סיכום שבועי לשוק ההון 07.02.13 – 03.02.13

אג"ח ממשלתי
מדדי איגרות החוב הממשלתיות סיימו את השבוע בעליות קלות, כאשר מדד אגרות החוב הצמודות היה כמעט ללא שינוי ועלה ב 0.01%, ומדד אגרות החוב השקליות ב 0.16%.
השבוע נפתחה הישיבה הראשונה של הכנסת ה-19 של ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את הישיבה וקרא לממשלת אחדות. רוה"מ הציב מספר יעדים להן תידרש הממשלה בשנה הראשונה והן: אישור תקציב אחראי וכן רפורמות שיאפשרו את הורדת יוקר המחייה, הגברת שוויון בנטל בלי להביא לקרע בעם והנעת תהליך מדיני מפוכח ואחראי.
עפ"י הלמ"ס, האבטלה במשק עלתה ל-6.9% בחודש דצמבר, לעומת 6.8% בחודש נובמבר ושיעור התעסוקה בקרב בני 15 ומעלה ירד ל-59.4% (לעומת 59.6% בנובמבר 2012(. יצוא הסחורות (למעט יהלומים, אוניות ומטוסים) ירד באוקטובר– דצמבר 2012 ב- %10.1 בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 1.3% בשלושת החודשים הקודמים. היצוא התעשייתי ירד בחודשים אוקטובר– דצמבר 2012 ב-%10.9 בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 0.6% בשלושת החודשים הקודמים. מדד אמון הצרכנים (ללא ניכוי השפעת עונתיות) הגיע בחודש דצמבר 2012 ל- %28.0-, לאחר שהיה %26.0- בחודש נובמבר 2012.
הדולר נחלש ושערו היציג נקבע על 3.68. מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק, פנה לנגיד בנק ישראל סטנלי פישר, לקיים דיון חירום ולהתערב על מנת לייצב שער הדולר ולשמור על כושר התחרות בייצוא הישראלי.
התשואה על אגרות החוב של ממשלת ארה"ב עדיין עומדת על כ-2%, בהמשך לפרסום נתוני מאקרו טובים בשבועות האחרונים המראים על שיפור בכלכלה המקומית.
הבנק המרכזי של אירופה הותיר את שער הריבית לפברואר על רמתה הנוכחית- 0.75%. לאחר הכרזת הריבית כינס מריו דראגי את מסיבת העיתונאים בה דן במצבה של הכלכלה האירופאית והכריז כי היא תתאושש בהמשך השנה.

להערכתנו ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים, והמדדים הקרובים צפויים להיות נמוכים כך שלא צפויות הפתעות מכיוונים אלו, והמגמה תקבע בעיקר משוק אג"ח הממשלתיות בעולם.
אנו מעריכים שפער התשואה הגלום בין האפיק הצמוד לאפיק השקלי עדיין לא נפתח במלואו ולכן החזקה של האפיק הצמוד יותר אטרקטיבי לעומת התקופה בהן שררו בשוק צפיות אינפלציה גבוהות. בנוסף, פרסום נתוני מאקרו מסביב לעולם המראים על תחילת התאוששות בכלכלה העולמית מעלים את רמת הסיכון באפיק הממשלתי, לכן המלצתנו היא החזקה של 60% באפיק הצמוד ו 40% באפיק השקלי במח"מ בינוני.
אג"ח קונצרני
מדדי התל בונד סגרו השבוע בעליות שערים של כ- 0.45% בתל בונדים הצמודים ושל כ- 0.5% בתל בונד השקלי.
בהמשך לחודש ינואר, גם בשבוע האחרון היה מספר רב של הנפקות בחברות כגון שלמה החזקות, גירון, פאנגאיה נדל"ן ודרבן השקעות.
נתונים אלו מראים על הגידול ברמת הסיכון שהמשקיעים מוכנים לקחת ולהערכתנו, המגמה תמשך בחודשים הקרובים כל עוד רמת הריבית בארץ תישאר נמוכה והתשואות באג"ח הממשלתיות לא יעלו משמעותית.
אנו ממשיכים להעריך שחברות עם תזרים יציב ומינוף סביר יעמדו בתשלומי הקרן והריבית של איגרות החוב שהנפיקו. כמו כן, אנו מעריכים שהסיכויים להפסדי הון חריגים באיגרות חוב של חברות מסוג זה, קטנים יחסית.
המלצתנו לאור המצב הכלכלי במשק, התשואות הנמוכות באפיק הממשלתיוהמרווחים הנמוכים באפיק הקונצרני, היא שמירה על החשיפה הקיימת באפיק הקונצרני תוך מתן עדיפות לאגח"ים בעלי דירוג A ממדדי התל בונד.
מניות
שבוע המסחר הסתיים בעליות שערים בכל המדדים המובילים, בהובלת מדד הפיננסים שסיים בעלייה של 5.47%, על רקע העליות בארה"ב והמגמה המעורבת באירופה.
שוק ההון הישראלי התחיל לסגור את הפער שהיה מול בורסות העולם ומדד המעוף סיים את השבוע בעלייה של 2.8%.
בין המניות הבולטות השבוע הייתה חברת פרוטליקס, אשר הודיעה כי התקשרה עם בנק ההשקעות סיטיגרופ, כדי לבחון חלופות אסטרטגיות עבור החברה.
השבוע פרסמה חברת טבע את הדוחות לרבעון הרביעי לשנת 2012. הכנסות החברה בשנת 2012 עמדו על 20.3 מיליארד דולר. החברה עמדה בתחזיות האנליסטים, והודיעה על הגדלת הדיבידנד הרבעוני של ב-15%.
השבוע נרשמו עליות על רקע סימנים נוספים להתאוששות הכלכלה האמריקנית.
בארה"ב, היה חודש ינואר אופטימי, בו המשקיעים נעו מנכסים בטוחים דוגמת הדולר ואג"ח הממשלתיות לעבר מניות ואג"ח קונצרניות. קרנות הנאמנות בארה"ב גייסו כ-64.8 מיליארד דולר ב-3 השבועות הראשונים של חודש ינואר. השיא הקודם עמד על גיוסים של כ-52.6 מיליארד דולר בכל חודש מאי, 2009.
שיעור האבטלה בחודש ינואר עלה ל-7.9% מ-7.8% ודוח התעסוקה לחודש ינואר הצביע על נתוני תעסוקה מתחת לצפי, כ-157 אלף משרות בלבד בחודש ינואר, אולם נתוני חודש דצמבר (196 אלף משרות) ונובמבר (247 אלף משרות) עודכנו כלפי מעלה בחדות.
בהמשך להערכתנו משבוע שעבר, המסחר יושפע בעיקר מההתרחשויות מסביב לעולם בדגש על ארה"ב. אנחנו עדיין צופים כי הממשלה החדשה תטיל גזרות חדשות בהמשך השנה, דבר שעלול לפגוע בצמיחת המשק, אולם הקמת ממשלה עם אוריינטציה כלכלית ורגיעה בסביבה הביטחונית עשויים להוביל לסגירת הפער עם בורסות העולם.