

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות