x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 13

נושא: 9/9/12

  1. #1

    9/9/12

    השבוע החולף, בהתאם לאמור בסקירה האחרונה, נחתם בירידות שערים במרבית המדדים בטווח מסחר צר למדי. הסיבה העקרית לכך, נעוצה בעובדה כי ישראל לא לקחה חלק בחגיגת דראגי המפתיעה משהו, ולכן השלמת הפערים נעשתה רק היום (ראשון) תוך שהמעוף מזנק ומקזז מפערי סוף השבוע מעבר לים.
    עוד נתייחס בהמשך הסקירה לנאום דראגי אך כבר כעת מוטב להנמיך את מפלס ההתרגשות ולציין כי סה"כ המדד מתקרב לקצה גבול הדשדוש אבל לא מעבר לכך. המגמה בעינה נותרה, ועם או בלי קשר לנעשה מעבר לים, הסיבות כבר תימצאנה לשמור על הטווח המוכר סביב 1030-1130 כשחריגה של אחוזים בודדים לכאן או לכאן תתוקן צפויה לתקן עצמה במהירה.

    בשלב זה שחקני המעוף אינם לוקחים חלק בויסות המדד, מתוך הנחה כי המדדים ישארו קרוב לרמות הנוכחיות, ולא פחות בשל חודש בעייתי למדי. כבר בסוף השבוע קרוב אנו צפויים להפסקת מסחר ארוכה במיוחד (עד רביעי) שלא ברור כיצד סוחרי הנגזרים עתידים לפעול. שמירה על המדד, כל שכן ירידה בערכו תאפשר כניסה לשבוע המסחר המקוצר העוקב, ברם שינוי מהותי במדד (QE3?) בהחלט יכול להוביל לסקוויז. ההחלטה טרם נלקחה והיא תלויה רבות, כמעט כרגיל, בדברי ברננקי שרק הם יכולים לספק רוח גבית למדדים. בינתיים, בפעילות שמזכירה מאוד את הנעשה באוגוסט, גם אם בהיקפים פחותים, מוסיפים השחקנים לקדם את פוזיציית ה put ולהותיר את הקולים על כנם. קידום זה הוביל לשינוי קל בגבולות הפקיעה וכעת אנו ניצבים בגבול תחתון ברמת 1060 הנקודות; גבול עליון ברמת 1155; ופקיעה אופטימאלית ברמת 1095. אנו נוכל להסתדר עם מגוון מצבים החודש אך לא עם גאפ בשל מיעוט ימי המסחר והיכולת לתקן, ולכן הקידומים בימים הקרובים צפויים להיות אגרסיביים ולאפשר שקילת אפשרות כניסה לסופ"ש הארוך והמיוחד. רבות הציפיות, כפי שנכתב כבר לפני חודש, כי מלאנוקס תהא זו שתשמור את המדד בגבולות הנוכחיים שמה שעד כה לא התרחש יכול בהחלט להוריד עול כבד מהכותבים ולמנוע צורך בויסות ממשי.

    בזירה המקומית, המדד הושפע יותר מכל מהנעשה מעבר לים אך ראוי לציין את מדד אמון הצרכנים הממשיך לרדת בעקביות, ומשקף התנתקות מה גם בישראל בין הבורסה והכלכלה הריאלית. נתון זה מתנגש עם היקף המשכנתאות באוגוסט שנסק לשיא חדש של 6 מיליארד ₪, ונדמה שרק לבנק ישראל הפתרון אך הוא נמנע מישומו. המשק המאט לצד נתון האינפלציה הקרוב, המסקרן במידת יוצאת דופן בשל עליה במחירי הדלקים, הוא קרוב לודאי אחד הפרדוקסים הגדולים כעת בישראל. לזאת, ניתן להוסיף גם את פעילות הציבור שבאוגוסט המשיך להתבצר זה החודש השישי ברציפות, וכך הקרנות המנייתיות פדו כספים ואילו הכספיות גייסו למעלה ממיליארד ₪. יותר מכל דבר אחר מדובר כעת בתנועת ארביטראז ופעילות סוחרי יום, מאשר ניתוח מניות ולכן מגמה באשר היא רק צפויה להחריף במהלך יום המסחר ולא להתמתן.

    נתון מדאיג ברמה הכלכלית הוא הגרעון הממשלתי שתופח ללא הפסק וחצה באוגוסט את רף 4% מהתמ"ג. אין ספק כי ישראל היא לא יוון ואפילו לא ספרד אבל המצב כעת דומה, גם אם במינון נמוך לנעשה באירופה: משק מאט/נכנס למיתון, וממשלה החייבת להעלות מיסים בכדי לשמור על הגרעון בטווח היעד תוך שהיא מקשה על המשק להתמודד.

    וכהמשך ישיר לדברים, אני מוצא לנכון להתיחס לנאומו של דראגי ולתכנית רכישת האג"ח לטווח של שלוש שנים שבדברים האמורים לעיל נעוץ כשלונה העתידי.
    נגיד הבנק האירופאי הודיע כי בכוונתו לרכוש אג"ח קצרות לטווח של 1-3 שנים, ללא הגבלת כמות וזמן עד להשגת היעדים (ונתעלם לרגע מכך שלא ציין את יעדיו). המטרה היחידה ברכישות אלה הינה הורדת תשואת האג"ח במדינות בעייתיות דוגמת פורטוגל, ספרד ואיטליה (כפי שאכן התרחש בפועל) דבר הצפוי לאפשר להם לגלגל את חובם. הרכישה תקטין את עליות המימון עבור המדינות ואלו יאלצו להתחייב לצנע משמעותי במדינות, העברת סעיפים כואבים בתקציב ופגיעה מהותית באזרחי המדינה. נניח שהמדינות הללו יסכימו לכך, הנחה שאינה ברורה מאליו כלל וכלל לאור התנהלות היוונים המצפצפים על האיחוד, עולות שאלות מטרידות ביחס לטווח במעבר לחודש הקרוב.
    נאמר וספרד התחייבה להעביר תכנית קיצוצים כואבת אך לא עמדה בה, בין אם משום שהתחרטה ובין אם משום שהממשל נכשל ביישום. האם במצב כזה מוכרים את אג"ח ספרד? בודאי שלא! פעולה שכזו כמוה כהוצאת ספרד מהאיחוד בפועל, ולכן אם מכלתחילה אני לא באמת מחוייב ליישם את שאני אומר אולי כוונתי מהתחלה לא היתה טהורה. זיכרו את הלקח שלימדו היוונים האת האיחוד וכעת המירו זאת לפוליטיאים שכל המעניין אותם הוא לצוף עוד זמן מה. ושאלה כללית יותר – המדינות הללו גם כך במיתון, האם נכון להשית על ספרד עוד סנקציות שיאמירו את אחוז האבטלה בה מ 25% ל 30%? כמה ממשלות יכולות באמת לשרוד מהלכים מעין אלה. וכמובן השאלה העקרית היא מהי "רכישה בלתי מוגבלת" ? דראגי הוא לא הפד ולהדפיס כסף אינו יכול, ולכן ברור למדי שהרכישה היא מוגבלת. רוצה לומר שהתכנית אינה שוויונית – בצד אחד יש נגיד שיעשה הכל בכדי להציל את המדינות (ואת עצמו), ואילו מהצד השני יש מדינות שרואות בו כספומט בלבד ולא מעבר. כל שהנגיד עשה, וכעת כבר ברור שאינו מגיע למותניו של קודמו טרישה, הוא לקנות עוד זמן וכבר הוכח בשלוש השנים האחרונות שהכלכלה אינה מתאוששת אלא רק הולכת לאחור. עבור הבורסות די בכך בשלב זה, בטח בצירוף הותרת הריבית על כנה בגוש ברמת 0.75%, אך גם למשקיעים ברור שפרקי הצהלה הולכים ומצטמצמים ממהלך אחד למשנהו.

    בשוק הסחורות, כיוון שהמשוואה כעת, גם אם רק לימים מספר, נוטה לטובת האירו הרי שהמטבע האמריקני רשם החלשות ניכרת. חלק לא מבוטל מהירידה בערכו משויך להנחה כי ברננקי צפוי בכל רגע לספק QE3 שיוביל להדפסה נוספת וירידה בשער החליפין, ולכן כל עוד הנחה זו בעינה עומדת האירו צפוי לשמור על כוחו. השקל רשם אף הוא התחזקות מול הדולר, אך זאת כחלק מהחלשות המטבע האמריקני מול סל המטבעות העולמי וללא קשר לנתונים מקומיים.

    בשוק הסחורות, הזהב סוף כל סוף הצליח לשבור את רצועת הדשדוש בה היה שרוי מזה למעלה מחצי שנה, וכעת צפוי לשמור על תמיכה ברמת 1700 $ לאונקיה. סיבות להמשך עליה ישנן לרוב, והן אף הוצגו בסקירות האחרונות, כשפוזיציית הלונג בעינה עומדת וכעת היעד הבא הינו בסביבות 1760. בהיעדר חדשות מיוחדות, הנפט שמר על כוחו גם השבוע כשהצפי הוא כי הזהב השחור יוותר ללא שינוי במהלך שבוע המסחר הקרוב.

    יותר משתכניתו של דראגי היא בשורה טובה למשקיעים, הרי שמהלך הממשל בסין הוא-הוא הבשורה האמיתית. בסקירה האחרונה צויין כי להערכתנו הסינים כבר במהלך הימים הקרובים ישיקו צעדים מקלים, והם אכן לא איכזבו: תכנית תמרוץ בהיקף של 2.1% מהתמ"ג ובסכום כולל של למעלה מטריליון דולר, היא מעל ומעבר לכל הציפיות. הסינים אמנם נלחצו עם הגב לקיר לאור נתון ה PMI למגזר היצרני שנפל באוגוסט ל 47.6 נקודות, אך הממשלה בחרה לייצב את הצמיחה וליצור מקומות עבודה ע"י הזרמת כספים ישירות לאזרחים ולא בטריקים שונים ומשונים דוגמת ברננקי-דראגי. קרוב לודאי שהסינים יצליחו לבלום בשלב זה את ההאטה במדינתם עד סוף השנה הנוכחית, כשבחינת הצלחת התכנית תתרחש רק בתחילת 2013 ובהנחה ונבחין בהתרחבות (קריאה מעל 50). עד אז, ההחלטה להגביל את מספר הדירות אותן יכולים משקיעים לרכוש, בד בבד עם הטלת חובה על הבנקים לגלגל את הורדת הריבית הבין בנקאית לאזרחים, צפויה לייצב את המדינה שבשנתיים האחרונות התרחבה בצורה פרועה לחלוטין שהסבה נזק ממשי.

    בארה"ב המדדים מצויים ברמות שיא של שנים אבל ראוי שוב לבחון רמות אלה בהשוואה לפעמים הקודמות: מחזורי המסחר קטנו בשליש עד חצי; הציבור האמריקני כלל אינו בשוק, ומעבר להכל חברות בודדות מעוותות את המדד - אפל המהווה 20% מהמדד היא תקדים לשיא בו מניה אחת תרמה כה רבות, כשכל המגזר מהסס מאחור. יתכן והבורסות יוסיפו לעלות בתרחיש QE3, אך די ברור כי האויר הופך דליל ובדיוק כפי שציינו בסקירה האחרונה – אין QE3 = אין עליות (דראגי כעת כבר מוץ למשוואה). האמריקנים אינם מנתחים עוד מניות והם בסה"כ נרקומני כסף, ולכן אם ברננקי יעז לא לספק את המנה הבאה הקריז בשווקים עלול להיות אלים למדי.

    במידה רבה אפל תקבע את החלטת הנגיד לקראת סוף השבוע, שכן השקה מוצלחת של האייפון 5 תשמור על המדדים ברמות אלה ואף מעבר
    , ותאפשר לנגיד למשוך עוד זמן. בניגוד לפעמים קודמות בהן בטלנו כלאחר יד אפשרות להשקת תכנית תמרוץ נוספת אין זה המצב הפעם: 96 אלף משרות בלבד נוספו לשוק העבודה לעומת צפי לתוספת של 125 אלף, ובהחלט ברננקי יכול לשאוף ולהשיק תכנית חדשה מבלי שיואשם אוטומאטית כמסייע בקמפיין הבחריות. הסבירות לכך עודנה נמוכה אך אינה אפסית כבעבר, ולכן איש לא יופתע אם הנגיד יעשה כן במהלך השבוע הקרוב.
    בינתיים, מדד מנהלי הרכש לאוגוסט היה נמוך מהתחזית והסתכם ב 51.5 נקודות מה שמוכיח כי במבט קדימה האופטימיות משוק המניות אינה מקרינה לכלכלה הריאלית והציפיות דוקא הולכות ופוחתות. בניגוד לנתון האבטלה המציג את העבר, הרי שמנתון זה ניתן לגזור ביחס לעתיד, ולכן חשיבותו גבוהה ויש בו בכדי לתת כלי בידי ברננקי להצדקת תכניתו. ביחס לנתון האבטלה עצמו, הירידה מ 8.3% ל 8.1% אין בינה ובין ירידה באבטלה דבר וחצי דבר, מאחר ומדובר בעניין מתמטי לפיו למעלה מ 85% נואשו מלחפש עבודה, ולכן אינם נרשמים כלל. באחוזים, הירידה נובעת מערך המכנה ולא ערך המונה כשאובמה צפוי אולי לעמוד בנובמבר לבחירות עם אחוז אבטלה של 8%, אך עם אבטלה בפועל של 12-14%. מה שהוצנע השבוע, גם ע"י הרפובליקנים כיוון שהוא נוגד את רוח הפטריוטיות האמריקנית הוא נתוני תלושי המזון: 46 מליון אמריקנים חיים ומתקיימים על תלושי מזון, ואין כל ספק כי בנתונים הריאליים, ארה"ב אינה רחוקה מיוון כפי שנדמה.


    מניות ומגזרים
    רציו – שינוי המלצה! הומלצה באמצע אוגוסט, ומאז גמעה כ 14%. המניה חוזרת לרמת 29-30 שהיא שוויה הריאלי, ואין זה כלל רלונטי האם ישנם משקיעים נוספים או לאו. עד למועד תוצאות הנפט והבאז הצפוי עוד ארוכה הדרך, ולכן נעדיף בשלב זה לממש ולשוב ברמת מחירים נוחה יותר.

    עזריאלי – המלצת קניה! אמת כי צפויה האטה במשק, ובסבירות לא מבוטלת גם בתחום נדלן המגורים. יחד עם זאת, "להעניש" את המניה ב 25% ירידה על אף שעיקר הכנסותיה נובעות מתחום הקניונים היציב יחסית, בעלת מאזן יציב ואפס הרפקתאות לוקה בתמחור חסר. המניה מתאימה לטווח בינוני ומעלה, והיא בהחלט מספקת אלטרנטיבה לחשיפה חלקית למגזר הנדלן.



    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה.
    • בשבוע הבא לא תתפרסם סקירה שבועית בשל מיעוט ימי המסחר (יומיים בלבד). במידה ותהא פעילות חריגה כמובן שאתיחס בהתאם.



    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    שחקן, תודה על הסקירה.
    במידה ואכן יהיה QE3 האם להערכתך אנו צפויים לגל עליות חד נוסף או למשהו נקודתי של יום יומיים ואז חזרה לאזורים שאנו נמצאים?

  3. #3
    שחקן מעוף, תודה על הסקירה המעמיקה והמשכילה

  4. #4
    תודה שחקן על סקירה איכותית , רהוטה ומקיפה, כהרגלך וגם על הקדמת הסקירה להיום , לאור החשיבות הרבה של יום המסחר הבא.
    מס' שאלות ברשותך-

    - אתה נשמע פחות החלטי לגבי שלילת QE3,מדוע? האם תכנית כזו משרתת הפחתת אבטלה? האם הקונגרס פתאום כן יאשר ?
    כמו כן, האם תוכל ליידע אותנו באשר להחלטה כיצד האם אתם נשארים לסוף השבוע?
    אתה כותב כי ההחלטה תלויה בדיברי ברננקי- אולם הוא מדבר רק ביום חמישי (בערב?), אז איך זה מסתדר טכנית?
    אני "הקטן" חושב שמכיוון שכמעט ואין מסחר משבוע הבא, הרי שכדאי להתערב עכשיו ולצאת בסוף השבוע, לא כן? או שאני סתם מדבר מפוזיציה.

  5. #5
    תודה על הסקירה
    אני מבין מהסקירה שהסכנה האמתית היא בעליות בשל השקת QE3
    אם כך למה להסתכן למעלה, הרי אנו עלולים למצוא את עצמנו ב-1170
    לעומת זאת הירידות באם תהיינה עדין ברקע ה-QE3 באם לא יושק ישמור על המדדים,
    כי אולי תכף יושק?!

    יוצא שראוי לכתוב אסט' עם מוטות ירידות ולא הפוך.
    הלא כך???
    אם כן, אזי מדוע האסט' שלנו החודשית הפוכה מהנחה זו?

  6. #6
    שחקן. תודה על הסקירה. לא ברור לי מה התוכנית הזאת אמורה לעשות ולמי לעזור מלבד הבנקים. האם קניית אגחים תסייע לאבטלה? האם היא באמת תסייע למחירי הבתים? האם לאמריקאים יהיה יותר כסף בכיסים (ע"ע ביבי)
    אגב-האם יהיה אפשרי בעתיד לקבל התייחסות רחבהיותר למה שקורה בישראל, או יותר נכון לצמד חמד ביבי שטייניץ ?

  7. #7

    שורט על היורו?

    היי שחקן,

    האם אתה עדיין מחזיק בשורט על היורו או שיש לסגור את הפוזיציה?

  8. #8
    תודה על הסקירה המקיפה.

  9. #9
    שלום שחקן, תודה עבור הסקירה.
    1. האם תוכל להדגיש את רמת הסבירות ל QE3 לדעתך האישית בלבד?
    2. לא ברור לי איך רוב הנתונים מצביעים על דשדוש עם אופק שלילי מאוד ואילו בורסות העולם בשיא השיאים?
    3. במידה ותרחיש QE3 מתממש - מה לדעתך צפי ההשפעה על הבורסה שלנו, האם 1180 נראה קרוב ואפשרי?
    4. אסט' חודשית - לפי הסקירה עלינו להרחיק C ולמקסם P - למה אנו מחכים?

    תודה מראש.
    THE HOUSE NEVER LOOSE

  10. #10
    תודה רבה שחקן
    ניזון מפירורים

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות