x




מציג תוצאות 1 עד 1 מתוך 1

נושא: הצד האפל של האינטרנט: גן העדן של חברות האבטחה. אינפיניטיפ.

  1. #1

    הצד האפל של האינטרנט: גן העדן של חברות האבטחה. אינפיניטיפ.

    רשת האינטרנט הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהעולם אותו אנו מכירים וחווים. פריצות הדרך שביצעה הטכנולוגיה בשנים האחרונות, הביאו לכך שהאינטרנט הפך לזמין ומהיר מבעבר ועל כן מיליוני בני אדם מבלים חלק משמעותי מחייהם ברשת האינטרנט. בשל תמורות שחלו בתחום זה, עסקים, ממשלות ותעשיות שלמות השקיעו הון עתק וזמן ניכר...

    .
    ..כדי לבנות ולפתח את הפלטפורמה המקוונת שלהן. אין ספק שמהפכה זו שינתה את חיינו עד כדי כך שאנו מתקשים לדמיין ולהיזכר בחיינו לפני עידן האינטרנט. עם זאת, עם כל הדברים הטובים שהאינטרנט הכניס לחיינו, לא ניתן להתעלם מהצד השלילי אשר חבוי בו. למעשה העובדה שכל העולם נמצא בכף ידינו, הביאה איתה איומים, סכנות וכל מיני שמות של הונאות שנשמעות כמו מחלות: סוס טרויאני, תולעים, "פישינג" או בשם הכולל איומי "סייבר". המשמעות: באותה מידה שהמידע נגיש לנו, כך המידע עלינו נגיש לכל מי שחפץ בו.דוגמאות לפשעי סייבר ברשת האינטרנט לא חסרות. ג'ין קספרסקי, מייסד חברת האנטי-וירוס הגדולה באירופה הנושאת את שמו, אמר באחד הראיונות שסיפק לתקשורת כי "נשק הסייבר הוא ההמצאה המסוכנת ביותר של המאה הנוכחית". החברה שבראשה הוא יושב היתה זו שחשפה את הווירוס שתקף את הכור הגרעיני באיראן ומחשבים רבים במזרח התיכון. לדבריו, הווירוס שזכה לכינוי "פיילים" היה מתוחכם עד כדי כך שרק ממשלות יכולות לעמוד מאחורי פיתוחו. ווירוסים מעין אלו יכולים לגרום לנזק הרסני למתקנים צבאיים, למתקני אנרגיה ולתשתיות רבות אחרות בהן אנו תלויים ברמה היומיומית.אין ספק שתעשיית ה"סייבר" הצמיחה סביבה תעשיית נגד המכונה "סייבר סיקיוריטי" המגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. אחת הדוגמאות לחברת אבטחת מידע באינטרנט (שהינה גאווה לתעשיית ההייטק הישראלית) היא חברת צ'ק פוינט של איש העסקים גיל שוויד. הביקוש למוצרי ופיתוח החברה משתקף בתוצאות הכספיות של החברה. היום פרסמה החברה את תוצאות הרבעון הרביעי המסכמים את 2012 כולה, מהם עולה כי ברבעון החולף הכנסות החברה הסתכמו ב-369 מיליון דולר וב-2012 ההכנסה הסתכמה ב-1.3 מיליארד דולר. הצמיחה המהירה בהכנסות וברווחים, באה לידי ביטוי בגידול של קופת המזומנים ב- 416 מיליון דולר ב-2012. העתיד של צ'ק פוינט ומתחרותיה נראה וורוד בשל צמיחת שוק הטלפונים החכמים (משולבי אינטרנט) ושוק המחשוב הנייד. על כן, בהודעת החברה נכתב כי בכוונתה להתמקד ולפתח את פעילות אבטחת התקנים ניידים הסובל מכשלי אבטחה רבים.הצד האפל של האינטרנט הינו קרקע פורייה עבור החברות הפועלות בהגנה הבלתי פוסקת על אבטחת המידע. איך ניתן להיחשף לתחום זה? בבורסות העולם נסחרות מניות של חברות אבטחת מידע רבות, כאשר חברת צ'ק פוינט הינה רק דוגמא אחת מיני רבות אחרות. דוגמאות בולטות נוספות לחברות: אימפרבה, פאלו אלטו ועוד. כדי לבחור מניה ספציפית יש להתייעץ עם יועץ השקעות המתמחה בתחום שמכיר ויודע את החוזקות והחולשות של כל אחת ואחת מהשחקניות. שורה תחתונה: האינטרנט לא יצא מחיינו ועל כן, כל עוד נבנה עוד ועוד את עולמינו בסביבה הדיגיטלית, כך מקומן של חברות אבטחת המידע יהיה יותר ויותר מרכזי עבור: החל במשתמש הפשוט ועד לממשלות, צבאות, בנקים וארגונים בין לאומיים. על פי מדד ICSהעולמי (Index of Cyber Security) העוקב אחר מתקפות הסייבר העולמיות, שיעור המתקפות במגמת עלייה מתמדת מאז הושק המדד באפריל 2011. נכון לסוף דצמבר עומד המדד על הרמה הגבוהה ביותר שהיא 1,565.5 נקודות.
    • הטיפ רלוונטי למועד כתיבתו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור באתרhttp://www.google.com/finance אשר החברה מניחה שהינו מידע מהימן, וזאת, מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו.

    נערך לאחרונה על ידי ולרי.ס., 28.01.2013 בשעה 12:35
    ניתן לעקוב אחרינו גם בדף הפייסבוק.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות