x




מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: סקירה שבועית 10.3.13

  1. #1

    סקירה שבועית 10.3.13

    השבוע החולף היה חיובי אך עמד רובו ככולו בסימן שחקני המעוף המסרבים לתת למדד לצמצם פערים מהעולם. לאורך מרבית הימים מדובר היה בתנועה מינורית יחסית של נקודה עד שתיים, וכל התפרצות מעלה רוסנה במהרה עד לירידה חדה בסטית התקן לרמת 12% בלבד. בולטים היו ימי רביעי וחמישי כשגם אמש (ראשון) ירידה של אחוז בשעה האחרונה הדגישה כי ברשותנו עוד נכס בסיס רב סדגש על מניות הבנקים שהן כלי שרת בחודש הנוכחי. התערבות מוקדמת במהלך החודש אינה שכיחה אך יש לזכור כי הסטיה הנמוכה הובילה לתקבול נמוך שבתורו מאפשר גבול בטחון צר למדי ומבלי שינוי ניכר מהשבוע החולף: גבול עליון ברמת 1255 נקודות; גבול תחתון סביב 1170; ופקיעה אופטימלית שרשמה עליה זניחה של 5 נקודות בלבד לרמת 1185-1205. בשולי הדברים אוסיף, כי החשש המרכזי הוא משבוע הפקיעה הבעייתי והמקוצר ולכן אין לראות בחודש הנוכחי כחודש בו נותרו עוד כשלושה שבועות אלא שבועיים בלבד, שכן כניסה לשבוע פקיעה תתקיים רק במידה ונהיה קרובים לפקיעה אופטימלית שאחרת אין סיבה ממשית להסתכן.

    אלמלא שחקני המעוף, היה הציבור נהנה מאחד השבועות החיוביים מתחילת השנה עת אירופה וארה"ב נוסקות לשיאים תקופתיים חדשים. הציבור בהחלט משתתף בחגיגה מצידו כששיאי הגיוס בפברואר (2.4 מיליארד ₪) נמשכים גם לתוך מרץ כשהאפיק הקונצרני, עליו הצבענו כבועתי ביותר בשוק המקומי, מקבל כל העת חמצן נוסף עם גיוס חסר תקדים של 3.7 מיליארד ₪ מתחילת השנה. בכדי להבין את מימדי פעילות הציבור יש להוסיף לנתון הגיוס הקרנות בפברואר והאפיק הקונצרני מתחילת השנה גם את פעילות התעודות שגייסו בחודש החולף סכום עתק של 3.3 מיליארד ₪ דבר המחדד כי בניכוי הציבור הפעילות בבורסה זניחה בצורה חסרת תקדים כשהמוסדיים שמימשו כל העת מניות והסיטו אפיקי השקעה לחו"ל קרובים למיצוי המהלך, להערכתנו עוד כשבועיים ימים.

    פעילות הזרים לה אנו נדרשים מדי פעם בפעם אמנם רשמה עליה בינואר, אך הכותרות הכלכליות בעניין מוטעות ומטעות. ראשית, מדובר בהשקעה משמעותית בתחילת השנה בהיקף 1.2 מיליארד ₪ אך בפברואר קיימת דעיכה מוחלטת עם הערכות שלנו להשקעה זרה של כ 150 מליון ₪ בלבד. שנית, לא מדובר בהשקעה זרה כי אם החלפה מצד מוסדיים של ETF בתעודות סל בשל שיקולי מיסוי ודבידנד שחמקו מהתקשורת המקומית, ובהתאם אין אנו רואים שינוי מגמה וכניסה של זרים לשוק (ומה הפלא על רקע תשואות היתר מעבר לים והחשש הבטחוני התמידי באזורנו).
    כל עוד אין כניסת זרים ו/או השקעה משמעותית מצד מוסדיים נדמה כי שחקני המעוף והציבור מנטרלים האחד את רעהו, לכן הציפייה היא להמשך הדשדוש בגבולות הרמות המוכרות עם יציאה מהגבול מדי פעם בפעם אך ללא התבססות חדשה.

    שוק המט"ח, הדולר שב להיחלש וכפי שציינו שב מתחת לרמת 3.7 ₪/דולר. ההערכה היתה ונותרה רמת 3.65 כשהמגמה העולמית היא שחקן משנה בלבד ורק הצהרות, אם וכאשר תהיינה, מצד ישראל יכולות לשנות ממגמת ההחלשות. אירו-דולר מוסיף להיתמך ברמת 1.3 וכאן אין חדש, ומלבד פוזיציית השורט על האירו שאינה מורידה או מעלה בשלב זה, היציבות צפויה להימשך אף השבוע.
    בשוק הסחורות, הזהב הוכיח כי החולשה כאן בכדי להישאר והמתכת מתקשה להתמודד עם רמת 1600. גם חצייה, על אף שאיננו מעריכים מצב זה בטווח המיידי, צפויה להציג פריצת שווא ולא סנטימנט חיובי וחדש וסה"כ בשבועות הקרובים תישמר רצועת 1500-1600.
    הנפט לא רשם תנועה מעניינת אך תמיכתו מעל 90$ לחבית הופכת בעיני רבים לחרב פיפיות, עת שבירתה עלולה להוביל לתנועה חדה לכיוון 87$ ויש לזכור כי נתוני המלאים יתמכו במגמה זו בכדי לבטל כל חשש אינפלציוני ראשוני.

    באירופה החגיגה לא נפסקת לרגע עת המדדים, בהובלת הדקס, שוברים כמעט מדי יום שיא עשור חדש. מבחינת הבורסות באירופה, המשבר מזמן עבר חלף לו. מבחינת האזרחים אנו אפילו לא באמצע הדרך. המעניין הוא שבניגוד לארה"ב המציגה התאוששת, אמנם קלה ושברירית, אך עדין חיובית באירופה הנתונים מציירים תמונה אחרת: אחוז האבטלה הוסיף לעלות, תשואות האג"ח רושמות עליה שבועית נוספת ומציגות מגמה, מס חדש בצרפת על משקי הבית והורדת דירוג של פיץ' לאיטליה לרמת BBB+. אין בכך חדש שאירופה מתעלמת מנתונים שליליים אך המפתיע הוא תשואת היתר אל מול וול סטריט עד כי אירופה מהווה מינוף מסויים למדדים האמריקנים. הסברים יש לרוב אך האמת הפשוטה היא שבעוד לארה"ב טיעונים לכאן ולכאן הרי שמרבית הבורסות באירופה בתשואת יתר חריגה ולכן אנו עדים לתנועת כספים החוצה מהיבשת עם למעלה מ 9 מיליארד אירו שעברו לאלטרנטיבות השקעה מחוץ ליבשת הישנה, קרוב לוודאי לכיוון ארה"ב והמזרח. השוק האירופאי עולה כעת בעיקר על רקע כניסת הציבור, במידה לא מבוטלת של דמיון לנעשה בישראל, ובניגוד לארה"ב שפתרונה תלוי במידה רבה בעצמה (הדפסת המטבע העולמי) אנו מצפים כי התיקון הממשי יחל באירופה ורק לאחר מכן יתפשט לשאר העולם, ובהתאם הפוזיציה בתיק האתר.

    באסיה, וליתר דיוק בסין האינפלציה כבר אינה מרימה ראש כי אם מתפרצת והממשל חוזר במלוא הכח להתערב עת מחירי הדירות רושמים עליה חודשית של כ 3% ומביאים את האינפלציה לשיא של עשרה חודשים. כל אימת שנדמה כי הממשל הצליח לשלוט בירידת ערך הכסף, שוק הנדל"ן חוזר לסיבוב נוסף ומעלה את חשש המשקיעים אך להבדיל מישראל התגובה היא מיידית: לא פחות משבע הגבלות חדשות הודיע הממשל מאחת, אליהן הצטרפו עוד שתיים בימים האחרונים, דבר שהוביל את שנחאי לצלילה יומית של 3.7% - אין ספק כי מדובר באקט כואב במיוחד למשקיעים אך כל עוד הסינים מוסיפים לטפל בבועת הנדלן באגרסיביות שכזו ההערכות כי הרעה תגיע מכיוון האינפלציה במדינתם ותגלוש ליתר הכפר הגלובאלי מופרכות.

    בארה"ב הערכנו שבוע יציב עם פתיחה שלילית ובפועל השבוע התנהל ברובו בעליות נאות. הפקטור שהיה חסר בהערכה היה התנפלות ראשי שלוחות הפד על התקשורת בשני, עת החוזים מאבדים גובה במהירות, תוך שחמישה מהם מדגישים כי תכנית הרכישות לא תופסק בשנתיים הקרובות. ככל שנקפו שעות המסחר בשני, יום מסחר קריטי שעלול היה להביא להיפוך מגמה, כך הצליחו אלו בהרגעת המשקיעים ואיני זוכר בשנים האחרונות ראיונות של חמישה מהם במהלך יום מסחר בודד. ברננקי ניסה אם כן בלון ניסוי עת רמז על קיצור תכנית הרכישות, השוק הגיב לעניין באלימות ועולם כמנהגו נוהג – ברננקי לא יהא זה שיבלום את תכנית הרכישה ורק מחליפו יתמודד עם העניין. הרגישות של השווקים גבוהה על רקע התעוררות אינפלציונית מסוימת ולכן אנו שבים במידת מה לתקופת ההפוך על הפוך: נתונים חיוביים אינם משרתים את השוק ואילו שליליים יספקו תמיכה ואף דחיפה למדדים. הצצה קצרה לעניין הגיעה מנתוני התעסוקה החיוביים שלימדו כי המשק האמריקני הוסיף 236 אלף משרות ואחוז האבטלה ירד בפברואר ל7.7% - שני הנתונים מעל הצפי. ניתן היה לשער כי המדדים יריעו להישג אבל למן הפתיחה איבדו אלו גובה וסגרו קרוב לרמות הבסיס. "משהו" אינו מריח טוב למשקיעים מצד המשך תכנית הדפסת הכסף. ה"משהו" הזה הוא שילוב של גורמים: התאוששות מה בכלכלת ארה"ב, סימנים אינפלציוניים ראשוניים, היקף התכנית שהוא כבר מעל ומעבר לציפיות ואף פרוטוקולי הפד ורמות המדד הנוכחיות. ברננקי אולי שואף לבורסה עולה שתגביר את תחושת העושר אבל מרחק אחוז בודד משיא כל הזמנים ב s&p 500 וביחס לכלכלה האמריקנית ברור לכולם כי חלקה של תכנית הרכישות בעליות גדול מבעבר. ברננקי לא היה רוצה לרשום מפולת בשניה בתקופתו ולכן אנו בסטטוס קוו בו לא צפויות אמנם ירידות חדות כל עוד התכנית נמשכת אבל פוטנציאל המשך העליות מוגבל למדי ואינו מספיק אטרקטיבי למשקיע היושב על הגדר.


    מניות ומגזרים
    עזריאלי – שינוי המלצה ! המניה נרכשה לפני כחמישה חודשים בדיוק, עת הערכנו כי השוק אינו מתמחר נכון את הכנסות הקניונים כמו גם היקף המזומן והעליה בצפי העתידי. בתקופה קצרה יחסית רשמה המניה זינוק של למעלה מ 30% ואנו רושמים את אחת התשואות המרשימות ביחס לפרק זמן. ברם, חייבים להודות כי השוק "המשיך" כי 5-7% מעבר למחיר המניה הריאלי כחלק מסנטימנט המניות הכללי ובהתאם המלצת המכירה.

    מרפי אויל – המניה בתשואה אפסית מיום הרכישה ונדמה שהמשקיעים מוסיפים להתעלם ממנה על אף שלל יתרונות. ניתן היה להמתין עוד עם המניה מאחר ומדובר באחת החברות בעלות הפוטנציאל המשמעותי בתחום אך חששות הולכים וגדלים לירידה במחיר הנפט מובילים לכך שנעדיף לממש ברמת המחירים הנוכחית מאשר להמתין להתעוררות בנייר.


    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה.



    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    תודה שחקן! מדהים כרגיל.

  3. #3
    תודה שחקן.
    בהצלחה לשחקנים...

  4. #4
    תודה רבה שחקן
    ניזון מפירורים

  5. #5
    שחקן, תודה רבה!
    שאלה: כשהשחקנים מנסים (ומצליחים) להוריד את המדד ע"י מכירת "תחמושת" - קרי מניות כבדות במדד,
    האם זאת הזדמנות טובה להשיג את המניות האלו בדיסקואנט?

  6. #6
    תודה רבה שחקן תענוג כרגיל!

  7. #7
    תודה שחקן: לדעתי החודש יש מצב שהמוסדיים ינסו לשפר תשואות, ולכתבנים תיגמר התחמושת , ולכן הצפי לפריצה מעלה "ראה פברואר דוגמא" מה שלא יהיה רק שיהיה,
    עמידה מורטת עצבים עלולה לעורר עלנו את "הגנב מבגדד"והקפיץ עלול להשתחרר רחוק מידי , בהצלחה בפועלכם.
    שמעון

  8. #8
    תודה רבה שחקן!

    שאלה קטנהת כתבת:
    כל עוד אין כניסת זרים ו/או השקעה משמעותית מצד מוסדיים נדמה כי שחקני המעוף והציבור מנטרלים האחד את רעהו, לכן הציפייה היא להמשך הדשדוש בגבולות הרמות המוכרות עם יציאה מהגבול מדי פעם בפעם אך ללא התבססות חדשה.
    האם זה אומר שבכל מקרה לא תהיה פריצה מטה? שהמעוף ישאר תמיד ב"רצועה" עד שהמוסדיים או הזרים יכנסו ואז יהיה זינוק?
    יום טוב,
    איתמר י
    עדיין מתחיל

  9. #9
    ניב - לא ניתן לנצל זאת כי הדיסקאונט הוא עשיריות האחוז עד אחוז, וזה זניח בטווח של ימים.
    עבורנו עשירית או שתיים קריטית בגלל המינוף והכמות אבל ללקוח הפרטי זה בקושי עמלת
    קניה/מכירה, ולכן לא ניתן להפיק מכך רווחים.

    שמעון - המוסדיים מוטים יותר ויותר לחו"ל ולכן התשואות שלהן נאות יחסית ואין דחף מיוחד
    לשיפור. תמיד אפשרי שנחווה סקוויז או לחץ קניות פתאומי אך זאת לא יתרחש מצד המוסדיים,
    ויתמך קרוב לוודאי במסחר בוול סטריט.

    איתמר - ממש לא זו היתה כוונתי. בכדי שתתרחש תנועה מטה יכולים להתקיים מספר תרחישים
    שהבולט שבהם הוא תיקון מעבר לים. כוונתי היתה כי במצב הדברים הנוכחי, קרי סקירה שבועית,
    הציבור והשחקנים מנטרלים אחד את השני ואין לצפות לתנועה משמעותית ללא אלמנט חיצוני
    משפיע דוגמת תיקון, כניסת זרים, מצב בטחוני, ארביטראז באחת הדואליות וכן הלאה.

  10. #10
    ציטוט פורסם במקור על ידי שחקן מעוף צפה בהודעה
    ניב - לא ניתן לנצל זאת כי הדיסקאונט הוא עשיריות האחוז עד אחוז, וזה זניח בטווח של ימים.
    עבורנו עשירית או שתיים קריטית בגלל המינוף והכמות אבל ללקוח הפרטי זה בקושי עמלת
    קניה/מכירה, ולכן לא ניתן להפיק מכך רווחים.

    שמעון - המוסדיים מוטים יותר ויותר לחו"ל ולכן התשואות שלהן נאות יחסית ואין דחף מיוחד
    לשיפור. תמיד אפשרי שנחווה סקוויז או לחץ קניות פתאומי אך זאת לא יתרחש מצד המוסדיים,
    ויתמך קרוב לוודאי במסחר בוול סטריט.

    איתמר - ממש לא זו היתה כוונתי. בכדי שתתרחש תנועה מטה יכולים להתקיים מספר תרחישים
    שהבולט שבהם הוא תיקון מעבר לים. כוונתי היתה כי במצב הדברים הנוכחי, קרי סקירה שבועית,
    הציבור והשחקנים מנטרלים אחד את השני ואין לצפות לתנועה משמעותית ללא אלמנט חיצוני
    משפיע דוגמת תיקון, כניסת זרים, מצב בטחוני, ארביטראז באחת הדואליות וכן הלאה.



הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות