כדי לעבור לשווי נכסי חיובי, אתה זקוק לנכסים... ואתה צריך להשביח אותם. מי שמוכר את נכסיו בהיסטריה לא יכול להשביח אותם...

תחשוב איך היתה נראית הקבוצה לו היו יוצאים להסדר חוב לפני שנתיים כאשר פיתוח עדיין החזיקה ושלטה בכלל תעשיות...

אם כלל ביטוח תימכר ישאר לאידיבי הפורטפוליו של דסק"ש בלבד. ברור הרי שהרבה יותר קשה להגדיל את שווי הנכסים ב-2 מיליארד ש"ח כשאתה מחזיק גם את כת"ש ואת כלל ביטוח. כיום כלל ביטוח נסחרת מעל הונה העצמי, כך שהמקום לאפסייד מוגבל, כת"ש נמכרה תחת לחץ ונשארה רק דסק"ש. אם אתה חושב שדסק"ש לבדה מסוגלת להציף ערך מספק כדי להספיק למימון אחזקות, אז אתה מחזיק בנייר הלא נכון, וצריך למכור את אגח אחזקות ולקנות מניות של דסק"ש.

דרך אגב, לעניות דעתי, סלקום לעולם לא תחזור שוב לשער 100 ש"ח, כנ"ל שופרסל.

הנתונים שהצגת מרתיחים אגב. לעבור משווי נכסי חיובי של 4.2 מיליאד לשלילי של 2 מיליארד גובל בשערוריה, וטוב תעשה נציגות אחזקות אם תכנס לקרביים של הדירקטורים והמנהלים שהשמידו ערך בצורה מדהימה ללא ספק, חילקו דיבידנד על רווחים חשבונאיים, ולא טרחו למחזר חוב או להקטינו, כי הרי יהיה בסדר, ובמקום זאת רק נכנסו להשקעות ספקולטיביות במינופים גבוהים כמו מעריב, המשך השקעה בלאס וגאס ורכישת מניות נוספות של קרדיט סוויס.

השורה התחתונה היא עדיין אותו הדבר... הסיכון באגח אחזקות עצום, ואינו נותן פיצוי הולם לטעמי. כדי ליצור ערך דסק"ש צריכה לשלש את ערכה. משימה קשה מאוד ללא ספק, אם כי בהתחשב בנכסים האיכותיים אכן אפשרי בטווח הארוך (מאוד) כך שהערך לא יגיע עד לאחזקות בזמן, ולכן היום לדעתי המניות שלה הן הנייר הכי אטרקטיבי לטעמי בפירמידת אידיבי.