x




עמוד 8 מתוך 9 ראשוןראשון ... 6789 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 71 עד 80 מתוך 86

נושא: סקיילקס /סאני לאחר סבן - תמונת מצב

  1. #71
    כל האגחים הסכימו לתשלום הקרוב שהיה אמור להיות ב 31/03 בסקיילקס

    http://maya.tase.co.il/bursa/index.a..._company_press=

    במקביל חברת הדירוג הורידה את הדירוג ל D בגלל אי תשלום :-)
    http://maya.tase.co.il/bursa/report....port_cd=808123
    נערך לאחרונה על ידי reem8, 10.04.2013 בשעה 16:13

  2. #72
    ציטוט פורסם במקור על ידי reem8 צפה בהודעה
    כל האגחים הסכימו לתשלום הקרוב שהיה אמור להיות ב 31/03 בסקיילקס

    http://maya.tase.co.il/bursa/index.a..._company_press=

    במקביל חברת הדירוג הורידה את הדירוג ל D בגלל אי תשלום :-)
    http://maya.tase.co.il/bursa/report....port_cd=808123
    הם צודקים מבחינתם, אכן היה כאן כשל פרעון. העניין הוא שההחלטה לא ממש מחדשת משהו למישהו. הקצרות ישולמו במלואן לדעתי.

    שים לב שבהודעות דירוג - השורה התחתונה היא הכי פחות מעניינת. כי יש שם המון פוליטיקה וכיפופי ידיים.
    המחקר שהן מבצעות לעומת זאת בדרך כלל יחסית איכותי.
    לכן הייתי קורא את כל ההודעת דירוג ומתעלם מהמסכנה.
    נערך לאחרונה על ידי Gilga, 10.04.2013 בשעה 21:38

  3. #73
    הסדר סאני על פי צ'רניק.
    מתווה ההסדר בסאני פורסם במאיה, להלן עיקריו : 1- קרן ויולה תלווה 200 מיליון ₪ לסקיילקס ,ו 50 מיליון ₪ לסאני. זו הלוואה עם מספר תוספות/תנאים אפשר לקרוא על כך במאיה. ההלוואה לסקיילקס היא תנאי מהותי , ההלוואה לסאני - בעלי אג"ח סאני יקבלו על כך החלטה .2- בשבוע הבא תפורסם הודעה על מכרז למכירת החזקות סאני בחברת תפוז ומובילאיי, אילן בן דוב יציע תמורה מינימאלית של 20 מיליון ₪ לשני הנכסים. נקווה שיהיו הצעות גבוהות יותר (אמורות להיות כאלו). 3- אילן בן דוב העביר כ 5.5 מיליון אג"ח סאני לנאמן ואמור לרכוש בשוק עוד כ 4 מיליון ולהעביר גם אותם לנאמן. ההלוואה בסך 50 מיליון ₪ של ויולה תשמש לצורך פירעון חוב לבנק מזרחי בסך של כ 28 מיליון ₪ והיתרה בסך כ 20 מיליון ₪ תועבר לבעלי האג"ח.4- בעלי האג"ח אמורים לקבל כ 43 מיליון ₪ (20 מההלוואה של ויולה ועוד כ 20 ממכירת הנכסים ועוד כ 2.5 מיליון ממכירת אג"ח סקיילקס 1). כסף זה ילך לפירעון אג"ח , יתרת החוב תוחלף בשתי סדרות אג"ח בחלקים שווים, האחת סדרה סטרייט והשנייה אג"ח להמרה.
    - סדרות האג"ח הן לחמש שנים בערך והיקפן כ 230 מיליון אג"ח (115 כל אחת) , הן צמודות למדד ולא משלמות ריבית (זירו קופון) אבל כל סדרה (הסטרייט וההמרה) קיבלה "תוספת" של 15% ( חוב נטו לאחר תשלום המזומן בסך 200 מיליון הפך ל 230 מיליון אג"ח) המבטאת את כל הריבית מראש ( כ 2.5%-3% בשנה).6- הסדרה להמרה ניתנת להמרה לכ 16 מיליון מניות סאני , המהוות כ 40% מהחברה.7- הסדרה סטרייט תהיה עם ביטחונות –שעבוד על מניות סקיילקס (שווי המניות המשועבדות במחירים הנוכחיים שווה להיקף הסדרה , כלומר לביטחונות יש שווי ). לאג"ח יהיה מסלול לפירעון מוקדם במידה ומחיר מניית סקיילקס יגיע ל 10 ₪ ופירעון נוסף אם מחיר מניית סקיילקס יגיע ל 15 ₪ (המנגנון הוא מכירת מניות סקיילקס ותשלום לבעלי האג"ח סטרייט). 8- בתוספת שנוספה לאחרונה , בן דוב מתחייב בנוסף ל 10 מיליון אג"ח סאני שהוא אמור להעביר לחברה (ובכך להפחית את החוב לבעלי האג"ח) , לרכוש בשוק 5 מיליון אג"ח חדשות , מיד לאחר הנפקתן למחזיקים ולהעביר אותן לחברה וגם אג"ח זה יהיה נחות ביחס לחוב לשאר המחזיקים.
    אני מתכוון לכתוב בנושא ההסדר בהמשך.רק אומר כי כיום אגרות החוב נסחרות סביב 20 אגורות שזה דומה לסכום המזומן שאמורים בעלי האג"ח לקבל מיד בהתחלה.10- לוחות זמנים- ההודעה לגבי ההלוואה של ויולה במהלך חודש מאי. לאחר ההודעה אם אכן תינתן ההלוואה אני מעריך שההסדר יושלם תוך 6-8 חודשים

  4. #74
    אם התשלום עבור מכירת החברות יבוצע במזומן אזי מחיר כיום של אגח כדאי. אולם קיימת אפשרות לפי ההצעה לשלם באגח סאני או אגח חדש וזה אומר כי בן דב יבחר באפשרות השנייה ואז בעלי אגח יקבלו הרבה פחות מ 20 אג'.

  5. #75
    כל ההסדר הזה בנוי על ברות פרעון של סקיילקס.... לטעמי בסיכון סיכוי עדיף כבר את הארוכות של סקיילקס.

  6. #76
    יש דוחות סקיילקס - ודוחות פרטנר לא מזמן.
    פרטנר ברבעון הגרוע ביותר עד כה, עם רווח של 30 ומשהו מליוני שקלים. שפל חדש, ובדוח של סקיילקס חיסול ערך רבתי (לא מאוד מעניין הערכות ושערוכים)
    אבל הדבר שתפס את העיניים שלי הוא שכל המניות של פרטנר שיש לה משועבדות לאג"ח הקצרות. וההלוואות מויולה והאג"ח למוסדיים הם פשוט מחזור חוב של הקצרות. בריבית גבוהה - מה שאפקטיבית יהפוך את פרטנר ללא תזרימית. כסף לא יצא משם לטובת חובות אחרים.
    גם אם ישחררו קצת דיבידנד הוצאות המימון יגמרו את כל מה שיצא משם.

    הזכיון של סמסונג - גם הוא לא ברור כן שווה משהו לא שווה כלום. יחודש לא יחודש - וכדומה ולכן להבנתי אין רצפת הפסד ואני חותך את ההשקעה.
    אני מחזיק ב אגח ז שאין בו שעבוד כלל, נכנסתי לפוזיציה לפני 3 שנים על סמך ההנחה שפרטנר זה נכס טוב הייתה רפורמה בסלולרי - ירדו המחירים ועדיין הערכתי שהפגיעה ברווחיות לא תהיה עד כדי כך אנושה.

    בבדיקה היום אני אני משקלל את האינפורמציה שיש לי אני לא נכנס לאג"ח ז. גם אם תבוא השקעה בויולה -שהיא בעצם הדרך היחידה של סקיילקס לפרוע את הקצרות בלי לאבד את פרטנר.

    אגב מבחינת אג"ח ז - עדיף לחסל את ההשקעה בפרטנר תוך כדי פרעון הקצרים. כי לקחת נגד פרטנר הלוואה ב 9% ריבית - כשהחברה לא הולכת להניב אפילו לא תזרים של 9% (הנבואה ניתנה לשוטים אבל זה לא עושה רושם כזה) זה לא צעד טוב לאג"ח ז.

    עוד משהו שקצת חדש לי - עושה רושם שמשתלם לי למכור ולו על מנת לקבל זיכוי על המס, ולחדש את הפוזיציה. אבל לדעתי, בכל זאת עדיף למצוא השקעה מעניינת יותר.

    בלי שום קשר - ייתכן גם שסאני טובה אבל כמו שאמר קלזר - בכלל לא בטוח שסקיילקס תשרוד את החורף - אז תמחור אג"ח סאני בשווי מזומן + אפסילון - לדעתי הוא תמחור סביר.
    נערך לאחרונה על ידי Gilga, 30.05.2013 בשעה 07:51

  7. #77
    סקיילקס הוזנחה כאן בחודשים האחרונים.

    ברקע להסדר שעדיין לא סודר , עומד שוויה של פרטנר

    תזת ההשקעה שלי באגח הארוכות של סקיילקס היה מבוסס על שווי מניית פרטנר במצב נורמלי של השוק.

    כתבתי זאת לפני שנה :

    השאלה המרכזית בכל הסיפור - כמה שווה פרטנר, באמת , בשוק תחרותי בטווח הבינוני, ולא היום שהשוק במשבר.

    זה מעביר אותנו לתחום של אומדן שווי חברות ואני מוכן לנסות להציג מודל שכל אחד יכול לבדוק ולהכניס הפרמטרים שלו - ולקבל תוצאה.

    הנדבך הראשון במודל כזה - מהו הרווח התיפעולי הנורמטיבי של חברה סלולרית? - התשובה - בממוצע התשואה על ההון בשימוש ROCE(לא לבלבל עם תשואה על הון) הענף היא 13% - מזה נובע מול ההון וההתחיבויות לטווח ארוך של פרטנר שהרווח התיפעולי יהיה בסביבות 950 מש"ח.

    מזה צריך להוריד הוצ מימון - כ - 270-300 מש"ח - נותר רווח לפני מס כ - 650 מש"ח , כ - 500 מש"ח אחרי מס.

    לזה צריך להצמיד מכפיל רווח - נניח 10 סולידי +++> שווי פרטנר 5000 מליון ש"ח גוזר שווי לפרטנר של 40% יותר מהיום , מחיר מניה 33 (כלומר סבן מקבל 10% הנחה על החברה בהערכת שווי סולידית)
    בינתיים שווי שוק פרטנר טיפס ל 4,631 מש"ח, עדיין נמוך מאומדן השווי הסולידי שביצעתי, אך מהלך התאמת המחיר למהלך עסקים רגיל עדיין לא תם

  8. #78
    לא היה צריך להמתין הרבה זמן ושווי פרטנר מתכנס להערכת השווי הסולידית שערכתי - שווי שוק היום 5,050 מליון ש"ח .

    בדיוק לפני שנה מהיום , בפוסט הפותח את הנושא הראתי כיצד רכישת סבן את פרטנר תביא להתייצבות הפרמידה של בן-דב והצבעתי על אגח סאני כאופציה על כל העניין כאשר הכל היה כפוף להערכת שווי של פרטנר - כלומר שסבן אכן רכש מניות פרטנר במחיר נמוך יחסית שיאפשר לו רווח בעתיד הקרוב.

    כעת ששוי פרטנר הגיע ליעד ואף חצה אותו, יש הסדר בסקיילקס ובעקבותיו יהיה הסכם בסאני , שוב יש לבחון את אגח סאני כהשקעה ספקולטיבית אך עם תזת השקעה מוצקה.

    לפני שנה אגח סאני היה 33 אג' , היום, 43.8 - תשואה של כ - 33% בשנה . בראיה קדימה אני חושב שניתן יהיה לקבל אותה תשואה כל שנה בשנים הקרובות.

  9. #79
    היי טיבי, האם מניית סקיילקס לא עדיפה מול אגח סאני ביחס לסיכוי\סיכון?

  10. #80
    ציטוט פורסם במקור על ידי order and magic צפה בהודעה
    היי טיבי, האם מניית סקיילקס לא עדיפה מול אגח סאני ביחס לסיכוי\סיכון?
    שימו לב שלמרות השווי הגבוהה, פרטנר לא מרוויחה כסף. 38 מליון שקל רווח בדוחות האחרונים... נניח 160 מליון בשנה ~ עדיין לא מצדיק שווי של יותר מ2 מליארד שקל.

תגיות בנושא זה

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות