x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 17

נושא: סקירה שבועית 27.1.13

  1. #1

    סקירה שבועית 27.1.13

    השבוע המקוצר נחתם ביציבות יחסית לאחר הבחירות, אך תוך המשך הפגנת חולשה ניכרת ביחס לעולם. בעוד שברירת המחדל מסביב לגלובוס הינה עליות מתונות ועקביות, הרי שברירת המחדל בת"א מוסיפה להיות חולשה במדד וללא תלות בנתוני מקרו או תמיכת ארביטראז'. אפשר להוסיף ולייחל לסגירת הפער בין שתי הקצוות אלא שזאת לא צפוי להתרחש גם בפתחו של פברואר בשל הסיבה הפשוטה שהמניות המרכיבות כעת את המדד, הן רובן ככולת צל חיוור של החברות שהיו לפני שנים בודדות. כיל –סובלת מירידה במחירי האשלג; פריגו מתומחרת ביתר; טבע חסרת מעוף ובדרך הבטוחה ל 35$ ואובדן הקופקסון; בזק סובלת מהרגולטור; על מלאנוקס מיותר להרחיב; ובנקים – כבר ביצעו את התיקון החד שלהם וכעת לפני תיקון מטה. מבט חטוף ב 25 המניות, בטח בעשירייה הראשונה, מחדד כי אין בנמצא שתיים או שלוש מניות היכולות לדחוף המדד צפונה. ראוי להדגיש כי מצב זה אינו חדש ומעולם המניות בת"א לא היו עוצמתיות – גם בשנים עברו "המדד" היה חלש אבל העיוות במניות הוביל לעליה בערכו גם אם בודדים נהנו ממנה בפועל. מלאנוקס לבדה דחפה המדד ב 2012, ואם נביט על שנים מוקדמות יותר הרי שהיו זו כיל וחברה לישראל שסיפקו תשואה שנתית בזמן שיתר המניות ירדו, כל שנה וצמד מניותיה. 2013- אין. אין אפילו מניה בודדת מהמעוף בה ניתן להשקיע בעיניים עצומות והמדד עצמו מפגין למעשה את אותה החולשה שהוא מפגין מדי שנה, רק בהיעדר הכוכבת התורנית.

    המוסדיים שערים לכך, הוסיפו גם בשבוע החולף לממש מניות כשהם זוכים לעדנה מצד הציבור המוסיף לרכוש. ככל הנראה גל הגיוס בקרנות המנייתיות צבר תאוצה לאחר היודע תוצאות הבחירות אך אנו מסכמים שבוע שמיני ברציפות של גיוס בקרב הציבור, וזאת לצד מימושים רציפים מצד המוסדיים. הפניית הכספים מוטית לארה"ב ובעדיפות שניה לאירופה, והציבור הרוכש כעת מהווה את אותן ידיים חלשות בעת תיקון חד מטה. תיקון שכזה טרם נראה באופק מאחר ות"א אינה יכולה לצאת למהלך יורד משמעותי ללא רוח גבית מהעולם, ולכן הסיבה היחידה שהמדד עודנו סביב 1200 ולא 1100 היא למעשה הראלי באירופה ובוול סטריט.

    שחקני המעוף שחתמו את ינואר בהצלחה ועם פקיעה נמוכה מ 1200 כפי שהערכנו לאורך כל החודש, האיצו כתיבות במהלך ראשון ולאחר סוף שבוע יציב למדי. עם תחילת פברואר הנחת היסוד מצידנו הינה פקיעה אופטימלית סביב 1170-1180, עם גבול תחתון ברמת 1130 וגבול עליון ברמת 1230הנקודות. השאיפה היא להימנע מהתערבות גם החודש אלא שבניגוד לינואר התמעטות המוסדיים צפויה להוביל לתנועות חדות במהלך המסחר ולכן עולה הסבירות להכוונה דרך מדד הבנקים. סטית התקן הנמוכה, כ 15%, מוכיחה כי בסה"כ הלך הרוח רגוע אך יש בכך מן ההטעייה: גם בינואר ראינו כיצד בחלקו השני של החודש הסטיה מתנפחת לרמת 18% ולכן ההטייה הבולטת מטה, אך יותר מחודש קודם, מטרתה להימנע מעליה זריזה בסטיה העלולה להוביל לסקוויז תחתון.

    תוצאות הבחירות, וזאת בניגוד גמור לדעה הרווחת בשוק, אף הן אינן מטיבות עם הבורסה וצפויות להכביד על המדדים בטווח של חודשים. הפרשנים מיהרו לצאת ולהכריז כי מדובר בממשלה יעילה שתשנה סדרי עולם – וזאת בהחלט יתכן. יחד עם זאת, מאחר ואין קשר בין הכלכלה הריאלית ושוק ההון נדמה כי אותם כותבים פיספסו את רווחיות החברות אל מול פעילות הממשל. הורדת מחירי הדיור, מהלך שכעת נדמה כי בהחלט אפשרי ועומד על הפרק, הוא פגיעה ניכרת במניות הבנקים ובאופן משני במניות הנדל"ן. לאזרחים יהא המהלך חיובי אבל לבורסה שלילי למדי ונכון הדבר גם ביחס ליתר הנקודות הדורשות טיפול. המצב הבועתי, בשוק הנדל"ן ובכלל,עוד לפני שהוא משרת את קופת המדינה הריהו משרת מצוין את החברות בשוק ולכן באופן אבסורדי ממשלה לא מתפקדת השומרת על המצב הקיים נוחה למניות ורעה לאזרחים, ולהיפך. כיוון שממילא אנו לפני גל קיצוצים הרי שגם ברמת המיקרו קיימת עדיפות להשקעה מעבר לים.

    החלטה מעניינת העומדת על הפרק הינה החלטת הריבית של בנק ישראל הצפויה להינתן מחר (שני). הקונצנזוס מלמד על הותרת הריבית ברמתה הנוכחית אלא שצעדי הנגיד מעידים פעם אחר פעם כי פישר בוחר להתעכב עם העלאה ולמהר עם הורדה. לא נופתע כלל אם הנגיד יבחר להוריד הריבית ברבע האחוז, ויתמוך זאת בנתונים המלמדים האטה במשק. הסיכום האינפלציוני השנתי, נמוך מחצי היעד הממשלתי הוא פניית פרסה ממשית בנתונים בשנה שהחלה עם צמיחה נאה ונבלמה אי-שם ברבעון השלישי בחוזקה. הנתונים הללו מותירים לנגיד מרחב תמרון רב ולכן אנו צפויים להורדה במועד הקרוב או לכל המאוחר זה שלאחריו, שתתמוך שוב בעיקר במניות הבנקים ושמירה על המצב הקיים.

    הדולר-שקל, בדיוק כקונצנזוס אינם מגלמים לחלוטין הורדת ריבית ולכן הורדת רבע האחוז יכול להוות את הקטליזטור לשבירת רמת 3.7 ₪/דולר אותה אנו מעריכים מזה תקופה. גם השבוע ביצע הדולר התחזקות רגעית, במקביל למגמה העולמית, אך זאת לא החזיק גם יממה בודדת ולכן השבירה הינה בלתי נמנעת. התנודתיות הערה בולטת על רקע יציבות ה 1.33-4 בדולר-אירו, יציבות הצפויה להימשך גם השבוע בהיעדר נתונים מטלטלים מכאן או מכאן.
    בסחורות, עוד לפני התייחסות פרטנית אנו מוצאים אחת משתי בעיות מרכזיות בראלי המדדים הנוכחי. מקרי עבר מוכיחים כי ראלי בר-קיימא ומתמשך משורשר במהרה לשוק הסחורות ואין זה המצב הפעם. בעוד שמדדי המניות נוסקים, אין אנו רואים אף לא סחורה אחת המזנקת בהתאם או אף בדומה לעלית השווקים, ונכון הדבר בפרט ביחס לזהב (ללא שינוי) ולנפט (עליה רק כתוצאה מעניין בטחוני). בכדי שנוכל להתייחס לשבירת רמת ה 1500 ב s&p כמהלך שיכול להימשך עוד זמן מה על הזהב לשבור רמת 1700 והנפט 100$ ובשני המקרים, נראה כי תרחישים אלה אינם סבירים. הנפט יחסית שומר על כוחו ולא מעבר אבל המתכת הזהובה נצמדת פעם אחר פעם לרמת 1650$ וזאת על אף עליה של כ 7% בבורסות העולם. הנחת השורט על שתי הסחורות בעינה עומדת אבל דווקא מזוית המדדים יש בה להדאיג כי מדובר לכל היותר בשאריות ראלי 2012 ולא במהלך היכול להחזיק אף לא עד סוף הרבעון הראשון.

    הנקודה השניה הזועקת על רקע שיאים רב-שנתיים הינה מחזור המסחר. כל הכותרות מצטטות שיאים של הדקס מ 2007 ושל s&p מאותה השנה אך מתעלמות מכך ששבירת 1500 הנקודות התרחשה במחזור הנמוך מזה עשור (יום מסחר מלא). בדומה לישראל, אנו עדים לתנועת יציאה של מוסדיים מהשוק והמשך גל הרכישות בקרב הציבור ולאור המחזור הדליל הדבר מעלה סימני שאלה ביחס לאיכות העליה ומשכה. לאור הסטיה הנמוכה אין לצפות להיפוך חד והרמות הנוכחיות ישמרו על כוחן פחות או יותר אלא שאנו מתקשים לראות המשך מהלך אמיתי בארה"ב, כשדווקא באירופה הפוטנציאל עוד קיים בשל אופורית דראגי שטרם חלפה.
    אין ספק כי בקרב המניות היה זה השבוע של אפל, שהגיעה ליעד ותיק אותו הצבנו: 450$ למניה. המניה המרכזית בנסד"ק מושכת את כל המדד מטה, ולצערם של המשקיעים בחינת הדוח האחרון מדגישה כי טרם נאמרה המלה האחרונה. החברה אינה מציגה שינוי בתמהיל הרווחים, חידוש על הפרק ולמעשה באף פרמטר לא הפתיעה לטובה. ה EPS הולך ונשחק בשנתיים האחרונות, והדברים בולטים על רקע תוצאות גוגל וסמסונג. גם אם נניח שמירה על הרווחים מהדוח האחרון ועליה מדי רבעון ב 10%, הרי ששווי המניה אינו חוצה באף תרחיש את סף ה 400$ ולכן פרמיית המותג באפל עודנה גבוהה ולא מוצדקת וראוי להמשיך בפוזיציית השורט. באותה נשימה מתבקשת המסקנה לפי הנסד"ק יוסיף להציג תשואת חסר מול הדאו וה s&p וזאת על אף שביכוי השפעת אפל הציגו שלושת המדדים תשואה כמעט זהה.

    אירופה ואסיה הציגו שבוע מגוגמם למדי עם סיום חזק בשישי ששמר על המגמה הירוקה, אך בשקט- בשקט תשואות האגח של ספרד דילגו מעל רף ה 5% והתייצבו ברמה החדשה עם עליה בחמישה משבעת ימי המסחר האחרונים. עדין אין זו תשואה מדאיגה, בוודאי בהתחשב במצב ספרד בנקיה וגרעונה אלא שראוי לעקוב אחר נתון זה במהלך השבוע שחציית רמת 5.4% כמוה כתחילת איתות גל יורד.

    הפוקוס השבוע יעבור משאריות עונת הדוחות לנתוני המקרו כשהמסחר עד רביעי מעט חסר חשיבות, אז יפורסם נתון התמ"ג. במקביל, בשישי המשקיעים המבולבלים מנתוני האבטלה יחפשו קריאת כיוון עם מקדם אכזבה גבוה לאור הציפיות לתוספת של 185-190 אלף משרות למשק האמריקני. קריאה, כמעט כהרגלה, של תוספת 150 אלף משרות ומטה תיחשב כאכזבה ולאור האמור ביחס לשוק הסחורות ומחזורי המסחר, המשקיעים מחפשים סיבה למימוש רווחים ותיקון טכני קל.

    מניות ומגזרים
    איתוראן – שינוי המלצה ! כל הסיבות לכאורה יש למניה לטפס, אך היא אינה עושה כן ומציגה תשואה חלשה של 3% בלבד (כתשואת המדד). לאור תנועת יציאה של בעלי עניין (הרימו ידיים?) וחוסר יכולת ליצור באזז מתמשך בדומה לאחיותיה למגזר, נעדיף לממש ברווח קל ולהימנע ממעבר להפסד.
    שופרסל – מצויה בתיק וללא שינוי המלצה, אך הופכת למניית עוגן בהתאם לדפנסיביות ולצפי העתידי.

    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה !
    • אסטרטגיית פברואר פורסמה תחת פורום אופציות. הינכם מוזמנים לעקוב, להאיר ולהעיר.



    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    תודה שחקן,
    שבוע נפלא,
    הצלחות

  3. #3

  4. #4
    פשוט כיף אמיתי לפתוח את שני בבוקר עם קפה והסקירה המרתקת שלך.
    בהזדמנות זאת רציתי לגם להודות לך על הכנס בשבוע שעבר, היה מוצלח במיוחד והשאיר טעם של עוד.
    אולי בפעמים הבאות אפשר פחות מרצים ויותר להתמקד בנושא 1 או מקסימום 2 כי לדעתי כולם רצו לשמוע יותר את זיו שהיה מעניין מאוד ולא נותר לו זמן.
    המשך שבוע טוב!

  5. #5
    תודה שחקן
    המשך יום נפלא

  6. #6
    שחקן יקר
    סיגריות כבר לא מעשנת, וקפה כבר מזמן איני שותה
    אך בנשימה עצורה כל שני בבוקר,קוראת את הסקירה.
    כנושאת מטוסים ענקית ומצויידת, המפלחת את הימים
    אתה מובילנו בים המידע האדיר, מנתח מצבים ושווקים,
    אתה מזניקנו לעת הצורך, או מנחית לסיפון בבטחה
    מגונן מעשיר תומך ומפרה, מחלק נתונים ומידע.
    כל מה שאומר,מתגמד בהחלט,לנוכח המציאות היפה
    בעיניים קשורות ,נסמוך עליך, נסיך האופציות והנתינה.
    תודה רבה לך.
    אילנה.

  7. #7
    אני מבין ומסכים עם מה שכתוב על מניות אבל חושב שפריגו יכולה עוד להחזיק את המעוף (ואני יודע
    שאתה בשורט על המניה אז בטוח חושב הפוך). אם פריגו לא תחזיק באמת אין אף מניה שתחזיק.

  8. #8
    תודה רבה!
    נהניתי (כמו תמיד...)

  9. #9
    תודה. תדה. ותודה
    וכן גם על הכנס. מסכים עם הערת קודמי בדבר ההמלצה להתמקדות בנושא 1-2 אם זה כנס של שעתיים, וךתת יותר מקום לך ולפניני.

  10. #10
    תודה רבה שחקן , אתה אלוף !!!
    ניזון מפירורים

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות