x




מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: 23/9/12

  1. #1

    23/9/12

    בשבועיים החולפים מאז הסקירה האחרונה, המעוף כמעט ולא רשם כל תנודה להוציא הזינוק היום. המדד שמר על כוחו סביב 1135 הנקודות, בתנועה כה איטית עד כי סטית התקן נפלה לרמת 12%. הסטיה הנוכחית אינה מבטאת רוגע או לחילופין אופוריה אלא יותר מכל את חוסר העניין בשוק כשגם עליות נאות בחודשיים האחרונים, אינם מלויים בעליה במחזורי המסחר ומותירים את הציבור מחוץ לשוק (פדיון חודשי במניתיות של כ 150 מליון ש"ח וגיוס בכספיות של למעלה מחצי מיליארד).

    במצב הדברים הנוכחי יותר מכל דבר אחר השוק נשען על עמיתו האמריקני, שאלמלא תכנית ה QE3 היה סופג תיקון חד. כיוון שכך, ולאור מיעוט ימי המסחר עד לפקיעה מצאו עצמם שחקני המעוף בפני החלטה מאכזבת אך מחויבת המציאות לסגור את פוזיציות ספטמבר מחר (שני). עוד בסקירה מלפני שבועיים ציינו כי הגבול העליון הינו ברמת 1155. מאז קודמו הפוטים ללא הפסק, וכל זאת ללא שינוי במצבת הקולים עד לכדי מצב בו הגבול העליון ניצב ברמת 1165 ופקיעה אופטימאלית סביב 1130. ברם, המתנה למלוא השחיקה כרוכה בתגובה לשלושה ימי מסחר בוול סטריט, וכיוון שאנו רחוקים ממרכז הגבולות רק מצב של ירידות דרמטיות מחר יכול לשנות במשהו מהסגירה הצפויה החל משעות הצהריים. קרוב לודאי שיהא זה חודש עם רווח זניח, כשההפתעה האמיתית מחכה באוקטובר: אם לא היה די בחוסר הנזילות בשוק, שחקני המעוף אינם מתכוונים לקחת חלק באוקטובר ברמת הסטיה הנוכחית ולפתוח רק את ההכרח בכדי לסגור את פוזיציות החודש הנוכחי. כתיבת אוכף המניבה פחות מ 40 נקודות הגנה לכיוון אינה אטרקטיבית, ולכן באם סטית התקן לא תטפס במהלך הימים הקרובים אנו נהיה עדים לחודש מסחר האופציות הדליל ביותר השנה.

    ברמת המאקרו, וכפי שהערכנו זה מכבר, מדד אוגוסט הפתיע רבים עת זינק ב 1% והציב את יעד האינפלציה של בנק ישראל בסימן שאלה ממשי. לא רק הדלק אלא גם מחירי הירקות הפתיעו לרעה, וצריך לזכור כי כל אלה מתרחשים עת הנגיד מתעקש מזה שלושה חודשים שלא להעלות את הריבית במשק. שלא במפתיע החלטת הנגיד תרמה גם לסעיף הנדלן עליה נאה, וכעת פישר ניצב מחר בפני החלטת ריבית לא פשוטה. אחסוך את המתח והנימוקים, הזהים להחלטה הקודמת, וקרוב לודאי שגם הפעם הנגיד יבחר שלא להגיב ולמשוך זמן. למזלו של פישר, ובמידה רבה בהזמנת בנק ישראל, נדחה מועד העלאת המעמ לספטמבר וחמק מהמדד הנוכחי. אנליסטים רבים, שקונצנזוס הציפיות שלהם מלמד על עליה צפויה בספטמבר של 0.3 (בעיקר בשל ירידה קלה במחיר הדלק) מתעלמים מעלית המעמ המשפיעה רוחבית, כמו גם מעלית המחירים האופיינית לתקופת החגים שאנו בעיצומה. להערכתנו, האינפלציה תעלה במחצית האחוז ואז תימנע מפישר כל אפשרות להמשיך בגישת משיכת הזמן, כשגם החודש אין לצפות להפתעות מגזרת הנדלן, שהרי הנתון האחרון מלמד כי שוק המשכנתאות מוסיך לרתוח בעיקר על רקע כשלון המחאה החברתית.

    בשוק המט"ח, תכנית ה QE3 של הפד זיעזעה את סל המטבעות לאחר שברננקי פתח במלחמת מטבעות חריפה מאי-פעם. האירו שזינק לרמת 1.3 והשקל שהתחזק לרמת 3.89 הם רק אקורד הפתיחה שכבעוד בצמד האירופאי-אמריקני הדברים פחות מוחלטים, הרי בזירה המקומית אין כל סיבה להחלשות השקל. להוציא מצב בטחוני, הלחץ להעלאת ריבית צפוי להתעצם במהלך השבועות הקרובים, והדבר יבוא לידי ביטוי בעיקר במשקים יציבים יחסית דוגמת ישראל.

    בשוק הסחורות, הנפט נסחר בתנודתיות גבוהה אך דוח המלאים האמריקני הוציא רוח ממפרשי הלונג והחזיר את הזהב השחור בדיוק לרמתו מזה שבועיים. עד לתקופת הבחירות, אובמה יעשה כל שביכולתו למנוע עליה במחיר הנפט והדבר ישפיע פעם אחר פעם על דוח המלאים, שכל אימת שהנפט יגיע לרף 95 דולר לחבית, "יפתיע" לטובה.
    הזהב אמנם שמר על כוחו במהלך השבועיים האחרונים אך לא היווה כל איום אל עבר רמת 1800 הדולר לאונקיה. על אף שפוזיצייית הלונג בעינה עומדת, קשה להתעלם מכך שהמתכת אינה מצליחה לפתח מומנטום משמעותי, גם לאחר תכנית הדפסת כספים בהיקף עצום כשל הפד.

    לא ניתן להתיחס לאירופה ואסיה, מבלי לסקור קודם כל את הנעשה בארה"ב בדגש על תכנית ה QE3. ברננקי לא המתין זמן רב לאחר מריו דרגי, וכפי שציינו בסקירה האחרונה, שחרר לאויר העולם את תכנית הדפסת הכספים החדשה. 40 מליארד דולר מידי חודש, באותו המתווה בדיוק בו נכשלו כשלון שתי התכניות הקודמות. המשקיעים הגיבו בשמחה מאופקת ושלחו את המדדים מעלה כ 2% בלבד אבל חדי העין בהחלט יכולים לראות שלושה הבדלים מהותיים בין התכנית הזו לקודמותיה, המדגישות את חומרת המצב.
    משך התכנית – אינו מוגבל, כשרק אחוז האבטלה יהא הפרמטר הקובע. בלתי מוגבל נשמע מצוין בנאום, אך למדינה המצויה על קצה גבול פיסקאלי עם גרעון עתק ורגע לפני קיצוץ נוסף (לאחר הבחירות) אינה באמת יכולה לעמוד בהבטחה שכזו. גם הקביעה כי אחוז האבטלה הוא הקובע הינה דבר פומפוזי ולא מעבר מאחר ואחוז האבטלה הוא משחק מתמטי שאינו באמת מלמד על מצב הכלכלה (רבע וחצי משרה, מובטלים שהתיאשו מלחפש, מובטלים למעלה משנה,....).
    המשך תכנית הטוויסט עד סוף השנה – בפועל, הזרמה של 205 מיליארד דולר עד סוף השנה. אם יש טוויסט אין צורך ב QE3 ולהיפך, אך ברננקי הבין שזוהי האפשרות היחידה לפד להתערב בטרם הבחירות, שהרי התערבות שבועות לפני המועד כבר נחשבת לזלזול באינטלגנציה ותגרור האשמות קשות כלפי הלפד.
    הותרת הריבית ברמה אפסית עד סוף 2015 – אולי הפקטור החשוב מכולם. לפני שלושה חודשים הודיע ברננקי כי הריבית תישאר על כנה עד אמצע 2014. לפני חודשיים קידם את הטווח עד סוף 2014, וכעת הודיע הנגיד כי הריבית לא תעלה עד סוף 2015 ! הפכו נתון זה כיצד שתרצו, ובסופו של דבר המסקנה הבלתי נמנעת היא כי הנגיד מעריך שמצב הכלכלה הולך ומתדרדר עד לכדי מיתון של ממש.

    ברננקי, כגנב שכובעו בוער עליו, הדגיש בנאום כי התכנית אינה מיועדת רק לבנקים ולסוחרי וול סטריט אלא גם ובעיקר למשקי הבית. המציאות שונה, והנגיד הבין כי התכנית כבר מגולמת ברובה, וכי ברמה הנוכחית זקוקים המשקיעים לבליץ של ממש בכדי לספק רוח גבית. אז פעם נוספת הנגיד שיחק לידי המשקיעים, וכעת לראשונה מזה זמן רב אפשר לנשום לרווחה – לא עוד תכניות, מעשי כשפים והבטחות שווא. מכאן ואילך דראגי-ברננקי ירו כל מה שיש, וקרוב לודאי שכעת הכלכלה תתחיל לדבר. המשקיעים יוכלו להימנע מהצהרות ונאומים מלאי רמיזה, כשהדבר היחיד העומד על הפרק וכמובן אינו ברור הוא תוצאות הבחירות. נתוני המאקרו יהיו רלונטיים אך נתון האבטלה הוא היחיד בעל יכולת לכוון את השוק, בשל העובדה כי הוא משפיע ישירות על הבחירות בנובמבר.
    נוסף על כך , קיימת תמימות דעים כי דוחות הרבעון השלישי הצפויים להתחיל בקרוב יהיו מאכזבים במידה רבה, ולכן גם משם לא תגיע ישועה. בין נתוני המאקרו השוטפים הנטיה היתה לשלילי כשראוי להזכיר את מדד המחירים שהוסיף 0.6% באוגוסט, כשמרבית הזינוק משויכת לזינוק במחירי הדלק.
    גם פעילות היצור בארה"ב שצללה 1.2% באוגוסט היתה נתון שלילי מדהים, כשהפעילות התעשייתית מסכמת את החודש הגרוע מזה שלוש שנים. ניתן להוסיף ולמנות נתונים שליליים לרוב, אך אין ספק כי צעדי הפד מיסמסו במידה רבה השפעה שלילית צפויה והותירו את המדדים ברמת הפסגה בה הם נוגעים.
    כנגזרת לנעשה בוול סטריט, גם אירופה הצטרפה לחגיגה ובמינוף אם כי כאן התמונה קודרת ממש. לאירופאים אין באמת יכולת הדפסת כספים, וכיוון שהם מדברים במספר ראשים גם אין יכולת הסכמה של ממש. הישענותם על הראלי מבטיחה תשואת חסר מעתה ואילך אל מול המדד האמריקני כשהנתונים מדהימים גם את הפסימיים. ביוון, שיא חדש באבטלה לרמת 25%. באיטליה, התכווצות הרבעון השני עלתה על התחזיות ונעצרה רק ב 0.8%. בספרד מחירי הבתים מוסיפים לאבד גובה וסוגרים ירידה של 31%, וכל זאת עוד לפני הויכוח האינסופי על גובה החילוץ הדרוש במדינה. מנגד, ישנו דראגי שהבטיח וקיים במידת מה אך הוא משפיע ישירות על שוק האג"ח ולא מעבר. שווקי המניות האירופאיים נעים רק על סמך הנעשה בארה"ב, במידה רבה בדומה לישראל על סמך החוזים, עם שתי קצוות: פוטסי ששומר על הגיון בריא וקורלציה מסוימת לכלכלה, ומנגד, דאקס וקאק שלא הפנימו שהן הכלכלות העתידות להיפגע מהרפתקאות האיחוד. עליות בספרד ובאיטליה עוד ניתן לנמק, אך כשגרמניה נכנסת למיתון לא לה, בהחלט אפשרי לתהות עד מתי יצליחו המדדים האמריקנים למשוך את האירופאים.

    בתווך, נמצאת אסיה שמצבה טוב מאירופה אך גרוע מארה"ב. הנתונים האחרונים מהיבשת אינם מותירים מקום לספק כי הסינים הולכים ושוקעים בבוץ דומה במידה רבה לבוץ הישראלי – אינפלציה מזנקת לצד אינספור פרמטרים מאטים. באוגוסט לבדו עלה מדד המחירים לצרכן ב 2%, מה שהוביל את ראש ממשלת סין לחזור על התחיבותו כי הצמיחה במדינה לא תפחת מ 7.5%. כיוון שאין מדובר במיסטיקן, עד כמה שידוע לנו, הרי שהסינים גמרו אומר לעוות הנתונים במידת הצורך לצמיחה שנתית של 7.5%, אך הם מתעלמים מנתוני הייצור לפיהם הכלכלה הסינית מתכווצת זה החודש ה 11 ברציפות.

    בטווח המיידי, סכסוך האיים בין יפן וסין הוא הסכנה המיידית לשווקים, מאחר ומדובר בעניין עקרוני המפעפע מזה שנים וכעת הופך לכלי בידי פוליטיקאים. אין כל חשש לסכסוך צבאי בין שתי האימפריות אבל במשוואה בין שתי המדינות, צעדים כלכליים מצד הסינים יכולים להוביל למכה אנושה לכלכלה היפנית שממילא לא מתאוששת זה למעלה מעשור. בניגוד לאירופאים, האסיאתיים מרוכזים בכלכלה המקומית ולכן הבורסות ביבשת אינן מציגות תשואות מרשימות כלל וכלל, חלקן אף שליליות מתחילת השנה, ולאור תיקון מתבקש במדד האמריקני לא חסר הרבה כי היבשת תציג את תשואת החסר הבולטת מזה עשור ויותר.


    מניות ומגזרים
    GOOG – שינוי המלצה! נרכשה כמניית עוגן בתיק שהניבה כ 25% תשואה, וכעת המצויה לפני תיקון. למשקיעים לטווח ארוך באמת (3 שנים ויותר) אין הדבר רלונטי, אך התיקון אינו נובע בשל פעילות אורגנית בחברה אלא דוקא בשל פעילות אפל. האייפון 5 הוכיח כי המעיין יבש בחברה היצירתית ביותר, וכעת לאחר רצף של חידושים בשתי החברות אין כל אינטרס לגוגל להכניס לזירה תותחי על. החברה תוסיף להיות רווחית אך בשוק הסמארטפונים הצפוף הרווחיות תרד, ולכן נעדיף לממש בשלב זה.

    צ'ק פוינט (CHKP) – המלצת קניה ! חוזרת לתיק לאחר העדרות של חודשים ותיקון של 25%. החשש מפאלו אלטו אינו מבוטל אך קשה לראות כיצד הירידה במניה בעלת קורלציה כלשהי לירידה ברווחיות, ולכן בהחלט קיים דיסקאונט משמעותי. שימו לב כי מדובר במניית עוגן בתיק.

    שורט תלבונד 40 - המלצת קניה ! מצוי כבר בתיק כהחזקת עוגן ולכן משקלו מוכפל. רמת שיא כל הזמנים בה הוא מצוי, מנותקת מהנעשה בשוק הקונצרני בדגש על ההסדרים שעוד עתידים לבוא. מתאים לכל טווח ברמת המחירים הנוכחית.



    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה.




    שבוע טוב ומוצלח, וגמר חתימה טובה !

  2. #2
    שחקן תודה רבה על הסקירה. אם אני מבין נכון שחקני המעוף סוגרים את פוזיציות ספטמבר מחר (שני) אם כן צפוי לנו מחר שורט סוויקז. כלומר עליות בעקבות סגירת הקולים הכתובים?

  3. #3
    שחקן ערב טוב,
    תודה על הסקירה המקיפה,
    מצטרף לשאלתו של מרדכי ישראל ומעונין לחדד בשאלות נוספות :
    במידה ושחקני המעוף אכן יעדרו מחודש אוקטובר,
    משמע, לא יהיה גורם מווסת בשוק לטוב ולרע,
    מה שיכול לגרום לתנודות חריפות, האם נכון ?
    מה גבולות הגזרה של המעוף שאתה רואה לחודש אוקטובר ?
    בהנחה של המשך ראלי - מה גבול עליון ?
    בהנחה של תיקון - מה גבול תחתון ?
    האם אתה רואה עדיפות לכיוון כלשהו ?
    האם אתה ממליץ לקנות שוקת צרה ברמת הסטיה הנמוכה הנ"ל ?
    אגב, מתי שירות ה - PRO יחל לפעול ?
    תודה מראש
    וגמר חתימה טובה,
    לך ולכל חברי האתר
    *** יום שעובר - לא חוזר ***

  4. #4
    תודה רבה =)
    שנה טובה ומתוקה

  5. #5
    תודה רבה שחקן
    גמר חתימה טובה
    ניזון מפירורים

  6. #6
    מרדכי - עליות בעקבות הסגירה אך לא סקוויז. השחקנים מלכתחילה מוגנים עד איזור 1160 ולכן
    אין רווחים ואפילו הפסד קל בחלק מהמקרים, אך בהחלט אי אפשר לומר שלא לקחנו בחשבון שמדד
    1140 שבוע לפקיעה יכול להגיע ל 1155.

    danben - היעדר השחקנים אכן יגרום לתנועות חריפות, ובמידה רבה גם "חסרות הגיון". יספיקו
    סכומים נמוכים אף במונחי 2012 בכדי להשפיע על המדד באגרסיביות.
    בהמשך לשאלתך, איני יכול לציין בשלב זה גבולות לאוקטובר כי באמת שהפתיחה נעשית בצורה
    מינימאלית ככל שניתן, ורק בחמישי נבחן האם באמת כותבים כראוי או מוותרים מראש על החודש.
    שוקת קצרה בהחלט אופציה ראויה אך מתאימה רק לחמישי, ומערכת ה PRO תחל לעבוד ככל
    הנראה בשבוע הבא. שימו לב כי ההרשמה תהא מוגבלת מאחר ומדובר במערכות סטרימרים כבדות
    ולכן לא בטוח שזה יתאים לכולם, ובפרט שזוהי מערכת "חושבת" ולא מערכת צפיה או נתונים.

  7. #7

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות