x




מציג תוצאות 1 עד 9 מתוך 9

נושא: סקירה שבועית 24.3.13

  1. #1

    סקירה שבועית 24.3.13

    השבוע החולף מביא כמעט לסיומו חודש מוזר משהו ולא אופייני. על פניו נדמה כי המומנטום חזק ביותר, הציפיות חיוביות, הקרנות מגיסות והתחושה הכללית אופורית. ברם, המספרים מלמדים אחרת. בדיוק לפני כחודש, ערב הפקיעה, עמד המדד ברמת 1240 הנקודות, והנה שבים אנו בדיוק לרמה זו ללא תנועה מיוחדת. דשדוש מוחלט. אמת כי לשחקני המעוף חלק ניכר בעצירת המדד אך הדברים נכונים במידה רבה גם לאירופה וארה"ב, ולכן טרם ניתן להכריז על יציאה ופריצה אמיתית מרצועת 1170-1240. חג הפסח יכול בהחלט להוביל לתגובה אלימה לאחד הכיוונים אך בהיעדר שינוי מקומי או הובלה של מי ממניות המעוף, איננו צפויים להתרחק מרצועה זו ופתיחת פוזיציות אפריל אף מאותתת על כך: עדין פתיחה נמוכה מהרגיל, אך כבר עכשיו בולטת הטיית מה לכיוון 1230 הנקודות.

    שחקני המעוף שמרו החודש על רמת 1240 מכל משמר. כל אימת שהמדד איים לפרוץ רמה זו הגיע לחץ, בדגש על מניות הבנקים, שהשיב את המדד כלעומת שטיפס. מי שהקדים ופתח פוזיציות טרם יום הפקיעה סוגר את אחד החודשים הטובים בשנים האחרונות בהן המדד דשדש לחלוטין. גם הפותחים ברמת 1220 אינם יכולים להתלונן בשל טווח הגנה של 40 נקודות, אם כי הרצון בהחלט היה בפקיעה נמוכה משמעותית אך החשש מהתפתחות סיפור קפריסין מנע מאיתנו להמתין ולהיכנס ליום הפקיעה. באופן לא מפתיע, ובדומה לשלושת החודשים האחרונים, נזילות בכתיבת אופציות CALL לא היתה חסרה מאחר וכמעט מדי יום סברו רבים שאנו מרחק נקודה מסקוויז. בפועל, ואמורים הדברים ביחס ללא מעט פרשנים, אף בהתעלם מהתקבול כתוצאה מקידום לא היה זה המצב, אך פעם נוספת רבים התפתו לרכוש אופציות אלו ובדיעבד גילו כי הם בעיקר הכניסו נזילות לשוק.
    הסטיה הנוכחית מאלצת שוב לעבוד קרוב לספוט, ולכן גם החודש עוד בטרם ברורים הגבולות ברור כי די בתנועה של 2% לכיוון ליצור דרמה גדולה כששחקני המעוף יאלצו לנצל קרוב לוודאי נכס בסיס בשלב מוקדם בחודש.

    וכשאין נזילות וגם אין תשואות המשקיעים צריכים להבין, וכעת אף מבצעים, כי האטרקטיביות מצויה מעבר לים וכי ממש אין זה הכרח שהפערים יסגרו: עפ"י נתוני בנק ישראל שווי תיק המניות של ישראלים בחו"ל זינק ב 2012 ב 8.4 מיליארד דולר ! 4.6 מיליארד דולר הינם גידול אורגני והיתר כתוצאה מעליה בערך הניירות. לשם המחשה, המדובר במחזור חודשי של בורסת בת"א על נגזריה ואג"חיה ולכן מה שטרם הפנימו בהנהלת הבורסה כבר מבצעים מרבית המשקיעים המקומיים עם זיקה גלובלית רחבה מאי-פעם.


    השוק יכול היה לקבל תמיכה מסוימת באם בנק ישראל היה מוריד את הריבית אך ההחלטה אמש (ראשון) להותיר הריבית על כנה למשך החודשיים הקרובים (אין החלטה באפריל) מוכיחה כי הפוקוס עבר לנדל"ן. אם זה היה תלוי בפישר, אין כלל שאלה האם יש להוריד הריבית, ולראיה הבנקים המגמגמים, אלא שנתוני הלמ"ס לפיהם מחיר הדירות עלה בינואר ב 1.7%, השיעור החד מיוני 2010, שומטים כל אפשרות לעשות כן. שלושה חודשים לתום כהונת הנגיד ובועת הנדלן מעולם לא היתה מנופחת יותר. כל צעדי הנגיד חסרי משמעות מאחר וגורם העל, הוא הריבית, נותר נמוך וכעת נתון הצמיחה המאופס מוכיח כי האיומים אינם בגדר בלוני ניסוי – משהו רע בהחלט עובר על המשק המקומי. עוד מוקדם לספק נתונים אך נדמה כי נתוני הרכישות ברשתות השנה מעידים על האטה (ואזהרות רווח?), ולכן אי אפשר כל העת להתבסס על שיאים חדשים מעבר לים בבוא משקיע לתמוך במגמת ה LONG. טבע קרובה מתמיד לאיבוד הקופקסון; הבנקים ניפקו דוחות חלשים והחלק הטוב שבהם כל כולו נדל"ן; מלאנוקס חסרת תקנה ופריגו במכפיל גבוה במיוחד למגזר. רוצה לומר, אין קטר בת"א 25. ראוי לציין כי גם בשנים עברו התמונה היתה דומה אך תמיד היתה מניה אחת מעל כולן ששמרה על המומנטום: כיל וח"ל, פריגו, מלאנוקס וכן הלאה. אין מניית עם במדד המעוף ועל כן GOOG ו C מעניינות בהרבה וזאת עוד בטרם כתבנו מלה על הסיכונים הביטחוניים/מדיניים באזורנו.

    הותרת הריבית על כנה למשך החודשיים הקרובים אך היוותה את האות להמשך החלשות הדולר על אפו וחמתו של פישר. רמת ה 3.65 אותה סימנו כיעד הושגה בתוך כשבוע, וכעת ניתן להמשיך ולסמן את יעד 3.6 כמטרה הבאה. המשקיעים רואים אל מול עיניהם שילוב מנצח: חודשיים ללא הורדת ריבית + המשך הדפסת המטבע האמריקני עד אין קץ מצד ברננקי.
    מנגד, איומי פישר שיחזור לשוק וירכש דולרים אינם מהווים עוד פקטור. הרה דולרים של בנק ישראל מונע ממנו חזרה להיקף משמעותי כבעבר, ואם לא כן הרי הנגיד כבר היה פועל במרץ, ובכל מקרה בעוד כרבעון יוחלף הנגיד שיעדיף להותיר את כשלון הדולרים לקודמו. שבירת רמת 3.6 יכולה כבר להוביל לתנועה אלימה פי כמה אך להערכתנו זאת לא יתרחש במהרה ולכן התרחיש הסביר הינו דשדוש ברמות 3.58-3.65 בשבועיים הקרובים.
    בדולר-אירו, ניתן היה לצפות להתחזקות ניכרת עד רמת 1.25 אבל ברננקי מיהר להדגיש בנאומו את הדפסת הדולרים ולכן הירידה היתה איטית מהצפוי. גם כאן אין חדש ולהערכתנו אובדן הגובה ביבשת הישנה יגבר על מכונות הדפוס ורמת ה 1.25 היתה ונותרה היעד.
    בזירת הסחורות, הזהב הפתיע ואיכזב בו-זמנית. הפתיע, מאחר ונרשמה עליה מעל לרמת 1600 $ לאונקיה אך באותה נשימה איכזב בגלל עליה מוגבלת זו. כשאין בנק בטוח באירופה לשים בו את כספך, פשוטו כמשמעו, ניתן היה לצפות כי יהא זה תור הזהב של המתכת. העליה המהוססת מוכיחה כי עודנו צפויים לשוב לרצועת 1500-1600 וכל יציאה מגבולות אלו הינה לשם בחינה ולא התבססות.
    לעומת הזהב, הנפט התנהל כמצופה בעיתות משבר ורשם עליה לרמת 94$ וללמעשה מחק ירידה חודשית איטית. אין צפי לתנועה מהותית בימים הקרובים והרמות המוכרות תישארנה עימנו.

    באירופה, מה הואילו חכמים אם חמש שנים לתוך המשבר ומדינה דוגמת קפריסין עדין מטלטלת היבשת אנה ואנה. נכון לזמן כתיבת שורות אלה טרם ידוע מהו המס שיושת על האזרחים ומאיזה סכום פקדון אך ברור כי זהו הפתרון העתידי היחיד. הטרויקה מתנהלים במשבר הזה בצורה חלשה, פתטית וחסרת תבונה ויותר משהעיניים נשואות לקפריסין הן מוכוונות למדינה הבאה. זה התחיל בכך שהטרויקה הדגישו כי אם קפריסין לא תאשר הטלת המס היא לא תקבל סיוע. הפרלמנט לא אישר וחצי שעה מאוחר יותר בישר האיחוד כי אע"פ כן, קפריסין תקבל הסיוע. זה המשיך בשורה של דרישות "מפתח" כהגדרתם שאף לא אחת מהן נענתה, וזה מסתיים בפתיחת הבנקים שאיש אינו יכול לצפות השלכותיה. אמנם סכום המשיכה היומי יוגבל אך עדין המראות של תורים ארוכים, אולי אף אלימים יתנו אותותיהם. הטרויקה לא פיספסה הזדמנות לפספס הזדמנות בניהול נכון של המשבר וראשיה לא השכילו להבין כי אם משחקים פוקר בלי קלפים: 70% מהקפריסיאים רוצים לעזוב את גוש האירו, וממשלה שנבחרה לפני חודש בלבד הם שחקן שאין לו מה להפסיד ולכן כמעט בלתי אפשרי לנצחו. ויש לכך כבר השלכות. הדיווחים מפורטוגל ואירלנד הם על התעוררות משיכות מצד אזרחים בשתי המדינות החוששים כי הם הבאים בתור. ממשלות שתהיינה עם הגב לקיר תרחקנה לכת יותר מבעבר ובסה"כ עבור מה? 10 מיליארד אירו – סכום המהווה קצת מעל מיאית בהתחשב בכל החילוצים שנעשו עד כה באירופה. אז ברור כי האיחוד בחר בקפריסין כבלון ניסוי וכהפגנת כח אך הוא יוצא מובס בסופו של יום, בטח ובטח אל מול מדינות עתידיות מולן יתמודד דוגמת ספרד ואיטליה.
    ברעש ההמולה הקפריסאית, לה אחראית במידה לא מבוטלת גם מרקל, שוב חמקה מתחת רדאר המשקיעים שגרמניה צוללת. עד כה השתמשנו במונח שוקעת אך מדד ה PMI שנפל ל 48.9 נקודות לעומת צפי עליה ל 50.5 בהחלט מצדיק את השימוש העדכני. ברבעון האחרון של 2012 התכווצה כלכלת גרמניה ב 0.6% ולכן הדבר מציב בסימן שאלה את ההערכות לפיהן הרבעון הראשון של השנה ירשום צמיחה של 0.4%. מדד PMI מוכיח כי לא בטוח שנזכה לראות צמיחה בגרמניה, והשענות האיחוד על הכלכלה מספר אחת ביבשת הינה משענת קנה רצוץ מבעבר.

    כשאלו הם פני הדברים באיחוד, המרויחים הגדולים מצויים בארה"ב. אמנם המדדים בוול סטריט חתמו שבוע שלילי קלות אך בהשוואה לבנקים והכלכלות באירופה, מדובר על גן עדן אמיתי למשקיעים. רמת הריבית, לה התחייב ברננקי בנאומו גם השבוע, הופכים את ארה"ב לפחות תנודתית ביחס לבורסות אחרות ולכן ההנחה היתה ונותרה כי פנינו לדשדוש או תיקון אך בהחלט אין לצפות לירידה דרמטית במדד, להבדיל מאירופה ואסיה.
    ובכל זאת, שוק הנדל"ן מאותת כי התיקון החיובי שהחל בו קרוב למיצוי ובהתחשב בנתוני שוק התעסוקה הדבר בהחלט מקור לדאגה. מדד אמון הקבלנים שבר רצף התאוששות מרשים ובעוד הציפיות עמדו על עליה ל 47 נקודות, רשם המדד נפילה ל 44 נקודות. זהו הנתון הנמוך מזה חצי שנה המוחק באחת התאוששות איטית אך עקבית של חודשים. במקביל, גם נתון מכירות הבתים הקיימים לפברואר איכזב עם קצב של 4.98 לעומת צפי ל 5.01 . שני אלה, ועל רקע קריאות חיוביות יחסית משוק התעסוקה, מחזירים למרכז הבמה את הנדל"ן אך הוא ויוותר בחודשים הקרובים משני לכאוס החוגג באירופה, ולכן הבורסות בוול סטריט צפויות להמשיך להציג ביצועי יתר על אירופה ובמידה רבה גם על אסיה להוציא הניקיי הרוחב על גל הקלות מצד הממשל.


    מניות ומגזרים
    שופרסל – שינוי המלצה ! אנו לא ממהרים לשנות המלצת מנית עוגן, בטח חודשיים לאחר הקניה. שני גורמים מובילים אותנו לעשות כן הפעם: תשואה של 10% בחודשיים שרושמת המניה, ובד בבד התחושה העולה מהקמעונאיות כי קצב המכירות מאט, בדגש על עונת החגים. אנו נעדיף לממש ברמת המחירים הנוכחית ולשקול לשוב למניה לאחר תיקון.

    שורט רמי לוי – בדיוק מהסיבות האמורות לעיל, יש מקום לבצע שורט על הנייר אלא שכאן מתווספת סיבה נוספת: שיא כל הזמנים במניה המתעלם מהעובדה שהרווחיות הולכת ונשחקת ונובעת בעיקרה מפתיחת סניפים – גורם מוגבל בהיקפו הקרוב למיצוי. אין מדובר בהתרסקות הנייר אך המניה נסחרת לכל הפחות ב 15% מעל ערכה הריאלי ובהתאם המלצת השורט.

    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה !


    חג פסח שמח !

  2. #2

  3. #3
    תודה וחג פסח שמח לכל חברי האתר.
    supgog.

  4. #4
    תודה שחקן, וחג שמח!GOOG ו C מעניינות אך אינן נכנסות לתיק?(ובאותה נשימה - אשמח אם תכניס לתיק גם מהמניות הכבדות והמשעממות שדיברנו עליהן)לגבי VXX - אם לא צפויה דרמה, האם עדיין שווה להחזיק בתיק? כרכיב הגנה? (שחיקה....)
    נערך לאחרונה על ידי nivh, 25.03.2013 בשעה 14:08

  5. #5
    מאלף ומושקע. תודה רבה שחקן.

  6. #6
    תודה שחקן וחג שמח, נראה ששוב מחר הסרט הקבוע חוזר, יתחיל גבוה ואז לחץ של הגופים הרלוונטיים להוריד את המדד לאור הכמויות הגדולות של הקולים הכתובים.

  7. #7
    ציטוט פורסם במקור על ידי GOLFMAN צפה בהודעה
    תודה שחקן וחג שמח, נראה ששוב מחר הסרט הקבוע חוזר, יתחיל גבוה ואז לחץ של הגופים הרלוונטיים להוריד את המדד לאור הכמויות הגדולות של הקולים הכתובים.

    איפה ראית כמויות?

    אולי לאפריל לאחר הגלגול

  8. #8
    תודה רבה שחקן
    חג שמח !!
    ניזון מפירורים

  9. #9
    ניב - GOOG מעניינת אבל מתאימה רק עם אסטרטגית הגנה ולכן לא הכנסנו אותה לתיק הקלאסי
    אבל חברי ה PRO סיימו טרייד על שילוב המניה-אופציה.
    C - מעניינת אל מול מניות המעוף אבל איני רואה סיבה אמיתית להכניסה לתיק, ובטח שלא מצפה
    לתשואת יתר ביחס ל s&p 500.

    GOLFMAN ויתר הקוראים - שימו לב כי שוב אנו חוזרים לרצועת 1170-1240 עליה נכתב בסקירה.
    יתכן שבשלישי נעלה ויתכן שלאו אבל כל זה מתרחש ברקע של שבירת שיאים בוול סטריט ולכן בלתי
    נמנע לשאול מה יקרה לכשיגיע תיקון מעבר לים? יש לזכור כי הדואליות מהוות כ 40% מהמדד ולכן
    ניתן לצפות פחות או יותר לקורלציה דומה וזה הדבר שצריך להדאיג את המשקיעים המקומיים.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות