x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 16

נושא: סקירה שבועית 24.2.13

  1. #1

    סקירה שבועית 24.2.13

    שבוע הפקיעה בת"א היה סוער ורווי דרמות וזאת על אף שהמדד המוביל חתם ללא שינוי . פרץ האופטימיות בציבור נמשך והתחזק עת הקרנות רושמות שיא חדש מדי בוקר, וארה"ב ממאנת מלהתממש ושומרת על כוחה. בד בבד, שחקני המעוף הממתינים לתיקון קל מטה נאלצו להמשיך ולהשקיע בבלימת מדד הבנקים עד כדי מצב יוצא דופן בו לא נותר עוד נכס בסיס לבוקר הפקיעה, והשחקנים הגיעו לרגע האמת על תקן סטטיסט ולא יותר.

    מלבד התיקון בוול סטריט, אליו נתיחס בהרחבה בהמשך, דווקא הפעולה המוקדמת של תעודות הסל שהובילה את המעוף מ 1230 ל 1240 היא זו שבדיעבד ליבתה פקיעה אלימה במיוחד. התעודות, שמאז שנכוו מפקיעת 1165, מעדיפות לגלגל חוזים טרם הפקיעה עצמה הובילו לכך שבבוקר הפקיעה נעדרו מצד הקונים שלא היה בו ממש, והבמה נותרה למוסדיים שניצלו המחזור להקטין חשיפה מנייתית מקומית לצד ארביטראז' שלילי ומעט ציבור.
    הפקיעה השלילית הובילה לפקיעה אופטימאלית עבור שחקני המעוף אך ללא עליה בסטית התקן ולכן גם פתיחת פוזיציות מרץ הינה עם הטיה ברורה מטה: גבול תחתון ברמת 1165 נקודות; גבול עליון קרוב במיוחד במדד 1258; ופקיעה אופטימאלית במדד 1185-1201. לאורך כל החודש הנחנו כי לא תתרחש פריצה של רצועת 1170-1240, ומעבר לכך גם אם כזו תתרחש היא לא תאריך ימים. הימים האחרונים רק חיזקו הערכה זו ולכן הצפי למרץ הינו זהה תוך מתן דגש לבחינה חוזרת של 1200 הנקודות. יתכן ויש בכך מן השאננות, שהרי בחצי השנה האחרונה הפקיעה היתה נוחה ובגבולות ולכן זה אך טבעי שנמשיך להניח אותן הנחות אבל בהחלט אין סיבה של ממש כרגע לשנות מכך.
    בימים הקרובים, מהלך שהחל כבר בחמישי בדמות קניית מדד הבנקים ילך והתחזק במטרה להגיע למקסימום נכס בסיס בחודש מרץ הארוך, ולהערכתנו יסתיים סביב שני בתום המסחר. אין המטרה להעלות את המדד ולכן הרכישה תתבצע בנקודות אסטרטגיות ובמדד אפסי/שלילי אבל בהחלט התנודתיות הגבוהה במגזר רק תלך ותעלה ביומיים הקרובים.

    לכך, אין ספק שתתרום החלטת בנק ישראל בנוגע לריבית מחר (שני). צפי האנליסטים הוא הותרת הריבית פעם נוספת על כנה, ואילו הערכתנו היא הורדת הריבית ברבע האחוז. צעד המפקח על הבנקים רק מעלה הסבירות לכך מאחר ופישר לא פעם ביד אחד מנסה לכבות את שריפת מחירי הנדל"ן, ומייד לאחר מכן הוא שופך ביד שניה שמן למדורה. מובן מאליו שהורדת הריבית תסרס את תקנות המפקח על הבנקים ביחס לגובה המשכתאות ואין בכך הגיון של ממש אבל טרם ראינו צעד שפגע באמת בלוקחי המשכנתאות מבלי שהנגיד נלחץ מהר ושמר על הבועה – וכך ככל הנראה יהא גם הפעם.

    מבלי משים לב, הריבית הנמוכה מובילה כבר לתנועה עדרית של ממש בשוק ואת ציינו לעיל שיא חדש מדי יום לא היתה בכך כל הפרזה: נתוני חודש ינואר בקרנות שהתפרסמו השבוע מלמדים על גיוס עתק של 7 מיליארד ₪, רובו מנותב לקרנות קונצרניות ולמניות. בקונרצני המרווחים ביחס לממשלתי בשפל של כחמש שנים ולכן מקדם הסיכון כלל אינו קיים. במניות אין להקל ראש בכך שכל מהלך הגיוסים לא לווה בעליות מרשימות ובסה"כ מדובר על תנועה של אחוזים בודדים, ולכן התרבות הידיים החלשות תשמור על שאנו צופים ורואים מדי חודש – עליה עקבית מתונה הנמחקת באחת בירידות יומים/דו-יומית. אין בנמצא אירוע מקרו מקומי משמעותי היכול לדחוף מעלה את המעו"ף וכיוון שוול סטריט קרובה יותר לתיקון מאשר המשך מגמה לא מן הנמנע כי הערכת שחקני המעוף תתאמת עוד בחלקו הראשון של מרץ עם ירידה אל מתחת ל 1200 הנקודות.

    אם שוק המניות היה רוגש השבוע, הרי ששוק המט"ח היה סוער פי כמה. השקל התחזק אל מול הדולר בדיוק לנקודה אותה הערכנו לרמת 3.65 שקל/דולר. כל הסממנים לימדו כי תיכף צפויה פריצת הרמה המדוברת והמשך מהיר ל 3.6 אך הפרוטוקולים שפורסמו בארה"ב וחשפו כי הפד שוקל הפסקת תכנית רכישות האג"ח = הדפסת דולר שינו את המגמה העולמית של הדולר ובתוך כך את המגמה המקומית מול השקל. בהנחה ואכן תתרחש הפסקת ההדפסות, וכפי שניתן לראות בהמשך אין זאת המצב, הרי שיש כאן צעד משמעותי במלחמת המטבעות וירידת לחץ מהדולר. כתוצאה מכך, המטבע האמריקני המשיך את המהלך מול האירו לרמת 1.31 שבצמד זה היינוו ונותרנו בפוזיציית שורט עד לכדי 1.25 יותר בגלל אירופה מאשר בגלל ארה"ב.
    מול השקל המצב מורכב יותר, גם בשל האינתיפאדה השלישית שבפתח, ולכן חציית רמת 3.7 מוכיחה כי הלחץ המקומי פסק ואין עוד צפי לרמת 3.6. יחד עם זאת, תהא זאת טעות לחשוב במונחים של שינוי מגמה ולכן בטווח של שבועות ההערכה ל 3.65 בעינה עומדת אך זאת יתרחק לאחר תיקון קל עד ל 3.73 לכל היותר.

    בשוק הסחורות, נשבר הדשדוש וכפי שהערכנו הזהב אכן שבר את רמת 1600 הדולר לאונקיה והתבסס תחת רמה זו. השבוע הינו קריטי להמשך המגמה במתכת כששבירת 1550 תעיד על מגמה ארוכת טווח ואילו עצירה ברמה זו או רמה מוקדמת תלמד דווקא על תיקון קל קרב. בשני המקרים לא בטוח כלל כי יש מקום להיכנס לפוזיצית לונג/שורט אך צלילה במחיר הזהב תהא מלווה גם בהחלשות שוק המניות ואף מוקדמת לו.
    גם הנפט ביצע השבוע ירידה חדה לרמת 93$ ושבר דשדוש בן חודש. הערכתנו לשורט הינה לתיקון משמעותי הרבה יותר, עמוק אל מתח ל 90$ לחבית, ולכן לכל היותר מדובר בתחילת המהלך ואין צפי לשינוי מגמה גם השבוע.

    אם באירו עסקינן הרי שסביר כי גם ללא דברי ברננקי, אירופה היתה נחלשת השבוע משמעותית בצל נתוני מקרו בעיתיים במיוחד אבל בכך אין חדש. החדש מגיע דווקא מכיוונו של דראגי שבנאום מאוד לא אופייני הפגין פסימיות רבה ביחס להמשך השנה. דראגי כמובן לא סיפק מידע חדש או מפתיע אך נדמה כי הנגיד איבד מקור הרוח שאפיין אותו בתחילת הכהונה וכעת הוא פשוט משלים עם אובדן העשור שצפויה אירופה לחוות. בכל אחד מהפרמטרים בהם נגע, ציין הנגיד כי הגרוע ביותר עוד לפנינו ובתחזית שכזו ברור מדוע גם למשקיע הגרמני והצרפתי מוטב להסיט כספים לארה"ב.

    אם בכך לא די, האיחוד האירופי סיפק נתוני הערכה עדכניים שסתמו את הגולל: גוש האירו לא יחזור לצמוח עד תחילת 2014 לכל המוקדם ושיעור האבטלה ינסק במהלך השנה ל 12.2% . רוצה לומר, זה שמצב זמני – זאת כבר ידענו אך גם באופק אין כל אור בקצה המנהרה. קיים גבול מסויים להתעלמות השווקים מהכלכלה הריאלית ובאירופה אנו מאוד קרובים לגבול זה. אין להוסיף בפוזיציה לשורט על מדד הדקס, וגם אם ללא השפעה מהותית על השוק אנו צפויים לרצף הורדות דירוג שהחל השבוע בבריטניה וימשך לכיוון צרפת.

    במרכז הבמה, כמעט כרגיל, עמדו הבשורות שהגיעו מארה"ב ובראשן פרסום פרוטוקולי הפד שלימדו על קיום מחלוקת בין הנגידים בדבר הצורך להמשיך בתכנית הרכישות. למשקיעים נדמה היה כי התכנית תימשך עד אין קץ ולפתע מישהו עלול לפגוע בהזרמת ה"כסף חינם" ובהתאם רשמו המדדים ברביעי תיקון אלים. בהנחה וצעד זה היה מתקיים בהחלט יש לנתחו ולהרחיב בנושא אלא שלכל היותר אני מוצא במהלך בלון ניסוי של הפד לבחינה כיצד השווקים יגיבו להקטנת ההיקף. לא בכדי הקטנה ולא ביטול שהרי ברננקי ושות' מבינים לעומקו של עניין כי כל גמילה ראוי שתתפרש על פני זמן רחב ולא תתבצע באחת ולכן צפינו בחלק הראשון של הדברים ולא מעבר. החלק השני יתבצע השבוע בימים שלישי ורביעי עת ברננקי יעמוד אל מול הקונגרס ואין כל ספק שהוא ידרש להבהרות בדבר המחלוקת בדבר הצורך וההיקף בהמשך התכנית. ברננקי לא צפוי לבצע פניית פרסה ולבטל את הפרוטוקולים אך יותר מסביר כי הוא ירגיע את השוק בנקיבת תאריך יעד רחוק עד אמורפי ולא מכאן תיפתח הרעה על השוק.
    לעומת זאת, ובערפל הפרוטוקולים, רבים פיספסו את ההפתעה השלילית מכיוון שוק הנדל"ן עת התחלות הבניה בארה"ב צנחו ב 8.5%. המגמה עד כה באחד משני הפרמטרים המרכזיים להתאוששות (השני הוא שוק התעסוקה) היתה עליה איטית אך יציבה. שינוי חד בהתחלות הבניה מעיד לכל הפחות על בלימת ההתאוששות וזו פריבלגיה שאין לאמריקנים.
    כשרעהו של נתון זה, נתון התעסוקה, רושם אף הוא קריאה שלילית עם עליה של 20 אלף במספר התביעות הראשוניות ל 362 אלף, המקרו למעשה מזכיר למשקיעים כי הגיע העת לתיקון או לכל הפחות לעצירת המגמה החיובית. הערכנו זאת לפני שבועיים, אך כאז גם עכשיו ראוי לציין כי לא מדובר בשלב זה על שינוי מגמה אלא לכל היותר תנועה של 2-3% מטה.


    מניות ומגזרים
    אלביט מערכות – שינוי המלצה ! המניה אמנם טיפסה 4% ממועד ההמלצה, ואף למעלה מכך בשבועות קודמים, אלא שהיא אינה מושכת משקיעים ואינה מעוררת עניין שיתמוך בהמשך המגמה ובהתאם המימוש ברווח קל ללא המתנה.


    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה !




    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    תודה רבה שחקן
    ניזון מפירורים

  3. #3
    תודה רבה שחקן על הסקירה המושקעת =)

  4. #4
    כרגיל ,סקירה מאלפת מרתקת ומענינת

  5. #5
    תודה שחקן! בעבר לא מזמן אמרת שהזהב שווה קנייה בסביבות 1600. אם הבנתי נכון אתה כבר לא נלהב במיוחד מהשקעה בזהב כרגע.... ???? תודה גדולה אשמח לקבל תשובה

  6. #6

  7. #7
    שחקן שלום

    ע"פ מפת הפוזיציות נכון להיום שחקנים כתבו אוכפים על 1220 ולא כפי שאמרת בסקירה ?!

  8. #8
    konfingo - כיוונו יותר ל 1550 $ לאונקיה וגם בסקירה הקודמת כתבתי שאם וכאשר נגיע לרמה
    זו נבחן כאדיות לונג/שורט עפ"י הדרך שהמדד יעשה, בדגש על הבחנה בין זליגה איטית לתנועה
    אלימה.

    gil - אחת לכמה ימים אני חוזר ומסביר שאנו כוללים בתוך החישוב את מלוא הכתיבות, לרבות
    התקבול מכל כתיבה ורווח מקידומים במהלך החודש. אוכפים 1220 הם גלגול ולא יותר ובהתחשב
    בכל הכתוב הכיוון הוא 1200. אין מקום להתיחס רק לכתיבה הגבוהה אלא גם ליתר הכתיבות והתקבול
    שלהם שלעיתים קרובות מסיטים אף 2-3 סטרייקים במהלך החודש.

  9. #9
    על פי הסקירה צריך לקחת שורט אגח קונצרני בכל הכסף אם המרווחים מול ממשלתי בשפל והתשואה גם ככה ברצפה כי הריבית קרובה לאפס מה הדאונסייד בכלל ?

    ועם זה רואים שהכסף ממשיך לזרום פנימה בכמויות הולכות וגדלות כי אין לו מקום אחר ללכת אליו

    האם היית הולך על שורט אגח קונצרני לונג אגח ממשלתי (נניח שקליים עם מחמ דומה) ?

    כמו כן שאלה לגבי אופן בניית הפוזיציה - אם הטווח הצפוי הוא 1165 - 1260 מדוע לא לבנות פוזיציה שתכסה את כל הטווח הזה מראש ולהשאיר מקום לעוד 20 נקודות לתיקון לכל צד אם יש חריגה מהטווח בהנחה שהיא באה בשבועיים הראשונים של מרץ לכל היותר. הרי זינוק ל 1240 פלוס יכול ליצור בעיה אמיתית בהרחבת הטווח מעבר ל 1260 אבל המדד יכול לפרוץ ולהגיע גם צפונה מכך אם תהיה הפתעה לא צפויה (והפתעות הן בדרך כלל כאלה...)

    מעבר לך שאפו סקירה מקצועית ביותר

  10. #10
    תודה על הסקירה
    קורא אותה היום
    ולאור המצב בו הצפי לעליות חדות היום,
    אמנם תחילת החודש, ויש עוד הרבה זמן,
    אבל יש לשים לב שכל הנפילות באס' שחקן נבעו מהצפי לירידות.
    יתכן שזו שיטה נכונה, כי תכלס, התוצאות הוכיחו את עצמם,
    אבל צריך עצבי ברזל.

    לגבי האסט' החודשית נראה שהיא לא קשה לתיקון, אך יש לזכור שהיא צריכה להניב
    פרט לרווח, גם את ההפסד של החודש הקודם.
    האם לא יהיה נכון ותר לבנות את ההחזר ב-2 שלבים,
    כי להרוויח מהאס' 65% זה ודאי קשה מאוד ואולי יכול להוביל לסחרור לא רצוי.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות